Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oletpa onnekas, jos et ole vielä törmännyt termiin kreisibailata! Se on jo melko kulunut, mutta ei poista sen ärsyttävyyttä.Mitä mä kuulin eilen kanava surffatessani? Janne kataja (eiks se oo se?) talentissa huus "kreisibailaa viel jatkossakin!!!!". Siis ei jumalauta jos tost tulee joku hevonvitun hokema taas niin vois vaihtaa hiippakuntaa -.-
Olen hyvin pahoillani. Puhun tästä päivästä lähtien vain kirjakieltä.Ai vittu toi ketä väärässä paikassa ärsyttää :D ÄLÄ SANO NOIN!!!
Taidan avata bissen.
Ketä v*ttu nyt pelkkää kirjakieltä haluaa puhua?Olen hyvin pahoillani. Puhun tästä päivästä lähtien vain kirjakieltä.
Olen hyvin pahoillani. Puhun tästä päivästä lähtien vain kirjakieltä.
Ketä v*ttu nyt pelkkää kirjakieltä haluaa puhua?
syytä ollakin, toki voit siirtyä kirjakielen puhumiseen jos siltä tuntuu
Olen hyvin pahoillani. Puhun tästä päivästä lähtien vain kirjakieltä.
Ketä-sanan käyttö väärissä paikoissa on joissakin murteissa täydellisen oikein eikä häiritse siellä ketään. Mä olen kotoisin sellaiselta murrealueelta ja olen joutunut vieroittautumaan siitä sanasta, koska täällä sitä taas ihmetellään missä nyt asun.Kirjakieltä ei kukaan oleta sinun puhuvan, mutta KETÄ sanon käyttö täydellisen väärin on vain sellainen asia mikä saa aikaan päänsäryn itse kullakin.
Ketä-sanan käyttö väärissä paikoissa on joissakin murteissa täydellisen oikein eikä häiritse siellä ketään. Mä olen kotoisin sellaiselta murrealueelta ja olen joutunut vieroittautumaan siitä sanasta, koska täällä sitä taas ihmetellään missä nyt asun.
Siinä on vain se ongelma että jos olet tottunut käyttämään jotain sanaa tietyssä paikassa, et välttämättä edes tiedä sen olevan väärin. Minäkään en aikoinani tiennyt. Se oli mulle ihan luonnollinen tapa puhua.Ymmärrän kyllä. Joka murteessa ihmiset saa keskenään puhua ihan mitä sattuu tietenkin. Internetissä ei murteella kirjoittelu tietysti ole millään tavalla toivottavaa.
Ekkai nää oo tosissas? :D Pitäiskö siis muusuomalaisille puhua ja kirjottaa kirjakieltä? Murteet on rikkaus ja niitä saa ja pitää käyttää. Muu on teeskentelyä.Ymmärrän kyllä. Joka murteessa ihmiset saa keskenään puhua ihan mitä sattuu tietenkin. Internetissä ei murteella kirjoittelu tietysti ole millään tavalla toivottavaa.
Juuri näin. Murteeni on mitä on, enkä edes tiennyt tuon olevan väärin.Siinä on vain se ongelma että jos olet tottunut käyttämään jotain sanaa tietyssä paikassa, et välttämättä edes tiedä sen olevan väärin. Minäkään en aikoinani tiennyt. Se oli mulle ihan luonnollinen tapa puhua.