Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: Mr.

Meta description: 20

Miksi et täydennä pähkinöillä ja muilla hyvillä rasvoilla sekä kasviksilla?
Mulla on kaksi öljyä ja parsaa. Haluan kuitenkin koittaa miten käy kun kokonaisrasvaa vähemmän. Nää on vain experimenttejä, haluan löytää sopvian ruokavaliomallin itelle, jolla jatkaa. Todennäköisesti jonkinasteinen VHH/cycle diet, jossa pääpaino punaisessa lihassa.

Mut sitä ennen pitää mitata mitä laatua mun veren LDL on. Se kun nousee hulvattomasti lihalla.

Screenshot 2025-12-18 at 23.08.49.webp

Mites sitten erilainen rasvainen kala? Just jotain lohta ja parempaa tonnikalaa jne? Itselle nuo maullaan ja tuntuu kroppa tykkään. Tonnosta moni syönyt itsensä ulos mutta valtavasti eroja että kenen on ja missä öljyssä jne. Itsellä osa ihan out ja osa herkkua mihin en kyllästy

Tonnikalaa ei vaan pysty, söin yhden purkin vain muistaakseni ne 80 purkkia jotka nuorena poikana ostettiin per naama frendien kanssa. Euroshopperin hiutaleita öljyssä. Siinä meni väkisin vähintään 60 purkkia. Sen jälkeen en tonnariin ole koskenut.

Keskitän päivän ainoot hiilarit treenin ympärille ja nekään ei pudota sokereita enää alas. Lukuunottamatta luontaisia haluja herkkuja kohtaan, olot on kyllä loistavat. Olen jossain 2000 kalorissa tällä hetkellä ja etsin nyt monen kuukauden labratesteillä ja päivittäisellä ololla semmoista tapaa syödä, jossa voisin minimoida hiilarit. Sinne on pakko aina laittaa rasvaa korvaamaan, koska alhaiset rasvat kun on, niin siitä jos hiilarit pudottaa, niin se on pidemmän päälle aika paskaa. Pitää päästä tilanteeseen, jossa jaksaa kaiken tehdä, on hyvä olla, treenit kulkee.

Hiilareilla oli aina vähän sellainen tukkonen olo, ei ole enää. Sen sit näkee voinko tässä ylläpitää massaa pitäen suht hyvä kunnon ilman isompaa vaivaa. Ainakin tuntuu, että metabolia ei kovin vilkas ole, jos kerran 2000kcal ei tapahdu melkoista rasvan palamista hätäseen ja voin hyvin, taitaa kroppa osata säästellä jostain näillä kaloreilla.

Tonnikalaa ei vaan pysty, söin yhden purkin vain muistaakseni ne 80 purkkia jotka nuorena poikana ostettiin per naama frendien kanssa. Euroshopperin hiutaleita öljyssä. Siinä meni väkisin vähintään 60 purkkia. Sen jälkeen en tonnariin ole koskenut.
Mä oon tähän hurahtanut..parmesan juustoa kuutioiksi tän kylkeen. Sopii kyllä muutenkin. Mutta mun mielestä tää ei maistu sille stereotypiselle tonnolle eikä näytä samalle.

https://johnwest.fi/tuotteet/msc-160g-tonnikalapala-oljyssa/

Huomisesta lähtee näinkin tiukkaa settiä. Hiilarit saan hinattu alle 30g tällä.

750g rasvaton kana
EAA 60g
1 banaani
3g Omega-3
3rkl Oliiviöljy
Heraisolaatti 30g
Kurkku 400g
4 kananmunaa

Sit toki kaikki viherjauhe, kollageeni, vitskut, psyllium, elektrolyyttijauhe, kalium. Parsasta tulee vaan vatsa kipeeksi, oon koittanut höyryttää ja air fryerillä. Jos tankkaan, niin se on minimissään 10 päivän välein.

P 260g
R 71g
H 29g

1820kcal.

Toivoisin että voisin ton rasvan nostaa päälle 100g ja syödä punaista lihaa.

Viimeksi muokattu:
Ootko kuinka juustojen perään?
Coopin cheddar juustoraasteen kun heittää uuniin niin tulee taivaallisen hyviä "sipsejä"
Kyllä tykkään juustoista, ehkä niitäkin pääsee vielä syömään. Ideaali mulle olis syödä punaista lihaa, voita, juustoja ja kasviksia. Sit pitää huolen että saa kuidut ja c-vitamiinin. Ei tää kanan mättäminen tunnu sillai hyvältä, jotenkin se punainen liha on niin paljon paremman tuntuista itelle. Mut mennään nyt tällä ens kuun puoliväliin ja katotaan labrat. Jos tällä ei perkele LDL putoa, niin sitten mulla on joku sairaus.

Tosin mittaushistoriaa kun katsoo niin jos se aina on ollut 3.1-4.5 välissä ja yhtäkkiä pelkällä lihalla menee korkeelle, niin eiköhän se syy ole vain siinä lihassa. Mutta eihän sitä tiedä, tosin lihalla HDL nousi mukavasti.

Miksi se pitää olla joko kana tai punainen liha? Ootko kokeillu et söis molempia? Eikai kukaan pysty syömään kovin kauaa pelkkää kanaa...tai varmaan joku pystyy mut aika kova pitää olla.

Ei se nyt voi vaikuttaa niin paljon johonkin ldl: llään jos syöt esim. 500g kanaa ja vaikka viimesellä aterialla 250g nautaa.. Verrattuna siihen et syöt 750g kanaa.. Mut sekin selviää kokeilemalla.

Miksi se pitää olla joko kana tai punainen liha? Ootko kokeillu et söis molempia? Eikai kukaan pysty syömään kovin kauaa pelkkää kanaa...tai varmaan joku pystyy mut aika kova pitää olla.

Ei se nyt voi vaikuttaa niin paljon johonkin ldl: llään jos syöt esim. 500g kanaa ja vaikka viimesellä aterialla 250g nautaa.. Verrattuna siihen et syöt 750g kanaa.. Mut sekin selviää kokeilemalla.
Eihän sen tarvikaan olla joko tai, mutta ihan käytännönsyistä mahdollisimman simppeli. Esim joka toinen päivä vaihtaa aina. Mutta mä tuun tekemään kuukauden mittaisia testejä eri vaihtoehdoilla labroissa ja kyllä mä vuoden sisään löydän mulle sopivan ruokavalion, jossa hiilarit on todella alhaalla.

Uskomatonta että sun kokoinen kovaa treenaava ukko voi vedellä 1800 kaloreilla 😮 ite parhaillaan dieetillä ja sua varmaan 10kg kevyempänä ja pidempänä meen noilla kaloreilla ja paino tippuu railakkaasti…

Eihän sen tarvikaan olla joko tai, mutta ihan käytännönsyistä mahdollisimman simppeli. Esim joka toinen päivä vaihtaa aina. Mutta mä tuun tekemään kuukauden mittaisia testejä eri vaihtoehdoilla labroissa ja kyllä mä vuoden sisään löydän mulle sopivan ruokavalion, jossa hiilarit on todella alhaalla.
Aivan.. Sillähän se seviää, ei arvailemalla. Parastahan se ois kun vois syödä vähän molempia niin ei tuu sellasta pakkopullaa siitä syomisestä. Katoin et kovin vähältä tuo rasvan määrä kuulosti tossa sun ruokavaliossa ku hiilariakaan ei tulis kun 30g ja rasvaa vaan 70g. Onko sillä sit väliäkään vaikka sitä tulis noin vähän? Vai onko vaan dieetti nyt päällä? Oli kyl ihan mielenkiintoinen podcasti Paulin kans ja pisti kyl miettimään asioita..

Aivan.. Sillähän se seviää, ei arvailemalla. Parastahan se ois kun vois syödä vähän molempia niin ei tuu sellasta pakkopullaa siitä syomisestä. Katoin et kovin vähältä tuo rasvan määrä kuulosti tossa sun ruokavaliossa ku hiilariakaan ei tulis kun 30g ja rasvaa vaan 70g. Onko sillä sit väliäkään vaikka sitä tulis noin vähän? Vai onko vaan dieetti nyt päällä? Oli kyl ihan mielenkiintoinen podcasti Paulin kans ja pisti kyl miettimään asioita..
150g rasvaa sai mulle helvetin tukkoisen olon, nyt koitan tota määrää ja korkeemmalle se pitää saada kun tottuu.

Back
Ylös Bottom