Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Sellasta kysyisin että kuinka pitkälle rintareenissä riittää pelkkä penkki ja vinopenkki.vähän ollu onkelmia olkapäiden kanssa ja nyt vasta päässy taas tosissaan tekemään rintaa.ristikkäistalja mahdollisuus on joten sitä nyt sitte ainaki :) mut onko rinnan kehittyminen mahdollista pelkästään penkin eri variaatioilla? käsipainoilla voisi kanssa alkaa pikkuhiljaa kokeilemaan.niillä vaan viimeksi meni toinen olkapää sököksi niin tuntuu paremmalta tehdä vaan tangolla.

Mä oon tehny 2-jakosessa nyt pelkkää penkkiä tangolla ja vinopenkkiä käsipainoilla. Hyvin tuntuu riittävän. Joskus 3- ja 4-jakosissa tuli sitten enemmän hinkkailtua kaikkia eristäviä liikkeitä rinnalle kuten ristitaljaa, peck deckiä ja vipareita rinnalle.

Riippuu ohjelmasta ja muutenkin tapauksesta. Yleisesti väittäisin, että penkki, ja sen variaatiot riittävät varmasti rinnan rankaisuun. Joskus huvikseen voi jotain ristitaljaa jumppailla.

Onko öljytonnikala kielletteyä dietillä? Ei varmaankaan, mut tuo öljy vähän hämää....

Onko öljytonnikala kielletteyä dietillä? Ei varmaankaan, mut tuo öljy vähän hämää....

Mä ainakin vetelin ihan huoletta tota dieetilläkin... valuttelen kyllä ne öljyt pois aina sen verran mitä sieltä tulee. Se öljy ei kyllä välttämättä mitään parasta mahdollista ole, mutta eipä rasvoista haittaakaan dieetillä kauheesti ole kunhan muistaa vaan ottaa huomioon rasvan suhteellisen korkean energiapitoisuuden. Vetelin sitten rypsäriä aina kyytipoikana sen tunan kanssa iltasin.

Mikä ois hauiksen kasvatukseen semmonen hyvä treeniohjelma? Riittääkö pelkästään hauiskäännöt Scott-penkissä?

Kiitos jo etukäteen vastaajille ;)

Miksi tehä pelkkää hauista???

Edit: Vai meinasikko tehä muitakin lihasryhmiä???

Onko salillä käynnyin ajalla mitään merkitystä? Tarkotan, että vaikka syöt avian oiken oli kello mitä tahansa, mut onko sillä mitään eroa metkö klo. 14.00 vaiko 19.00 salille??
Sillä että olisiko esim. illemmalla ihmisen keho, niinkuin valmistumassa lepoon eli nukkumaan, niin jos siitä oli jotain haittaa treenaukseen.

Onko salillä käynnyin ajalla mitään merkitystä? Tarkotan, että vaikka syöt avian oiken oli kello mitä tahansa, mut onko sillä mitään eroa metkö klo. 14.00 vaiko 19.00 salille??
Sillä että olisiko esim. illemmalla ihmisen keho, niinkuin valmistumassa lepoon eli nukkumaan, niin jos siitä oli jotain haittaa treenaukseen.

Sanotaan, että noin kolme tuntia on kroppa ylikierroksilla treenien jälkeen. Ei välttämättä tuu uni.

Mikä ois hauiksen kasvatukseen semmonen hyvä treeniohjelma? Riittääkö pelkästään hauiskäännöt Scott-penkissä?

Kiitos jo etukäteen vastaajille ;)

No riippuu tietenkin vähän treeniohjelmasta, että mikä riittää sille hauikselle ja mikä ei. Mitä useammin lihas saa ärsykettä, sitä vähemmän se tarvii treeniä kerralla ja toiste päin. Eli eiköhän se hauiskin kasva yhtälailla kuten muutkin lihakset millä tahansa järkevällä treeniohjelmalla. Ota vaikka täältä joku valmis ohjelma -> http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Mistä voi johtua että kun 2 viikkoa oon ollut käymättä salilla ja liikkumatta oikeastaan ollenkaan, mutta kuitenkin kokoajan miinus kaloreilla, niin mahaan on tullut läskiä 0,5cm lisää (syvyyssuunnassa)? :eek:

Mistä voi johtua että kun 2 viikkoa oon ollut käymättä salilla ja liikkumatta oikeastaan ollenkaan, mutta kuitenkin kokoajan miinus kaloreilla, niin mahaan on tullut läskiä 0,5cm lisää (syvyyssuunnassa)? :eek:

olet joko mitannut erilailla tai olet jännittänyt / et ole jännittänyt vatsaasi samalla lailla.

Kyllä aina samallailla mitannut ja moneen kertaan. Lisätään tähän nyt että läskiä tuo ei varmaankaan ole.. sillä paino ei ole noussut yhtään (+-0,5kg päivästä riippuen) ja ennen joulua kesti 1,5kk saada tuo 0,5cm pois ja samalla lähti 5kg painoa.

kyllä se nyt niin vaan on että mittavirhe :D oon aika varma että jos mittailet itteäs 5 kertaa päiväs ni et kyllä koskaan saa samaa tulosta ;)

Mikäs ois tollanen hyvä ja tehokas liike kyljille. Ite oon ottanu reilun käsipainon toiseen käteen ja taivuttanu vartaloo sitten siihen kylkeen suuntaan ja taas suoraks.. mitenköhä ton paremmin selittäs.

Ja sittenhän on kans tämä et levypano kätösiin ja kiertävää liikettä kumpaanki suuntaan kuha alavartalo pysyy paikallaan.

Onkos mitään muuta ihmeellistä noille kyljille ja joka vaikuttas vyötärön paksuuteen?

Mikäs ois tollanen hyvä ja tehokas liike kyljille. Ite oon ottanu reilun käsipainon toiseen käteen ja taivuttanu vartaloo sitten siihen kylkeen suuntaan ja taas suoraks.. mitenköhä ton paremmin selittäs.

Ja sittenhän on kans tämä et levypano kätösiin ja kiertävää liikettä kumpaanki suuntaan kuha alavartalo pysyy paikallaan.

Onkos mitään muuta ihmeellistä noille kyljille ja joka vaikuttas vyötärön paksuuteen?

http://www.exrx.net/Lists/ExList/WaistWt.html#anchor1944764

Kattelepa tuolta noi kaikki "Obliques"-liikkeet. Tosin noi mitä oot nyt jo tehny on kyllä tosi tehokkaita ja hyviä liikkeitä, ne luulis riittävän, mutta tuolta löydät vaihtoehtoisia liikkeitä joilla saat vaihtelua reeneihin.

Sellainen kysymys olisi, jotta mitenköhän rankka saunominen istuu yhteen salitreenin kanssa, tarkoittaen heti treenin jälkeen vedettyä n. puolen tunnin saunasettiä, jonka lopuksi ajaa itsensä kuumuudella ulos saunasta..
Ja missä vaiheessa kannattaisi palautusjuoma juoda, heti treenin loputtua vai saunan jälkeen?

Aloitan juuri parin vuoden tauon jälkeen salilla käyntiä, reilun viikon punttasin 3-jakoisella ohjelmalla, mutta nyt siirryn kokeilemaan tuota arskan kultaista kuusikkoa (jolla aikoinaan aloitinkin muistaakseni).
Tuo sauna on jonkin sortin fiksaatio, kun tekee niin hyvää rankan treenin jälkeen ja sen perään on myös aika miellyttävää venytellä..

Ota palkkari vaan heti treenin jälkeen ennen ku meet saunaan tai sitten vaikka siellä saunassa, ihan miten tykkäät, mutta mahdollisimman nopeasti. Tuskin siitä saunomisesta ainakaan haittaa on. Päinvastoin. Jos tykkää olla siellä saunassa niin eiköhän se mukavasti rentouta lihaksia.

Back
Ylös Bottom