Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarviiko proteiinia vähintään sen x gramman/painokiloa kohden myös lepopäivinä?
Miksi?
Rinnan vastalihakseksi sanoisin enemmänkin takaolkapäät, latsien vastalihakseksi taas etu-/sivuolkapäät.Onko epäkkäillä ns. ''vastalihas''? rinnalla on latsit,hauiksella ojentajat,taka/etureidet,alaselkä & vatsat.
oon nyt huomannut treenaamisen aloitettuani että selkäranka ja ylävartalon nivelet ym. nikamat naksuu, raksuu, poksuu ja ratisee aika paljon. usein myös tuntuu siltä kuin jokin ei olis ihan paikoillaan, ja venyttäessä kuuluu kovia poksahduksia jonka jälkeen se outo tunne häviää.
onko tämä normaalia? kävi mielessä, että hakeeko luusto paikkoja uusiksi kun lihakset muuttuu? vai voiko tämä johtua jostain muusta, kuten siitä että teen jotain väärin ja nivelet on hajoamassa?

on mulla ennenkin nivelet naksuneet, mutta ei niin paljon kuin nykyään. sitä minä tässä yritin saada selville, että onko se normaalia ja johtuuko nuo uudet rutinat treenaamisesta vai mistä?Mul on myös naksuvat nivelet. Tähän mennessä en oo huomannut mitään haittaa, ainut mikä häiritsee on se ääni ja et se tuntuu hieman kun nivel naksahtaa.
Hei, alotin tässä nyt muutaman viikko sitten salilla käynnin ja kyselisin onko vuodessa mahdollista saada kroppa: Uppaa.net – kuva nettiin tästä samanlaiseen kuntoon, kuin videolla olevalla kaverilla: 16 Year Old Bodybuilder Flexing Video 3: Matt - YouTube Kuten kuvasta näkyy niin lihasta ei meikäläisen kropasta löydy lainkaan, joten miten tästä kannattaisi lähteä tuota tavoitetta kohti? 3-4 kertaa viikossa pyrin käydä salilla ja käytän SS treeniohjelmaa tällä hetkellä, koitan syödä enemmän kuin kulutan. Pienet vinkit ovat tervetulleita, vai onko näistä lähtökohdista ns. suht mahdotonta kehittyä vuodessa noin paljoa?

Öööh, tuota tuota. Siis eihän 1-jakoisessa ole ideanakaan tehdä mitään 8 sarjaa leukoja + taljoja selälle (kuten 4-jakoisessa voi tehdä halutessaan) ja sen jälkeen vielä jalkoja, rintaa, olkaa, vatsoja jne... vaan silloin tehdään kaikille lihasryhmille 1-2 hyvää moninivelliikkeitä (ja ehkä muutama apuliike). Eli vaikkapa kyykky - leuat - penkki - pystypunnerrus - ylätalja -dipit ja hauis tangolla. Ja näitä kaikkia tehdää VAIN 3-4 sarjaa per treeni.Yks kysymys mikä on askarruttanut pidempään: Löytyykö oikeesti sellanen ihminen, joka kykenee treenaamaan koko kropan yhen treenin aikana läpi(treenaten kaikki lihakset täydellä intensiteetillä)? Esim. mun selkätreeni vois olla vaikka: 8 sarjaa leukoja(lisäpainolla ja ilman), 3 sarjaa molempia ylä & alataljaa,olankohautukset 3-5 sarjaa. Ni en mä ainakaa ton rääkin jälkeen, pystyis ees kuvitella tekeväni vaikka jtn hauiksia :D.
Rinnan vastalihakseksi sanoisin enemmänkin takaolkapäät, latsien vastalihakseksi taas etu-/sivuolkapäät.
Joka tapauksessa, epäkkäiden tärkeimmät liikkeet taitavat olla lapojen nosto ja taakseveto. Vastaliikkeet ovat siis lapojen lasku (jossa epäkkäiden alaosa toisaalta auttaa) jonka suorittavat pääasiassa iso rintalihas ja latsit sekä lapojen "eteenvienti" jonka tekevät serratus anterior ja pieni rintalihas.
Yks kysymys mikä on askarruttanut pidempään: Löytyykö oikeesti sellanen ihminen, joka kykenee treenaamaan koko kropan yhen treenin aikana läpi(treenaten kaikki lihakset täydellä intensiteetillä)? Esim. mun selkätreeni vois olla vaikka: 8 sarjaa leukoja(lisäpainolla ja ilman), 3 sarjaa molempia ylä & alataljaa,olankohautukset 3-5 sarjaa. Ni en mä ainakaa ton rääkin jälkeen, pystyis ees kuvitella tekeväni vaikka jtn hauiksia :D.
Tietty koko kropan treenaa monet useamman kerran viikossa, ja jakavat sarjoja niille treeneille, mutta silti. T: monijakoisten esi-isä.