Älä sano näin

Ihan mielenkiinnosta, mikä sana tähän kävisi parhaiten? Tyttöystävä on aivan liian pitkä ja vaikea sana:D

Muija on minusta hyvä. Tosin joku joka on jostain muualta päin Suomea kuin minä + suku sanoi, että sekin on kamala, mutta minä puhun vantaata.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan mielenkiinnosta, mikä sana tähän kävisi parhaiten? Tyttöystävä on aivan liian pitkä ja vaikea sana:D

Onko se niin vaikea kutsua ihmisiä nimillä? "Poikaystäväni Pekka....blaablaa.... Pekka sitä ja Pekka tätä." Jopa ilman tuota alkuesittelyäkin useimmat melko nopeasti hoksaavat, että Pekka on poikaystäväni. Helppo versio on mielestäni myös yksinkertaisesti mies tai nainen. "Mun mies". Ai niin, possessiivisuffiksi, mun mieheni. :lol2:

Minäkään en ole emäntä enkä akka enkä vaimoke. En myöskään pidä nimityksestä "kultsi".

Kohta joku mussuttaa, että ei saa sanoa mies jos ei ole naimisissa. Itse kyllä sanon, tai sitten ylkä. Jotenkin se "avomieheni/vaimoni" kuulostaa niin alleviivaavalta, että "me ei sitten vain seurustella, me asutaan yhdessä, vaikka ei ollakaan naimisissa". Jos kyseessä on normaalitilanne, eikä esim. internetkeskustelu, käytän toki etunimeä.

Mä kerran yhdessä ryyppy illassa sanoin kaverille puhelimessa että "no täällä on hän...ja hän...ja hän ja sen emäntä" niin voi helevetti kun se naikkonen riehaantui ja jaksoi saarnata yhdestä sanasta pitkän aikaa, oli kyllä naurussa pitelemistä.

Nämähän on aika paikkakunta-/henkilökohtaisia juttuja. Itse kerran erehdyin aivan viattomasti enkä ollenkaan negatiivisessa merkityksessä nimittämään erästä naisihmistä "naikkoseksi" (joka ei siis ollut paikalla) työpaikan kahvihuoneessa. Työkaverini, hieman yli 50-vuotias nainen tyrmistyi täysin ja huutaa meikäläiselle pää punaisena, että "kuinka SÄ JULKEAT haukkua *naisen nimi* NAIKKOSEKSI!

Kun asiasta hetken keskusteltiin kävi ilmi, että hänelle naikkonen oli lähestulkoon synonyymi sanalle huora. Itse en ole koskaan ajatellut (enkä kyllä ajattele vieläkään) että naikkonen olis kovinkaan loukkaava nimitys naisesta. Olenko väärässä?

Mitä tulee tuohon tyttöystävä, emäntä, akka, muija jne. -keskusteluun, niin sekin on mielestäni paikkakunta-/henkilökohtaista. Esim. täällä Pohjanmaalla on ihan tavallista nimittää nuortakin tyttöystävää "emännäksi" enkä ole vielä kuullut että siitä kukaan olisi loukkaantunut. Oma emäntä ainakin loukkaantuisi enemmän jos häntä nimittäisin esim. likkakaveriksi tai akaksi.

OT: mutta tuli nyt tästä emäntä, muija -keskustelusta mielee ku ite (20v) pesin autoa tossa pihalla vähän aikaa sit ku naapurin tytsy (kanssa 20v) tuli pihaan että "moro, mitäs isäntä?" :D

sillon oli vähän WTF -fiilis, ei kukaan parikymppinen voi sanoo toista parikymppistä kaveria isännäks :lol2:. sit ymmärrän jos oltais naimisissa oltu 30vuotta ja kutsuttais toista isännäks tai emännäks... no, hauskaa oli.

"Ääntä kohti" ja "avot" on molemmat raivostuttavia. Kauhein yhdistelmä niistä saadaan esim. jonkun reseptin lopussa: "Ja avot! Sitten vaan ääntä kohti." :curs:

V-tuttaa kaikki mainoshokemat
" Siitä se ajatus sitten lähti "

" Elämä on "
" Jonka paistoi äiti "
jne.
Ja niiden toistaminen.....kele.

Mä kerran yhdessä ryyppy illassa sanoin kaverille puhelimessa että "no täällä on hän...ja hän...ja hän ja sen emäntä" niin voi helevetti kun se naikkonen riehaantui ja jaksoi saarnata yhdestä sanasta pitkän aikaa, oli kyllä naurussa pitelemistä.
legendaarista :D

e. olen melko 100% että kohta rupea ilmenemään porukkaa joita vituttaa suuresti "legendaarista" ilmaisu kummeleista :D
anteeksi.

pillusta puhuminen... seksistä on iha mukava puhua mutta tää ku joku "ÄIJJJJJÄ" heittää ettää "nyt vittu ku sais PILLUU" "vittu oisin viime kerral taas saanu PILLUU mutku en jaksanu ku oli yks toine nimeltään PILLU3 tuol voihkimas mut sit meninki kotii". yleensä kyllä tuntuu että nää jotka puhuu pillusta,pinpistä,pesästä, on niitä jotka ei kauheen kokeneita ole :D Monesti tulee sanottua että hommaa tyttöystävä jos tykkäät panemisesta. vittu mitä urpoja.

Housu kun haukkuu jotain ihmistä. Onneksi en oo kuullut kun vasta yhden ihmisen käyttävän noin idioottimaista sanaa.

pillusta puhuminen... seksistä on iha mukava puhua mutta tää ku joku "ÄIJJJJJÄ" heittää ettää "nyt vittu ku sais PILLUU" "vittu oisin viime kerral taas saanu PILLUU mutku en jaksanu ku oli yks toine nimeltään PILLU3 tuol voihkimas mut sit meninki kotii". yleensä kyllä tuntuu että nää jotka puhuu pillusta,pinpistä,pesästä, on niitä jotka ei kauheen kokeneita ole :D Monesti tulee sanottua että hommaa tyttöystävä jos tykkäät panemisesta. vittu mitä urpoja.
Pillusta ei voi koskaan puhua liikaa! Ymmärät sen vielä...

Housu kun haukkuu jotain ihmistä. Onneksi en oo kuullut kun vasta yhden ihmisen käyttävän noin idioottimaista sanaa.
Oliks tää kaveri HIFK:n kannattaja? :D

Jos olet armeijassa, älä hoe koko ajan 'millä järjellä'. Hieman alkaa parin päivän jälkeen kiehumaan kun tota kuulee minuutin välein.

Sama pätee 'aika kyistä' yms. mut ei niin pahoja ole kuin tuo 'millä järjellä'.

Toppahousu meinaa ainakin eestiläistä, polakkia tai jotain muuta itäeurooppalaista monitaitajaa kuten mm. hitsaajaa, raksapatukkaa tai muuten vaan helvetin kehnoa tyyppiä nussimaan telakkavarusteita tullin läpi Hiacen kontissa.
Meikän isoisä kertoo joka kerta kun näen sen saman jutun siitä kuinka joku sen tuttu on kymmeniä vuosia sanonut venäläisiä toppahousuiksi... Mikä siis on tämän sanan varsinainen alkuperä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom