Ärsyttävät asiat liikenteessä

Voi jumaleissön. Mikäs helvetti noilla kukkahatuilla oikein on hätänä, kun he niin suuttuvat, kun heistä mennään ohi. Ajelin erään Citroen C3:n takana 30km/h alueella pitkän matkaa. Pidin kunnon turvavälin, ettei hän provosoidu ajamaan alinopeutta (hän ajoi siis tarkalleen 30km/h, jarruttaen alamäissä jne.). Kun vihdoin koitti 40km/h alue ja pitkä suora, ajattelin, että voisin mennä hänestä ohi, jos autoja ei tule vastaan. Erästä alamäkeä ajaessa tämä sankari alkoi taas seistä jarrupolkimen päällä, ettei nopeus nousisi yli 40km/h. Laitoin kolmosen sisään ja aloin rauhallisesti ohittamaan, nopeutta oli ehkä 55km/h. Tästähän tämä kukkahattu riemastui. Alkoi ensin kiihdyttäminen, etten pääsisi ohi. Kun painoin lisää kaasua ja menin silti ohi, hän alkoi kiivaan tööttiserenadin ja valoshown.

Siis mikä helvetti tuolle on motiivina? Olisin melkein ymmärtänyt tuon käytöksen, jos olisin ajanut kilometritolkulla ihan perseessä kiinni ja sitten ohituspaikan tullen kiihdyttäen raivokkaasti ohi roimaa ylinopeutta moottori huutaen.
Kohtaan noita päivittäin. En yleensäkään tajua, mikä vitun idea on alkaa hidastella, jos joku ajaa takana. Onko se joku puolustusreaktio, kun tajuaa, että saattaakin vähän körötellä ja pitää hätäsesti keksiä jotain jäynää. Miksi yleensäkin pitää ahdistua siitä, jos toinen on melko lähellä takana? Jos joku ajaa perseeseen, niin se maksaa, mutta yleensä nämä osaavat varoa sitä.

Viime sunnuntaina ajoin vanhemmiltani takaisin Helsinkiin ja motarilla joku V70-kuski ajoi 110 km/h vasemmalla kaistalla. Saavutin tämän melko nopeasti ja odotin hetken, jotta siirtyisi takaisin oikealle kaistalle. Ihan ensin tämä avaa ikkunan ja heilauttaa nyrkkiä minulle. :eek: Wtf? No lähden sitten oikealta ohi ja huomaan selkeästi, kun V70-kuski alkaa kiihdyttää estääkseen ohitukseni. Onneks tehoa löytyi enemmän kuin siitä lahnasta, joten ohi mentiin maiskuttelujen kera ja taustalla hirmu valoshow ja tööttäily. :lol2: Mikä oli tyypin ongelma? :david: Oli kyllä melkoisen tyydyttävä tilanne. Voin kuvitella, miten tyyppi veti Aku Ankka -raivarit ratin takana.

Pitäisi melkein asentaa videokamera autoon, jotta voisin jakaa YouTubessa näitä kohtaamisiani.
 
Miksi yleensäkin pitää ahdistua siitä, jos toinen on melko lähellä takana? Jos joku ajaa perseeseen, niin se maksaa, mutta yleensä nämä osaavat varoa sitä.

No miksiköhän... se maksaa..nimenomaan se voi maksaa edelläolevan hengen jarrutuksessa. :rolleyes:
Ja vitut ne mitään osaa varoa jotka puskurissa roikkuvat.. äkkijarrutus niin eivät ehdi etes jarruvaloja nähdä kun ovat jo perään ajaneet!
 
No miksiköhän... se maksaa..nimenomaan se voi maksaa edelläolevan hengen jarrutuksessa. :rolleyes:
Ja vitut ne mitään osaa varoa jotka puskurissa roikkuvat.. äkkijarrutus niin eivät ehdi etes jarruvaloja nähdä kun ovat jo perään ajaneet!
Kyllä sitä ehtii jarruttaa. Et taida olla ihan pätevä sanomaan jokaisen puolesta, ehtiikö jarruttaa. Niin ihan varmasti maksaa edelläolevan hengen kolmenkympin nopeuksissa, kuten tuossa LaihaLohtun tapauksessa. :david:
 
Risteys.
Tulet kolmion takaa.
Rajoitus alueella 60.
Kahdensadan metrin päässä tulee auto, ehdit hyvin edelle.
Lähdet kolmion takaa kun toinen auto on vielä niin kaukana ettei voi sanoa minkä merkkinen se on.
Kiihdytät nopeasti siihen +60 nopeuteen.
Toinen autoilija suivaantuu julkeasta eteen tulemisesta, painaa kaasua ja tulee perseeseen roikkumaan että varmasti tiedät tulleesi hänen tiellensä.

Täytyy myöntää että syyllistyn tähän välillä. Tosin vaan silloin kun eteentulo on oikeasti röyhkeä. Eli tullaan kuolemaa uhaten eteen vaikka välimatka on todella pieni. Useimmiten teen vielä sellaisen tempun, että en hiljennä nopeutta yhtään vaan päästelen kiihdyttävästä autosta ohi. Ei välttämättä fiksua, mutta välillä se oikeasti vituttaa.
 
Täytyy myöntää että syyllistyn tähän välillä. Tosin vaan silloin kun eteentulo on oikeasti röyhkeä. Eli tullaan kuolemaa uhaten eteen vaikka välimatka on todella pieni. Useimmiten teen vielä sellaisen tempun, että en hiljennä nopeutta yhtään vaan päästelen kiihdyttävästä autosta ohi. Ei välttämättä fiksua, mutta välillä se oikeasti vituttaa.
Sama. Kolmiotilanteessa nopeutta ei pitäisi joutua hiljentämään yhtäkään tuntikilometriä.
 
Kyllä sitä ehtii jarruttaa. Et taida olla ihan pätevä sanomaan jokaisen puolesta, ehtiikö jarruttaa. Niin ihan varmasti maksaa edelläolevan hengen kolmenkympin nopeuksissa, kuten tuossa LaihaLohtun tapauksessa. :david:

Ja vitut ehtii jarruttaa. Jos sun turvavälis on jopa 10m ja nopeus 60 km/h. Sä meet sillon ~17 m/s ja jos edellä ajava vetää liinat kiinni, niin törmäykseen on abauttiarallaa reilu puolet sun reaktioajasta optimitilanteessa. Siihen päälle vielä, että räpläät stereoita ja puhut puhelimeen:david:
 
Miksi vitussa jotkut idiootit pitää pimeällä aina sumuvaloja vieläpä kaupungissa?

Eihän sitä 1000 euron karvanoppacorollaa kehtaa valaista muuta kuin sumuvaloilla. Lähivaloilla näkisi sen kaiken ruosteen ja ne hienot pölykapselit.
 
Kohtaan noita päivittäin. En yleensäkään tajua, mikä vitun idea on alkaa hidastella, jos joku ajaa takana. Onko se joku puolustusreaktio, kun tajuaa, että saattaakin vähän körötellä ja pitää hätäsesti keksiä jotain jäynää. Miksi yleensäkin pitää ahdistua siitä, jos toinen on melko lähellä takana? Jos joku ajaa perseeseen, niin se maksaa, mutta yleensä nämä osaavat varoa sitä.

Viime sunnuntaina ajoin vanhemmiltani takaisin Helsinkiin ja motarilla joku V70-kuski ajoi 110 km/h vasemmalla kaistalla. Saavutin tämän melko nopeasti ja odotin hetken, jotta siirtyisi takaisin oikealle kaistalle. Ihan ensin tämä avaa ikkunan ja heilauttaa nyrkkiä minulle. :eek: Wtf? No lähden sitten oikealta ohi ja huomaan selkeästi, kun V70-kuski alkaa kiihdyttää estääkseen ohitukseni. Onneks tehoa löytyi enemmän kuin siitä lahnasta, joten ohi mentiin maiskuttelujen kera ja taustalla hirmu valoshow ja tööttäily. :lol2: Mikä oli tyypin ongelma? :david: Oli kyllä melkoisen tyydyttävä tilanne. Voin kuvitella, miten tyyppi veti Aku Ankka -raivarit ratin takana.

Pitäisi melkein asentaa videokamera autoon, jotta voisin jakaa YouTubessa näitä kohtaamisiani.
Ajat perseessä kiinni, ohittelet vasemmalta ja asenne tuntuu olevan päin vittua, kyllähän tuosta saa äkkiä vastapuoli syytä reagoimiseen.

Toki onpahan itselläkin paha tapa provosoitua liikenteessä, jos se edellä ajava aloittaa jonkun leikkimisen kun olen ohittamassa. Tuo painanpa kaasua, kun joku tulee ohi ei ole mitenkään harvinaista edes. Onneks moni näistä ei kuitenkaan vaivaudu tiputtamaan pienempää vaihdetta, joten harvemmin noista oikeasti harmia on.

Niin ja oma vitutuksen multihuipentuma sekä provosoituminen viime perjantailta. 100km/h rajoitus, edessä kevari ja sen edessä kuorma-auto, molemmat liikkuu noin 80km/h. Lähden kevaria ohittamaan, niin tämä pelle luulee saavansa ihailua sillä että nostaa keulat pystyyn ja lisää kaasua. Töötti pohjaan ja veljen kans keskarit pystyyn lähinnä yrityksenä viestittää että miten idiootilta tämä sankari vaikuttaa. Keula laskee ja kuski painuu muna-asentoon koettaen pysyä edellä. Pidin kaasun pohjassa ja ihan tietoisesti aloin hivuttautua omaa kaistaa kohden, kuitenkaan tuota kuskia ojaan kiilaamatta.
Tuosta pari sataa metriä ja kevarikuski lähtee toisen suuntaan, kun huomasi ettei saanutkaan ihailua osakseen.
Itselläkin kyllä käytös kaukana hyvästä ja turvallisesta, mutta eipä voi kehua tuota kevarikuskiakaan. Toinen lähtee ohi, niin kuvitellaan että joko meillä olisi suu auki ihastuksesta kun joku leikkii hengellään auton edessä, tai sitten se oli varmaan joku suora vittuilu jos en halua ajaa 100km/h alueella 80km/h :rolleyes:
 
Ja vitut ehtii jarruttaa. Jos sun turvavälis on jopa 10m ja nopeus 60 km/h. Sä meet sillon ~17 m/s ja jos edellä ajava vetää liinat kiinni, niin törmäykseen on abauttiarallaa reilu puolet sun reaktioajasta optimitilanteessa. Siihen päälle vielä, että räpläät stereoita ja puhut puhelimeen:david:
Tiedän kokemuksesta, että motarinopeuksissa autonpituisella välillä on mahdollista ja ehtii jarruttamaan, kun edellä ajava laskee vauhtinsa äkkijarrutuksella kuuteenkymppiin. Autoilussa kun 0,5 sekuntiakin on pitkä aika. ;)

En tiedä, mikä moodi päällä muut ajavat, mutta itselläni on tapana olla kaasujalka käytännössä puoliks valmiina jarrulla, jos edellä ajavaan on lyhyt välimatka. Räplään niitä stereoita sitten myöhemmin. ;)

Ajat perseessä kiinni, ohittelet [oikealta] ja asenne tuntuu olevan päin vittua, kyllähän tuosta saa äkkiä vastapuoli syytä reagoimiseen.
Toki, onhan se asenne ihan päin vittua, kun en jää kiltisti odottelemaan, että V70-kuski siirtyisi Oikealle kaistalle tien ollessa täysin tyhjä kilometri eteenpäin.
 
Tiedän kokemuksesta, että motarinopeuksissa autonpituisella välillä on mahdollista ja ehtii jarruttamaan, kun edellä ajava laskee vauhtinsa äkkijarrutuksella kuuteenkymppiin. Autoilussa kun 0,5 sekuntiakin on pitkä aika. ;)

En tiedä, mikä moodi päällä muut ajavat, mutta itselläni on tapana olla kaasujalka käytännössä puoliks valmiina jarrulla, jos edellä ajavaan on lyhyt välimatka. Räplään niitä stereoita sitten myöhemmin. ;)

Kannattaisi sellaisella reaktioajalla ruveta ajamaan kiihdytysajoa.. Meinaan että tuo nyt on ihan skeidaa. Olet se edellä ajavan perseessä jo siinä vaiheessa, ennen kuin tajuat edes painaa sitä polkinta alas, vaikka miten jalka olisi sillä polkimella. Ei tuohon kummoista matematiikkaa tarvita.
 
Kannattaisi sellaisella reaktioajalla ruveta ajamaan kiihdytysajoa.. Meinaan että tuo nyt on ihan skeidaa. Olet se edellä ajavan perseessä jo siinä vaiheessa, ennen kuin tajuat edes painaa sitä polkinta alas, vaikka miten jalka olisi sillä polkimella. Ei tuohon kummoista matematiikkaa tarvita.
Juu ihan asiakseni tulen tänne kusettamaan ja vielä jatkan väittämistä. :jahas: Jos edellä ajava tekee äkkijarrutuksen, niin ei sekään seinään pysähdy. Ei siihenkään matematiikkaa tarvita sanomaan, että ajettaessa 120 km/h, edellä ajavan tehdessä äkkijarrutuksen, ei tätä lähestytä heti automaattisesti 33 m/s. Jos huomaa jarrutuksen alkamisen, niin riippuen auton jarruista, oma vauhti voi laskea jopa nopeammin.
 
Keuliiko kevarit kahdeksankympin vauhdista?? :eek: Musta tuntuu ettei ne etes kulje noin kovaa :D
No kulkupuolelta tulee ainakin mieleen Yamaha TZR joka jostain syystä meni vakiona 150-160km/h. Oliko se nyt jotenkin että paperilla piikin sallimat tehot ja oikeasti jotain muuta. Joku toinen varmaan muistaa syyn paremmin. Niin ja joku crossi-mallinen pyörähän tuolla perseilijällä oli, mahdollisesti juurikin KTM.
 
Juu ihan asiakseni tulen tänne kusettamaan ja vielä jatkan väittämistä. :jahas:

Okei, eli väität että motarinopeuksissa (eli tarkoitat ilmeisesti 120 km/h) pidät auton mittaisen turvavälin edellä olevaan, ja kun edellä oleva tekee äkkijarrutuksen, eli tiputtaa nopeutensa hetkessä 60 km:iin tunnissa, niin kerkeät reagoimaan ja jarruttamaan osumatta edellä ajavaan?
 
Back
Ylös Bottom