Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Yksi työkaveri jututti hetken Jannia jossain tapahtumassa. Sanoi että sen keskustelun perusteella ei ihmetelllyt tippaakaan sen hetkistä sinkkustatusta kun älynlahjojen vaikutelma oli kuin vasemman jalan saapaalla.

En oo koskaan tavannu, mut en epäile tätä hetkeäkään.

Sitä vaan funtsin että kun on tyhmä kuin saapas ja ulkonäkö todella hyvä, mutta ei mikään huippumalli. Ton näkösiä tulee vastaan tämän tästä kadulla. Niin tuolla tyhmyydellä suomen suosituimman radio-ohjelman juontaja, monessa ohjelmassa, rallikartturi, menestyny yrittäjä, oman nimiselle firmalle tulosta pari satkua vuosittain ja vajaa miltsi jakokelpoista fyrkkaaki 😅

Niin että millä tekosyyllä täällä joku on työtön tai kolme-kuus tonnin kk palkalla työläisenä. Pakko olla sekä vasemman että OIKEAN saappaan tyhmyydellä.

suomen suosituimman radio-ohjelman juontaja, monessa ohjelmassa, rallikartturi, menestyny yrittäjä

Minä ainakin olen tyhmä kuin Aasi

en nimittäin tiennyt Hänestäkään kuin että on Jari-Matin kartturi(ja haastatteluissa joita olen kuulut kartturinhonmmissa, vaikuttaa erittäin pätevältä), kaikki muu listassanne oli uutta tietoa Minulle

Ehkä ihan snadisti kateellinen.

Onneksi jo vakaalla suunnitelma vaiheella pyöräilyseikkailu lappiin mahdollisesti ens kesänä, alustava reitti ois 500-600km ja aikaa ois tähän tarkoitus käytellä 2vko sisältäen muutamat pidemmät pysähdykset kavereiden mökeillä.
Meikämandoliini justiinsa paluumatkalla, nelipyöräsellä tosin. Pari yötä Norjassa ja käsivarressa teltassa pötkötellen, on se kyllä hienoa seutua. Oli huippuostos kunnon kotateltta, tullut jo monta reissua tälle kesälle tehtyä.

Ja kolmas kalaverkkoon kuollut saimaannorppa viikon sisällä 🤬

Lopetan uutisten lukemista tähän. Ei se mitään, kun raamatulliset vitsaukset kaatuvat ihmiskunnan niskaan, mutta kun eläimillä menee kurjasti. Ei vaan kestä.

Ps. Ei nuo lasten läheltäpitihukkumisetkaan toki mukavia ole.

Siinä on ollut mastiffi henkilöllä, jolla ei pitäisi olla mastiffia/mitään koiraa/mitään lemmikkiä.
Valitettavan paljon vaikuttaa olevan sellaisiakin tapauksia. Että on suuri ja voimakas (tai voimakastahtoinen) koira henkilöllä, jolla ei pitäisi olla minkäänlaista koiraa - tai muutakaan lemmikkiä.

Oikeasta kasvatuksesta ja koulutuksesta ei tietoakaan, vaikka olisi tärkeää etenkin voimakkaiden ja vartiointiviettiä omaavien rotujen kanssa. Toki kaikkien muidenkin rotujen kanssa. Vaan ei, koira on ilmeisesti saatava oman egon jatkeeksi. Ja sitten ei tunnu olevan selvää, että kumpi siinä nyt määrää - koira, vai omistaja.

Sitä vaan funtsin että kun on tyhmä kuin saapas ja ulkonäkö todella hyvä, mutta ei mikään huippumalli. Ton näkösiä tulee vastaan tämän tästä kadulla. Niin tuolla tyhmyydellä suomen suosituimman radio-ohjelman juontaja, monessa ohjelmassa, rallikartturi, menestyny yrittäjä, oman nimiselle firmalle tulosta pari satkua vuosittain ja vajaa miltsi jakokelpoista fyrkkaaki 😅

Niin että millä tekosyyllä täällä joku on työtön tai kolme-kuus tonnin kk palkalla työläisenä. Pakko olla sekä vasemman että OIKEAN saappaan tyhmyydellä.
Vähän samaa mietin.
Voisin ehkä kuvitella että tuolla on julkisuudessa sellainen perus pirteysnaamari päällä joka saattaa antaa hyvinkin tyhmän, tyhjän naurajan, kuvan?

Vittu mikä pahi ja pehi kun ajohousut jalassa iltapäivästä lähtien 4,5h. Sairaita ovat ne jotka väittävät että olisi hyvä keli moottoripyöräilyyn. Ei ole.

Voisin vetää päähäni nuo housut.

ryan-howard-confused-wtf.gif

Ihan valideja pointteja, tosin mihinkään juontajaksi tai tv-ohjelmiin hän ei olisi päässyt jos naama muistuttaisi perunaa. Pysyn kannassani älykkyyden suhteen, fiksut ihmiset eivät pyöri joelharkimoiden kanssa ja seiskan sivuilla.

Takaisin tärkeämpiin asioihin, aion viikonloppuna juoda olutta. Oli siihen Sylvin lupa tai ei.

Näinpä.

Yhden tiibetinmastiffin olen aikoinani tuntenut. Oli lutuinen ja rauhallinen tapaus. Toki piti vahtia omalla reviirillä kuten asiaan kuuluu, joten pihaan ei todellakaan menty ilman lupaa 😄
Ongelmatapauksille pitäis iskeä suoraan kielto pitää elukoita. Huonosti käyttäytyvän koiran taluttaja ollut aina jokin nisti/juoppo jne.

Minulla menee se vakavan harkinna raja kolmessakympissä

48 olisi tampereen hinta joka kuulostaa, hyvinhyvin, törkyiseltä

ja Minua ei sinällään kinosta tarjonnasta kyn yksi(1) Org.Esteri jossa laulaa Manne
En tiedä, mistä lipuista tässä oli kyse, mutta itsehän hain Jazzeille 3 päivän tiketin hintaan 248e (tosin kulttuurirahoilla, eli "ilmaseksi"). Onhan siellä ennalta toki 4 bändiä, jotka mielellään menee kuulemaan, mutta toki tuossa maksaa atmosfääristä ja niistä tuntemattomistakin.

Sivulauseena mainittakoon, että perjantain viimeistä/pääesiintyjää ei tartte jäädä kuulemaan. Lavalla nimittäin sekä itseni, että herran @futhermucker suosikki, Ultra Bra.

Ongelmatapauksille pitäis iskeä suoraan kielto pitää elukoita. Huonosti käyttäytyvän koiran taluttaja ollut aina jokin nisti/juoppo jne.

Samalla pitäisi rajoittaa lisääntymistä. Näillä tuppaa olemaan sinun, minun, meidän ja en tiedä kenenkä -lapsia enemmän kuin yksi.

Huom. Kritiikki ei kohdistu lapsistaan huolehtiviin exä- ja nyxä-aikuisiin.

Valitettavan paljon vaikuttaa olevan sellaisiakin tapauksia. Että on suuri ja voimakas (tai voimakastahtoinen) koira henkilöllä, jolla ei pitäisi olla minkäänlaista koiraa - tai muutakaan lemmikkiä.

Oikeasta kasvatuksesta ja koulutuksesta ei tietoakaan, vaikka olisi tärkeää etenkin voimakkaiden ja vartiointiviettiä omaavien rotujen kanssa. Toki kaikkien muidenkin rotujen kanssa. Vaan ei, koira on ilmeisesti saatava oman egon jatkeeksi. Ja sitten ei tunnu olevan selvää, että kumpi siinä nyt määrää - koira, vai omistaja.
Vähän itse korostaisin myös kasvattajan/myyjän vastuuta, kelle koiria myydään.

Itse olen pari pentuetta isoja koiria saattanut maailmaan ja tarkkaan katsonut kelle menee. 2 kertaa ottanut takaisin aikuisena koiran, kun on tullut ero tai olikohan toinen muuton vuoksi ongelmia. Sai sitten itse rauhassa katsoa, kelle menee.

Back
Ylös Bottom