Suomen oikeuden järjettömät tuomiot

Meta title: 💥 Suomen oikeuden “järjettömät tuomiot” – kun päätökset herättävät hämmennystä, turhautumista ja tiukkaa debattia

Meta description: Keskustelua oikeustapausten linjauksista, rangaistusten tasosta ja tuomioiden johdonmukaisuudesta – miksi jotkut päätökset tuntuvat täysin...

Jos yrität ottaa yleisen kiinniotto-oikeuden mukaisesti kiinni henkilön joka ei ole syyllistynyt rikokseen, syyllistyt itse rikokseen.
Kenelläkään ei ole mitään laillista velvollisuutta vakuuttaa sinua yhtään mistään.
Mistä olet päätellyt että miehet olivat ahmedeja ja mohammedeja?
Niin siis ketäs minä olin mielestäsi ottamassa kiinni? Kyllä tuon humalaisen daamin luokse voisi pitkällä askeleella lompsia ja jututtaa, ja käskeä äijiä ottamaan etäisyyttä mikäli koittavat tyttöä lähteä kädestä pitäen taluttamaan tai anna tytön vastailla rauhassa. Kellään ei toki ole minua velvollisuus vakuutella, silloinhan tilanne menisi niin, että tyttö huutaisi jotain perus "mene sinä helvettiin ja anna meidän nussia", jos se taas on sekaisin, hämillään tai kauhusta kankeana niin eiköhän olisi aika helposti lähtemässä vartijasedän matkaan takaisin sisälle ja vaikka taksia soittelemaan, tai poliisia?

Ahmedeiksi ja mohamedeiksi Junes Lokka heidät ensin tulkitsi oikeudenkäyntipöytiksistä yms, mutta korjasikin jo tulkintansa. Se ei kuitenkaan olennaisin osin muuttaisi tilanteen tulkintaa osaltani, sama se vaikka olis kolme suomalaista puuhastelemassa teinitytön kimpussa.

Niin siis ketäs minä olin mielestäsi ottamassa kiinni? Kyllä tuon humalaisen daamin luokse voisi pitkällä askeleella lompsia ja jututtaa, ja käskeä äijiä ottamaan etäisyyttä mikäli koittavat tyttöä lähteä kädestä pitäen taluttamaan tai anna tytön vastailla rauhassa. Kellään ei toki ole minua velvollisuus vakuutella, silloinhan tilanne menisi niin, että tyttö huutaisi jotain perus "mene sinä helvettiin ja anna meidän nussia", jos se taas on sekaisin, hämillään tai kauhusta kankeana niin eiköhän olisi aika helposti lähtemässä vartijasedän matkaan takaisin sisälle ja vaikka taksia soittelemaan, tai poliisia?

Ahmedeiksi ja mohamedeiksi Junes Lokka heidät ensin tulkitsi oikeudenkäyntipöytiksistä yms, mutta korjasikin jo tulkintansa. Se ei kuitenkaan olennaisin osin muuttaisi tilanteen tulkintaa osaltani, sama se vaikka olis kolme suomalaista puuhastelemassa teinitytön kimpussa.
Jos minä näen humalaisen daamin nousevan puskasta ilman housuja ja kaksi dudea odottaa vieressä vuoroaan, niin luen kyllä tilanteen oletuksena raiskaukseksi ja vakuuttelemalla voi tulkintani saada muuttumaan. Eikä minun tarvitse olla edes vartija että toimisin näin.
Sanoit että tulkitset tilanteen raiskaukseksi ja sinut pitää vakuuttaa siitä että näin ei ole. Sinä arvelit jo että miehet olivat märmättejä, eivät olleet. Nyt arvelet vieläkin että tyttö ei ollut vain huonosti kasvatettu halpa nainen ja miehet ovat rikollisia. Oletko ihan varma että et ole taas väärässä?

Minusta tämä haisee ihan täysin halvan naisen katumukselle. Toki on niinkin, että jos suostut "normaaliin" 1v1 seksiin ja päädyt vastoin tahtoasi vastentahtoisesti kovakouraisen ryhmäseksin kohteeksi, sinut on raiskattu. Ja nyt se kamala uhrinsyyttely eli jos juot itsesi lääkityksen päällä ollessasi 2 promillen humalaan, suostut tuntemattoman miehen kanssa seksiin vaikkette puhu yhteistä kieltä ja kävelet keskeytetyn aktin jälkeen vielä toiseen puskaan jatkamaan panemista, olet tehnyt sarjan niin huonoja päätöksiä ettei sinua voi edes sääliä. Noiden SIC postaamien tutkintapöytäkirjojen perusteella arvaan että kyllä tästä vielä tuomioita tulee.

View: https://www.youtube.com/watch?v=75XKGVwGEt4

Aika moni tuossa iässä tekee tyhmiä päätöksiä ja juo itsensä tosi huonoon kuntoon, mutta se ei mielestäni oikeuta tuollaiseen kohteluun. Itse en ainakaan katso, että edes seksin vonkaaminen tuossa tilassa olevalta alaikäiseltä on moraalisesti oikein, saati sitten väkivaltainen ryhmäpano puskassa. Jotain pitää olla pahasti viassa päällä jos oikeuttaa tuollaisen. Kannattais miettiä vaikka oman tyttären kohdalle jos kävis noin, sanoisitko vaan että oma vika kun joit liikaa?

Sanoit että tulkitset tilanteen raiskaukseksi ja sinut pitää vakuuttaa siitä että näin ei ole. Sinä arvelit jo että miehet olivat märmättejä, eivät olleet. Nyt arvelet vieläkin että tyttö ei ollut vain huonosti kasvatettu halpa nainen ja miehet ovat rikollisia. Oletko ihan varma että et ole taas väärässä?

Minusta tämä haisee ihan täysin halvan naisen katumukselle. Toki on niinkin, että jos suostut "normaaliin" 1v1 seksiin ja päädyt vastoin tahtoasi vastentahtoisesti kovakouraisen ryhmäseksin kohteeksi, sinut on raiskattu. Ja nyt se kamala uhrinsyyttely eli jos juot itsesi lääkityksen päällä ollessasi 2 promillen humalaan, suostut tuntemattoman miehen kanssa seksiin vaikkette puhu yhteistä kieltä ja kävelet keskeytetyn aktin jälkeen vielä toiseen puskaan jatkamaan panemista, olet tehnyt sarjan niin huonoja päätöksiä ettei sinua voi edes sääliä. Noiden SIC postaamien tutkintapöytäkirjojen perusteella arvaan että kyllä tästä vielä tuomioita tulee.

View: https://www.youtube.com/watch?v=75XKGVwGEt4

Haisee vahvasti kulttilaisten täysin keksitylle psyopille. Aina sama kaava 1)hoax-numerot 2promille 3 miestä 3reikää --->33 17-->7. Sama tuomari kuin Räsäsellä(myös psyop, joten ei voi olla enää sattumaa).

2)X/facebookista näkee aina mitkä on valtion hyväksymiä kohteita. Vapaamuurarit vaatii vallankumousta valtion hunajapurkissa.🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡

Miettikääpä hetki sitä ja samalla kaikki muut saa bannia/shadowbannia.

View: https://x.com/joetuotto/status/1916818443757588962

View: https://x.com/SamiAntinniemi/status/1916730099740660112

Miksi agentti Lokka ei saa bannia X:stä jos se on valtion vihollinen numero 1. Ainiin koska se taitaakin olla heidän valeoppositio agentti numero 1 🤫🤫🤫.

https://static.mv lehti.net/uploads/2016/01/LokkaJaHallaaho.jpg
🤝🤝🤝

Nyt arvelet vieläkin että tyttö ei ollut vain huonosti kasvatettu halpa nainen ja miehet ovat rikollisia... Minusta tämä haisee ihan täysin halvan naisen katumukselle... niin huonoja päätöksiä ettei sinua voi edes sääliä.
Selevä. No ehkemme jatka tästä sen enempää kun meinaa verenpainetta nostaa täällä päässä.

Aika moni tuossa iässä tekee tyhmiä päätöksiä ja juo itsensä tosi huonoon kuntoon, mutta se ei mielestäni oikeuta tuollaiseen kohteluun. Itse en ainakaan katso, että edes seksin vonkaaminen tuossa tilassa olevalta alaikäiseltä on moraalisesti oikein, saati sitten väkivaltainen ryhmäpano puskassa. Jotain pitää olla pahasti viassa päällä jos oikeuttaa tuollaisen. Kannattais miettiä vaikka oman tyttären kohdalle jos kävis noin, sanoisitko vaan että oma vika kun joit liikaa?
Käsittämätön homma, mutta pitäisikö sen takia tuomita rikoksesta?

Lisää vaan Ukrainalaisia tänne.
Niillä ei pitäis olla mitään asiaa suomeen ylipäätään kun oma maa sodassa, en tajua miks suomi ottaa näitä vastaan.
Näillä muuten usealla Ukrainan pakolaisilla hiv ja hepatiitit, eikä ketään testata.
Nyt varmaan taudit tytölläkin, joka saa kattoa peiliin vaikka jurrissa ollutkin.
Kuka helvetti menee yöllä sairaalan puskaan panemaan ulkomaisia äijiä, ei mene läpi että kännin takia.

Käsittämätön homma, mutta pitäisikö sen takia tuomita rikoksesta?

Ehdottomasti pitää jos tuo tytön versio tapahtumista on edes puoliksi totta. Ennemmin sitä tarinaa uskon kun luusereiden jotka houkuttelee sairaalaan tiedottomassa tilassa tulleen alaikäisen ulos pantavaksi. Ei kenelläkään terveellä miehellä tulis tuollaista mieleenkään.

Olisiko kiva jos oma nuori poikasi harrastaisi puskaseksiä halvan naisen kanssa tämän suostumuksella ja häntä syytettäisiin raiskaajaksi ilman näyttöä rikoksesta?

En luonnollisestikaan tule antamaan lasteni käyttää alkoholia tai muitakaan huumeita. En käytä itse, vaimoni ei käytä. Emme normalisoi asiaa lapsille mitenkään. Alkoholi on aivan perkeleellinen aine. Meistäkin varmaan moni on tehnyt ja kokenut aika värikkäitä, vaarallisia ja laittomia asioita sen johdosta, ainakin nuorempina. Jotenkin niin naiivia tuo ajatus että lähetetään oma lapsi dokaamaan yön vaaroihin ja sitten päivitellään kun tällaisia asioita tapahtuu. Sitä niittää mitä kylvää.

Tuo oli tosi hyvä piikki gang bangereilta tytön isälle: "Luultiin täysi-ikäiseksi sillä meidän maassa teinit ei kulje ympärikännissä keskellä yötä panemassa tuntemattomia".

Selevä. No ehkemme jatka tästä sen enempää kun meinaa verenpainetta nostaa täällä päässä.
Selvä. Ilmoita jos saat rauhoitettua itsesi ja haluat käydä yhteiskunnallista keskustelua aiheesta.

Ehdottomasti pitää jos tuo tytön versio tapahtumista on edes puoliksi totta. Ennemmin sitä tarinaa uskon kun luusereiden jotka houkuttelee sairaalaan tiedottomassa tilassa tulleen alaikäisen ulos pantavaksi. Ei kenelläkään terveellä miehellä tulis tuollaista mieleenkään.
Tyttö ei ollut tiedottomassa tilassa. Mot.

Tyttö ei ollut tiedottomassa tilassa. Mot.

Ambulanssi toi humalaisen tytön Malmin sairaalaan Helsingissä viime vuoden lokakuussa. Kavereidensa kanssa juhlimassa ollut tyttö oli mennyt alkoholista niin tiedottomaan tilaan, että ystävät päättivät soittaa ambulanssin paikalle.
Olisiko kiva jos oma nuori poikasi harrastaisi puskaseksiä halvan naisen kanssa tämän suostumuksella ja häntä syytettäisiin raiskaajaksi ilman näyttöä rikoksesta?

Eihän nää mitään nuoria poikia ollu. Nuorinkin taisi olla reilu parikymppinen.

Viimeksi muokattu:
Jos mun poika harrastaisi puskaseksiä jonkun arveluttavan naisen kanssa sairaalan puskassa lokakuu yönä niin kyllä sais kantaa vastuunsa. ja jos raiskaustuomio tulisi niin saisi ottaa siitä opikseen.
Samaa mieltä Donan kanssa että ei kenelläkään terveellä miehellä tulis tuollaista mieleenkään.
Totean kuitenkin myös sen että kyllähän toi tyttö on omilla valinnoillaan myös vaikuttanut omaan kohtaloonsa.

Ambulanssi toi humalaisen tytön Malmin sairaalaan Helsingissä viime vuoden lokakuussa. Kavereidensa kanssa juhlimassa ollut tyttö oli mennyt alkoholista niin tiedottomaan tilaan, että ystävät päättivät soittaa ambulanssin paikalle.
Joo. Ja sitten selvisi sen verran että iloisesti ja hymyilevänä suostui (ryhmä)seksiehdotukseen ja käveli puskaan panemaan. Liekö ukrojen kuvaamassa videossa vielä voihkittu mielihyvästä ja huudettu PANE MUA RINTAMAKARKURI.
Eihän nää mitään nuoria poikia ollu. Nuorinkin taisi olla reilu parikymppinen.
Joo. Eikä se uhri ollut tyttäreni. Mikä on pointtisi?

Jos mun poika harrastaisi puskaseksiä jonkun arveluttavan naisen kanssa sairaalan puskassa lokakuu yönä niin kyllä sais kantaa vastuunsa. ja jos raiskaustuomio tulisi niin saisi ottaa siitä opikseen.
Samaa mieltä Donan kanssa että ei kenelläkään terveellä miehellä tulis tuollaista mieleenkään.
Totean kuitenkin myös sen että kyllähän toi tyttö on omilla valinnoillaan myös vaikuttanut omaan kohtaloonsa.
Muistutan nyt, että tässä ei tullut tuomiota. Arvelisin että tämä viedää hoviin ja tarvittaseessa korkeimpaan oikeuteen. Suomessa ei tarvitse todistaa syyllisyyttä aukottomasti vaan näyttökynnys on mallia "ei jää järkevää epäilystä". Vähän suunnittelemalla ja hyvin valehtelemalla nainen saa kenet vain miehen linnaan tässä maassa. Olen muutenkin allerginen tälle "uskokaa kaikkia naisia"-roskalle.

Enhän minä niin väittänyt, vaan kehotin pohtimaan asiaa siltä kantilta. Ei pitäis olla kovin vaikea ymmärtää pointtia.
Pointtisi oli se että yrität herättää tunteellista reaktiota loogisen sijaan. Et kuitenkaan halua vastata siihen miltä tuntuisi jos oma poikasi heitettäisiin vankilaan raiskarina laillisen seksin jälkeen joten ymmärrät ettei se ole tarkastelua kestävä argumentti. Varmaan jokainen festareilla pillua saanut voitaisiin tällä logiikalla tuomita raiskauksesta. Oikeuden perustelut sille ettei tuomiota tullut ovat aivan järkevät.

Pointtisi oli se että yrität herättää tunteellista reaktiota loogisen sijaan. Et kuitenkaan halua vastata siihen miltä tuntuisi jos oma poikasi heitettäisiin vankilaan raiskarina laillisen seksin jälkeen joten ymmärrät ettei se ole tarkastelua kestävä argumentti. Varmaan jokainen festareilla pillua saanut voitaisiin tällä logiikalla tuomita raiskauksesta. Oikeuden perustelut sille ettei tuomiota tullut ovat aivan järkevät.

Mielestäni on myös loogista, että nuoren henkilön vahvaa päihtymystä ei pidä käyttää törkeästi hyväksi. Jos oma poika syyllistyisi vastaavaan tekoon ja näkisi että on toiminut oikein, niin myöntäisin kyllä, että kasvatuksessa on menty pahasti metsään.

Viimeksi muokattu:
Mielestäni on myös loogista, että nuoren henkilön vahvaa päihtymystä ei pidä käyttää törkeästi hyväksi. Jos oma poika syyllistyisi vastaavaan tekoon ja näkisi että on toiminut oikein, niin myöntäisin kyllä, että kasvatuksessa on menty pahasti metsään.
-Oikeudessa arviotiin muun muassa eri henkilöiden tekemien havaintojen ja valvontakameraan tallentuneen toiminnan perusteella sitä, mikä tytön kyky oli tehdä ja ilmaista päätöksiä.
-Päihtymystilaa ei arvioitu vain tytön motoristen kykyjen perusteella, vaan myös esimerkiksi sillä, miten hän pystyi keskustelemaan sairaalan henkilökunnan kanssa.
-Miesten mukaan tyttö oli tähän suostunut ja tätä osaltaan tukivat valvontakameroilta näkyvä tilanne, jossa kyseinen keskustelu ja sitä seurannut uloslähtö olisi voinut tapahtua.

Ilmeisesti ei ole ollut missään tiedottomassa tilassa. Sairaalan henkilökunta keskustellut tytön kanssa ja ilmeisesti sitten todistanut siitä oikeudessa, mitä he ovat sanoneet? Sitähän tietoa ei taida missään olla? Minun mielestä olisi kriittinen tieto että voisi arvioida sitä humalatilan tasoa.

Tilanteessa käynyt vartijakaan ei ilmeisesti havainnut mitään huolestuttavaa?

Käsittämätön hommahan tuo on ja moraalisesti väärin.

Tilanteessa käynyt vartijakaan ei ilmeisesti havainnut mitään huolestuttavaa?
Eikös jossain noista uutisista lukenut, että vartija kävi kerran puuhat keskeyttämässä?

Mikähän vitun puupää tää vartija ollut kun ei tuossa vaiheessa kyttiä soittanut paikalle jos kerta itse ei osannut tilannetta tuon paremmin arvioida

Vai oliko hänelle ihan normi, että alaikäistä vahvassa humalassa olevaa muijaa kairataan kaikkiin reikiin kolmen ukon toimesta

Eikös jossain noista uutisista lukenut, että vartija kävi kerran puuhat keskeyttämässä?

Mikähän vitun puupää tää vartija ollut kun ei tuossa vaiheessa kyttiä soittanut paikalle jos kerta itse ei osannut tilannetta tuon paremmin arvioida

Vai oliko hänelle ihan normi, että alaikäistä vahvassa humalassa olevaa muijaa kairataan kaikkiin reikiin kolmen ukon toimesta
Niin mitähän ne on sitten kommunikoineet siinä ja miltä tilanne vaikuttanu? Ilmeisesti siinä ei ole tullut hätätila ilmi?

Moniko vartija alkaa minimipalkalla mahdollisesti tappelemaan kolmen ulkomaalaisen kanssa pusikossa?

-Oikeus tuomitsi miehen törkeän raiskauksen yrityksestä kymmenen kuukauden vankeuteen. Vankeusrangaistusta alentavana seikkana otettiin huomioon miehen aiempi raiskaustuomio.

Alennetaan tuomiota tuolla perusteella...

Back
Ylös Bottom