Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

No en tietenkään sen takia rekisteröityny :jahas: Ja oon nähny vähä joka puolella tuolla nimityksellä sanottavan, anteeksi jos vaivasin :( , mut asiaan oli saatava jotai selkoa. :D

Sori, luin eilen viestin nopeasti ja tuli vastattua vähän kärkevästi. Tosiasiahan on se, ettei tyhmiä kysymyksiä olekkaan. aina kannattaa kysyä jos vaivaa.

funeralz, maanantai näyttää muuten hyvältä, mutta vaihda mave ensimmäiseksi liikkeeksi. Raskaat perusliikkeet kannattaa tehdä aina treenin alkuun.

Keskiviikon rinta-osio näyttää ihan hyvältä, mutta olkapäille tulee turhan yksipuolista rasitusta. Teet 3 sarjaa pustypunnerrusta (tangolla tai käsipainoilla) ja 2 tai 3 sarjaa vipareita sivuille. Ojentajille voit ottaa toisenkin liikkeen.

Perjantai on myös hyvä, vaihdat vain SJMV:n treenin alkupuolelle, kun on vielä voimia liikutella raskaita rautoja.

Vatsojakaan ei kannata joka kerta tehdä. Esim. jokatoinen kerta on ihan sopiva. Vatsat on parasta tehdä treenin yhteydessä ja vaihdella tyyliä: Joskus lisäpainoilla lyhyttä sarjaa ja joskus sitten taas pitempää sarjaa.
Toistomäärien muuttaminen tuo sopivasti vaihtelua treeniin.

Kannattaa käydä laskemassa kalorilaskurilla (linkki pakkiksen sivuilla), kuinka paljon kulutat ja jos haluat kasvattaa lihasta, niin lisäät saamaasi kalorimäärään 300-500 kcal:ia ja syöt sen mukaan.

Aerobisesta liikunnasta silloin tällöin ei ainakaan ole haittaa.:thumbs:

Olen tehnyt pitkään sillä "oikealla" penkkitekniikalla, eli rinta ulos, olkapäät tiukasti penkkiin, selkä kaarelle ja lapaluut yhteen. tulostakin on tullut jonkin verran. Nyt sitten eilen kokeilin tehdä samalla tavalla kun aikaisemminkin , mutta en laittanut lapoja yhteen. Rinnassa tuntui aivan erilainen polte kuin aikaisemmin, eikä rautakaan noussut yhtä verkkaisesti.Reenin jälkeen rinta tuntui kireämmältä kuin ennen, ja tänään aamulla kyllä tiesi, että rintalihaksia oli reenattu.
Kysynkin teiltä viisaammilta, että missä kusee. vai kuseeko. Ja millä tekniikalla kannattaisi jatkaa tästä eteenpäin?

MaaMyyrä sanoi:
Sinäänsä hassu kysymys, oikealla tekniikalla tietysti. Kun vetää lavat yhteen jne. niin sillä eliminoidaan hyvin pitkälle olkapäiden työskentely penkissä. Kyllä se pitäisi perille mennä tuolla tavalla, luonnollisesti.

Jos tuntuu ettet pysty tarpeeksi rankaisemaan rintaa pelkällä penkillä, niin tee päälle vaikka vinopenkkiä käsipainoilla.

ni nigster otanko ton palkkarin sit rasvattomaan maitoo niinku ohjees lukeee vai johonki muuhun ku joku sano mulle et kannattaa vaik peräti punaseen maitoon? :O

ni nigster otanko ton palkkarin sit rasvattomaan maitoo niinku ohjees lukeee vai johonki muuhun ku joku sano mulle et kannattaa vaik peräti punaseen maitoon? :O

Minä ottaisin veden kanssa. Voit sen maidonkin kanssa juoda, ihan kumpi menee vaan paremmin alas. Täysmaito saattaa olla jo vähän liiankin tuhtia kamaa.

joo otan veden kanssa... vaniljan makusta se on ja menee iha nätisti vedenki kaa alas ;) kiitos again :rock: :worship:

tyhmiä kysymyksiä ei ole joten täältä tulee:

aoin siirtyä massblastin käyttäjäksi ja oon katellu et porukka lisää siihen proteiinia
mitä aineita ja kuinka paljon? kuinkas suoritan tämän urakan?

mitä kannattaa tehä, kun 3.12 menee salikortti vanhaks enkä viitti kk korttia uusia ku on sen verran hintava enkä ehtis koko kuukautta käymään... ja taukoa tulee noin 1kk eli ois kiva pitää nyt nää vähäiset "lihakset" ettei sentää neki katoa... eli onko mahollista että omalla painolla saan tehtyy liikkeitä sen verran että ei ainakaa katoa mihkään?:S vai mikä neuvoksi? Kun nyt ois ihan ok lähtökohdat uudenvuoden jälkeen alkavalle kovalle treenikaudelle

mitä kannattaa tehä, kun 3.12 menee salikortti vanhaks enkä viitti kk korttia uusia ku on sen verran hintava enkä ehtis koko kuukautta käymään... ja taukoa tulee noin 1kk eli ois kiva pitää nyt nää vähäiset "lihakset" ettei sentää neki katoa... eli onko mahollista että omalla painolla saan tehtyy liikkeitä sen verran että ei ainakaa katoa mihkään?:S vai mikä neuvoksi? Kun nyt ois ihan ok lähtökohdat uudenvuoden jälkeen alkavalle kovalle treenikaudelle

No jos sulla uuden vuoden jälkeen alkaa "kova treenikausi" ni salikortti olis vähintäänkin suositeltava ostos. :D Ja tuskin se kuukausikortti menee kuun lopulla vanhaks jos ostat sen 3.12. tai 4.12... ainakin niillä saleilla millä mä oon käyny se menee vanhaks 3. tai 4.1.

joo sori taisin selittää vähä epäselvästi... eli, nyt mul on vielä kk kortti ja se vanhentuu 3.12 ja muutan 24.12 ja kova treenikausi alkaa uudessa paikassa 8.1.07 elikkä taukoa tulee toi 3.12.06-8.01.07 ja 24.12 eteenpäin käytössä on käsipainot ja tanko. eli niillä voin jtn tehä mutta tossa 3.12-24.12 välillä ei oo käytössä mtn painoja... eli siihen välii jos joku kertois jtn hyviä omaa painoa hyödyntäviä liikkeitä tai jtn että ei lihakset kuihtuis vaa sais pidettyy tasoa yllä...toivottavasti oli nyt vähä paremmin selitetty:D

leukoja en pysty tekee... oisko kellää mitää linkkiä johki sivulle mis on näytetty kaikkii raskaita perusliikkeitä omaa painoa hyödyntäen?

ja haluisin kysyy et ku mul on palkkarii ja kreatiinii... ni onko jotai muuta mitä kannattaa ostaa viel lisäks? ite oon ajatellu et ostan ens vuodeks jotai massanlisääjää... onko siitä oikeesti hyötyä massanlisäykseen kovinkaa paljoa? :O

ja haluisin kysyy et ku mul on palkkarii ja kreatiinii... ni onko jotai muuta mitä kannattaa ostaa viel lisäks? ite oon ajatellu et ostan ens vuodeks jotai massanlisääjää... onko siitä oikeesti hyötyä massanlisäykseen kovinkaa paljoa? :O

Turha massanlisääjiin on rahojaan tuhlata, syöt normaalia kotiruokaa vaan aivan pirusti...ja vielä vähän päälle :)
Pelkällä perusheralla ja maltolla pääsee pitkälle, lisäilet vaikka oliivi/rypsiöljyä sinnetänne jos kaloreita halluut lissee. Turhalla hifistelyllä ei pääse kuin rahoistaan eroon, osta vaikka rahkaa jos johonki haluut tuhlata. :)

joo nyt 8.1.-07 alkaa kova treeni ja oon valmiiks laskenu jo päivän kalorit ja protut ja miten syön ;) kaloreit tulee lepopäivänä:2700-2800Kcal ja treenipäivänä:3300-3500Kcal
protuja tulee lepopäivänä:268-280g ja treenipäivänä:169-180g
eli mukana on rahkaa ym ;):rock:

wangster

Laitappa siitä sun sydämen sykehommasta vähän tarkempaa infoa. Kerro miten se alkaa, loppuu, liittyykö siihen "rytmihäiriöön" muitakin vaivoja, kuin sydämen korkea syke jne. Mulla on joku ajatus mikä se vois ehkä olla.

joo mäkin ehkä tiiän... ku eilen esim oli se nii join aamulla ison kupin kahvii ni vähä sen jälkeen se alko, seistessä ei niinkää mut istuessa ja makuullaa ni se jyskyttää jotenki ihan oudosti... no sit se meni taas ohi ja otin kupin kahvia ni se taas alko... eli veikkaan et jotenki juonu liikaa kahvii tai jtn...:S nyt aamulla join normaalikupillisen ni ei tullu mtn... mikäs sun veikkaus on?se vaa alkaa ja loppuu ei sitä oikee ees huomaa sitä alkamista ja loppumista, ja ei oo oikee muita vaivoja...

joo mäkin ehkä tiiän... ku eilen esim oli se nii join aamulla ison kupin kahvii ni vähä sen jälkeen se alko, seistessä ei niinkää mut istuessa ja makuullaa ni se jyskyttää jotenki ihan oudosti... no sit se meni taas ohi ja otin kupin kahvia ni se taas alko... eli veikkaan et jotenki juonu liikaa kahvii tai jtn...:S nyt aamulla join normaalikupillisen ni ei tullu mtn... mikäs sun veikkaus on?se vaa alkaa ja loppuu ei sitä oikee ees huomaa sitä alkamista ja loppumista, ja ei oo oikee muita vaivoja...

Sain niistä aikasemmista viesteistä sen kuvan, että se sun pumppu hakkaa välillä tosissaan lujaa. Tuon kuvauksen perusteella kuulostaa lähinnä normaalilta rytmihäiriöltä. Siihen mikä mulla oli mielessä liittyy myös huimausta, kylmä hiki ja erityisesti semmonen pitkälle yli 200 lyövä syke.

ai, ei nyt iha niin paha ;S hitmään ku jätän raejuuston ja tonnikalan lepopäivänä pois kaloreitten takia ni protskutki pienenee siin sit ton verran...:S toinen vaihtoehto on jättää rypsäri välipalalta ja iltapalalta pois ja pelkkä tonnikala...parempi?

Back
Ylös Bottom