Toi hiilarien merkittävä vähentäminen on kyllä ollut melkoinen ahaa-elämys itelle. Aina ollut aivan väärässä käsityksessä, kuten varmaan monessa muussakin asiassa ja ajatellut että hiilarit on pakollisia, mutta ainakaan nyt tässä mun tilanteessa, jossa etsin jatkuvaa terveellistä hyvää ruokavaliota, niin tää on ollut 10/10 idea. En mä ajatellut, että 10 grammalla hiilaria päivässä voisin olla ihan normaalisti, ja olin aivan varma, että hiilaria tekee mieli infernaalisesti ja ruoka on kokoajan mielessä. No eipä tee mieli, zero-colankin lopetin kokonaan. Verensokerit on niin tasaiset kokoajan ja ihan yleisen aineenvaihdunnan ja kolesterolien takia otin treenipäiviin 1 banaani + 20g klusteria.
Ihan joka paikassa kertotaan että kun mennään ketolle tai carnivorvelle, niin 1/3 ihmisistä LDL putoaa, 1/3 se pysyy samana ja 1/3 se rakotoi ylös. Mitä paremmassa metabolisessa kunnossa ja rasvaprosentissa olet, sitä enemmän on tendenssiä että LDL heilahtaa ylöspäin. Ja jos tästä huolii, joka paikassa kehoitetaan lisäämään vähän hiilaria treenin ympärille.
Tässä nykyruokavaliossa otan vielä ravinnon päälle C-vitamiini, magnesium, sinkki, D3, kollageeni, kalium, joint support(lopetan kun loppuu purkit), monivitamiini.
Sinkki, kalium ja magnesium ovat aika tärkeitä tässä.