Tää on hyvä esimerkki siitä että ei pidä reenata niistä omista hyvistä asennoista tai ranne mutkalla valmiiksi. Minusta tää ongelma on suurin ongelma Suomen kv keskuudessa. Suurin ongelma tässä tulee siinä että sitten kisassa kaikki realismi tulee silmille. Aloittelijat eivät tätä ymmärrä vielä. Kauan vääntäjeiden kesken ketä itse tunnen niin ne tietää tän todellakin mutta sitten tässä tulee se itsetunnon heikkous ja huono reenipää kun tiedetään että se oma käsi pettää tai kestä ranne tjsp. niin siellä reeneissä ei todellakaan mennä siihen oikeeseen asentoon vaikka joku 10 henkilöä samassa tilassa sanoisi siitä. Halutaan pitää illuusiota yllä siitä kuinka he ovatkin niin kovia että heitä ei saa pöytään kukaan jne. Tossa samassa koostuu jo tosi monesta kohtaa pääongelmaa että ei ite pysty ymmärtää miten näin voi edes olla aikuisilla tosi kokeneilla. Mun mielestä tässä jopa kuuluisi olla kamppalilulajien tapaan kunnioitus reenikavereita kohtaan ja tästäkin syystä jo reenata oikein ja rehellisesti. Reenaamisen idea on juuri että sitten kun et pärjää jossain niin sit sitä reenataan että se menee tulevaisuudessa paremmin. Ranne nurin reeneissä SO what!? Käsi pöytään reeneissä SO what ?!
Ite oon pitkän aikaa tehnyt että lähden niin suorasta linjasta mitä pystyn vaan ja ranteen osalta ajattelen näin että haluan vääntää kokoajan rannesuorana. Vain tietyissä tilanteissa lähden pronatoimaan kupin kautta. Se ranne ja se asento vahvistuu tässä tosi paljon paremmin kuin se jatkuva kuppaaminen kun ei kestä sitä häpeää ranteen pettämisestä taaksepäin. Siinä ei ole myös mitään ideaa että kokoajan lyö vaan toista samalla tavalla pöytään. Siksi on keksittävä jotain ote tai muuta myös miksi se vääntö vaikeutuisi koska kisoissa se kuitenkin tulee väistämättä jossain vaiheessa eteen että se vaikeutuu ja voi mennä jopa mahdottomaksi. Niin kuinka hölmöä on elää siinä mielikuvassa että Suomen joka seurassa on ihmisiä ketä elää jossain illuusiossa että "kyllä minä kun ei täällä nyt kukaan mua pöytään saa"
Tää miten mä ideoin tätä ajatusta reenaamisesta ja näistä asioista niin tosi moni ajattelee samoin mutta suurinosa eivät kehtaa näin asioita sanoa tai tuoda julki mitä itse. Ymmärrän hyvin vielä miksi eivät halua näin sanoa. Mä ymmärrän täysin että jotkut aloittelijat eivät edes nää sitä miten joku kokenut on ihan mutkalla pöydässä jo valmiiksi kun he niitä vastaan reenaavat mutta ei pysty ymmärtämään miten aikuiset vanhemmat henkilöt elää niin heikossa olotilassa että kaikkien kanssa tätä tekevät. En tiedä esim miten Tampereella reenataan mutta se miten Putkis tässä asiaa esittää niin on juuri se miten siellä pitäiskin asia ottaa esille. Muuten nää nuoremmat niistä voi tulla samaa sarjaa ja se entisestään vaikeuttaa sitä kehitystä pärjätä kisoissa. Mun mielestä Juvonen joskus sanoi hyvin että on olemassa Oikeita mestareita ja sitten on olemassa reenimestareita tjsp. mut nää jälkimmäiset oikeasti elää tätä illuusiota.