Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Joo tosiaan asun aasiassa, niin oon löytäny vaan whey prodeja. Joten mitä kannattais vetää reenin jälkeen naamaan, että palautuu paremmin. Yritin käyttää hakua en saanut selvää vastausta.

Ps. Mikä on malto englanniksi? Sanakirjan mukaan olisi flesh/pulp mut mitään sen sanaisia jauhoja ole kylläkään löytänyt.

Pärjäänkö do-win painonnostokengillä kyykätessä ja mavetessa? Ja onko noilla kantojen koroilla väliä? Do-wineis kuulemma 40mm ja "puolalaisissa" vajaa 30mm.

^^Kokeilemalla selviää, mutta joillekin nuo korkeakantaiset Do-Winit eivät kuulemma kerta kaikkiaan sovi eikä niillä löydä hyvää kyykkyasentoa. Polskien korotus on ainakin mulle melko hyvä. Mavetus sujuu parhaiten sukkasilleen.

Millä malton voi korvata ? (vaikee löytää aasiasta) Että saa semmosen suht jees palkkarin.

Oboy kaakaojauheella! Vanilla proteiinin kanssa tulee ihan v***n hyvän makusta. Ja ainoa tapa miten saan tollasen sokeroidun paskan mahtumaan mun ruokavalioon :D

Banaanilla. Stevialla (ohjaa hiilareita lihasten suuntaan?). Greippi- ja ananasmehu (Poliquin suosittelee ottamaan 30-40% palautusjuoman sokereista greippi- tai ananasmehusta).

Hei olisi hiukan kysyttävää kokeneimmilta salilla kävijöiltä.
Jos noudatan sali ohjelmaani niin saanko 1-2kk näkyviä tuloksia?
Ja pyrin syömään joka päivä 6krt ja pidän huolen että saan prodea
riittävästi kun tarkoitus olisi saada massaa:)
Niin mikä määrä prodea olisi hyvä saada? Kun painan 55kg
Ja otan ennen nukkumaan menoa ion92 prode drinkin että saan prodea lisää:)

Viimeiset 2 kertaa on dippisarjan aikana tuntunut kipua vasemman käden hauiksen puolella (ei kuitenkaan hauis, vaan joku pikkulihas), mistä voisi johtua?
Laskeudun n. 90 asteen kulmaan ja nousen ihan ylös asti, pyrin myös pitämään yhtä paljon jännitystä molemmilla puolilla...

Anyone? :)

Hei olisi hiukan kysyttävää kokeneimmilta salilla kävijöiltä.
Jos noudatan sali ohjelmaani niin saanko 1-2kk näkyviä tuloksia?
Ja pyrin syömään joka päivä 6krt ja pidän huolen että saan prodea
riittävästi kun tarkoitus olisi saada massaa:)
Niin mikä määrä prodea olisi hyvä saada? Kun painan 55kg
Ja otan ennen nukkumaan menoa ion92 prode drinkin että saan prodea lisää:)
2500-3000kcal päivässä, riippuen kuinka aktiivinen olet. Vaikka 150g proteiinia, 50g rasvaa ja loput kalorit hiilareista. Jos treenaat oikein ja tavoitteellisesti, niin ton kahden kuukauden ajanjakson aikana sä toivottavasti jäät niin koukkuun tähän lajiin että tuloksia alkaa tulemaan merkittävästi myös vuositasolla. Ei tuossa 2kk jaksolla mitään ihmeitä tapahdu, mutta jotain kuitenkin. Kattele ohjelmaksi vaikkapa Golden Six tai Starting Strenght.

Tulokset ei nouse

Elikkäs apua tarvittaisiin. Olen treenannut säännölillesesti noin 7 kuukautta eli aloittelija olen ja tulokset ovat pysyneet samoina viimiset 6 kuukautta. Ensimmäisen kuukauden "kehitys" tullut varmaan tekniikan oppimisesta.

Kolme tai neljä ensimmäistä kuukautta tein Arnoldin kultaista kuusikkoa sitten treenasin 1,5 kuukautta jollain random ohjelmalla ja nyt olen tehnyt pari kuukautta Starting strenght ohjelmaa. Penkkiin olen myös kokeillut Miken 2x6.

Sarjapainoista esimerkkejä.

Kyykky 3x5x61kg
Penkki 2x6x55kg
Leuat on varmaan ainoo joka noussu. aluks tais mennä joku 6 leukaa ja nyt menee sen 10
Hauikset tangolla 3x8x24kg

Sarjapainoistahan näkee, että alussa ollaan.

Syömisestä ei pitäisi johtua tulosten junnaamine, koska saan aika paljon proteiinia esmi rahkoista, kanamunista, maidosta ja tavallisesta kotiruuasta.
Ikä, pituus, paino 18/180/73 (osa painosta läskiä, koska niitä lihaksia ei paljoa ole). Paino noussu 7 kuukauden aikana n.65-73 eli 8kg.

Tekniikasta olen lukenut monista viestiketjuista ja katsonut videoita yms...

Jotain varmaan unohtui, mutta lisään kun tulee mieleen.

Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi ratkaista tämän ongelman.

Treenaus 2krt päivässä. Laitoin aloituksen tästä aiheesta, mutta jostain syystä poistettiin. Eli voiko treenata yhtenä päivänä viikossa 2krt, jos se sopii muuhun rytmiin paremmin? Aamupäivällä kyykkytreeni, illalla yläkroppatreeni.

Ja joku kysäisi tarkemmat tiedot treenistä, niin olin just ehtinyt vastata, kun viestiketju poistettiin. Tässä se vastaus;

Jalat(aamupäivän treeni)
Kyykky 20,15,15
Etukyykky 15,12,10
Voimapyörää

Yläkroppa(illan treeni)
Penkki kp max,max,max
Etunojaunnerrukset kapealla max,max,max
Supersetit olkapäille; viparit sivuille, eteen, pystypunnerrus <x2
Supersetit hauiksille; hammer, hauiskääntö, erilainen hauiskääntö <x2

Sitten on vielä mavepäivä ja kevyt yläkroppapäivä, leukoja+takaolkapäitä ja kiertäjäkalvosimia kevyesti, lähinnä vammojen ehkäisyyn.

Ymmärrän toki sen, että jos tuntuu ettei palaudu, niin silloin ei kannata treenata noin. Mutta lähinnä meinasin aloituspostilla sitä, että jos energia riittää hyvin, niin voiko treenata yhtenä päivänä 2krt? Mikä siis riittää minulla hyvin.

Treenaus 2krt päivässä. Laitoin aloituksen tästä aiheesta, mutta jostain syystä poistettiin. Eli voiko treenata yhtenä päivänä viikossa 2krt, jos se sopii muuhun rytmiin paremmin? Aamupäivällä kyykkytreeni, illalla yläkroppatreeni.

Koska about 95%:sti samalla tavalla muotoiltuja ketjun aloituksia löytyy haullakin useita. Tuota aihetta sivutaan muutenkin monessa ketjussa, joten sieltä vain sitä tietoa hakemaan. jto on käsitellyt ainakin tuota omassaan ja pariin noista aikaisemmista ihan saman kysymyksen sisältäneistäkin kommentoinut. Aina ei tarvitse tehdä uutta ketjua vanhalle asialle.

Elikkäs apua tarvittaisiin. Olen treenannut säännölillesesti noin 7 kuukautta eli aloittelija olen ja tulokset ovat pysyneet samoina viimiset 6 kuukautta. Ensimmäisen kuukauden "kehitys" tullut varmaan tekniikan oppimisesta.
...
Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi ratkaista tämän ongelman.

Enempää tietämättä on toki paha sanoa mitään, mutta tuolle tasolle juuttuminen alkuunsa, varsinkin kun massaakin on tullut lisää, riippuu ehkä 90-prosenttisesti siitä, että treeni on lässyttelyä, josta puuttuu asenteellinen ja määrätietoinen eteenpäin pyrkiminen. Ne viimeiset toistot eivät tule jollei niitä nosta vaikka väkisin ja rauta tangossa ei lisäänny, jollei sitä uskalla lastata lisää vaikka se tuntuukin vittumaiselta.

Enempää tietämättä on toki paha sanoa mitään, mutta tuolle tasolle juuttuminen alkuunsa, varsinkin kun massaakin on tullut lisää, riippuu ehkä 90-prosenttisesti siitä, että treeni on lässyttelyä, josta puuttuu asenteellinen ja määrätietoinen eteenpäin pyrkiminen. Ne viimeiset toistot eivät tule jollei niitä nosta vaikka väkisin ja rauta tangossa ei lisäänny, jollei sitä uskalla lastata lisää vaikka se tuntuukin vittumaiselta.

Kyllä on kokeiltu painojen lisäämistä ja vedetty loppuun asti. Monet kerrat tullu penkissäkin tanko takasin rinnalle kun ei vaan oo saanu ylös asti viimisellä toistolla.

E: Ihmetyttää kyllä vähän, koska näin pienillä painoillahan tuloksia pitäis tulla, vaikka treenaiskin kevyesti yms...

Kyllä on kokeiltu painojen lisäämistä ja vedetty loppuun asti. Monet kerrat tullu penkissäkin tanko takasin rinnalle kun ei vaan oo saanu ylös asti viimisellä toistolla.
Jos treeni on kunnossa ja paino nousee niin enää jää se palautuminen, eli ehtiikö lihakset palautumaan?

Back
Ylös Bottom