varastelen tekstit tuosta "Kahjoimmat ravintouskomukset??" threadista, koska turha on sotkea hyvää ketjua offtopicilla.
Eli missä lämpötilassa rasvahappokoostumus kärsii? Otetaan vaikka öljyksi rypsäri. Niin ja olisi hyvä tietää tuosta kananmunastakin. Itse paistelen kananmunat aika miedolla lämmöllä, johtuen siitä, että tykkään sellaisesta vähän löysästä kananmunasta.
Fat Daddy sanoi:Ja yks kaveri luulee että kananmuna on terveellistä, missä muodossa tahansa ja siksi hän syökin normaali aamupalallaan 3 tai 4 PAISTETTUA Kananmunaa... paistettuna 3 kananmunaa on ehdoton yläraja viikossa, kolesterolin kannalta...
Jakob sanoi:No ei se paistaminen kananmunaa sen epäterveellisemmäksi tee, jos ei käytä kiloa voita paistorasvana. Tosta kananmunan kolesteroli vaikutuksista on täällä väännetty vaikka kuinka paljon. Tulos on tainnut olla se, että osalla ihmisistä nostaa kolesterolia ja osalla ei. En mä nyt ainakaan tuohon kolmen munan maksimiin usko (oli se sitten keitettynä, paistettuna tai raakana).
teemupii sanoi:Rasvan kuumentaminen huonontaa sen rasvahappokoostumista.
Jakob sanoi:Missä lämmössä tämä tapahtuu? Ei sitä levyä tartte kutosella pitää. Tässä onkin hyvä aihe johon en vielä ole saanut vastausta. Puhetta on ollut öljyjen käyttämisestä paistinrasvana ja siitä, että heikentääkö paistaminen öljyn rasvahappokoostumusta. Suoraa vastausta ei ole muun silmiini osunut.
Eli missä lämpötilassa rasvahappokoostumus kärsii? Otetaan vaikka öljyksi rypsäri. Niin ja olisi hyvä tietää tuosta kananmunastakin. Itse paistelen kananmunat aika miedolla lämmöllä, johtuen siitä, että tykkään sellaisesta vähän löysästä kananmunasta.