Äitienpäivälahja! Vastatkaa äidit, milloin miehenne on onnistunut lahjan valinnassa?

Olen huomannut, että oma vaimo arvostaa omaa aikaa (yleensä äidit, jos lapset ovat pieniä) ja hyvää ruokaa osastolta "helposti järjestettävät".

Jos on pieniä lapsia, ravintolaan voi olla hankala lähteä. Kokkailee itse ja tekee hyvän jälkiruoan. Itse voin vääntää esim. kookoskuorrutteisia suklaapalleroita.

Omaa aikaa on helppo järjestää, kun on itse se lapsenvahti. Vaimo lähtee vaikka kaverinsa kanssa teatteriin, jonne olen hankkinut liput.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joku pieni loma, jossa saisi vähän vapaata lastenhoidosta.

Jotenkin väkisinkin tulee mieleen että tämä idea sotii Äitienpäivän Eettistä Periaatetta vastaan. Eikös ÄEP vaadi että juhlitaan nimenomaan äitinä oloa? Eikai kukaan kunnon äiti halua eroon lapsestaan?

Kiva äitienpäivä olisi hyvää ruokaa miehen tekemänä, koko perheen voimin syötäisiin vaikka terassilla sään salliessa ja yksi päivä ilman yhtään kotityötä, eli mies hoitaisi kokkaukset, tiskikoneen tyhjennykset ja täytöt, pyykin pesut jne :whip:

Jotenkin väkisinkin tulee mieleen että tämä idea sotii Äitienpäivän Eettistä Periaatetta vastaan. Eikös ÄEP vaadi että juhlitaan nimenomaan äitinä oloa? Eikai kukaan kunnon äiti halua eroon lapsestaan?

Ei, mutta lapsenhoidosta ehkä aina silloin tällöin ;) Pointtina siis tuo Kukin mainitsema täydellinen vapaapäivä kotitöistä.

Toi sormivärikortti on aivan ihana idea. Siitä vois saada sellaisen perinteen, että joka äitienpäivä tehdään lapsen kanssa kortti äiskälle, ja tietysti sitten kun kynä ja sakset pysyy kädessä niin lapsonen tekee ihan itse. Ja sitten ne kortit säästetään ja niistä näkee lapsen taiteellisen kädenjäljen kehityksen vuosi vuodelta. Ja kortti tuodaan tietenkin aamulla sänkyyn aamupalan ja itse tehdyn leipomuksen kanssa.

Meillä oli aina perinne, että iskä herätti lapset aamutuimaan leipomaan kakkua, ja äiti herätettiin hyökkäämällä sänkyyn kahvin, kakun ja korttien ym. lahjojen kera. Siinä loikoiltiin kaikki sulassa sovussa ja kehuttiin äiskää.

Mä olin ajatellut tehdä 1½v. pojan kanssa kortin ja sitten käydään aamutuimaan poimimassa valkovuokkoja lähimetsästä. Kakku tai joku leivos väsätään myös jos aikaa riittää. Tuli opetettua pojalle ruuanlaiton ja leipomisen salat ja nyt kokkaillessa joudun kantamaan poikaa toisessa kädessä ja kokkaaminen tapahtuu yhdellä kädellä... (se ei riitä että saisi istua tuolissa ja katsoa).

Vaimon suurin toive kyllä olisi se että toinen lapsi tulisi ulos mahasta(laskettu oli 30.4.), mutta siihen asiaan minä en pysty vaikuttamaan...

Tänä vuonna sain (nimppari+synttäri+äitienpäivä) mutkatangon hausikääntöön ja sitten varmaan saan lasten askartelut, aamu-unet ja aamupalan. Siippa tietää, että en halua koruja/kukkia/hajuvesiä enkä ulos syömään - omasi tuntenet.

Pienen vauvan kanssa, riippuen vauvasta ja äidistä + isästä, saattaa äiti olla aika väsynyt. Voisit luvata (ja hoitaa :whip: ) yön ja aamun niin, että äiti vaan tissittää vaavin ja jatkaa unia ja tulee valmiiseen pöytään ja syö rauhassa (jos sattuu olemaan teidän vaavi kuten oma esikoinen).

Pienellä innostuksella ja yrityksellä voisitte vauvan kanssa :D tehdä 'taikataikista' kortin, johon on painettu lapsen käsi tai jalka. Ei ehkä hurjan miehekästä puuhaa mutta olisi ainakin henkilökohtainen :haart: ja ideana vaihtelua vesiväriprintteihin - niitä saatte sitten joskus hoitopaikoista ja lisäksi on vauvan kanssa suttuisia tehdä.

Resepti:
Kahvikupillinen suolaa + kahvikupillinen vehnäjauhoja + ruokalusikallinen öljyä + vettä.

Valmistus:
Seokseen lisätään vettä niin, että saa sekoitettua tönkön, mutta muovailtavan taikinan. Siitä taputtelet levyn ja itse vauvan kättä tai jalkaa tukien (pienet sormet vaatii paljon apua painallukseen) painat vaavista printin ja taakse hammmastikulla ainakin vuosi ja ehkä lapsen 'sarjanumero' (esim nimi tai työnimi). Kuivatetaan uunissa jossain 100C:ssa. Voi maalata tai suihkuttaa lakalla.

Oletin kyllä, että kaikki tajuaa, että se loma on se lahja, joka annetaan äitienpäivänä (esim. lahjakorttimuodossa), ja sen loman ajankohta joskus toiste kuin äitienpäivänä :)

Eikä se tee kenestäkään ihmisestä huonoa vanhempaa, jos joskus haluaa olla vapaalla, nukkua yö hyvin ja aamulla pitkään. Eikä satunnaisesta vapaasta nauttiminen merkitse sitä, että haluaa eroon lapsestaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom