Tämä ei ole kovin uusi ilmiö. Mä muistan hyvin, koska uskoin vielä silloin uutisten asiantuntijoita, finanssikriisistä asti, kun uutisissa kerrottiin harva se päivä, kuinka finanssikriisi oli jenkkien syytä (jossain määrin totta), ja kuinka Euroopan talous on kestävämpi. Ja sitten kun jenkkien talous lähti elpymään, ja täällä jatkettiin edelleen alamäkeä, niin harvase viikko vakuutettiin vuosikausia, että jenkkien talous on ihan romahduspisteessä ja kohta tulee tonttiin niin, että tukka lähtee, kun taas Euroopan talous kestää.Huomiota siirretään ainakin selvästi Jenkkien talouden/tariffien suuntaan ja ollaan hiljempaa oman talouden tilasta, joka on jo itsessään outoa, että toisen mantereen talous kiinnostaa omaa enemmän. Tariffeissa on Euroopan johtajilla myös sopiva syntipukki jos oma talous menee ihan vituilleen niin ei tarvitse myöntää, että asioita on tehty päin saatanaa jo vuosikymmeniä. Muuten menisi tosi kovaa mutta kun nuo tariffit, hehe
Noh, näin ei tietenkään ikinä käynyt, mutta minä uskoin tuolloin tuohon ja odotin sitä. Kun näin ei käynyt ja samat mediat eivät mitenkään noteeranneet virheitään, niin se oli aika kova isku uskottavuudelle mun silmissä. Sitten koronan aikaan oli samaa ilmiötä nähtävissä, ja nyt taas. Voihan se olla, että tällä kertaa kaikki on toisin, mutta ainakaan omalla rahalla mä en uskaltaisi lyödä vetoa jenkkejä vastaan Euroopan puolesta. Toki ei ne toimittelijatkaan uskalla, mutta kirjoittaa kyllä.
Ja varmaan ne uskovatkin niitä omia juttujaan, ja varmaan uskoo SIC myös. Mutta tehkää itsellenne palvelus ja seuratkaa dataa. Jos vaikka jenkkien talous romahtaa, niin miten suurta (suuruusluokkaa) numeroa vaikka BKT tulee siellä alas ja entä suhteessa Eurooppaan? Ja mihin mennessä? Ja sitten odottakaa ja katsokaa, että käykö näin.