SFU ja koko fitnessgenre ja sen käryt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Terminä tuo päristä on muutenkin typerä ja vääristävä. Kukaan tuskin on salille menossa bilettämään ja pärisemään. Näkisin että em. vaikutusten lisäksi laturin tehtävä voi aivan hyvin olla myös "herättää" treeneihin ja poistaa väsymystä, johon nämä HMDA-laturit toimivat erinomaisesti. Ja ei kiitos nyt mitään "sitten pitää mennä kotiin nukkumaan" -argumentteja, jotka kumosin jo edellä.
Ei se lihas siitä vahvistu vaikka otat mitä, henkinen puoli jos on väsynyt, niin se pitäis herättää muulla tapaa. Hiilarit auttaa siihen fyysiseen väsymykseen. Toi pärisevien boosterien juttu on niin vanha, sama ku palkkari, ettei se ole enää ajantasalla.

Kun ennen treeniä voisi ottaa oikeasti hyödyllisiä ravinteita, niin keskitytään johonkin aivokemiaa muokkaavaan stimulanttiin, ei hyvä.

Mun mielestä noi kaikki treenaamisen ympärillä pyörivät lisämausteet on ongelmallisia, jos niistä tulee välttämättömyys hyvälle treenille. Oli sit kyse boosterista, intrasta, vetoremmeistä, kuulokkeista, älykelloseurannasta tai tietynlaisista kengistä vaikkapa. Menee koko juttu ihan päälaelleen, jos ilmastoidussa hallissa painojen kolistelu vaatii monivaiheisia rituaaleja tuottaakseen mielihyvää. Toki moni noista voi parantaa treenin laatua, mut kyl niiden pitäs olla siel pyramidin päällä koristeina, eikä pohjapalikkana.

Kofeiini (kahvi itellä) pelastaa kyl väsyneenä päivänä. Ihan selkee keskittymistä ja suorituskykyä parantava vaikutus. Joskus vaan tulee eräänlaiset laskut tosi äkkiä, jos on valmiiks väsyny. Mut se kofeiini auttaa puskemaan just ne olennaiset työsarjat läpi, joka lienee kuntoliikkujalle muutenkin se tärkein pala.

Intrahiilarin merkitys ei ole mitään lisämaustetta, vaan faktaa. Se blokkaa katabolista kortisolia ja nostaa verensokerit treenin ajaksi, piristää siis. Mikään pärinäboosteri tai kahvi ei voita nopeeta sokeria treenin aikana, ellei sitten ole aivan jonne joka on placebolle tosi altis.

Intrahiilarin merkitys ei ole mitään lisämaustetta, vaan faktaa. Se blokkaa katabolista kortisolia ja nostaa verensokerit treenin ajaksi, piristää siis. Mikään pärinäboosteri tai kahvi ei voita nopeeta sokeria treenin aikana, ellei sitten ole aivan jonne joka on placebolle tosi altis.
Eikai kukaan siellä kahvi kädessä treenin aikana kuljekkaan. Kyllähän se nautitaan ennen treeniä eikä aikana.

Tämä, nämä on juuri niitä perusasioita

Itelläki on käytössä sellanen 20-30g treenissä

Sulta meni nyt pointti täysin ohi. Mä väitän, että sä sunnuntaibodarina näyttäisit ihan yhtä hyvältä, vaikka söisit noi samat sokerit kokonaisenergiaan jostain sun kokonaisterveyttä tukevasta lähteestä (=hiilari, jossa on muitakin ravinteita). Ehkä eri juttu, jos et sais syötyä sellasta määrää hiilaria päivään, että tulis riittävästi energiaa.

Eikä noi siis missään nimessä oo mitään poissulkevia juttuja. Treenatessa voi olla kassillinen tavaraa mukana ja hommat sujuu hyvin, mut niistä ei sais tulla mitään välttämättömyyksiä sille tekemiselle.

Sulta meni nyt pointti täysin ohi. Mä väitän, että sä sunnuntaibodarina näyttäisit ihan yhtä hyvältä, vaikka söisit noi samat sokerit kokonaisenergiaan jostain sun kokonaisterveyttä tukevasta lähteestä (=hiilari, jossa on muitakin ravinteita). Ehkä eri juttu, jos et sais syötyä sellasta määrää hiilaria päivään, että tulis riittävästi energiaa.

Eikä noi siis missään nimessä oo mitään poissulkevia juttuja. Treenatessa voi olla kassillinen tavaraa mukana ja hommat sujuu hyvin, mut niistä ei sais tulla mitään välttämättömyyksiä sille tekemiselle.
Mulla ainakin verensokerit rupeaa treenin lopussa tippumaan ja siitä syystä juon nopeeta hiilaria treenin aikana

Ei ole sama asia, sä et nyt ymmärrä ollenkaan kokonaismakroja ja hiilarin merkitystä treenissä. Se blokkaa kortisolia ja nostaa verensokerit akuutisti treenin aikana. Jos meen vähemmällä hiilarilla päivän, mä meen sen treenin tehokkaasti sillä intrahiilarilla ja otan ne kiistattomat hyödyt siitä. Näin tehnyt jo vuosia. Lisäravinteet eivät ole mitään kaiken päälle otettavia, vaan ne lasketaan päivän makroihin. Mun valinta on ottaa yksi todella tehokkaasti imeytyvä ateria intrajuomana treenin aikana, aivan varmaan imeytyy 100%. EAA + klusteridekstriini. Se on vain yksi ateria mun päivässä, mutta oikeassa muodossa tasan tarkkaan sinä aikana kun mä sitä eniten tarviin.

Mun mielestä noi kaikki treenaamisen ympärillä pyörivät lisämausteet on ongelmallisia, jos niistä tulee välttämättömyys hyvälle treenille. Oli sit kyse boosterista, intrasta, vetoremmeistä, kuulokkeista, älykelloseurannasta tai tietynlaisista kengistä vaikkapa.
Kyllä jotkut varusteet nyt vaan on melko monelle välttämättömiä että kunnon treenin saa tehtyä.

Kyllä nyt jonkun vaikka käsien pumppailu treenin saa tehtyä vaikka pelkissä boksereissa mutta itse en ainakaan kykenisi yhtään kunnollista Kyykky treenin tekemään ilman vyötä,ranne siteitä, polvi siteitä, kunnon kenkiä ja varmistajia.

Mulla on tosi herkkä maha (ärtyvän suolen oireyhtymä) ja olen juonut nyt tosi tummaa kahvia (paahtoaste 5+) ja se on paljon parempaa mun mahalle, kuin vaalea paahto.
Tämäpä juuri. En tiedä tietääkö monet että tumma paahto on vatsaystävällisempää. No, ei kai se enää itse aiheeseen hirveästi liittynyt.

Mulla on tosi herkkä maha (ärtyvän suolen oireyhtymä) ja olen juonut nyt tosi tummaa kahvia (paahtoaste 5+) ja se on paljon parempaa mun mahalle, kuin vaalea paahto.
Kannattaa kokeilla jauhaa mahdollisimman tummasta "paahto" pavuista tuoreet kahvit. Rasvan pilkkoutuminen on niissä eri luokkaa ja se auttaa juuri vatsan vaivoihin. Olen tätä tehnyt 7-8vuotta ja nykyisin kestää jauhaa vähemmän tummaa paahtoa ja vatsa ei siitä ärsyynny. Juon kahvini myös tummana ja sillä on iso merkitys, mihin aikaan juo kahvinsa, jos vatsa on oireileva.

Kannustan kokeilemaan eri vaihtoehtoja ja kahvin nauttiminen alkaa mulla aina siitä kun haistan pavut ja tuoreen jauheen.

Ahah, vai että lisäravinne firma myönsi oikein tälle kaverille, että ovat pahoillaan kun on vahingossa mennyt 3 eri sarmia heidän myymäänsä treeni boosteriin vaikka niitä ei pitänyt olla kyseisessä tuotteessa.

Pitäisiköhän ajankuluksi kaveilla ja heittää kyssäri bodyshok pro:lle, että onko heillä vahingossa ollut kyseisiä sarmeja vastoin tuoteselostetta tuotteessaan viime vuosina (siellä lukee kyllä ostarine mutta tämä kaveri kärähti 3 muusta sarmista).

Voin vain arvata vastausta etukäteen, mutta mielenkiintoista silti kuulla kommentit aiheesta ilman välikäsiä. Sen verran tullut selittelyä vaikka aloitti alkuperäisen raportoinnin aiheesta, ettei aio alkaa selitellä asiaa. Tekee mielenkiintoista miten pitkälle selittelee tarinoita tämän suhteen.

Vähän epäilen, että lisäravinnefirmalle on mitenkään kannattavaa painaa joku PWO täyteen eri SARMeja ja rasvanpolttajaa ja myydä sitä PWO hinnoilla. Kaveri ei yhtään voi ymmärtää niitä jotka tulee roinattuna natusarjoihin kisaamaan kun olisi se toinenkin liitto. Jostain syystä esim pitkän linjan tunnetuille natikkakisaajille esim CBB:ssä ei ole näitä vahinkoja sattunut. Mutta vikahan tässä oli milloin kaverin ja milloin SUEK:in jne. Jos nyt vaan myöntäisi, että tuli yritettyä tällaista ja vituiksi meni, kärsisi kilpailukieltonsa ja jatkaisi sitten uraansa parhaaksi katsomassaan liitossa sen jälkeen jos kiinnostaa. Toisaalta myös jonkun ulkomailta kaverin tilaaman itselle ilmeisesti tuntemattoman PWO:n vetäminen pari viikkoa ennen testattua kisaa olisi nähdäkseni sen tason tyhmyyttä jo, että voisi laittaa kilpailukieltoon ihan jo asiasta itsessään.

Kannattaa kokeilla jauhaa mahdollisimman tummasta "paahto" pavuista tuoreet kahvit. Rasvan pilkkoutuminen on niissä eri luokkaa ja se auttaa juuri vatsan vaivoihin. Olen tätä tehnyt 7-8vuotta ja nykyisin kestää jauhaa vähemmän tummaa paahtoa ja vatsa ei siitä ärsyynny. Juon kahvini myös tummana ja sillä on iso merkitys, mihin aikaan juo kahvinsa, jos vatsa on oireileva.

Kannustan kokeilemaan eri vaihtoehtoja ja kahvin nauttiminen alkaa mulla aina siitä kun haistan pavut ja tuoreen jauheen.
Kiitti vinkistä, pitää ehdottomasti tää kokeilla 👌 Kuitenkin kahvi ollut mulle aina suuri nautinto ja siitä en luovu, vaikka vähentänyt olenkin 😁

Back
Ylös Bottom