Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

ehkäpä olisin enemmän huolestunut, jos ei tarkenisi

se on heinäkuustakin jo puolet lusittu

ja mitään ei ole ehtinyt tapahtua

olen käynyt yhden(1) kerran kuntoilusalilla, tämä tapahtui 7.7.

etelleen korrostuu se seikka, että uimarannalle ei totellakaan ole mitään asiaa

20250715_130145.webp

#LuontokuvassaKärpä
#nen

Tänään ei ole onneksi yhtä kuuma mitä eilen. Pari päivää enää ja sitten jo vähän viilenee. Loistavaa.

Minua ei päivälämpötilat haittaa, kunhan öisin olisi sen verran viileää, että asunto jäähtyy. Alle 15° aamuyön pikkutunneilla raikastaisi mukavasti.

Nyt muuten kuuluu jyrinää! Jos Masa-kissa ei kuorsaa, niin sitten jossakin ukkostaa 🤩

Eilen täyttyi apteekin vuosiomavastuu. Loppuvuodesta reseptilääkkeet maksavat jämäkästi 2,50€.

V***ttaa aavistuksen verran, kuinka pienellä rahamäärällä tässä pelataan. Eipä tarvitse kuin herkutella mansikoilla ja kirsikoilla, sekä ostaa hieman värejä yms maalaukseen, niin budjetti on karilla jo puolivälissä kuuta 😖 Ilman Perintöä näitä(kään) ei pystyisi kustantamaan.

Olen edelleen pysynyt valitsemallani abstraktilla linjalla.

20250715_133106.webp

@TJJ
Lentokoneturmasta, ei ratkea insinöörilogiikalla.
Eli toinen pilotti käänsi hanat kiinni. Itsestään eivät mene, tosiaan jousikuormitteinen kytkin, jota täytyy vetää ja kääntää.
No vahingossa vai tahallaan?
Ei varmaankaan vahingossa?
No miksi tahallaan? Tähän saa psykologit tai Hannu Lauerma nyt vastata.
Silloin kun lentoturma ei ratkea insinöörilogiikalla niin vika on yleensä ihmisessä. Ihminen tottelee huonosti insinöörilogiikkaa.

Redditin aviation osastoa selanneena noissa jousikuormitteisissa kytkimissä on ilmeisesti ollut joskus vikaa että jousi ei ole pelannut ja teoriassa vahinkokatkaisu on ollut mahdollista. Mutta vahingossa ensin yks ja sitten toinen...
Mitä on lentoturmatutkintaohjelmaa kattellu, niin noita tuntuu aina välillä löytyvän, että tarkotuksella tehty jotain mikä aiheuttanu putoamisen. Ajaahan ihmiset perhe kyydissä rekanki alle. 🙄
Eihän siitä kauaa ole kuin saksan(ko?)mies ajo lentokoneen tahallaan vuoren kylkeen. Sinänsä pikkaisen ongelmallinen tuo lentoala, että mielenterveysongelmista kai kannustetaan kovasti raportoimaan ja hakemaan apua, mikä lienee järkevää noin yleensä. Paitti että aikalailla sillä sekunnilla taitaa lähteä kortti kuivumaan ja ammatti alta ja opintolainat puskee päälle.

täytyyköhän tänään käynnistää henkilöauto? ac nappuakin varmaan tarvii painaa jos sen käynnistää

koskahan olen viimeksi ajanut? ehkä torstaina

Back
Ylös Bottom