Ärsyttävät vaivat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Javu
  • Aloitettu Aloitettu
En ole varmaan ainoa jota ärsyttävät pienet (tai isommat) vammat jotka eivät tunnut parantuvan sitten millään.
Olkapää on kiukutellut puolitoista vuotta ja kyynärpää pienen salilla sattuneen vihlaisun jälkeen jo kolme kuukautta. Ranteen loukkasin lyömällä säkkiin vähän huonosti ja vaikka ei sillä hetkellä paljoa sattunut niin sekin on ollut jo nelisen kuukautta kipeä, etunojapunnerruksia ei esimerkiksi pysty tekemään kuin nyrkeillä.
Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan vanhalta kun joka paikka renkkaa eikä parane millään. Vaivat eivät sinällään estä treeniä vaan ovat lähinnä kiusallisia ja karsivat tiettyjä liikkeitä salitreenistä pois.
Mites ne oikeat urheilijat itsensä oikein kuntouttavat kun ne tuntuvat olevan parissa kuukaudessa taas menossa mukana vaikka olisi niska murtunut?

Itsekin täällä kärsitään olkapääkivuista, ei kiva :( ,esim. penkkipunnerruksessa pitää kauan lämmitellä ennenku sitä pystyy edes tekemään

Mulla taas ongelma on nilkat. Ne on muljahdelleet niin monta kertaa että siihen ei 20 kertaa riitä, ei sitten alkuunkaan. Nivelsiteet on löysät, joten ne menee sitten helposti uudestaan. Nyt ne ei ole pariin kuukauteen mennyt, pitää muistaa varoa. Ei kuitenkaan ole niin väljät että tarvisi leikkausta, onneksi.

Närästys ja väsymys yhdistettynä paskaan treeniin.

Myös rystynen o kiukutellu noin vuoden. Samoin toisessa polvessa ja kyynärpäässä on jotain feeluu.

Joo, selkä ei kestä oikein rasitusta ja menee helposti hyvinkin jumiin. Polviakin pitää varoa ja käydä juoksemassakin kork .2krt viikossa, muuten tulee kipuja ja pehmeällä alustalla tietenkin.

Joo, itselläkin oikea olkapää kiusoittelee jatkuvasti. Venytykset auttaa jonkun verran mutta ei vie kipua kokonaan. Tätä jatkunut jo varmaan vuoden päivät. Ja alaselkä on nyt ollut pari viikkoa jäykkänä ja rutissut, mutta varmaan ihan normaalia :D Olkapäät taitaa olla yleisin paikka, jotka lahoilee helposti.

Itula sanoi:
Olkapäät taitaa olla yleisin paikka, jotka lahoilee helposti.

Veikkaisin, että joukossa on paljon myös niitä, jotka rikkovat olkapäänsä hölmöyttään / tietämättömyyttään. Varsinkin treeniuran alussa, kun virtaa ja intoa riittää, toisin kuin tietoa, ei ehkä kuunnella vaikka kroppa antaa selviä merkkejä. Hyvä esimerkki tästä sattui salilla yhdelle noin 30+ kaverille. Olkapäästä paukahti joku jänne rintatreenissä. Kysyin, että no eikö se olkapää valitellut yhtään etukäteen kyseisessä liikkeessä? Sanoi, että valitteli kyllä, mutta ei malttanut pitää taukoa penkistä. Monesti vielä esim. omalla kohdallani tilanne on se, että olkapäätreeniä / rintatreeniä ei tartte jättää kokonaan väliin olkapääkipujen takia. Riittää kun jättää osan liikkeistä väliin / kokeilee jos jokin toinen liike tuntuu paremmalta.

aah, valittamisen iloa:
olkapää, hermosärkyä silloin tällöin.
selkä, hiukan kieroutta, alaselkä kipeytyy helposti.
polvi, meni taekwondossa
nilkka, meni rappusissa
ranteet.... taekwondossa nekin juu.

kyllähän noita on. ärsytyksiä.

e: ja tietty toi lihasaitiopaineoireyhtymä ...

Olkapäät ovat joskus vaivanneet pidemmänkin aikaa, mutta eivät onneksi lähiaikoina.
Oikea kyynärpää on vaivaa myös silloin tällöin ja se "lonksuu" usein esimerkiksi kapeita punnerruksia tehdessä.

vasemman jalan polvi,saman jalan takareisi ja ranne tykkää aina vittuilla, ei kiva. Ja muutama päivä sit ajoin kolarin > pakara ja oikena jalan polvi paskana :david:

Juuri, kun sain olkapääni kuntoon nii kyynärpää alkoi temppuilemaan. Nyt on noin vuosi menny välillä kipuillen ja välillä ei. Muutaman kerran olen kortisonia hakenut ja käynyt fysioterapeutilla, mutta silti nyt on kipeempi kuin pitkään aikaan. Golfarin kyynerpääksi vaivaa sanotaan (ikinä ole golfia edes pelannu). Nyt jää sitten kaikki vetävät liikket pois joksikin aikaa ja täytyy toivoa, että se siitä alkais rauhottua. Sitten taas yrittämään kuntoutusta.

Ranteet...

Ranteet, varsinkin oikea (hiirikäsi myös) kipuilee pahiten, piti jättää säkin hakkaaminen kokonaan pouis verryttelyohjelmasta...miten vahvistaisi ranteita parhaiten kestämääm isoja painoja, oisko noihin jonkinlaisia tukihanskoja olemassa vai pitäisikö ne alkaa teippaamaan aina ennen treeniä ?

Olkapää on vaivana minullakin. Solisluu on kutakuinkin irti olkapään kohdalla ja sitä saa käsin heiluteltua siitä. 2 vuotta olen valitellut tästä arvauskeskuksessa ja yksityiselläkin lääkärillä ja kaikki on ottanut röntgenin (yht. 4) ja kohteliaasti ilmoittanut että valitan turhaan koska olkapäässä ei ole vikaa. Menen peilin eteen ja katson tuota pattia olkapäälläni josta solisluun kärki yrittää työntyä läpi ja kiroilen. Vasta nyt viikko sitten olin fysioterapiassa ja mainitsin siellä olkapäästäni. Terapeutti kokeili sitä hetken ja ihmetteli että miksihän minut on röntgenillä kuvattu, kudokset on paskana joten ei sitä näe kuin magneettikuvauksella tai ultraäänellä. Nyt olen yrittänyt saada varattua aikaa jonnekkin jossa tällaisen kuvauksen saisi tehtyä.. Mutten todellakaan usko että yksikään lääkäri suostuu ikinä sitä korjaamaan enää.

Mulla on vihotellut alaselkä, en tiedä mikä helvetti siinä on vikana kun oon nimenomaan varonut sitä salilla ettei hajoisi. Eli en tee mitään älyraskaita vetoja enkä kyykkyjä jotka tekee kuormaa selälle. Silti se kipeytyy helposti, ja nimenomaan sellanen pakottava kipu, ei lihassärky.

Isoisä kärsi koko vanhemman ikänsä helvetin pahoista selkäkivuista että pakko varmaan käydä selvittämässä vaivan syy jo nuorella iällä ettei tartte sitten vanhana kärvistellä..

metalman sanoi:
Isoisä kärsi koko vanhemman ikänsä helvetin pahoista selkäkivuista että pakko varmaan käydä selvittämässä vaivan syy jo nuorella iällä ettei tartte sitten vanhana kärvistellä..

Joo, mene ihmeessä. Jätä arvailukeskukset suoraan mummoille ja mene jonnekin fiksun urheilulääkärin tai vastaavan juttusille.

Aika sopivasti tuli tää threadi, kun sattuu just nyt olemaan aika vaivainen olo. Vasemman nilkan etuosan jänteessä taitaa olla joku rasitusvamma, vasen polvi ei kestä kyykistyä, oikea rinta ei kestä äkkinäisiä liikkeitä ja hartiat on palanu :curs: . On tullu treenattua 3 viikkoa salilla vähän poikkeuksellisella ohjelmalla, mutta kipu alkaa jo hiljalleen hellittämään. Tästä lähtien pidän college-paitaa vähintään treenin alun päällä.

Pidempi aikasempia vaivoja mulla on vaan oikeassa polvessa ja säärissä. Oikean polven oon murjonu pari kertaa ihan turvoksiin ja nykyään se tuntuu ärtyvän vähemmästäkin. Jos kävelen paljon, niin ei parane oikasta oikeaa jalkaa kokonaan, muuten tuntua painetta polvessa. Säärissä taitaa olla se perinteinen penikkatauti, joka muuttuu pahemmaksi ja pahemmaksi, vaikka mitä tekis :D . Ei nää koskaan treeniä oo haitannu ja luulis saavan B-paperit.

Back
Ylös Bottom