orsilla1
VIP
Juurikin näin. Kun naviin laittaa kohteen, ja sinne välille valitsee latauspaikan (kannattaa käyttää Ionityä, saa varmasti tehoa, ja possun plug&charge toimii), niin rupeaa esilämmittämään.@orsilla1
Minulla ei ole sähköpossua, mitä erinäisiä foorumeita luin aiheesta niin erillistä nappia akun lämmittämiseen ajonaikana eikai sinänsä ole, jos navin kohde on latauspiste niin pitäisi lämmittää automaattisesti ja ilmeisesti sport/sport+ moodilla ajaminen lämmittää akun.
Olen myös netistä lukenut, että jos laittaa kohteeksi latauspisteen, niin ei ymmärtäisi alkaa esilämmittämään(?). Vaan pitää olla juurikin matkan varrelle asetettu lataus.
Olen itse jopa yhden kerran ladannut talvella julkisella, ja silloin oli noin, että latausasema asetettu välipisteeksi. Hyvin lämpeni akku, ja hyvin tuli virtaa.
Lataan vuodessa noin 3-4 kertaa muualla kuin kotona, joten ei hirveästi kokemusta. Toi Ionityn plug&charge on kyllä herkkua. Töpseli kiinni ja lataus alkaa.
Mulla siis Macan. Taycan kertoo myös näytössä, että millä nopeudella sen hetkisen akkulämpötilan kanssa saa ladattua. Ja saattaa olla muitakin pieniä eroja, mutta kuvailemallani tavalla se pääpiirteittäin hoituu.
Taycan on kyllä hieno auto. 4s on hieno sweet spot tehon ja hinnan suhteen.
https://www.taycanforum.com/
Viimeksi muokattu: