Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ärsyttävät asiat liikenteessä: Minä!

Eilen Turun motarilla ohitin kuorkki ja peräkärryllisten letkaa vakkari säädettynä 124km/h (gps näyttää tasan 120). Bimmerillehän tämä ei käynyt päinsä vaan haluja oli ohitse minusta. Eipä ole minun asia ylinopeuksia ajella. 40 centin turvaväli oli bimmerin mielestä riittävä avasin ikkunan ja nostin keskisormen ylös. Otti pidemmän turvavälin. Tästä johtopäätös, että minä olin ärsyttävä asia liikenteessä. :D

Riskaabelia näyttää takana ajavalle keskaria. Pirkanmaan suunnalla sankarit alkavat vajota entistä pahempaan peräpuskuripsykoosiin, jos vähänkin tällaista perässä ajavaa provosoi. Tähän saattaa riittää se, että kiihdyttää vähän nopeammin liikennevaloissa, jolloin se välimatka takana ajavaan kasvaa. Jollekin yksinäiselle sankarille tuli vissiin orpouskohhtaus Kangasalle vievällä motarilla, koskapa tämän johdosta alkoi näytellä keskisormea, ajaa vielä lähempänä takapuskuria ja tööttäillä. Meinasin ottaa rekkarin ylös ja pesismailan mukaan juttutuokiolle, mutta orpo vissiin luki ajatukseni, koskapa painui vaivihkaa Suoramalle, kun liittymä tuli vastaan. En ehtinyt enää lähteä perään. Hyvä niin - kai.

Näin tänään varsin hupaisan suoritteen moottoritiellä. Hieman mun edellä joku otti edellään ajavan auton kiinni, eikä oikein tiennyt mitä tehdä seuraavaksi. Väläytti äkkiä jarruvaloja, mutta päättikin koukata nopeasti vasemmalle, painaa kaasun pohjaan ja painella suoraan ohitettavan edestä rampille pois moottoritieltä. Pakko oli vielä ohittaa ihan hirveällä kiireellä vaikka ramppi oli juuri kohdalla. Hyvä kun ehti edes. Ihan suoraan nimittäin toisen keulaa viistäen se sinne paineli. Oli pakko nauraa yksinään autossa, kun oli niin naurettava veto. Ihan selvästi kävi mielessä että jos vaikka ei meniskään ohi, kun kerran jarruakin jo ehti painaa, mutta pakko oli mennä.

Ajeltiin yks päivä motarilla kaverin kans, joku jätkä alko kunnolla kaahata ohituskaistalla ja meistä edelläolevan vierellä kun oli niin vauhti tippui siihen 120km/h... Meillä ei ollut tarkoitusta ohittaa mutta varmaan yli 5min se siinä vierellä hinkkas.

Jos käännytään vasemmalle niin ei vittu tehdä niin että jarrutetaan ensin keskellä kaistaa, sitten kun ollaan melkeen jo kävelyvauhdissa niin sitten vasta jos silloinkaan vilkku päälle ja ei missään vaiheessa ryhmitytä siihen ajokaistan vasempaan reunaan. Jos pelottaa että takaa tuleva ajaa perään ja lennetään siitä sitten vastaantulijan kaistalle niin sitten ei käännetä niitä renkaita valmiiksi.
Viimeksi joku vitun motoristi just käänty ajokaistan oikeasta reunasta vasemmalle, ei oteta niitä rata-ajon ajolinjoja jos joku tulee takaa ja ite ajetaan kahtakymppiä. Saatana.

http://goo.gl/maps/atAWZ

Tuossa liittymässä on nykyään stop-merkki ennen kuin saa lähteä kiihdyttämään. Toki "tykitin" 75-heppaisella Hopealuodillani minkä autosta lähti, kun yhtäkkiä joku Kehää pitkin ajava farkku-Passat koukkasi sulkuviivan yli meikäläisen takaa, ja tuon dösärin puolelta meikäläisestä ohi. Jouduin lopettamaan kiihdyttämisen ja painamaan jarrua melko voimakkaasti, että he ehtivät edelleni ennen tuota sillan pilaria. Tästä suivaantuneena kiihdytin Passatin kiinni, ja näytin kansainvälistä viittomakieltä heidän vierellään. Auto oli täynnä jotain ~18v teinihomoja. Siinä vaiheessa, kun Passatin takaikkuna rullattiin alas, ja joku hinttarin näköinen keke näytti suihinottoliikkeitä, kaduin syvästi, etten jatkanut kiihdyttämistä ja ohjannut heidän autoaan sillan pilaria päin. Maailma olisi taas paljon parempi paikka elää. Pitäisi varmaan hommata jonkin sortin kuula-ase, että voisi hieman pelotella tuommoisia mulkkuja. Vai pitäisiköhän minun vain mennä johonkin vihanhallintakurssille. Välillä palaa pinna niin totaalisesti, ja silloin se on menoa.

Aaargh! Mikä vittu siinä moottoritielle kiihdyttämisessä on niin helvetin vaikeaa? Tänään joku kusipää liittyi moottoritielle kahdeksaakymppiä ja käytännössä pakotti mut vaihtamaan vasemmalle kaistalle kun tunki väkisin siihen eteen. No kas kummaa kun olin jo ohittanut kyseisen homonaaman, alkoi sitä vauhtia löytyä eikä mua päästetty takaisin oikealle kaistalle, vaan yritettiin tulla sieltä oikealta ohi. Ja mun takana taas oli autoja mitkä halusi musta ohi. Ei muuta kuin kaasu pohjaan ja ohi homosta. Miten se on niin helvetin vaikeaa kerätä se vauhti siinä rampilla? Ensi kerralla en väistä vaan vedän mieluummin vaikka päin niin vältyn joutumasta hankalaan väliin.

Joillakin on ärsyttävän hidastoiminen kaasupoljin... :rolleyes: Itse ainakin tykkään kiihdyttää reippaasti tavoitevauhtiin ja monesti tulee mentyä esim. motarin alussa hitaampien kiihdyttäjien ohi. Sitten ne on kohta kyrpä ottassa ajamassa sataakahtakymppiä perseessä kiinni. :jahas:

Oon varmaan valittanut aikaisemmin, mutta edelleen tuppaa ärsyttämään tyypit, jotka ajaa 80:n alueella yli yheksääkymppiä ja satasen alueelle aika tasan satasta. Ohitan ne satasen alueella ja kaheksankympin alueella ne on kohta perseessä kiinni, kun taajamia tulee kuitenkin välillä suht tiuhaan tahtii. Mikä vittu siinä on, että niitä rajoituksia noudatetaan mielivaltaisesti ja mikä vittu siinä on, että aina pitää ajaa edellä olevan perseessä kiinni oli sitten menossa ohi tai ei? Itsehän ajan aina suurinpiirtein saman verran ylinopeutta eli noin 5 km/h. :P

Autot. Vastaantulevat autot ohitustilanteessa, ahaa se on vaan prätkä no se on ihan ok pakottaa se pientareelle, mahtuuhan tästä! Vittu joo kiva miettiä että onko se tappamassa mua vai menossa ohi. Tässä ajo uran alussa muutenkin on oppinut olettamaan että kaikki autot yrittää tappaa.

Oma suhtautuminen taas motskareihin on muuttuut aika radikaalisti jos on auton ratissa.

Oon varmaan valittanut aikaisemmin, mutta edelleen tuppaa ärsyttämään tyypit, jotka ajaa 80:n alueella yli yheksääkymppiä ja satasen alueelle aika tasan satasta. Ohitan ne satasen alueella ja kaheksankympin alueella ne on kohta perseessä kiinni

Eli siis nyppii, kun toiset ajavat ensin ylinopeutta ja ovat sitten edessä kun sinä ajat ylinopeutta? Match made in heaven :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Autot. Vastaantulevat autot ohitustilanteessa, ahaa se on vaan prätkä no se on ihan ok pakottaa se pientareelle, mahtuuhan tästä! Vittu joo kiva miettiä että onko se tappamassa mua vai menossa ohi. Tässä ajo uran alussa muutenkin on oppinut olettamaan että kaikki autot yrittää tappaa.

Oma suhtautuminen taas motskareihin on muuttuut aika radikaalisti jos on auton ratissa.

No osaa nuo rätkähiiretkin..Tänään kyttäsin sopivaa kohtaa että pääsen edellä ajavasta peräkärri kombinaatiosta ohi. Katsoin vielä sellasta kohtaa ettei tarvia riehumalla mennä ohitse kun ei mikään varsinainen kiiruskaan ollut. No sopiva suoranpätkä koitti viimein, eikös sieltä kuin tyhjästä ilmesty joku vitun katuhaukka varmaan 300km/h taulussa, tuli pikkasen kiirus painaa kärrikombosta ohi.

Musta on ruvennut tuntuun siltä, että suomen liikenne on yhtä turvallinen kun pakistanin kadut. Siellä missä itämaissa on ongelmana itsemurhapommittajat, niin meillä itsemurhaohittajat.
Mulla on ollut autokortti viikkoa vaille vajaat puolivuotta ja montako kolaria mä oon meinannut ajaa? 0. Montako kolaria mua päin on meinattu ajaa? 2. Molemmilta kolareilta mut on pelastanut suhtkoht nopeat refleksit mun toimesta. Sanotaanko näin että vähäsen jo alkaa pelottamaan autolla ajaminen, tuntuu kuin jokainen vastaantuleva auto yrittää tehdä kamikaze iskun mua kohtaan. Autokoulussa opetettiin että suurin osa liikennetapaturmista olleista on 15-25vuotiaita. Nyt taas näiden tapauksien jälkeen olen miettinyt, että kuinkakohan monta kolaria oikeesti sattuu sen takia kun joku pässi päättää lähteä ohittamaan huonolla näkyvyydellä. Siinä sitten riistetään jonkun viattomankin henki.

Nuo molemmat kolarivaaratilanteet olivat samanlaisia. Toinen sattui viime keväänä ja toinen eilen. Tuossa keväällä olin tavallisella reissulla salille, ajoin ns. pikatietä jossa oli 80 rajoitus. Edessäni on kuitenkin selvä suora, ja vastaan tuli autoja niinkuin normaalisti. En tosin osannut odottaa että sieltä löytyisi tämän kaltaisia hulluja kun hän. Uskon, että hänellä oli näkyvyys täysin selvä. Aurinko paistoi kuitenkin taivaalta, ja edessä oli todella näkyvä melkein suora pätkä. Mä näin hänet, ja olettaisin että hän näki minut. Mutta mitä helvettiä. Tuo kyseinen mulkku päätti lähteä upealla katumaasturillaan ohittamaan edessään olevia autoja välittämättä vastaantulijoista, eli musta. Siinä sitä ollaan samalla kaistalla ja mä joudun vetään jarrut pohjaan ja ohjaan auton renkaat jopa tien yli. Mitä taas tämä kaveri tekee, ei juuri mitään. Hetken päästä vasta kun on päässyt musta "ohi" niin kiilaa äkkiä kahden auton väliin. Mutta tuolla hetkellä olin varma että kuolema tulee. Hirveä shokki seuraavat 10min. Tienpinnassa näkyy vieläkin mun renkaan jäljet. Onneksi viereinen oja ei ollut kuitenkaan jyrkkä. Täytyy sanoa että säikähdyksellä selvisin. Oli arviolta metrin päässä kolari. Katsoin vielä että pysähtyyköhän tuo mulkku vielä ja tulis mun luo, mutta paskanmarjat. Mitenköhän olisi toiminut jos olisi auto kokonaan suistunut tieltä.

Eilen taas olin kyydittämässä siskoani ja hänen kaveriaan ja saavuin pätkälle jossa alkaa 80kmh suora. Vastaantulijoiden kaistalla näkyy rekka, ja enpä osannut odottaa että tämän rekan takaa lähtisi joku mulkku ohittamaan. Jumalauta mikä shokki taas kerran. Oon 5m päässä rekan keulasta suunnilleen kun se auto lähee ohittamaan. Taas vaistomaisesti lyön jarrut pohjaan ja ohjaan autoni oikeanpuolen renkaat taas vittu tien pientareelta ulos. Mutta onneksi tuossakaan ei alkanut jyrkkää ojaa... Mitkä on sitten tuon kaverin refleksit, no hän mulkku ei lyö edes jarruja pohjaan, kiilaa vaan melkein kiinni rekan kylkeen. Tie oli tällä kertaa onneksi vähän leveämpi koska molemmilla puolilla menee pieni pätkä pyöräilijöitä ja kävelijöitä varten. Muuten olisi hän törmännyt minuun ja siitä ohjautunut sivuttain rekan kylkeen. Tällä hetkellä jo kävi mielessä että nyt teen uukkarin ja käyn vähän jututtamassa tota mulkkua. Jätin kuitenkin väliin, mutta mikäli kolmaskin kerta vielä tulee, niin se on varma että vedän uukkarin ja lähden perään. Tuossa taas kolari oli jo alle metrin päässä. Mikäli oisin ollut sekunnin nopeampi, niin sitten olisi pelti rutissu ja sattunut juhaa leukaan.

Mikä siinä ihmiset on, että pitää lähteä ohittamaan vaikkei edes nää kunnolla eteensä? Joka kerta kun mä aion ohittaa, odotan että näen tarpeeksi että sopii ohittaa. Esimerkiksi kun hiljattain ajoin pori-tampere tietä ja edessäni oli rekka joka ajoi 80kmh, niin odotin kiltisti varmaan 5min että näen rekan perästä koska kannattaa ohittaa. En tasan lähde umpimähkään arvioimaan että nyt saattaisin päästä ohitse. Ihmeellisiä riskejä toiset ihmiset ottaa ja vaarantaa muidenkin hengen. Vittukun olis siinä shokissa tajunnut ottaa molempien rekkarit talteen..

Pahimpia ovat nämä shitymaastureillansa kaahaavat muijat, jotka ovat omasta mielestään kuin panssarivaunussa.

Itsehän tosiaan olen mister motherfuker taas ollut ja aiheutan vittuuntumista liikenteessä. Nopeusrajoitushan alkaa tasan siitä kyltin kohdalta. Elikä minähän ajan tasan siis 80 km/h kun sen näköinen merkki näkyy ja kiihdytän 80-100 alueen vaihtuessa ripeästi. Mielestäni toimin niinkuin pitää. Mut annasolla ku joku volvokuski onkin päättänyt sillä vitun deevitosellansa ajaa 90km/h tasaista vauhtia sekä 80, että 100 alueella. Ja arvata saattaa, että se tulee eteeni juurikin siinä kohtaa kun alkaa se satasen alue. Tästähän johtaa se, että olen samantein sen volvon persiissä kiinni.

Tämän takia on ärsyttävää liikenteessä se, että ei noudateta rajoituksia. Koska: Jos kaikki toimisi samalla tavalla olisi ruuhkatkin pienempiä.

Että jos teiän persiiseen ajaa joku uunomatti, niin ei hätää. Se olen minä vain. :D

Eilen veteli semmonen 5 mopon porukka 80 alueella keskellä tietä, siis siinä kohtaa missä autot ajaa eikä osalla ollut aikomustakaan siirtyä tien reunaan ajamaan kun tulin takaa 90kmh. Jäin venailemaan niitten taakke vähäksi aikaa että väistääkö ne vai mitä, no ei väistänyt, vedin sitten suht läheltä ohi parin idiootin kohdalla. Mitä vittua noitten kakaroitten päässä liikkuu? Harmi kun mun tilalla ei ollut 50 tonninen rekka, ne ei ihan tosta vaan väistäkkään tommosia helvetin mopo kakaroita. Ois saanu hyvin youtube pätkän jos oisin tajunnu kännykällä nauhottaa..

Eilen veteli semmonen 5 mopon porukka 80 alueella keskellä tietä, siis siinä kohtaa missä autot ajaa eikä osalla ollut aikomustakaan siirtyä tien reunaan ajamaan kun tulin takaa 90kmh. Jäin venailemaan niitten taakke vähäksi aikaa että väistääkö ne vai mitä, no ei väistänyt, vedin sitten suht läheltä ohi parin idiootin kohdalla. Mitä vittua noitten kakaroitten päässä liikkuu? Ois saanu hyvin youtube pätkän jos oisin tajunnu kännykällä nauhottaa..

Törmäsin muuten tossa kanssa hiljattain samanlaiseen mopoauto kaksikkoon. Ajelivat siinä rinnakkain, toinen vastaantulijoiden kaistalla. Vielä mutkaista tietä. Vittukun joku vastaantulija ois vähän kaahannu niin oho, olis mopoauto lentäny komeesti vastapalloon.

Törmäsin muuten tossa kanssa hiljattain samanlaiseen mopoauto kaksikkoon. Ajelivat siinä rinnakkain, toinen vastaantulijoiden kaistalla. Vielä mutkaista tietä. Vittukun joku vastaantulija ois vähän kaahannu niin oho, olis mopoauto lentäny komeesti vastapalloon.
Vähä aikaa sitten näin kun about 30 mopon porukka kääntyy isolle tielle 80km/h rajotus. Sieltä ne vaan tuli vaikka auto tuli, alle ois jääny jos ei autoilija olis jarruttanut. Paljon myös näkee näitä mopoja ettei valot toimi ollenkaan.

Se, että ajetaan liian lähellä. Joidenkin ihmisten fysiikan tuntemus on oksettavaa katseltavaa. Ei oo autoa, mutta jos semmoisen hommaan aion myös hommata helvetin ison kyltin perään jossa lukee: ''Jarruta kusipää! Ihmisiä kyydissä''.
Jokainen, joka tuntee piston sydämessään voisi kaivaa kaapistaan vanhan matikan kirjansa ja laskea oikea välimatkan pituus kullekin nopeudelle. Tämmöstä tää on ku porukka elää fantasiamaailmassa. PERRRRRRRKELE.

the-closer-you-get-the-slower-I-drive.jpg

Näillä mennään :D

Eniten vituttaa kuljettajat (tässä tapauksessa usein polkupyöräilijät), jotka eivät tunne liikennesääntöjä tai soveltavat niitä oman päämääränsä helpottamiseksi. Lievät ylinopeudet sun muut kyllä ymmärrän, mut vituttaa, kun liikenteen sujuvuutta edistäviä sääntöjä ei noudateta tai yksinkertaisesti osata niitä sääntöjä.

Talvella vituttaa kuljettajat, joiden liikennekäyttäytymisestä on selkeästi aistittavissa epävarmuutta tai jopa pelkoa vuodenaikaan vallitsevaa liukkauta kohtaan. Jos et osaa tai uskalla ajaa liukkaalla, harjoittele ajamaan liukkaalla, hanki tarvittaessa lisäkoulutusta, tämä antaa valmiuksia ja varmuutta liikenteeseen, tai, joillekin parhaana vaihtoehtona, älä aja autoa liukkaalla.

Viimeksi muokattu:
Ohituksista tuli sellainen mieleen, että muutaman kerran on käynyt niin, että olen ajanut jonkun perässä, joka ajaa alinopeutta. Tiessa on joku loiva mutka, mutta edellä ajava auto peittää sen verran ettei varmaksi osaa sanoa, että tuleeko sieltä joku. Edellä ajava herrasmies/nainen tajuaa, että haluaisin ohi, ja laittaa oikean vilkun päälle näyttääkseen, että reitti selvä. Näin minä pääsen ohi heidän perästään roikkumasta. Esimerkillistä toimintaa minusta.

Ihan näin off-topic.

Back
Ylös Bottom