SFU ja koko fitnessgenre ja sen käryt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mä haluaisin vaikka Tatun tähän kommentoimaan tästä dopingsakosta. En teidän näppisjuristien ammattitaitoa mitenkään kyseenalaista mutta olis kiva tietää, onko näitä koskaan riitautettu ja mikä on oikeuslaitoksen näkemys näistä sakkojen kokonaissummista? Miksei sitten summaa nostettais pelotteena vaikka miljoonaan?
Kuka on Tatu?

Tiedät siis ettei toimi enään lakimiehenä?
Luvat lähti tuon em. tuomion myötä. En tiedä onko toimisto vielä pystyssä, mutta itse ei ainakaan juristin hommia näin ollen voi enää tehdä.

Edit. Pikaisella googlauksella yritys näyttäisi edelleen olevan hengissä ja nähtävästi luvat ei varsinaisesti lähteneet, vaan mies ilmeisesti itse erosi Suomen Asianajajaliitosta 2017.

Viimeksi muokattu:
Mä haluaisin vaikka Tatun tähän kommentoimaan tästä dopingsakosta. En teidän näppisjuristien ammattitaitoa mitenkään kyseenalaista mutta olis kiva tietää, onko näitä koskaan riitautettu ja mikä on oikeuslaitoksen näkemys näistä sakkojen kokonaissummista? Miksei sitten summaa nostettais pelotteena vaikka miljoonaan?

Mitä itse hämärästi muistan, niin jotku on noita sakkoja riitauttanut oikeudessa ja saanut maksimissaan kohtuullistettua niitä tyyliin 50 000 —> 25 000 tmv.

Mikäli katsotaan, että ei ole saavutettu merkittävää taloudellista hyötyä, suurta mainehaittaa ei ole tapahtunut, on pystytty näyttämään toteen puhdas erehdys. Tämäkin tapaus jota muistelen tais olla lajissa tyyliin tikanheitto tai joku muu pienenpi EI olympialaji ja olikohan peräti masters kilpailija.

Sanottaisko näin että jos olet olympiakomitean tukia nostava urheilija ja kärähdät, niin turha lähteä riitauttamaan koska oikeuslaitoskin näkee tuommoisissa tapauksissa taloudellisen edun tavoittelun (tukirahojen nostaminen, palkintorahat jne..)

Mitä tulee tuohon miljoonan pelote sakkoon, niin Suomessa näiden urheilun sopimus sakkojen ei ole tarkoituskaan olla pelote vaan korvata liitolle kärähdyksestä aiheutuneet vahingot (OKM tuki, sponsori, mainehaitta jne.)
Minkään tikkaliiton on vähän vaikea perustella miljoonan sopimussakkoa veden pitävästi ja senhän kaikki riitauttaisi, lopputuloksen voi varmaan arvata.

Tää nyt oli tämmöstä näppisjuristin mutuilua, en siis ole mikään urheilujuridiikan asiantuntija, mutta kuitenkin tulee näitä soppari lappuja pyöriteltyä 😊

Jotenkin karulta kuulostaa toi 5k sakko siitä että on vetäny roinaa.

PS: hieno liitto :DD
Ei niinkään siitä että on vetänyt roinaa, vaan siitä että on rikkonut sopimuksen.

Paljon karumpia sopimus rikkomus maksuja on vaikka jossain tv ohjelmissa mukana olleilla ihmisillä jos menevät puhumaan asioista ennenkuin jakso on telkkarissa esitetty.

Joku 20ke siitä että vahingossa kertoo tippuvansa seuraavassa jaksossa pois kilpailusta kuulostaa vielä paljon karummalta.

En usko että tarvii maksaa, ei mun mielestä ole perintä kelvollinen
Mitä tarkoitat perintä kelvollisella? Sopimussakko kyseessä kuten edellisen kohdalla on todettu. Eli aivan yhtä perimiskelpoinen kuin mikä tahansa sopimukseen perustuva velvollisuus.

Jos tarkoitat oikeudellista perintää, niin summaarinen velkomuskanne henkilön kotipaikan käräjäoikeuteen. Mikäli velallinen ei reagoi tai kiistä kanneperustetta niin käräjäoikeus määrää yksipuoleinsen tuomion, joka toimii ulosottoperusteena. Ulosottohakemus sisään ja sitten onkin kyseinen saatava oikeudellisesta perinnässä.

Mikäli riitauttaa niin on mielestäni kyllä aika heikoilla vesillä, koska tällöin asia siirtyy varsinaiseen riitaprosessiin ja häviäjä vastaa oikeudenkäyntikuluista täysimääräisesti. Summaarisessa menettelyssä nämä kulut on rajattu asetuksella 110€ tai 160€ riippuen asian haastavuudesta.

Toinen kysymys tietysti on, että hakeeko liitto näille ulosottoperustetta ja jos hakee, niin onko velallisella tuloa/varallisuutta josta ulosotto perii saatavan. Vai meneekö perinteiselle varattomuuseste linjalle, jolloin katellaan se 15 vuotta tuomiosta saadaanko velkaa perittyä.

Toinen kysymys tietysti on, että hakeeko liitto näille ulosottoperustetta ja jos hakee, niin onko velallisella tuloa/varallisuutta josta ulosotto perii saatavan. Vai meneekö perinteiselle varattomuuseste linjalle, jolloin katellaan se 15 vuotta tuomiosta saadaanko velkaa perittyä.
Toivottavasti menee perintään niin jatkossa oppii katsomaan mihin sitä nimensä laittaa. Samat pelisäännöt kaikille

Nytkin osa valmentajista yritti muuttaa huomion SFU omista käryistä ulkomaalaisten käryihin, kehuttiin Suomen systeemiä kun toimii niin hyvin. Kyllä mennään oma etu edellä siellä, oikein hyvä veli kerho.

Back
Ylös Bottom