Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

^^ no tietää, että paljonko kuluttaisi energiaa koko päivän aikana :D?

Mutta voiko sitä siis tietää? Paljonko yön aikana kuluu energiaa? Ja jos ei muuta, niin mielenkiinnosta kysyn...

No se enemmän ei ole aina parempi. Eli mä suosittelisin aloittamaan treenit aina näillä ongelmaryhmillä ja sun tapauksessa pistämään nuo ehdottomasti eri päiville jos treenijako on enemmän kuin 2-jakoinen. Ja ekaksi sentakia, että on varmasti forcea tehdä ne täysillä ja eripäiville monijakoisessa samasta syystä. Jos taas on esim. 2-jakoinen ja ne on samassa päivässä, kannattaa tehdä vuoronperään ensin, mutta pitää molemmat treenin alussa. Auttoiko yhtään?

Toinen juttu on tietysti treenin nykyinen sisältö, jospa siinä olisi jotain tsekattavaa ja ratkaisu löytyisikin sieltä.

joo en tiedä onko tämä jo sanottu, mutta Timba unohdit mainita ns. "exhaust effect" metodin, välillä lihakset jotka treenataan viimeisimpänä kasvavat paremmin juuri edellämainitun takia, ne saavat kovemman stimulaation kun oikeesti energiaa ei enää ole ja jokaisen säikeen on annettava kaikkensa kropan ollessa täysin poikki :whip:

eli jos ei toimi että aloittaa jollain lihasryhmällä niin koittaa jättää toiseksi / myöhempään vaiheeseen treeniä

^^ no tietää, että paljonko kuluttaisi energiaa koko päivän aikana :D?

Mutta voiko sitä siis tietää? Paljonko yön aikana kuluu energiaa? Ja jos ei muuta, niin mielenkiinnosta kysyn...

Ööö... No kannattaisiko vaikka etsiä noita kulutusarviolaskureita ja vetää niistä omat johtopäätökset?

Jos välttämättä tahdot tietää "tarkalleen" kuinka paljon kulutat yön aikana energiaa, niin laita yöksi sykemittari naputtamaan.

Elikkä homman nimi olis seuraava.

30v. on matkaa vielä 2 vuotta ja olen päättänyt että kun Tammikuun 8. päivä vuonna 2009 koittaa niin olen paremmassa kunnossa kun koskaan ennen.

Säännöllisen epäsäännöllisesti on tullut urheiltua mitä milloinkin ja salillakin on joskus käyty. Kokoa on 191/100 eli ei mikään ihan tankki, mutta toi paino on oikeesta aika tarkasti keskittynyt tohon vyötärölle ja nyt päätin että se lähtee.

Suunnitelmana olis siis vetää vähän lenkkia (pari kertaa viikko) ja vähän salia.
3krt. viikko. Safkapuoli kondikseen, eli turhat sokerit ja rasvat pois, paljon protskuja ja noin yleisesti reilusti safkaa, pieninä annoksina monta kertaa päivässä. Ja kuitenkin niin, että kalorit on pikkusen miinuksella, että saadaan siis toi reppu pois. Ohjelman kaappasin tuola Alottelijoiden osion valmiista ohjelmista ja tarkoituksen olis alottaa 2-jakoisella veteleen tuo ainakin 3 kertaa viikossa. Myöhemmin voi sitten kattoo jos siirtyy esim 3 tai 4-jakoiseen.

Lähinnä vaan haluaisin kommetteja siitä että meneekö suunnitelma edes suunnilleen oikeen, ettei tulis tehtyä mitään perus virheitä heti alussa.

Niin ja semmonen vielä, että noita safka vinkkejä mun tarvii aina vähän muokata kun asun tällä hetkellä Saksassa, niin mm. valion tuotteen on aika tiukassa täällä. Ehrmania löytyy kyllä 100 eri sorttia. :D

Ja jos jollain on kokemuksia Saksasta niin kertokaa ihmeessä mistä helvetistä täältä saa lisäravinteita? Ainakaan paikallisilla saleilla ei ole myynnissä.

Kiitos ja kumarrus

Kysyn treeniohjelmastani tässä ketjussa, kun nuo toiset ovat niin tukossa. Hommahan menee nyt niin, että aikaa on käydä salilla vaan 2 kertaa viikossa, sillä muitakin treenejä tulee viikkoon sen verran. Treenipäivät ovat torstai ja sunnuntai.

Torstai
Kyykky 4x5
Leuat vastaote 4x pikkuhiljaa kasvatan toistojen määriä, tänään meni 6,6,6,5)
Penkki 3x5
Pystypunnerrus tanko 3x5
Hauis tanko 2x5
Ranskis otsalta 2x5
Vatsat koneessa 2x
Selänojennukset 2x

Sunnuntai
Prässi 4x10
Leuat myötäote 4x
Penkki kp 3x10
Pystypunnerrus kp 3x10
Hauis kp 2x10
Ojentajat talja 2x10
Vatsat 2x
Selänojennukset 2x
Kiertäjäkalvosin 2x12

Vaihtelen kyykyssä leveyttä, leveämmällä mulla ottaa enemmän takareisiin ja pakaroihin, kapeammalla etureisiin.
Parannusehdotuksia?

Kiitos jo etukäteen.

Eli nyt massakausi menossa, jonka jälkeen edessä kiristely.
Tiedän kyllä että kiristettäessäkin voi käydä salilla ja aion niin tehdäkin, mutta onko jotain semmoista pistettä, että salilla käynti miinuskaloreilla voi alkaa syömään lihasta enemmän, kun se että vetää vain miinuskaloreilla eikä treenaa?

Tarkoitus olisi kehittää penkkissä tulosta. Treenaan 2-jakoisella ohjelmalla maanantaina, keskiviikkona, perjantaina ja lauantaina. Maanantai ja perjantai olisi sitten niitä penkkipäiviä, mutta minua pelottaa, että kehitys jää jotenkin huonommaksi jos treenaan vaan 2x viikossa penkin. Elikkä olisiko järkevämpää vain luottaa, että kyllä se tulos yhtä hyvin kehittyy vai treenata vielä ylimääräisenä penkki keskiviikkoisin?

Lisäksi, kuinka aerobinen treeni kannattaisi sijoittaa saliharjoittelun kannalta viikko-ohjelmaan?

Tarkoitus olisi kehittää penkkissä tulosta. Treenaan 2-jakoisella ohjelmalla maanantaina, keskiviikkona, perjantaina ja lauantaina. Maanantai ja perjantai olisi sitten niitä penkkipäiviä, mutta minua pelottaa, että kehitys jää jotenkin huonommaksi jos treenaan vaan 2x viikossa penkin. Elikkä olisiko järkevämpää vain luottaa, että kyllä se tulos yhtä hyvin kehittyy vai treenata vielä ylimääräisenä penkki keskiviikkoisin?

Lisäksi, kuinka aerobinen treeni kannattaisi sijoittaa saliharjoittelun kannalta viikko-ohjelmaan?

ohhoh, mulla on täysin samanlailla. vielä just noin että penkki tulee 3x eli myös keskiviikkosin ja on kehittyny ihan hyvää vauhtia. aerobinen on su ja ti mulla, vaikken tiedä sen kannattavuudesta, mutta ei kerkee muuten :)

Moro! pistetään nyt vielä tännekkin kun tuolta tietotekniikka osion puolelta en saanu apua ja The pakkotoistokaan ei osannu neuvoa mua. Elikkäs mulla on täälä foorumilla ongelmana kuvien lataus. Kun joku laittaa kuvan liitteeksi omaan kommenttiinsa niin mulla näkyy sen kuvan tilalla vain teksti ATTACHED THUMBNAILS. Käyttämästäni Zonealarmista asia ei ainakaan ole kiinni. OSAISKO JOKU AUTTAA?

penkki

mite ihmeessä teet penkkiä? leveäl otteel nostetaa rintalihaksil, ei ojentajil :P kapeal otteel se ottaa ojentajii. muute, venyttelet vaa ja teet sitte, vahvistuttuaa lihakset ei kipeydy läheskää nii helposti

Olenko ymmärtänyt oikein, että:
rinnalleveto = liike joka tehdään työntö-olympianoston ekassa osassa eli maasta irrottaen ja sisältää täyden etukyykyn kun taasen raaka rinnalleveto on sama mutta ilman kyykkäystä (polvet vaan hieman joustaa yläasennosta)?

Oisko mitään apua tähän kun hauiskääntöä tehtäessä särkee ranteisiin ja kyynärpäihin?

Back
Ylös Bottom