Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Joni2 sanoi:
Jos joku viitsis tohon mun kysymykseenki vastailla...?

Mene jonnekin liikkeeseen jossa penkkipaitoja myydään, ne kaveri osaavat neuvoa varmasti mikä sulle sopii (kokemus, tavoitteet, sun koko). Täällä on kenenkään mahdotonta sanoa mikä paita sulle on hyvä, etkä sä hyvää paitaa saa itsellesi sokkona netistä tilattua (ainakaan jos olet kovin kokematon kuten ilmeisesti olet).

20kg se taitaa painaa ja kyllähän se lasketaan

alotin tossa just kreaa käyttämään, toistaseks ei oo vielä nestepöhöä tullut tässä 4 päivän aikana. kysymykseni liittyy kreatiinin imeytymiseen, otan joka aamu tyhjään vatsaan 5g kreaa ja 10-15g dextroa. täytyykö nämä ottaa veden kanssa vai kelpaako appelsiinitäysmehu? heikentääkö imeytymistä ?

Ja toinen kysymys, nyt kun oon päässy kyykkään ihan kunnolla ja ihan ATG mennään, jostain luin että alle 90 menee polvikulma niin rasitus polvelle moninkertaistuu? pitääkö väite paikkansa vai onko jotain tätien humpuukia? kaikki ainakin tuntuvat suosittelevan menevän niin alas kun pystyy, ilmeisesti suurempi liikerata ja näin ollen parempi lihasten kehitykselle?

Ja toinen kysymys, nyt kun oon päässy kyykkään ihan kunnolla ja ihan ATG mennään, jostain luin että alle 90 menee polvikulma niin rasitus polvelle moninkertaistuu? pitääkö väite paikkansa vai onko jotain tätien humpuukia? kaikki ainakin tuntuvat suosittelevan menevän niin alas kun pystyy, ilmeisesti suurempi liikerata ja näin ollen parempi lihasten kehitykselle?

Mitä olen isojen miesten puheita kuunnellut, niin kannattaa tehdä kyykyt mahdollisimman alhaalta vaan. Tuo on aika yleinen pelko että alle 90 asteen kulmissa polvet olisivat kovilla, mutta se kuuluu polven normaaliin liikerataan.

Paljonko pystypunnerruksen tangolla pitäis suunnilleen olla verrattuna penkkiin jotta ne olis suhteessa yhtä vahvat?

Minkälaisia sarjoja pitäis tehdä jalkaprässissä?tai ylipäätänsä muissa liikkeissä mitään tiettyä"reeni ohjelmaa"en hae vaan sellanen ns.perusvoima 2-3krt viikkoon mitä liikkeitä ja monesti, että tulis perusvoimaa tasasesti koko kroppaan,Etenkin jalkoihin(jääkiekko).Kyykkyy tai muuta vastaavia en tee niiden vaarallisuuden takii...Mikskään himo bodaajaks en haluu,haluun saada vaan nopeutta luisteluun ja voimaa kroppaan...

Autakaapa nyt alottelijaa:(

Minkälaisia sarjoja pitäis tehdä jalkaprässissä?tai ylipäätänsä muissa liikkeissä mitään tiettyä"reeni ohjelmaa"en hae vaan sellanen ns.perusvoima 2-3krt viikkoon mitä liikkeitä ja monesti, että tulis perusvoimaa tasasesti koko kroppaan,Etenkin jalkoihin(jääkiekko).Kyykkyy tai muuta vastaavia en tee niiden vaarallisuuden takii...Mikskään himo bodaajaks en haluu,haluun saada vaan nopeutta luisteluun ja voimaa kroppaan...

Mikäs siitä kyykystä tekee prässiä vaarallisempaa?

opettelet rauhas vaan sen tekniikan ja alat sitä kyykkyy vääntelee:thumbs:

Jos haluaa massakaudella kohottaa/ylläpitää kuntoa niin minkälaisella sykkeellä ja kuinka kauan pitäisi urheilla ettei söisi liikaa lihasta?

Otetaanko lenkin jälkeen samanlainen palkkari kun salin jälkeenkin?

Oliko kenelläkään tietoa noihin, tai linkkiä?

Toinen juttu. Cyber coachin tekniikkaneuvoissa käsketään penkkipunnerruksessa asettamaan jalat tukevasti maahan. Salilla ohjaaja sanoi, että kun teen irtopainoilla, niin voin nostaa jalat penkille tai ilmaan, jotta selkä varmasti pysyy tukevasti penkissä. Mulla on ongelma heikon selän kanssa nääs...
Onko sillä väliä oikeesti?

Paljonko pystypunnerruksen tangolla pitäis suunnilleen olla verrattuna penkkiin jotta ne olis suhteessa yhtä vahvat?
Kiinnostais muakin; itsellä pystypunnerruksen sarjapainot 50-60% penkkipunnerruksen vastaavista sarjapainoista (heikot olkapäät?)

mulla oli parhaimmillaan pystypunnerrusykkönen 80, ja penkki n.105

Luulisin että tuo on aika normaali. (pystypunnerrus on istuen selkänojan kanssa)

joku nero voi tuosta laskea rosentit:D

Juu eli viime vuonna kävin muutaman kuukauden salilla ja kehitystä tuli ihan mukavasti lyhyessä ajassa tuloksiin:) Mutta sitte alko jännetuppitulehdukset vaivata ja innostus laantu ja lopetin salilla käynnin.Nyt siitä alkaa olemaan päälle vuosi ku lopetin ja salillakäynti on taas alkanu kiinnostaa enenevissä määrin.Eli tarvisin jonkunlaista ohjelmaa.3 kertaa viikossa oon aatellu salilla käydä ja voimansaanti ois lähinnä tavoitteena..eli hyvät neuvot ois tarpeen:rock: :D

Back
Ylös Bottom