Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: Mr.

Meta description: 20

Aikakausi / RyhmäOmega-6 : Omega-3 -suhdeKommentti / Lähteet
Paleoliittinen kausi (metsästäjä-keräilijät, ~40 000–10 000 vuotta sitten)~1:1 (yleisin arvio) vaihdellen 1:4 – 4:1Villieläimet, kala, vihreät kasvit, pähkinät → luonnostaan tasapainoinen. Usein siteerattu Simopoulos ym.
Itäafrikkalaiset nykykeräilijät (esim. Hadza, !Kung)~2:1 – 4:1Lähin elävä vertailukohta esi-isien ruokavalioon
Nykyihminen Suomessa / länsimaissa10:1 – 20:1 (yleisin 15:1 – 20:1)Liikaa kasviöljyjä (auringonkukka-, rypsi-, soija-, maissiöljy), liian vähän rasvaista kalaa
Pahin ääripää (tyypillinen prosessoitu ruokavalio USA:ssa)jopa 25:1 tai korkeampiRunsaasti friteerattua ruokaa, pikaruokaa, valmisruokia

Miksi suhde on romahtanut näin pahasti?​

Viimeisen ~100–150 vuoden aikana tapahtui kolme suurta muutosta:
  1. Siemen- ja kasviöljyjen massatuotanto (auringonkukka-, soija-, maissiöljy) → valtava määrä omega-6:ta
  2. Eläinten rehu vaihdettiin nurmesta viljaan → myös liha ja kananmunat sisältävät nykyään paljon enemmän omega-6:ta
  3. Rasvaisen merikalan syönti romahti monissa maissa

Mähän vedän nyt kanaa tämän kuukauden testiksi, onneksi sen rasvaposuus on niin alhainen, ettei omega-kutosta tule vitusti.
esim saladino esim suosittelee et alle 10g koittais pitää sen nii ei pitäis terveyshaittoja tulla. tekoälylle syöttää kaikki päivän ruuat ja sanoo et laske linolihapon määrän nii saa vähän osviittaa missä menee

Mä taidan siirtyä kaikesta huolimatta lihaan pääproteiinina, mä en todellakaan usko kun olen tutkinut paljon, että LDL on se tekijä kun kyse ei ole vain LDL, vaan se mitä se kuljettaa. Alhaiset hiilarit fysliologisesti nostaa LDL arvoa, ei siihen puhtaaseen ruokavalioon voi jumalauta kukaan kuolla. Lihalla ja vähillä hiilareilla on niin helvetin hyvä olla ja liha on niin ravintorikasta meille ihmisille.

Jos joku läski, joka syö prosessoitua paska ja sen LDL on taivaassa, niin siinä on kyllä kaikki muu syyllisiä ongelmiin, tulehdustila, verensokerit, verenpaine jne.

Mä taidan siirtyä kaikesta huolimatta lihaan pääproteiinina, mä en todellakaan usko kun olen tutkinut paljon, että LDL on se tekijä kun kyse ei ole vain LDL, vaan se mitä se kuljettaa. Alhaiset hiilarit fysliologisesti nostaa LDL arvoa, ei siihen puhtaaseen ruokavalioon voi jumalauta kukaan kuolla. Lihalla ja vähillä hiilareilla on niin helvetin hyvä olla ja liha on niin ravintorikasta meille ihmisille.

Jos joku läski, joka syö prosessoitua paska ja sen LDL on taivaassa, niin siinä on kyllä kaikki muu syyllisiä ongelmiin, tulehdustila, verensokerit, verenpaine jne.
ite oon sen kannalla mitä tätä aihetta 4 vuotta tutkinut että se syy on se hapettunut ldl, ja juuri mikä sen saa hapettumaan on just noi kuvaavat elämäntavat ja tilat kehossa

Mä välillä vedellyt tosi alhaisilla hiilareilla ja itselle kans toimii tosi hyvin, yleinen olo mainio. Mä välillä hakenut myös harkiten Prisman salaattipuffasta annoksia. Sopivasti kaikkee vihreää, erilaisia juustoja, oliiveja, sellasta kotimaista nyhtökalkkunaa ♥️, savulohta, tzatzikii jne 😊 aina hulluna vesi kielellä kun siitä kasailee boxin. Kun sillon tällöin hakee niin oppii tietämään mistä tykkää. Mun mielestä täs ketoilussa erilaiset juustot on hieno pointti, niissä saa sellasta makumaailmaa kivasti rakennettua. Parmesaania lähes päivittäin käytän. Ja juustois kun pitää määrät kohtuullisina niin ne mahtuu mainiosti mukaan vaikka sitte niiden rasvat ei olis ihan parasta. Sitte kreikkalainen jugu ollu kans mulla se juttu. Usein illalla se, niin jos päivän hiilarit tosi alhaalla niin nukkuu paremmin kun illasta vähä saa. Mustikkakeittoo lusikallinen sekaan niin ai että. Toi kans kiva kun muuten ei hiilaria vedä, niin sitte noi mitä ottaa maistuu sitäkin paremmalle. Treenin alla joku banaanikin. On muuten iso ero maussa, kun ottaa luomu version. Kunhan on kyllin kypsä. Imeytyy jo suussa..😊

Ootko ajatellut että kävisit omakustanteisesti kuvauttamassa suonet? Sehän se ratkaisevin tieto olisi. Nyt ja 10 vuoden päästä vaikkapa seuraava kerta.

Mä välillä vedellyt tosi alhaisilla hiilareilla ja itselle kans toimii tosi hyvin, yleinen olo mainio. Mä välillä hakenut myös harkiten Prisman salaattipuffasta annoksia. Sopivasti kaikkee vihreää, erilaisia juustoja, oliiveja, sellasta kotimaista nyhtökalkkunaa ♥️, savulohta, tzatzikii jne 😊 aina hulluna vesi kielellä kun siitä kasailee boxin. Kun sillon tällöin hakee niin oppii tietämään mistä tykkää. Mun mielestä täs ketoilussa erilaiset juustot on hieno pointti, niissä saa sellasta makumaailmaa kivasti rakennettua. Parmesaania lähes päivittäin käytän. Ja juustois kun pitää määrät kohtuullisina niin ne mahtuu mainiosti mukaan vaikka sitte niiden rasvat ei olis ihan parasta. Sitte kreikkalainen jugu ollu kans mulla se juttu. Usein illalla se, niin jos päivän hiilarit tosi alhaalla niin nukkuu paremmin kun illasta vähä saa. Mustikkakeittoo lusikallinen sekaan niin ai että. Toi kans kiva kun muuten ei hiilaria vedä, niin sitte noi mitä ottaa maistuu sitäkin paremmalle. Treenin alla joku banaanikin. On muuten iso ero maussa, kun ottaa luomu version. Kunhan on kyllin kypsä. Imeytyy jo suussa..😊
Juustot on aivan sairaan hyviä, ostelen välillä sellaisia paketissa olevia lajitelmia joissa hyvin käyneitä juustoja, tuntuu että makuhermot ovat herkemmät nyt.
Ootko ajatellut että kävisit omakustanteisesti kuvauttamassa suonet? Sehän se ratkaisevin tieto olisi. Nyt ja 10 vuoden päästä vaikkapa seuraava kerta.
Se on tonnin setti jolla tiedolla ei kamalasti tee kun jos jotain löytyy, olen sen elämäni aikana saanut aikaan. Nyt syön niin terveellisesti etten voi ainakaan nyt tehdä mitään väärin.

olisko mike ideaa sun käydä verikokeissa ottamassa rasvahappoanalyysi? näkis sen omega 6&3 suhteen, olis ihan mielenkiintosta nähdä minkäista sielt tulis

Päivä takana hiilihydraatit minimissään. Aiemmin kokeillessa en päässyt alkua pidemmälle, mutta kokeilenpahan tyhmänä taas. Kevyestä rasvanpolttolenkistä tuli sellainen olo kuin lapsena pari tuntia lumessa peuhaamisesta.

Päivä takana hiilihydraatit minimissään. Aiemmin kokeillessa en päässyt alkua pidemmälle, mutta kokeilenpahan tyhmänä taas. Kevyestä rasvanpolttolenkistä tuli sellainen olo kuin lapsena pari tuntia lumessa peuhaamisesta.
Onhan sulla hyvää rasvaa siellä johonkin 70-150g väliin riippuen kaloritarpeesta? Anna sille kropalle ainakin 3 viikkoa aikaa totutella rasvan käyttöön hiilarien sijaan. Jos jotain tulee mieleen, niin laita vaan viestiä koska mulla on tuoreessa muistissa kaikki muutokset. Esim suolaa kannattaa ottaa lisää, koska munuaiset alkaa poistaan natriumia ja hiilari ei ole enää nestettä sitomassa, eli tuut kusemaan kovempaa tahtia ekat viikot.

Jos vedät ihan ketolinjalla niin muista sit rasvaa reippaasti ja tosiaan vaikka juustot, punaiset lihat jne. on loistavia niin tyydyttymättömiä lähteitä myös se 1/3 mukaan 🙌

Jos vedät ihan ketolinjalla niin muista sit rasvaa reippaasti ja tosiaan vaikka juustot, punaiset lihat jne. on loistavia niin tyydyttymättömiä lähteitä myös se 1/3 mukaan 🙌
En ole laskenut paljonko ketolla saisi hiilareita vetää, mutta omiin tottumuksiin nähden varsin vähän kuitenkin. Miken suolavinkki täytyy pitää mielessä, kun nyt en esim. pizzaa syö.

Back
Ylös Bottom