mikä liike vai onko edes? sama ku viparit käsipainoilla mutta taljassa alaspäin tehtynä? (selkäliike)?
Meidän salilla on tollanen laite ihan. Muka tisseihin pitäs ottaa. Ei tuntunu oikein missään mulla :D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mikä liike vai onko edes? sama ku viparit käsipainoilla mutta taljassa alaspäin tehtynä? (selkäliike)?
Tarkoitat varmaan vähän niinku tällaista, mut vaan silleen, että kädet on suorassa ja kahvat on käsissä. Liike on kuitenki sama: tosta painetaan alaspäin. Ei semmosta kyllä kukaan taida tehdä – koska se on varmaan tosi huono liike. Latsiliike se olisi kuitenkin. Tollasia ihan laitteita on (kädet koukussa ja kyynerpäillä työnnetään alas), mutta itse en kyllä semmoisestakaan tykkää.
Onko hälyttävä merkki jos kyynärvarren taittokohta (hauiksen ja kyynärvarren väli) on eilisen käsitreenin jälkee vähän kosketusarka ja venyttäessä kättä suoraks siihen koskee?
Olisko jollakin jotain ajatusta siitä että millä korvata penkissä tehtävät reisiojennukset? Itellä penikat tuppaa olemaan sen verran kipeät että ei tekeminen mahda oikein onnistua :(
Hyvähän se on että lihakset kipeytyy seuraavana päivänä. Mulle se on ainekin merkki että on mennyt treeni perilleOnko hälyttävä merkki jos kyynärvarren taittokohta (hauiksen ja kyynärvarren väli) on eilisen käsitreenin jälkee vähän kosketusarka ja venyttäessä kättä suoraks siihen koskee?

Moi,
Olen 16-vuotias miehenalku ja kaipaisin hieman apua treeniohjelmani "suunnittelemiseen". Olisi hienoa, jos joku hieman kokeneempi kaveri voisi opastaa ja kertoa hyviä vinkkejä tähän hommaan. Olen käynyt salilla nyt jo jonkun aikaa, mutta en niin säännöllisesti, mitä ehkä pitäisi, joten luokittelen itseni vieläkin aloittelijaksi. Haluaisin pyrkiä tekemään tuloksia ja olen valmis pitkäjänteiseen työhön, jota kautta tuloksia alkaisi näkyä.
Haluaisin siis, että joku kertoisi hyvän ohjelman tähän. Salilla pyrin käymään tällä hetkellä 3 kertaa viikossa, mutta 4 voisi olla myös hyvä vaihtoehto? Entäs minkälaisilla ohjelmilla minäkin päivänä olisi järkevintä reenata? Päivät voisivat olla esim. ma, ke, pe ja su. Noihin siis jonkinlaiset ohjelmat kasaan, eli mitä lihaksia minäkin päivänä ja minkälaisilla sarjoilla. Rinta, haukka ja ojentajat, jalat ja sitten vatsa? Tuon lisäksi olisiko hyvä ottaa lenkilläkäynti myös "pakolliseksi" tuohon viikolle noihin päiviin, kun ei salille mene?
Eli:
MA?
KE?
PE?
SU?
Myös ruokavaliosta olis hyvä kuulla jotain... Eli esim. minkälainen safka olis parasta reenin jälkeen ja kuinka nopeesti se olis hyvä vetää reenin jälkeen, että teho on paras. Ja sitten muutenkin, että minkälaista safkaa olis hyvä vetää ihan yleisesti. Ei varmaan kauheen rasvasta, mutta proteiinia pitää olla ja silleen? Ite oon sen 185cm ja painoo sen 65kg, joten oon aika "kapee rakenteinen", joten ei mitään laihdutusta tarvi alkaa vetään, vaan sellanen ruokavalio joka parhaiten tukee tota reeniä. Aamupalaks mitä ja silleen??...
Ja tosiaan niinkun varmaan vähän kaikilla meikän ikäsillä, niin se haukka, rinta ja sixpack olis ne tärkeimmät, mutta tietysti jalat ja muutkin lihakset tärkeitä siinä mukana. Ei niin, että "skipataan jalkapäivä" ;)
Olis tosi hienoo, jos joku vähän kokeneempi tai muuten hyvän reeniohjelman löytänyt vois auttaa mua "kokoomaan" hyvän treeniviikon ja ruokavalion siihen päälle. Haastetta saa ohjelmalta löytyä, mutta hyvänmaun rajoissa ja myöskään mitään sadan eri liikeen ohjelmia ei tarvitse laittaa, koska salilla jossa käyn, ei kaikkea ole mahdollista tehdä. Kaikki perus jutut ja tarvittavat härpäkkeet kuitenkin löytyy tuloksien aikaansaamiseen
Kiitos jo etukäteen!
Starting Strenght ohjelmaksi. Ravinto-osiosta luet ne stickyt, sieltä löytyy perusasiat ravinnosta.

Voisitko linkata tuon ohjelman linkin?![]()
Olisko jollakin jotain ajatusta siitä että millä korvata penkissä tehtävät reisiojennukset? Itellä penikat tuppaa olemaan sen verran kipeät että ei tekeminen mahda oikein onnistua :(
joka tosin johtuu siitä kun sheikkeri tulee niin täyteen niin siitä ei tuu heti tarpeeksi laimeata.
Ja tästä havaitsemme erot ihmisissä: minua alkaa oksettaa jos teen laimean, esim 0,5 l vettä 70g jauhetta, palkkarin. Vaikkei niitä tosiaan maun vuoksi juoda.
Onko teistä 9. toiston leukasarja parempi kuin 8 toiston sarja, jos sekuntikellon mukaan sarjat kestivät tasan yhtä pitkään ja toistot olivat molemmissa melko puhtaita, lukuunottamatta tuota pientä eroa...?