Äitienpäivälahja! Vastatkaa äidit, milloin miehenne on onnistunut lahjan valinnassa?

Tuossa taannoin tarvitsin neuvoja kummilahjakuvioissa. Probleema tuli Pakkiksen avulla taklattua todella tyylikkäästi ja nyt otetaan vinkkejä vastaan hyvästä äitienpäivälahjasta (vaimo ei lue pakkista, no worries).

Timantit sun muu kallis voi jäädä pois ehdotelmista, jos ostan vaimolle jotain kallista, se antaa palautetta tuhlaamisesta ja vie lahjan takaisin kauppaan. Kakku pitää tietysti leipoa ja hommata.

Eli ensimmäinen äitienpäivä on meilä kyseessä, poika on 6 viikkoinen. Haluaisin, että vaimon ensimmäinen äitienpäivä jäisi ihanana muistona vaimon mieleen. Kertokaapa, jos miehenne on onnistunut hoitamaan äitienpäiväkuviot, miten se tapahtui?!

Isätkin saavat toki vastata!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Offtopic, mutta luulin että äitienpäivä on äitejä varten. Miten vaimot ja miehet siihen liittyvät?

Offtopic, mutta luulin että äitienpäivä on äitejä varten. Miten vaimot ja miehet siihen liittyvät?

..no siten että tässä mun tapauksessa mun vaimo on äiti ja ite olen sen mies ja neuvot olisi tervetulleita.

mites nyt onnistuin kysymyksen asettamaan niin että mennään hakoteille....?

Johan tuli hyviä vastauksia. Itse ostaisin ehkä jonkun lahjakortin vaikka hierojalle(siis sellainen missä on useampi käyntikerta). Ja luonnollisesti pitää käydä ulkona syömässä. Voi tosin teillä olla hankalaa kun on niin pieni lapsi.

Kertokaapa, jos miehenne on onnistunut hoitamaan äitienpäiväkuviot, miten se tapahtui?!

Lähinnä siten että on edes muistanut koko päivän olemassaolon. :jahas:

Minä en niinkään kaipaisi mitään lahjaa tms vaan pikemminkin yhteistä aikaa ja huomiota omalta mieheltä. Siis ei lahjakorttia hierojalle vaan hierot itse. Ei illallista ravintolassa vaan teet gourmeet itse tai käytte vaan piknikillä perheen kera. Helli ja näytä että rakastat. Jos on pakko joku lahjus antaa niin vaikkapa valokuva sinusta ja muksusta (lompakko koossa, naiset kuljettaa rahapussissa oikeasti lastensa kuvia). Ei sen tarvi olla hienoa ja kallista, annat vaan palasen itsestäsi.

Äidit ja vaimot kuuluu äitienpäivään ihan vaikka siitä syystä, että meitä vaimoja voi rakastaa siksi että ollaan äitejä. Jos me ei oltais äitejä, niin tekään ette olisi isiä.

Niin, miten olisi vaan yhteinen päivä jossa äiti ja mahdollisesti myös lapsi on keskipisteessä? Sitähän ne naiset aina valittaa miehilleen, ettei ole tarpeeksi yhteistä aikaa ja huomiota :)

mites olisi esim. hopeinen medaljonki kultasepältä (ei maksa montaa kymppiä) ja sisälle sitten toiselle puolelle oma kuvasi ja toiselle puolelle lapsen kuva?

tai joku muu laatta/koru tms. jossa lapsen nimi tai syntymäaika tms...?

Hyviä...hyviä...vaikka alkoikin vähän ö-luokan vastauksilla tämä threadi.

Törppö...ihan helmi postaus!

Lisää näitä, näistä on varmasti monelle muullekin isälle hyötyä!

Lähinnä siten että on edes muistanut koko päivän olemassaolon. :jahas:

Minä en niinkään kaipaisi mitään lahjaa tms vaan pikemminkin yhteistä aikaa ja huomiota omalta mieheltä. Siis ei lahjakorttia hierojalle vaan hierot itse. Ei illallista ravintolassa vaan teet gourmeet itse tai käytte vaan piknikillä perheen kera. Helli ja näytä että rakastat. Jos on pakko joku lahjus antaa niin vaikkapa valokuva sinusta ja muksusta (lompakko koossa, naiset kuljettaa rahapussissa oikeasti lastensa kuvia). Ei sen tarvi olla hienoa ja kallista, annat vaan palasen itsestäsi.

Äidit ja vaimot kuuluu äitienpäivään ihan vaikka siitä syystä, että meitä vaimoja voi rakastaa siksi että ollaan äitejä. Jos me ei oltais äitejä, niin tekään ette olisi isiä.

Tässä kaikki tärkeä.Ai niin, itse olisin ollut onnellinen siitä, jos mieheni olisi pyytänyt minun kuvan lompakkoonsa.

Edit. siis myöhemminhän tämä kääntyy lasten ehdoilla toimivaksi sekä isän että äidin puolelta, mutta noin alussa on kiva saada huomiota omalta siipalta.

Tämä on viimeinen äitienpäivä kun en vielä ole kenenkään äiti, ja osaan ehkä jo hiukan ajatella miten haluaisin mieheni mua muistavan tulevaisuudessa.

Toi Karpon idea oli tosi kiva! Mulle ehkä paras lahja olisi se, että mies antaisi vaikka jonkin korun, ja kortin johon on ajatuksella kirjoittanut jotain tosi rakastavaa. Luulen että vaimosi arvostaisi sitä, että kerrot hänelle kuinka onnellinen olet että olet saanut lapsen juuri hänen kanssaan, että juuri hän on sinun vaimosi ja lapsesi äiti. Musta olisi kivaa että sen saisi oikein korttiin kirjoitettuna, sitä voi sitten katsella kun vauva-arki käy voimille ja parisuhdekriisi pukkaa päälle. :D

Missään nimessä et osta mitään mitä vaimosi "on maininnut tarvitsevansa". Toteutat koko äitienpäivän siten, että vaimostasi oikeasti tuntuu että tämä mies rakastaa mua ja arvostaa meidän perhettä. Se kai oli sulla ajatuksenakin?

En oo äiti vielä, mutta koitanpas silti auttaa:

Hemmottelua. Eli niinku jo aiemmin mainittiin: lahjakortti hierojalle. Voisi olla jotain erikoisempaa kuin tavallinen hieronta, kuten kuumakivihieronta vai mikä se nyt onkaan:) Tai kenties täyshoito hieronnan, kasvohoidon ym. kera.

Itse kokattu illallinen kynttilöineen päivineen. Siihen päälle rentouttava selkähieronta.

En oo äiti vielä, mutta koitanpas silti auttaa:

Hemmottelua. Eli niinku jo aiemmin mainittiin: lahjakortti hierojalle. Voisi olla jotain erikoisempaa kuin tavallinen hieronta, kuten kuumakivihieronta vai mikä se nyt onkaan:) Tai kenties täyshoito hieronnan, kasvohoidon ym. kera.

Itse kokattu illallinen kynttilöineen päivineen. Siihen päälle rentouttava selkähieronta.

meinasin just ite ehdottaa vastavaa hemmoteluhoitoa, kasvohoitaa taikka joku kuumakivi hieronta ym tietty sit siihen päälle voit itse vaikka illalla antaa hieronnan (esim kynttilän valossa romanttista) ja vaikka aamulla tuoda aamupalan sänkyyn kukan kera.

itse jos oisin pienen vauvan äiti niin nimenomaan joku hemmotelujuttu voi olla tosi jees, jossa vois rentoutua hetken, että jaksaa taas.

Jos olisin äiti, voisin kuvitella nauttivani useammankin kirjoittajan mainitsemasta hemmottelusta. Ehkä kaikista paras olisi kombinaatio, jossa minut huomioitaisiin sekä äitinä, että vaimona.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Saada hellyyttä ja huomiota.

Mä oon eniten tykänny siitä, et mies on tietoisesti suunnitellu jotain pientä kivaa:) Arjessa se oon yleensä minä, joka tekee ylläreitä ja ehkä hiukan enemmän ottaa toisen tarpeita huomioon.

Teille, Heikki722, aivan hurjasti onnea perheenlisäyksestä:haart:

Tuoreena mammana sitä halus eniten olla just se Äiti, mutta myös Vaimo ja Nainen;) Varmasti onnistut huomioimaan kaikki naisellisuuden puolet Teidän ekana Äitienpäivänä:)

Poistin juuri läjän turhaa perseilyä tästä threadista. Jatkossa pidetään tämä threadi asialinjoilla, kun kysymyskin on asiallinen ja hyvä.

Luulen, että vastauksia löytyy yhtä monta kuin äitejä ja vaimojakin :)

Minun äitini inhosi sitä, että sai lahjaksi kodinkoneita. Minä itse taas tykkäisin tosi paljon. Itse taas en välittäisi mistään koruista ja joku tuossa aiemmin sanoi, että koru olisi kiva.

Ravintolaillalliset ja hieronnat ottaisin mieluiten alan ammattilaisten tarjoama (suinkaan väheksymättä oman kumppanin palveluja).

Tuossa yksi päivä mietin, että yksi kiva vaihtoehto olisi ehkä joku pieni loma, jossa saisi vähän vapaata lastenhoidosta. Tallinnanreissu hotelliyöllä tai kotimaassa johonkin kylpylään/hotelliin viikonlopuksi. Tekisi kelle tahansa äidille hyvää saada omaa aikaa oman miehensä kanssa. Tämä tietty edellyttää lapsenvahdinkin hommaamista. Ja aivan varmasti on äitejä ja vaimoja, jotka eivät taas tämmöisestä välitä :)

Hyvä ketju, tän asian kanssa (kuten kaikkien muidenkin lahjoihin liittyvien) saa painiskella useasti vuodessa. Mulla vaan ei yleensä mielikuvitus riitä mihinkään lahjakorttia ihmeellisempään.

Vuosi takasi oli meillä siis sama tilanne kun Heikillä nyt. Eli vaimolla eka äitienpäivä. Ostin sille jalkahoitolasta sellasen "täyshoito" lahjakortin ja itse äitienpäivänä vein pojan ja aamupalan sänkyyn. Eipä tossa mitään tuon kummallisempia ollut. Tänävuonna lahjan hoidin kysymällä että mitä tarttet, ei vaan jaksanut miettiä kun ei mitään järkevää tule mieleen. Ei sitä Seppälän lahjakorttiakaan viitti jokaisena lahjapäivänä ostaa. ;) Se aamupala pitää varmaan taas väsätä valmiiksi, ku vaan muistas käydä lauantaina kaupassa. ;)

EDIT: Ja tuo Hipan lomaidea toimii varmasti hyvin jos lapsi ei ole enää "rintariippuvainen". Ei meilläkään (poika synty 21.3.) ois äiti ollut halukas lähtemään yhtään mihinkään lapsen luota. Nyt toisena äitienpäivänä tuollainen toimisiki varmasti paremmin kun pojan voi huoletta viedä mummolaan hoitoon.

Erittäin suloinen huomionosoitus aamutuimaan olisi myös pojan kanssa yhdessä väsätty, ihan ensimmäinen äitienpäiväkortti: sormiväreillä vaikka pikkupojan tassut ja kännyt kortin kanteen. Myöskin itse tehny kakku kertoisi, että tahdon nähdä vaivaa toisen eteen. Eteenkin, kun leipomisen ei oleteta olevan miesten laji :D

Suositut

Back
Ylös Bottom