❄️ ICE CAGE FIGHTING ❄️

Meta title: 🔥🥶 ICE CAGE FIGHTING 🥶🔥

Meta description: Räjähtävä pakkanen ja raaka kontakti yhdistyvät – pysy kärryillä kylmimmistä matseista ja tuoreimmista uutisista.

Sulla on hienot koirat (y) vaikka olen kissamiehiä.
En tarkoittanut että musta tarvii sanoo mitään, mut kiitos kun laitoit. Kissat on siistejä, harmi vaan että ite kuoleman allerginen niille.

ps. ja ihan vapaa sana täällä on edelleen sulle, elikä jatka ihan sen mukaan miltä tuntuu, siihen ei puututa kuin sääntöjen puitteissa

Rogerin kokoisella 2500 cooper kai vaatisi noin 6,7 litran absoluuttisen hapenoton minuutissa. Jos Roger on lahjakas kestävyysurheilija (tai omaa hyvän hyötysuhteen juoksuun, joka tulee helpommin painaville kavereille), niin on ihan helposti mahdollinen suoritus vielä 43 vuotiaana, jolloin on kuitenkin fyysisesti aika lähellä huippuaan. Samankokoisella normijampalla absoluuttinen hapenotto lienee jossain 5 litran tasolla ja cooper on sitten siellä alle kahden kilsan, jos sitäkään.

No ehkä etsin täältä epäkohtia ja tuo 2.5km cooper on ainakin sellainen :)

Ei Mike kaikkea kannata niin tosissaan ottaa. Ja kyllä, on tämä jollain tapaa tarapeuttista ihmetellä maailman sekoiluja.
Eikö helpompi olisi hoitaa ne mielenterveyttä vaivaavat ongelmat vaikka oikealla terapialla?

Ihminen joka ei näe missään positiivista, vaikuttaa aika helvetin masentuneelta tai muuten heikolta yksilöltä

Eikö helpompi olisi hoitaa ne mielenterveyttä vaivaavat ongelmat vaikka oikealla terapialla?

Ihminen joka ei näe missään positiivista, vaikuttaa aika helvetin masentuneelta tai muuten heikolta yksilöltä
Kannattaa ehkä tällaiset keittiöpsykologiat jättää pois, kiitos.

Kommentoin, että tuo Roger ei ikipäivänä juoksen 2,5km cooperissa ja heti ollaan kurkussa kiinni. Näytti jo pelkkä kävely sen verran vaivanloselta, että uskooko kukaan tuota? Uskotko oikeasti rooster1?

Eiks Immu tuossa muutenkin sanonut, että taitaa "hieman" unohtaa tiettyjä faktoja menneisyydestä yms. En nyt uskoisi kaikkea mitä tuo sanoo :)

Onko Lampiselle ja Namille mielestänne ihan älytön idea laittaa rahaa likoon? Nam on kuitenkin ihan realistinen tyrmääjä mielestäni ja Theo ei ole vielä näyttänyt mielestäni mitään älyttömän ihmeellistä kuin puheissaan 🤔
En tiedä Lampisen kertoimista, mutta aivan hyvin voi heittää Lampiselle kolikkoja. Kuten Lampinen itse totesi mediapunnituksessa, on se ollut kovemmissakin paikoissa.

Kannattaa ehkä tällaiset keittiöpsykologiat jättää pois, kiitos.

Kommentoin, että tuo Roger ei ikipäivänä juoksen 2,5km cooperissa ja heti ollaan kurkussa kiinni. Näytti jo pelkkä kävely sen verran vaivanloselta, että uskooko kukaan tuota? Uskotko oikeasti rooster1?

Eiks Immu tuossa muutenkin sanonut, että taitaa "hieman" unohtaa tiettyjä faktoja menneisyydestä yms. En nyt uskoisi kaikkea mitä tuo sanoo :)
Sorry, oletin Miken kommentista että viestihistoriasi on täynnä pelkkää negatiivisuutta niin siitä vedin johtopäätökseni.

Ei mitään hajua kenenkään juoksukunnosta kun en mitään hapenotoista, sykkeistä tai pykkeistä tiedä 😅
Äkkiseltään kuulostaa kyllä liioittelulta

Sorry, oletin Miken kommentista että viestihistoriasi on täynnä pelkkää negatiivisuutta niin siitä vedin johtopäätökseni.

Ei mitään hajua kenenkään juoksukunnosta kun en mitään hapenotoista, sykkeistä tai pykkeistä tiedä 😅
Äkkiseltään kuulostaa kyllä liioittelulta
Itse harrastan juoksua harrastusmielessä, 4-6km lenkkejä sillo tällöin, 1-4krt/vko. Mielestäni mulla on ok kunto ja kyllä tuollaiseen 2.5km saa ihan juosta.

Mutta toki uskokoon ken tahtoo, hieman vaan huvittavaa, että joku jaksaa tuollaisesta valehdella. Tai sitten Roger oikeasti juokseen tuon verran :)

Viimeksi muokattu:
Mun käsittääkseni Roger on elämänsä aikana juossut yllättävän paljon. Ollu siis ihan rutiini nuo lenkit. Sitä en tiedä mikä silloin oli paino mutta en yhtään epäile etteikö ole hyvinkin isona miehenä juossut vielä tuon 2500. Kokoajan on erittäin paljon treenannut viikkotasolla. Uskon että hapenotto ja kestävyyspuoli hyvällä tasolla edelleen.

Mun käsittääkseni Roger on elämänsä aikana juossut yllättävän paljon. Ollu siis ihan rutiini nuo lenkit. Sitä en tiedä mikä silloin oli paino mutta en yhtään epäile etteikö ole hyvinkin isona miehenä juossut vielä tuon 2500. Kokoajan on erittäin paljon treenannut viikkotasolla. Uskon että hapenotto ja kestävyyspuoli hyvällä tasolla edelleen.
No katsotaan miten käy....

Roge juoksee kösittääkseni ihan säännöllisesti lenkkiä. Kyllä se 2500 on voinu joskus mennökin. Enkä olis aivan ällistynyt jos menis nytkin.
Ottelussa kestävyyskunto on kuitenkin ihan eri asia kun cooperin tulos. Toki se jonkin verran hyödyttää että jaksaa juosta, mutta vasta matsissa näkee miten hyvin pystyy pitämään tahtia yllä ja leikkaako keuhkot jossain vaiheessa vai ei.

Muistelen jossain Jussi Vilkkilän iänikuisen vanhassa videossa Rogerin olleen vieraana ja sielä oikein korosti miten tärkeätä aerobinen urheilu on hänen kokoiselleen ja kertoi että lenkkareita menee hyvinkin useaita pareja vuodessa

En tiedä Rogerista, mutta yleensä raskaammat nyrkkeilijät eivät juokse lenkkejä, paikat turhan kovilla.
Joten tekevät aerobisen muulla tavalla, on toki poikkeuksia.
2500m cooper mun mielestä ihan normitulos, tonni lisää ni hyvä.
Rogerilla vaan tuo paino sen verran suuri että aika raskas juosta.

Cooper ei toki ole täydellinen Vo2 mittari, mutta varsin ok korrelaatio. Tuolla painolla ja Cooper tuloksella absoluuttinen olisi 6.7-7l välillä eli aivan maailmanhuippua, tai 43-45ml suhteellinen. Normijampalle toki sama suhteellinen, mutta huomattavasti maltillisempi 3.3-3.6l absoluuttinen. Nämä siis ei mitään faktaa vaan suuntaa antavia numeroita.

Tässä voi toki olla oma matikka vituillaan myös, mutta en jaksa uskoa että ei huippu-urheilija, ei kestävyys urheilija ottaisi 43-vuotiaana maailman luokan kestävyystulosta. Varsinkaan juostessa.

Marasonni taisi juosta 2250m 130 kiloisena 25-vuotiaana Euroopan Mestari judokana. Siihen siis vielä n. 10% päälle juoksumatkaa, ja n. 20% päälle painoa sekä ikää myös.

Jos nyt mun matikka ei ihan perseellään ole, niin 2500€ voin pistää tähän vaikka asiasta vetoa. Tai oikeastaan silleen että en mä mitään rahaa tarvi jos "voitan", koska omaan silmään se vaan olisi sellainen suoritus mistä voin sen verran maksaa jos pääsisi näkemään.

Se painon vaikutus on vaan aivan helvetin iso suhteelliseen kestävyyskuntoon ja varsinkin juoksuun. Varsinkin kun on Rogerin kokoinen mörkö. Soutu ja hiihtolaitteilla varmasti voi ihan eliittiä olla.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom