Yleinen maailmantalous/politiikkaketju

Meta title: 💥 Yleinen maailmantalous & politiikka – globaalin myllerryksen kuumin keskustelupaja

Meta description: Keskustelua taloudesta, suurvaltapolitiikasta, markkinoista ja maailman tapahtumista – analyysiä, näkemyksiä ja ajankohtaisia nostoja.

Terve heteromies ei koe tarvetta miettiä koko ajan homojuttuja. Se miten toisten miesten seksielämä aiheuttaa noin vahvan tunnereaktion ja kovan tarpeen puhua siitä koko ajan on homoa. Varsinkin, kun kuvittelee vielä itse päässään tarinoita toisten miesten seksielämista. Sekoitat myös miehet ja transnaiset, vaikka he ovat kaksi eri ihmisryhmää. Jade Nyström muuten sanoi haastattelussa, että ne jotka eniten jauhavat transnaisista ja homoista yms. julkisesti ovat niitä, jotka vonkaavat häneltä DM:ssä kahdenkeskisiä tapaamisia. Tuo kuvaa sinua täysin.

Roopeli puolusteli viesteissään Venäjän sotarikoksia. Tuo on selvä juttu. Kysy vaikka ChatGPT:ltä noista.
Kovat hallusinaatiot taas. En minä sinua tai seksielämääsi mieti muuten kuin täällä sinua kouluttaessa. Ei ole vahvoja tunteita kaltaisiasi hinttejä kohtaan. Lievää huvitusta ja pinnallista sääliä lähinnä.
Sinä et ole hetero.
Transnaiset ovat miehiä, eivät naisia.
En tiedä kuka on Jade bjuström tai kuka häneltä vonkaa. Varmaan joku jolla on ig tili ja homoseksuaalisia taipumuksia. Minulla ei ole kumpaakaan.
Ei, noissakaan viesteissä ei puolusteltu Venäjän tekemiä sotarikoksia.

En minä sinua tai seksielämääsi mieti muuten kuin täällä sinua kouluttaessa.

Ei sinun pitäisi miettiä toisten miesten seksielämää ollenkaan. Tuo miten jauhat pelkästään tuosta palstalla ja tongit toisten viestihistorioita kertoo kyllä sen, että sinua kiinnostaa aihe normaalia heteromiestä enemmän. Keksit tuon homojutuista jankkaamisen vielä itse projisoimalla omaa ahdistustasi muihin. Olen vapaamielinen ja jos olisin homo tai seurustelisin transnaisen kanssa, niin myöntäisin sen kyllä avoimesti. En näe noissa mitään tuomittavaa.

Mutta lopetan aiheesta puhumisen nyt tähän. Minua ei kiinnosta tämä aihe ja kuten joku sanoikin, niin olet se sama Chavez joka sai aikaisemmin bännit ja sinun paikka on ignoressa tuutelin seurana. Minä haluan keskustella taloudesta, politiikasta ja Ukrainan sodasta, enkä vääntää joka ketjussa homoista ja transuista jonkun seksuaalisesti ahdistuneen aspergerin kanssa.

Ei sinun pitäisi miettiä toisten miesten seksielämää ollenkaan. Tuo miten jauhat pelkästään tuosta palstalla ja tongit toisten viestihistorioita kertoo kyllä sen, että sinua kiinnostaa aihe normaalia heteromiestä enemmän. Keksit tuon homojutuista jankkaamisen vielä itse projisoimalla omaa ahdistustasi muihin. Olen vapaamielinen ja jos olisin homo tai seurustelisin transnaisen kanssa, niin myöntäisin sen kyllä avoimesti. En näe noissa mitään tuomittavaa.

Mutta lopetan aiheesta puhumisen nyt tähän. Minua ei kiinnosta tämä aihe ja kuten joku sanoikin, niin olet se sama Chavez joka sai aikaisemmin bännit ja sinun paikka on ignoressa tuutelin seurana. Minä haluan keskustella taloudesta, politiikasta ja Ukrainan sodasta, enkä vääntää joka ketjussa homoista ja transuista jonkun seksuaalisesti ahdistuneen aspergerin kanssa.
Keksin homoutesi lukemalla wombatin vinkistä aiheeseen liittyvät viestit. Minustakaan homoudessa ei ole mitään tuomittavaa, vaikka se toki huonompi vaihtoehto onkin kuin "terve heterous" kuten sinä asian muotoilit.

Hauskaa tästä tekee sen että sinä nimenomaan et keskustele. Maalitat ihmisiä milloin pedareiksi milloin ryssiksi etkä kykene perustelemaan syytöksiäsi mitenkään. Sitten kun itse ilmi tuomasi homoutesi nostetaan niin... No, jatkat samaa keskusteluksi kutsumaasi paskaa mitä olet tänne suoltanut aiemminkin.

Keksin homoutesi lukemalla wombatin vinkistä aiheeseen liittyvät viestit. Minustakaan homoudessa ei ole mitään tuomittavaa, vaikka se toki huonompi vaihtoehto onkin kuin "terve heterous" kuten sinä asian muotoilit.

Hauskaa tästä tekee sen että sinä nimenomaan et keskustele. Maalitat ihmisiä milloin pedareiksi milloin ryssiksi etkä kykene perustelemaan syytöksiäsi mitenkään. Sitten kun itse ilmi tuomasi homoutesi nostetaan niin... No, jatkat samaa keskusteluksi kutsumaasi paskaa mitä olet tänne suoltanut aiemminkin.
Voi ei joku haukkui putinia pedariksi!

Syyt myös lukee uutisessa.

Tehtaan tuotantolinjan sulkeminen tapahtuu samaan aikaan, kun Euroopan suurin autonvalmistaja on kassavirtapaineen alla Kiinan heikon myynnin, Euroopan heikon kysynnän sekä tuontitullien heikentäessä myyntiä Yhdysvalloissa.

Tehtaan sulkemiset on aina yhtäkkisiä tapahtumia, mutta kyllä kai nuo ovat hävinneet markkinaosuuksia pääasiassa kiinalaisille valmistajille jo pitkän aikaa. Toki noi muut asiat eivät auta, mutta pääsyy lienee siinä, että eivät ole pärjänneet kilpailussa. Varsinkin Kiinassa meno on ollut aika rumaa, mutta en tiedä, että miten paljon se vaikuttaa Saksan tehtaalla valmistettuihin autoihin, koska olen ainakin kuvitellut, että Kiinassa myytävät volkkarit olisi tehty Kiinassa sijaitsevilla tehtailla.

Kiina tekee autoille saman kun harvinaisille maamineraaleille. Puskee markkinoille tuotetta kilpailijoita halvemmalla ja yrittää saada heitä juurikin "tap out" kisasta jotta voivat nostaa omia hintoja. Kun omat hinnat saatu ylös, alkaa kilpailijatkin taas heräämään että tohon hintaan olisi jo bisnestä, ja kun tuotannon saa päälle niin kiina laskee taas hintoja ja odottaa että kilpailu taas vähenee kentällä.

Kiina tekee autoille saman kun harvinaisille maamineraaleille. Puskee markkinoille tuotetta kilpailijoita halvemmalla ja yrittää saada heitä juurikin "tap out" kisasta jotta voivat nostaa omia hintoja. Kun omat hinnat saatu ylös, alkaa kilpailijatkin taas heräämään että tohon hintaan olisi jo bisnestä, ja kun tuotannon saa päälle niin kiina laskee taas hintoja ja odottaa että kilpailu taas vähenee kentällä.
Kiinalaiset yritykset laittaa voitot kasvamiseen velkavivun tukemana, länsimaissa voitot omistajille veroparatiisien kautta. Mitenkään yllättävää ei ole että jäädään jälkeen pitkässä juoksussa.

Syyt myös lukee uutisessa.

Tehtaan tuotantolinjan sulkeminen tapahtuu samaan aikaan, kun Euroopan suurin autonvalmistaja on kassavirtapaineen alla Kiinan heikon myynnin, Euroopan heikon kysynnän sekä tuontitullien heikentäessä myyntiä Yhdysvalloissa.

Ei lue syytä, vaan siinä lukee seuraus, kun Eurooppa ei enää saa edullista energiaa, ei se pysty kilpailemaan Kiinan kanssa, ja tietysti Kiina silloin panostaa isosti, saadakseen vallattua markkinoita.

Narratiivi ei kuitenkaan anna lupaa sanoa ääneen sitä, että Venäjän kaatoyritys tuhoaa Euroopan talouden, joten sitten leikitään ettei sillä ole vaikutusta, onneksi on paha Kiina, jota syyttää, ettei katsetta vain tarvitse kääntää EU:n omaan johtoon...

View: https://twitter.com/i/status/1850992380268224798

Kiinalaiset yritykset laittaa voitot kasvamiseen velkavivun tukemana, länsimaissa voitot omistajille veroparatiisien kautta. Mitenkään yllättävää ei ole että jäädään jälkeen pitkässä juoksussa.
Plus heillä taitaa olla myös puskuria sieltä valtion puolelta että eivät yritykset välttämättä pelaa edes lähimain samoilla säännöillä. Suomessa pelättiin tukea satamateollisuutta kun EU:ssa sanottiin soo soo. Kiinassa varmaan ilmestyy kilvettömillä rekoilla käteisenä se raha tarvittaessa.

Plus heillä taitaa olla myös puskuria sieltä valtion puolelta että eivät yritykset välttämättä pelaa edes lähimain samoilla säännöillä. Suomessa pelättiin tukea satamateollisuutta kun EU:ssa sanottiin soo soo. Kiinassa varmaan ilmestyy kilvettömillä rekoilla käteisenä se raha tarvittaessa.
Valtio voi varmaan kanssa sanella pankeille että kenelle lainataan ja millä korolla.

Kiinan valtiontuet teollisuudelle ja valuuttakurssin pitäminen halpana tietysti auttaa heitä isosti. Mutta Euroopan moka on ollut mun mielestä itse ilmastowoketuksella lähteä yliverottamaan omaa teollisuutta ja demonisoimaan polttomoottoria, missä me kuitenkin ollaan oltu parhaita. Ei me niissä padinäytöissä ja akuissa olla parempia. Käytännössä EU virkamiehet suunnittelee autot, verot, kiellot, pakotukset ja regulaatio ohjaa tekemään kaikista samannäköisiä aerodynaamisia sähkömunia.
Neukkula meininki, virkamiehet suunnittelee mitä ideologiaan sopivia autoja suunnitellaan kansalaisille.
Yliverotus pois ja markkinatalous takasin.

Back
Ylös Bottom