❄️ ICE CAGE FIGHTING ❄️

Meta title: 🔥🥶 ICE CAGE FIGHTING 🥶🔥

Meta description: Räjähtävä pakkanen ja raaka kontakti yhdistyvät – pysy kärryillä kylmimmistä matseista ja tuoreimmista uutisista.

Niin, enää ei puutu kuin se, että saataisiin UFC Suomeen. Tämä tosin edellyttäisi sitä, että Suomessa olisi joku vähintään UFC-mestaruustason ottelija ja useampi muukin UFC-ottelija. UFC kun on vähentänyt Euroopan käyntejään takavuosista rankasti.

Kehonrakennuskin saataisiin Suomessa nousuun, kun meillä olisi suomalainen, joka voittaisi Mr. Olympian muutamaan kertaan ja saataisiin Olympia Helsinkiin. Tämä tuskin on erityisen realistinen polku, jolla kehonrakennusta kannattaisi lähteä Suomessa kehittämään.

Se että suomalaiset voivat pärjätä kamppailulajeissa maailman tasolla edellyttää, että he voivat treenata ammattimaisesti tai vähintään puoliammattimaisesti.

Tämä taas ei ole laajemmin mahdollista, ellei kotimaan skenessä ole niin paljon yleisöä ja sitä kautta rahaa (sekä ottelupalkkiot että sponssitulot) että urheilemisesta voi saada ainakin osittaisen elannon jo ennen kuin ollaan UFC:ssa tai ammattinyrkkeilyn tittelimatseissa.

Ei voida mennä perse edellä puuhun ja ajatella, että pitää saada UFC Suomeen, vaan miettiä mitä se urheilullinen menestys vaatii ja miten siihen voi päästä. Yleisömäärien kasvattaminen on tässä aivan kriittinen seikka, jota ilman jäädään aina siihen, että jo Euroopan tasolla tulee 80 % tappioita.
Suomessa on jo pidetty Olympia, samoin Suomessa on maailman parhaita kehonrakentajia käynyt Pro-kisoissa Nordic open. Laji on marginaalinen, eikä sitä ole keinotekoisesti koitettu nostaa isommaksi tunkemalla lavalle läskejä ja sitten somessa aloitettu jotain suunsoittoa toisia kisaajia kohtaan. Homma on pysynyt asiallisena ja niin sen pitääkin olla. Nousisiko kehonrakennuksen arvostus, jos lavalle laitettais Stagala poseeraamaan ja viereen jalaton invalidi jotka sitten soittais suutansa somessa kruunu päässä kuukausia ennen kisaa, toki vaihtaen sukupuolta, ei nousis. Kumpaa tässä halutaan, perseilyllä vain ihmisiä ja rahaa sisään, vai lajille arvostettuja kisoja?

Suomessa on jo pidetty Olympia, samoin Suomessa on maailman parhaita kehonrakentajia käynyt Pro-kisoissa Nordic open. Laji on marginaalinen, eikä sitä ole keinotekoisesti koitettu nostaa isommaksi tunkemalla lavalle läskejä ja sitten somessa aloitettu jotain suunsoittoa toisia kisaajia kohtaan. Homma on pysynyt asiallisena ja niin sen pitääkin olla. Nousisiko kehonrakennuksen arvostus, jos lavalle laitettais Stagala poseeraamaan ja viereen jalaton invalidi jotka sitten soittais suutansa somessa kruunu päässä kuukausia ennen kisaa, toki vaihtaen sukupuolta, ei nousis. Kumpaa tässä halutaan, perseilyllä vain ihmisiä ja rahaa sisään, vai lajille arvostettuja kisoja?
Mites toi Theo-Makwan, kelpaako? Sä et ole tässä ketjussa muuta tehnyt, kuin marmattanut kuinka kaikki on Ice Cagessa perseilyä ja perseestä. Kuitenkin fakta on se, että lähes kaikki Ice Cagen ottelut ovat urheilullisesti kiinnostavia ja kovatasoisia. Olisiko siis sunkin aihetta kiinnittää tässä huomiota myös positiivisiin asioihin? Stagalan ottelu tulee nytkin olemaan ainut Kummeli-osaston matsi. Enkä olisi siitäkään enää varma, onko Stagala urheilulliselta tasoltaan enää ollenkaan Kummeli-kategoriaa. Urheilullisesti lahjakas kaveri, joka treenaa täysipäiväisesti, katsotaan miten pitkälle rahkeet riittävät.

Ja se UFC ei todellakaan tule Suomeen vain taikaiskusta tai toivomalla. Se vaatii Suomen vapaaotteluskenen kasvamista ja ottelijoiden tason nousua. Onko tullut mieleen, että Ice Cagen myydessä isoja jäähalleja täyteen, alkavat myös ottelupalkkiot olemaan sen suuruisia, että parhaat kotimaiset ottelijamme pystyvät treenaamaan täysipäiväisesti eli ammattimaisesti. Ei tarvitse raksalla käydä treenien välissä. Esimerkiksi Theon kohdalla taitaa näin jo olla pitkälti Ice Cagen ansiosta. Se jos mikä nostaa todennäköisyyttä sille, että uusi suomalainen ottelija nousee Ufc:hen ja jopa menestyy siellä. Joka taas nostaa todennäköisyyttä, että Suomessa vielä joskus järjestetään Ufc-iltama.

Olisiko siis myös aihetta iloita siitä, että Max on kuin tyhjästä luonut kotimaisen kamppailubuumin, eikä pelkästään marista kuinka paskaa kaikki on, kun siellä on yksi showmatsi per iltama?

Viimeksi muokattu:
Asia selvä, ei parane sanoa mitään mielipidettä kun ylilaudan termit alkaa näkymään. Montako lankaa oot musta tehnyt sinne?
Sä olet kyllä melko sekaisin ton Ylilauta-neuroosisi kanssa. Ymmärrän kyllä, että sua korpeaa se paska mikä susta siellä velloo, mutta yritä nyt olla näkemättä Ylilautaa kaikkialla.

Totta kai sä voit mielipiteesi sanoa, mutta puhut tässä ketjussa Ice Cagesta hyvinkin kärkkäästi ja yksipuolisen negatiivisesti, huomioimatta ollenkaan organisaation iltamien positiivisia puolia, niin älä nyt ihmettele jos sulle sitten vastataan vähän kärkkäämmin. Ja ihan asiallisesti tuossa perustelin, miksi Maxin toiminta on kokonaisuudessaan hyväksi kotimaiselle kamppailu- ja vapaaotteluskenelle, kuten on mm. Andy myös tehnyt. Joten ihan asiallisesti voit myös uhriutumisen sijaan vasta-argumentoida, jos olet eri mieltä.

Onko Theolla muita kuin teoreettisia mahdollisuuksia Makun kanssa? Mitä hän voi tehdä kun Maku laittaa painiklinikan pystyyn?
Kyllähän tuo on tosi vaikea matsi Theolle, high risk, high reward. Jotenkin se Makun painimylly pitäisi pystyä neutraloimaan, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Salovaara ei pystynyt tarjoamaan Makulle pystyssä oikein minkäänlaista uhkaa pystyssä ja tuli vääjäämättä yliajetuksi.

Theon on otettava pystyssä myös riskejä. Jos vain varoo Makun shootteja, ei omasta pystystäkään ole uhkaa ja Makwanin on helppo odotella sopivat paikat alsvienneille. Toivon Theon voittoa, mutta vaikea on tehtävä tässä vaiheessa uraa. Ehdottomasti kuitenkin kiinnostava matsi, odotan myös viihdyttäviä pressejä.

Theolla on tuossa omasta mielestä vain voitettavaa,uran toinen ammattilaismatsi suomen menestyneintä vapaaottelijaa vastaan.

Jos tästä voi jossain lyödä vetoa niin laitan omat roposeni theon voitolle

Theohan voi koittaa uida Makwanin ihon alle presseissä ja hyödyntää tätä matsissa niin kuin Conor-Aldo. Toki Theo ei ole mikään Conor ja Makwaniltakin puuttuu latino-temperamentti.

Ei tuo mikään satavarma matsi ole, mutta tosiaan viime matsien valossa Theo ei saanut lyötyä tai lukotettua 10kg kevyempää Daraa kesken, otti kunnolla kuokkaan Vavanilta, eikä pystynyt lopettamaan painissa painitaidotonta Magaa, niin ei se kovin hyvää lupaile. Toisaalta myös Makwan ei saanut lopetettu 10 v eläkkeellä ollutta Salovaaraa ja tuli melkein journeymanin tyrmäämäksi 🤷‍♂️

Sä olet kyllä melko sekaisin ton Ylilauta-neuroosisi kanssa
Oli muuten se Ossi eli Kurmeekylpy laittanut Mikelle Juhana Tegelberg -tyylisen kautappeluhaastevideon ylilaudalla
En ole, vaan sä siellä pyörit ja siellä viljellään noita marmatus ja muita termejä, joten älä tuo niitä tänne ja kuittaa mun mielipidettä lasten hokemalla. Kun aina huudetaan, että mä bannaan kaikki ja muuta vitun paskaa, niin en bannaa, vaan mut koitetaan ajaa pois keskusteluista juuri tolla henkilökohtaisella suunsoitolla. Ja kun sä kerran siellä vietät aikaa, niin millä logiikalla sä väität että mulla on neuroosit, kato nyt omilla silmillä siellä, neuroosit on kyllä ihan joillain muilla. Tämänkin joku raportoi sinne, niin mieti vähän uudestaan ennekuin alat nimitteleen ja vielä peräänkuulutat asiallista keskustelua.

En ole, vaan sä siellä pyörit ja siellä viljellään noita marmatus ja muita termejä, joten älä tuo niitä tänne ja kuittaa mun mielipidettä lasten hokemalla. Kun aina huudetaan, että mä bannaan kaikki ja muuta vitun paskaa, niin en bannaa, vaan mut koitetaan ajaa pois keskusteluista juuri tolla henkilökohtaisella suunsoitolla. Ja kun sä kerran siellä vietät aikaa, niin millä logiikalla sä väität että mulla on neuroosit, kato nyt omilla silmillä siellä, neuroosit on kyllä ihan joillain muilla. Tämänkin joku raportoi sinne, niin mieti vähän uudestaan ennekuin alat nimitteleen ja vielä peräänkuulutat asiallista keskustelua.
Juu, toki mä olen Ylilautaa lukenut ja tiedän mistä siellä fitness-osiolla sustakin jauhetaan. Se on häiriintynyt paikka, mutta jotenkin sinne kiinnostaa välillä kurkistaa, mitä esimerkiksi Juhana sekoilee. Veikkaanpa, että niin tekee aika moni muukin, etkös sinäkin siellä joskus käy? Olethan tehnyt niitä Ylilaudan Q&A videoitakin. Sen sijaan en ole ikinä kirjoittanut sinne mitään, saatika tehnyt jotain ketjuja. Voit uskoa tai olla uskomatta, aivan sama.

Mutta itse sä olet tätäkin keskustelua viemässä aiheeseen Ylilauta, perusteena käyttämäni termi ”marmatus”, jota Ylilaudalla kyllä susta viljellään. Mutta se nyt kuvaa sun kirjoittelua tässä ketjussa. Olisitko vastannut itse asiaan, jos olisin käyttänyt vaikka termiä ”valittaa”? Jos näin, niin mennään sillä.

Sä olet nyt kuitenkin yksioikoisen negatiivisesti dumannut Ice Cagen toiminnan Tiktok-sukupolven arvottomaksi pelleilyksi ja minä (sekä miutama muu) on argumentoinut, että tuota Kummeli-osastoa on Ice Cagessa vain häviävän pieni osa, ja suurin osa matseista on urheilullisesti todella kiinnostavia ja Suomen kamppailuskene on kokonaisuutena ottanut Ice Cagen myötä valtavan boostin. Eli unohdetaan nyt Ylilauta ja jos jaksat kommentoida, mikä tuossa yhdessä showmatsissa per ilta nyt on ongelmana saatuihin hyötyihin nähden?

Kehonrakennusta ei voi markkinoida niin, että laitetaan huonot kehonrakentajat aukomaan toisilleen päätä ennen kisoja. Tämä johtuu siitä, että kehonrakennuksen kilpailumuoto ei ole 1 vs. 1 niin kuin kamppailulajeissa. Siksi samanlainen markkinointi ei toimi siinä.

Kamppailulajeissa tämä toimii siksi, että kilpailutapahtumassa nämä suunsoittajat sitten kohtaavat keskenään, jolloin toinen voittaa ja toinen häviää. Tuloksena on tarina, jonka lopputuloksen näkemisestä yleisö on valmis maksamaan.

Kehonrakennuksessa tuloksena on luultavasti antikliimaksi toisen ollessa sijalla 7. ja toisen sijalla 12, jolloin yleisön huomio on aivan muualla kuin heissä. Vain harvinaisissa tapauksissa, kuten Phil Heath vs. Kai Greene, on mahdollista luoda tällainen vastakkainasettelu, kun on vakiintunut mestari ja vain yksi realistinen haastaja.

Samasta syystä turnauksiin perustuva amatöörikamppailu on vaikeaa markkinoida ammattikamppailun metodeilla, kun markkinoitu ottelupari ei välttämättä edes kohtaa.

Ammattikamppailussa tämä taas todistetusti toimii. Se myös mahdollistaa suosituimmille ottelijoille ammattimaisen harjoittelun. Paras esimerkki lienee Theo Kolehmainen, joka ei ole mitenkään poikkeuksellisen menestynyt ottelija edes Suomen tasolla. Pari 5.-8. sijoitusta amatöörien arvokisoissa ja yksi ammattilaismatsi Hama Daraa vastaan. Jos hän olisi otellut showmatsien sijasta salikisoissa ja ammattilaisdebyyttinsä Cagessa, niin ei olisi puhettakaan, että hän voisi harjoitella ammattimaisesti.

Ammattimainen harjoittelu taas nostaa sitä tekevän urheilijan tasoa merkittävästi. Jos ei harjoittele ammattimaisesti, on hyvin vaikeaa voittaa säännöllisesti ottelijoita jotka tekevät niin.

Kisakalenteria katsomalla on myös helppo huomata, että pienempien ammattilaistapahtumien määrä on räjähtänyt käsiin: Spirit Fight, Lahti Fight Event, Battle of Porvoo, Oulu Strike Night, Crest Fight, Total Fight Night jne. Eihän tällaista ole ikinä aiemmin nähty. Näissä ottelemalla ei kukaan elä, mutta ne tarjoavat ottelumahdollisuuksia ja motivoivat ottelijoita panostamaan uraansa.

Jos tämä ei ole kehitystä, niin mikä on? Ja jos sen saamiseksi pitää päästää joku kruunupäinen performanssitaiteilija ottelemaan turkisshortseissa, niin antaa otella vaan!

Juu, toki mä olen Ylilautaa lukenut ja tiedän mistä siellä fitness-osiolla sustakin jauhetaan. Se on häiriintynyt paikka, mutta jotenkin sinne kiinnostaa välillä kurkistaa, mitä esimerkiksi Juhana sekoilee. Veikkaanpa, että niin tekee aika moni muukin, etkös sinäkin siellä joskus käy? Olethan tehnyt niitä Ylilaudan Q&A videoitakin. Sen sijaan en ole ikinä kirjoittanut sinne mitään, saatika tehnyt jotain ketjuja. Voit uskoa tai olla uskomatta, aivan sama.

Mutta itse sä olet tätäkin keskustelua viemässä aiheeseen Ylilauta, perusteena käyttämäni termi ”marmatus”, jota Ylilaudalla kyllä susta viljellään. Mutta se nyt kuvaa sun kirjoittelua tässä ketjussa. Olisitko vastannut itse asiaan, jos olisin käyttänyt vaikka termiä ”valittaa”? Jos näin, niin mennään sillä.

Sä olet nyt kuitenkin yksioikoisen negatiivisesti dumannut Ice Cagen toiminnan Tiktok-sukupolven arvottomaksi pelleilyksi ja minä (sekä miutama muu) on argumentoinut, että tuota Kummeli-osastoa on Ice Cagessa vain häviävän pieni osa, ja suurin osa matseista on urheilullisesti todella kiinnostavia ja Suomen kamppailuskene on kokonaisuutena ottanut Ice Cagen myötä valtavan boostin. Eli unohdetaan nyt Ylilauta ja jos jaksat kommentoida, mikä tuossa yhdessä showmatsissa per ilta nyt on ongelmana saatuihin hyötyihin nähden?
Kommentoin kokoajan vaan organisaation toimintaa ja näkemiäni epäkohtia. Sinä taas vedät henkilökohtaiselle tasolle vaikka mä en ketään henkilökohtaisesti kritisoi. Voitko pysyä itse asiassa, ettei mee henk.koht?

Kommentoin kokoajan vaan organisaation toimintaa ja näkemiäni epäkohtia. Sinä taas vedät henkilökohtaiselle tasolle vaikka mä en ketään henkilökohtaisesti kritisoi. Voitko pysyä itse asiassa, ettei mee henk.koht?
No juurihan mä pysyin asiassa. Viestissäni oli liuta argumentteja ja kysymys sinulle. Haluatko kommentoida?

Hyviä tapahtumiahan nuo ice caget on kokonaisuudessaan olleet. Mieluummin kyllä kahtosin niitä oikeita kamppailijoita ilman yhtäkään kummelimatsia mutta niiden hyödyt on nähty. Kunhan ei lähde lapasesta ja tule mies vs. nais matseja tai muutakaan sontaa. Saman painoiset ottelijat keskenään, taitotaso lähellä toisiaan ja ikä alle 40v niin voin katsoa vaikka ville galle vs junoa jos sen avulla saadaan suomessa iltamia samalle tasolle kun muualla euroopassa.

Suurin kummelihahmo mitä suomalaisessa kamppailussa oon nähnyt on kuitenkin tuo Max, ja en tuu yhtäkään promovideota tai muuta kattomaan niin kauan kun heiluu kameran eessä

Kyllähän tuo on tosi vaikea matsi Theolle, high risk, high reward. Jotenkin se Makun painimylly pitäisi pystyä neutraloimaan, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Salovaara ei pystynyt tarjoamaan Makulle pystyssä oikein minkäänlaista uhkaa pystyssä ja tuli vääjäämättä yliajetuksi.

Theon on otettava pystyssä myös riskejä. Jos vain varoo Makun shootteja, ei omasta pystystäkään ole uhkaa ja Makwanin on helppo odotella sopivat paikat alsvienneille. Toivon Theon voittoa, mutta vaikea on tehtävä tässä vaiheessa uraa. Ehdottomasti kuitenkin kiinnostava matsi, odotan myös viihdyttäviä pressejä.
Minun mielestä tämä matsi tulee Teholle liian aikaisin. Olisi ollut eka vaikka 2 Ice Cage tapahtumaa vielä välissä ja sitten aikaa treenata lisää. Uskon että Theo Makwanin kyllä voittaa mutta että vielä niin hyvin vaikeaa. Toisaalta saattaahan tuossa olla se kaikkien niin Theon, Makwanin kuin Ice Cage taphtumankin etua että vaikka Theo nyt häviäisi niin voitaisiin bookata sitte 1-2 tapahtuman jälkeen rematch näille.

Theolla on tuossa omasta mielestä vain voitettavaa,uran toinen ammattilaismatsi suomen menestyneintä vapaaottelijaa vastaan.

Jos tästä voi jossain lyödä vetoa niin laitan omat roposeni theon voitolle
Se on totta ettätappio Theolle tuosta ei ole lähellekkään niin huono juttu ku näkkiseltään moni voi aatella mutta silti aina se miinus on. Toisaalta sillä sitä rematch hypeä taas saataisiin kovaksi jos tappion jälkeen ottaisi 1-2 hyvää Ice Cage voittoa välissä.

Back
Ylös Bottom