Sähköautot ja lataushybridit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu
Niin se varmasti on. Kuulopuheita ja ennakkoluuloja ne usein tahtoo olla. Minulle oli kyllä positiivinen yllätys. Saattaa olla että siitä vielä kauppoja hierotaan
Tehoihin tottuu sitten todella nopeaan ja aika pirun harvoin tarvii sitä maksimitehoa, että vahva suositus ottaa ihan long range, kiihtyy rajusti sekin jo. Ne tehot jotenkin katoaa jonnekin kun ajelee ja nilkka suorana ihan tarpeettoman paljon tehoa normaaliin käyttöön ja hyvin harvoin sitä oikeesti oikeesti tarvii edes ihan vitullista kiihtyvyyttä.

Tehoihin tottuu sitten todella nopeaan ja aika pirun harvoin tarvii sitä maksimitehoa, että vahva suositus ottaa ihan long range, kiihtyy rajusti sekin jo. Ne tehot jotenkin katoaa jonnekin kun ajelee ja nilkka suorana ihan tarpeettoman paljon tehoa normaaliin käyttöön ja hyvin harvoin sitä oikeesti oikeesti tarvii edes ihan vitullista kiihtyvyyttä.
👍 tälle. Itse ajoin perus LR ja P:n. Päädyin perus LR:iin aikalailla noista syistä. On kyllä hyvä auto ja liikahtaa ihan riittävän nopeasti. RWD jäi ekan LR ajon jälkeen pois laskuista.

👍 tälle. Itse ajoin perus LR ja P:n. Päädyin perus LR:iin aikalailla noista syistä. On kyllä hyvä auto ja liikahtaa ihan riittävän nopeasti. RWD jäi ekan LR ajon jälkeen pois laskuista.
SR on kanssa normaalissa ajossa aivan riittävän vikkelä. Tossa Nissanissa oon ihmetellyt miten toi sähkö on matalissa nopeuksissa aivan ylivoimainen polttiksiin verrattuna.

SR on kanssa normaalissa ajossa aivan riittävän vikkelä. Tossa Nissanissa oon ihmetellyt miten toi sähkö on matalissa nopeuksissa aivan ylivoimainen polttiksiin verrattuna.
Niin on. Kuitenkin tuon LR kiihtyvyys teki semmosen vaikutuksen, että valinta oli siltäkin osin selvä, ja on tuo isompi akku hyvä myös. Performancen ero taas ei lopulta ollut niin ratkaiseva, että se olis ollut pakko saada.

Päätinpä taas kokeilla sähköautoilua.
Koeajossa on peukeotin sähköpaku e-expertti.
Sähköistä maasturia jolla uskaltaa metsään ei löytynyt, Tesloihin sun muihin kikkareisiin ei mahdu mitään tavaraa joten tuollainen paku ratkaisee sen tylsän auton tarpeen joka minulla on.

Rojut kyytiin ja kohti työmaata Kaskisissa.
Uki-Kaskinen matkaa 220km ja range lähdettäessä 330km muutama nopea rekan ohitus ja muuten körötystä rajoitusten mukaan, rangea jäi 80km.

Mutta sitten tulikin se ylläri kun piti ladata, Kaskinen on varmaan mailman vittu ainoa kaupunki vuonna 2025 jossa ei ole ainoatakaan julkista laturia!
Tästä kämpästä ei myöskään voi ottaa sähköä onneksi voin töissä ladata 16a töpselistä ja akku täyttyy nippanappa työpäivän aikana.

Tuntuu että jumalatkin vastustaa minun siirtymistä sähkövankkureihin.

Työsuhdeautot pakotetaan meidänkin putiikissa pian täyssähköisiksi ja ajattelin ottaa Teslan kannattaakseni Elon Muskia mutta eniten häiritsevä asia on se, että miksi Tesla ei ole satsannut yhtään autojen ulkonäköön. Pähkäilin Model X Plaidin hommaamista mutta miksi sen pitää näyttää tiineeltä sammakolta? Visuaalinen ero nykyiseen autoon tuntuu sietämättömältä.

MB.webp

Tesla.webp

Kuukausi menty Ford Capri AWD, siirryin Skoda Suberb 4x4 TDI. Ei ole kaduttanut. Tyhjällä akulla pikalatausnopeus ollut 170kW, jolloin matkaa pääsee nopeasti jatkamaan. Ruuhkaisina aika hitain ollut 55 kW ABC Kuortissa, eli opein että kannattaa katsoa mihin auton vie latinkiin.

Uuteen porsse cayanneen tulee lisävarusteeeksi langaton lataus. 11kW nopeudella.

Aika turhaa kikkailua, mutta onhan toi massikeisareille kiva lelu omaan autotalliin.

Uuteen porsse cayanneen tulee lisävarusteeeksi langaton lataus. 11kW nopeudella.

Aika turhaa kikkailua, mutta onhan toi massikeisareille kiva lelu omaan autotalliin.
Itse itseäni lainaten, ton kustannus Saksassa tullee olemaan 7k€, 2 auton lisäosasta, 5 siitä laturiosasta.

Työsuhdeautot pakotetaan meidänkin putiikissa pian täyssähköisiksi ja ajattelin ottaa Teslan kannattaakseni Elon Muskia mutta eniten häiritsevä asia on se, että miksi Tesla ei ole satsannut yhtään autojen ulkonäköön. Pähkäilin Model X Plaidin hommaamista mutta miksi sen pitää näyttää tiineeltä sammakolta? Visuaalinen ero nykyiseen autoon tuntuu sietämättömältä.

katso liitettä 273051
katso liitettä 273052
Eikä mesellä oikein edes EQS tota ulkonäköä tuo.

Mites i7? Näyttää ihan autolta ja on aika hyvä auto.

Taycan varmaan liian matala ja pieni? Ensi vuonna Cayenne Turbo 1000+ hv ja Porschen aika hyvällä tasapainolla sisustan näyttö/fyysinen nappuloissa.

Itse tykännyt Macanissa aivan huikean ajettavuuden lisäksi juuri tosta, että tietyt toiminnot ovat oikein kunnon fyysisten nappuloiden takana, mutta niitä ei ole liikaa.

Kyllähän se range lähinnä ajaa tota muotoilua, eli yritetään minimoida ilmanvastuskerrointa.

Matalimmillla korimalleilla voidaan jo tehdä vähän nokkaan kulmikkuutta, mutta korkeammat vaatii aika sutjakkaa muotoilua. Toki senkin voi tehdä monella tyylillä.

Eikä mesellä oikein edes EQS tota ulkonäköä tuo.

Mites i7? Näyttää ihan autolta ja on aika hyvä auto.

Taycan varmaan liian matala ja pieni? Ensi vuonna Cayenne Turbo 1000+ hv ja Porschen aika hyvällä tasapainolla sisustan näyttö/fyysinen nappuloissa.

Itse tykännyt Macanissa aivan huikean ajettavuuden lisäksi juuri tosta, että tietyt toiminnot ovat oikein kunnon fyysisten nappuloiden takana, mutta niitä ei ole liikaa.
Tuota Teslaa olen katsellut enemmän poliittisena kannanottona ja onhan se toki myös tosi hyvä auto, paljon hyvää palautetta kaikilta, joilla sellainen on. Ulkonäkö ei vaan meinaa istua omaan makuun.

Nuo kaikki mainitsemasi vaihtoehdot ovat myös ihan valideja. Porsche on jäänyt itselleni hyvinkin tuntemattomaksi, en ole koskaan istunut sellaisessa enkä varmaan edes nähnyt vierestä. Merkin oikeinkirjoituskin piti tarkistaa viestistäsi mutta nyt kun katsoin kuvia niin onhan nuo ihan järjettömän tyylikkäitä. Jostain syystä ne on vaan jääneet tuntemattomaksi itselleni, varmaan sen takia kun niitä näkyy Suomessa vain jossain Espoon Westendissä. On suorastaan pysäyttävän hieno esim. tuo Taycan ja verotusarvokin parempi kuin nykyisessä autossa mutta se tietysti johtuu tuosta käyttövoimasta. Varmasti myös tarpeeksi kokoa kahden hengen talouteen, jossa ei ole kotieläimiä. Tuo menee ehdottomasti harkintaan.

HienoAuto.webp

katso liitettä 273051
katso liitettä 273052

Jätätkö ässän minkille että voi kurvailla kampaamoon yms. kynsihoitoihin?

Jätätkö ässän minkille että voi kurvailla kampaamoon yms. kynsihoitoihin?
Taitaa olla tuo liisariyhtiö niin kranttu, että vaatii edellisen liisarin palauttamista ennen uuden luovuttamista. Muutenhan S olisi varsin kätevä minkkipeli arkikäyttöön, taipuu helposti ahtaisiin pysäköintitiloihin ym.

Tuota Teslaa olen katsellut enemmän poliittisena kannanottona ja onhan se toki myös tosi hyvä auto, paljon hyvää palautetta kaikilta, joilla sellainen on. Ulkonäkö ei vaan meinaa istua omaan makuun.

Nuo kaikki mainitsemasi vaihtoehdot ovat myös ihan valideja. Porsche on jäänyt itselleni hyvinkin tuntemattomaksi, en ole koskaan istunut sellaisessa enkä varmaan edes nähnyt vierestä. Merkin oikeinkirjoituskin piti tarkistaa viestistäsi mutta nyt kun katsoin kuvia niin onhan nuo ihan järjettömän tyylikkäitä. Jostain syystä ne on vaan jääneet tuntemattomaksi itselleni, varmaan sen takia kun niitä näkyy Suomessa vain jossain Espoon Westendissä. On suorastaan pysäyttävän hieno esim. tuo Taycan ja verotusarvokin parempi kuin nykyisessä autossa mutta se tietysti johtuu tuosta käyttövoimasta. Varmasti myös tarpeeksi kokoa kahden hengen talouteen, jossa ei ole kotieläimiä. Tuo menee ehdottomasti harkintaan.

katso liitettä 273073
Jokainen tekee tietysti omat valintansa ja hyvä niin. Jos mulla pinkka riittäis, niin en kyllä edes harkitsis noista Teslaa, edes protestimielessä.

Jokainen tekee tietysti omat valintansa ja hyvä niin. Jos mulla pinkka riittäis, niin en kyllä edes harkitsis noista Teslaa, edes protestimielessä.
No joo mutta tällä tavalla vapaalla autoedulla nuo laitteet ei vaadi suurta massipäällikkyyttäkään vaan ne on monien ulottuvilla jos vaan firman autopolitiikka sen sallii. Hyvä nyrkkisääntö on, että nettotappio vapaasta autoedusta on puolet verotusarvosta. Muistaakseni S-Merssussa on jotain 2900€ luokkaa verotusarvo ja puolet siitä on nettotappioita eli alle 1500€/kk ja siihen kuuluu kaikki mahdollinen mukaan. Lisäksi se nostaa bruttopalkkaa verotusarvon verran eli jos haluaa miettiä eläkekertymää niin sekin kannattaa ottaa mukaan yhtälöön.

katso liitettä 273073
Sehän on muuten saman värinen kuin mun Macan.

Ensin harmittelin noita muovisia pyöränkaaren osia, mutta onnistuinpa kesällä nirhaamaan takakulman autokatoksen puutolppaan. Siitä vaan pyyhkäisi kädellä, niin näytti taas ihan uudelta 😀

Taycanin tietty saa ilman noita, kuvassa Cross Turismo. Sport Turismo sama korimalli ilman ”maastofiilistä”, ja matalammalla maavaralla.

S mesen hiljaisuutta ihan turha odottaa tuolta rengasmelun osalta. Penarin i7 voi olla aika lähellä. Myös i5 ollut Teknarin mittauksissa hiljainen.

Taycan 18-suuntaan säätyvillä penkeillä on kyllä parhaan tuntuinen matka-auto jota itse olen ajanut. Jos vielä laittaa 10k€ active ride -alustan, niin kyllä kelpaa.

Back
Ylös Bottom