Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Terve kaikki pakkislaiset:)
Olen uusi jäsen täällä, olisi semmoista kysyttävää että mitä lihaksia kannattaa treenata
jos haluaa saada massaa luiden ympärille?

Okei kiitos:)
tässä on mun sali ohjelma:

1. päivä
Penkki 2x12

2x10

2x6
Niskan takaa 2x12

2x10

2x6
Ojentajapunnerrus 2x10

2x8
2. päivä
Leuanveto, leveä 2xmax
Ylätalja 2x10
Maastanosto 2x10

2x8

2x6
Hauiskääntö 2x12

2x10
3. päivä
Jalkakyykky 2x12

2x8

2x6
Jalkojen koukistus 2x10

2x8

2x6
Pohjeliike seisten 3x15

eiks ojentajat/Hauis reenit voi tehdä samana päivänä?

Se on 3 jakoinen ohjelma mikä mulla on.
Niin jos teen ojentajat/Hauis reenit samassa niin kehittääkö vai rasittaako se lihaksia liikaa?

Se on 3 jakoinen ohjelma mikä mulla on.
Niin jos teen ojentajat/Hauis reenit samassa niin kehittääkö vai rasittaako se lihaksia liikaa?

Vaikka sä veivasit mulkkuas kolme kertaa viikkoon etkä tekis muuta niin sun forkut RÄJÄHTÄIS

Niin aivan pitihän meittin heittää hiukan läppääkin:D
Kun olen uusi täällä kiva että saan neuvoja:)
ja on täällä mukavia tyyppejä neuvomassa:)
Eli voiko hauis/ojentaja reenit tehä 2krt viikos ja 3päivänä jalat?

Kyllä se periaatteessa mahollista on kunhan samaa lihasta ei treenata kuitenkaan peräkkäisinä päivinä ja on ennen uutta treeniä ehtinyt palautumaan (sen treenattavan lihaksen osalta).

Tässä olisi helppo ja oikeasti toimiva ohjelma

ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO

Kolmesti viikkoon käyt lävitse:

1. Takakyykky.
Käytä painoa, joka sallii sinun saavan 4x10 toistoa. Laskeudu aina niin alas, että reitesi ovat vaakatasossa lattiaa kohden. Tee 10 toistoa, lepää kaksi minuuttia ja toista.

2. Penkkipunnerrus
Ota kohtuullisen leveä ote, kädet noin 80 cm leveydellä toisistaan. 3 x 10 toistoa. Lepää kaksi minuuttia sarjojen välillä.

3. Leuanveto leveällä otteella
Tee niin monta toistoa kun pystyt, eli 3 x max.

4. Niskan takaa punnerrus
Käytä leveää otetta. Peukalot noin 15 senttiä olkapäiden ulkopuolella per puoli. 4 x 10 toistoa. Kaksi minuuttia lepoa sarjojen välillä.

5. Hauiskääntö tangolla
Pidä kyynärpäät kiinni kyljissä ja ota olkapäiden levyinen ote. Tee liike kontrolloidusti. 3 x 10 toistoa. 90 sekuntia lepoa sarjojen välillä.

6. Istumaannousu
Pidä polvet koukussa ja kädet pään takana. Älä pidä taukoa toistojen välissä vaan tee 20 toistoa tai niin monta kun voit ilman tauon pitämistä. 3 - 4 sarjaa. 60 sekuntia lepoa sarjojen välillä.

Tulet saamaan huomattavia tuloksia ilman turhia vetkutteluja, kolmessa kuukaudessa huomeet kasvaneesi.
Muista kuitenkin SYÖDÄ HYVIN ja levätä riittävästi.
Kuitenkin aloittelet vasta ja tällä on hyvä päästä alkuun.

Olen 17-vuotias ja oon kiinostunut voimanosto kisoista. http://www.suomenvoimanostoliitto.f...reboard&Itemid=170&func=view&id=8126&catid=14 Tossa olis sopiva kisa lähellä, mutta epäröin lähteä mukaan koska en tiedä kilpailuun lähtemisestä mitään. Mitä mulla pitää olla, mitä pitää tehdä että pääsen karkeloihin, tarviiko seuraa, asiasta pitäis saada tietopaketti johonkin ja laji sais varmasti uusia kilpailijoita. Epäilyttää myös tulosten riittävyys, vaikka kokemusta tulevaisuudelle ollaankin hakemassa.

Osaako joku kertoa mikä asioiden laita on?

Back
Ylös Bottom