Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Okei kiitos. Onko sitten noinkin pitkistä sarjoista kuin 15 hyötyä vai suosiolla vähän lyhyempää?

Jotain pikkunysväilyjä kuten vatsoja (sekä kiertoja) ja vipunostoja voi helposti perustreenissä hinkata 20 toistoakin.

Edit. Forkuille rannekäännössä parasta ainaki mulle on 20-23 toistoa, se TUNTUU.

Pieni kysymys

Millä nimellä kutsutaan hauisliikettä, jossa istutaan vaikka penkkituolissa (nojataan selkänojaan), käsipainot käteen ja siitä sitten nostelemaan?

Oon miettinyt et alkaisin käymään ahkerammin salilla, 4 kertaa viikossa esim. täälläkin suositulla kaks treenipäivää, vapaa, kaks treenipäivää, kaks vapaata-tahdilla.

Tietenkään todellisuus ei ikinä hyväksy kaunista ideaa, eli kun treenipäivälle osuu sairaslomien takia se 17-tuntinen työvuoro, niin onko fiksumpaa jättää vaan väliin (ja teeskennellä että se 17 tunnin seisomatyö kyllä korvaa treenin) vai sit tehdä jonain noista vapaapäiviksi suunnitelluista päivistä se sama treeni?

Oon miettinyt et alkaisin käymään ahkerammin salilla, 4 kertaa viikossa esim. täälläkin suositulla kaks treenipäivää, vapaa, kaks treenipäivää, kaks vapaata-tahdilla.

Tietenkään todellisuus ei ikinä hyväksy kaunista ideaa, eli kun treenipäivälle osuu sairaslomien takia se 17-tuntinen työvuoro, niin onko fiksumpaa jättää vaan väliin (ja teeskennellä että se 17 tunnin seisomatyö kyllä korvaa treenin) vai sit tehdä jonain noista vapaapäiviksi suunnitelluista päivistä se sama treeni?
Ei se niin tarkkaa ole, siirrät treenipäivää yhdellä eteenpäin tarpeen vaatiessa. Ei niitä treenejä muutenkaan tarvitse konkreettisesti viikonpäiviin sitoa, vaan sijoittaa ne siihen viikon kiertoon (2on-1off-2on-2off).

Millä ojentajat kasvuun kotikonstein? Eli ilman laitteita. Vai ajavatko nuo vipunostot eteenpäin kevyillä painoilla asiansa? Pitäisikö nostaa myös sivuille? Miksi porukka nostaa vipuja sivuille? Istualteen vai seisaalleen? Olisiko joku tehokkaampi liike? Ps: Ei ojentaja punnerruksia.

Millä ojentajat kasvuun kotikonstein? Eli ilman laitteita. Vai ajavatko nuo vipunostot eteenpäin kevyillä painoilla asiansa? Pitäisikö nostaa myös sivuille? Miksi porukka nostaa vipuja sivuille? Istualteen vai seisaalleen? Olisiko joku tehokkaampi liike? Ps: Ei ojentaja punnerruksia.

Oikealla puolella tällä sivulla. Dipin kohdalla voit improvisoida.

tuli pienessä väsymyksessä kysymys onko nämä videoilla olevat tulokset aika maximaalisia

http://www.youtube.com/watch?v=7qkD0hMlEVE&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=5U4d6hD4Lkg&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=f-dE2gReVOw&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=orj6xafX1YY&feature=channel

taitaa kyllä kuulua Tyhmien kysymysten kerhoon mutta kysyinpä silti :D

Ihan isojahan ne kaikki oli mutta ei tosiaankaan mitään maksimaalisia tuloksia. Semmosta kun ei taideta vielä tuntea. Sinulle tosin joka olet todennäköisesti natikka etkä omaa loistavia geenejä ne voivat olla maksimaalisia tai sitäkin kovempia.

Selkälihaslaitetta?

Hei. Olen idiootti ja en löydä salilta mitään laitetta, jolla voisi tehdä selkälihasliikkeitä? Onko sellaista edes olemassa? Vai onko pakko vaan tehdä vapailla painoilla ja jollain penkillä jotain epämääräisiä nytkähdyksiä? Haluaisin mielellään tehdä pelkästään laitteilla, kun niiden käytöstähän mä sinne maksan enkä mistään painojen heiluttelusta peilin edessä, minkä voin tehdä kotonakin.

Ihan isojahan ne kaikki oli mutta ei tosiaankaan mitään maksimaalisia tuloksia. Semmosta kun ei taideta vielä tuntea. Sinulle tosin joka olet todennäköisesti natikka etkä omaa loistavia geenejä ne voivat olla maksimaalisia tai sitäkin kovempia.
paras olet sinäkin käyttämään nimitystä "natikka" kun olet itsekkin 15 vuotias:rolleyes: ja mistä sinä minun geenit tunnet:hyvä: huoh.

edit: lopetetaan tämä tähän.

Kuinka monta krt viikossa kuntosalia entä aerobista? samana vai eri päivänä?
Mikä on hyvä lämmittely aika ennenkuin rupee tekemään lihaskuntoa? käykö lämmittelyyn vaikka soutulaite?

miten pääsen eroon säärivammoista, kun teen maastavetoa? Olen nyt vedellyt vähän isompia limppuja, ja sääristä on nahka lähtenyt, verta tulee. teenkö jotain vituiksi, yritän välttää säärikosketusta vedon aikana, mutta silti niitä aina tulee.

paras olet sinäkin käyttämään nimitystä "natikka" kun olet itsekkin 15 vuotias:rolleyes: ja mistä sinä minun geenit tunnet:hyvä: huoh.

Ihan hyvä kommentti Ilolalta. Ei siitä kannata suuttua. Jos puhutaan Olympia-tason geeneistä, niin tuskinpa niitä meiltä löytyy. Mutta turha niitä on miettiä. Treenaa vaan kovaa&oikein ja katsoo mihin ne omat geenit vie :thumbs:

miten pääsen eroon säärivammoista, kun teen maastavetoa? Olen nyt vedellyt vähän isompia limppuja, ja sääristä on nahka lähtenyt, verta tulee. teenkö jotain vituiksi, yritän välttää säärikosketusta vedon aikana, mutta silti niitä aina tulee.

Eräs henkilö sanoi, että on tehty oikein jos on sääret verillä. Mä pidän pitkiä kalsareita verkkareiden alla vedon aikana niin ei ota kovin paljoo säärin.

Eräs henkilö sanoi, että on tehty oikein jos on sääret verillä. Mä pidän pitkiä kalsareita verkkareiden alla vedon aikana niin ei ota kovin paljoo säärin.

Ai, no helkkari:D Ajattelin kyllä käydä apteekissa ostamassa idealisiteet, ja siihen kun vetää päälle catin polveen asti olevan työsukan, niin luulis kestävän. Jos ei sillä, niin ostan vaikka futarin säärisuojat, on sen verran soossina ja kipeät.

En nyt sano varmaksi mitä kukin tarkoitti, mutta luulen että ilola tarkoitti "natikka"-sanalla naturaalia ei kuitenkaan pikkupoikaa ;)

Back
Ylös Bottom