öh, pieni syömisongelma..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumppi
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
mulla on pienimuotoinen ongelma, mulla ei ole ollut nälkä viimiseen 3 päivään.. ensimmäisenä päivänä en safkannut _mitään_ 25 tuntiin jonka jälkeen safkasin 2 leipää(puoliväkisin) ja menin nukkumaan, aamullakaan ei ollut nälkä tai edes tehnyt mieli ruokaa.. nyt viimiset 2 päivää olen saanut väkisin vääntää ruokaa naamariin, mikään anorektikko en todellakaan ole, ihan normaalikokoinen/painoinen jässikkä.

voiskohan tuo johtua siitä et tuli juuri noita edeltävinä päivinä aika runsaasti juotua raakaa viinaa? :urjo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös tämä kyseinen ilmiö tunneta kansankielisemmin nimellä krapula..? :)

Monta päivää viinaa = monta monta päivää krapulaa... iän myötä krapulan kesto katsotaan kalenterista, ei kellosta kuten nuorempana

Mulla ainakin on aina silloin tällöin niitä Danten helvetissä vierailulta tuntuvia krapuloita, jotka saattavat hyvinkin venyttää pahan olon kahteen päivään. Tällöin voi vielä kolmantenakin päivänä tuntea kropassaan, että on tullut läträttyä enemmän kuin on tarpeen.. :(

Sumppi sanoi:
voiskohan tuo johtua siitä et tuli juuri noita edeltävinä päivinä aika runsaasti juotua raakaa viinaa? :urjo:

Kuinka paljon oikein joit? Eräs tuttuni (noin 60kg) kumosi naamaansa yli kolmekymmentä annosta alkoholia vuorokauden aikana ja sai alkoholimyrkytyksen. Hänellä ei meinannut pysyä mikään sisällä kokonaiseen viikkoon. :eek:

Joo, no onhan sitä itelläkin tuollainen morkkis ollut tänä keväänä. Pariin päivään ei ruoka maistunut ja oli yksinkertaisesti hitonmoinen morkkis. Hain sitten pizzan ja vedin sen väkisin naamaan, sit olo jo hieman helpotti. Kannattaa vetää just jotain rasvaista ja ihan vaan väkisin alas, niin elimistö taas muistaa, mitä ruoka on.

Kyllä se viinan kanssa läträäminen voi hyvin verottaa muutaman päivän elämästä. Jonkin sortin ylikuntokin voi aiheuttaa ruokahaluttomuutta, mutta noilla tiedoilla syyllinen luultavasti löytyy viinasta. Ittellä huomaa kyllä muutaman päivän jalkeenpäin, että juotu on. Vaikkei nyt varsinaista krapulaa olekaan, niin väsymystä ja alakuloisuutta ilmenee monta päivää. Vanha hyvä neuvo on syödä jotain rasvaista juomisen lomassa säännöllisin väliajoin (suolapähkinät, perunalastut yms.), juoda nukkumaan mennessä runsaasti vettä (vähentää alkoholista johtuvaa kuivumista, joka aiheuttaa pahan olon) ja seuraavana päivänä runsaasti hiilihydraattia (juotavat, pizza jne.), vitamiineja (varsinkin c ja b-vitamiinit, joita alkoholi tehokkaasti poistaa) ja paljon lepoa :zzzz: Tavoitteellinen potarihan ei tietenkään montaa päivää peräkkäin viinaksia kitusiinsa ime ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom