Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Noh nuo on pyllistyksiä eikä kyykkyjä. Kannattaa tehdä liikkeet kkonaisena eikä vajaina. Ei sitä penkkiäkään jätetä puoleen väliin.
Internetissä ei sellaista olekaan kuin tarpeeksi syvä kyykky. Internetissä myös julle ja kyykky on sama liike.

Internetissä ei sellaista olekaan kuin tarpeeksi syvä kyykky. Internetissä myös julle ja kyykky on sama liike.
Mun mielestä noi on iha riittäviä, matt wenning varmaa vetää semi selkärangasta oppimaansa kisasyvyyteen. Sopii kenen vaa kokeilla 235kg tehdä 24kpl "pyllistyksiä"

Tuo on varmaan se voimanostajien syväkyykky 🤭 Ei mitään yhteistä oikean syväkyykyn kanssa. Mutta... Lajissa mennään lajin tavalla. Jos tuolla pääsee voimanostokisassa läpi syvyys on just oikea. Typerää huudella että aina pitää kyykätä niin alas kuin pääsee. Ei todellakaan pidä. Bodauksessa ihan perus settiä että kyykätään sali kielellä "vain" 90 ° kulmaan kun haetaan etureisiä. Ihan turha rymäyttää pohjaan kun etureidet ovat aktiivisimmillaan jo 90° kulmassa. Sama koskee hack kyykkyä. Ei tod tarvitse mennä pohjaan asti. Painonnosto taas eri laji. Siellä pitää kyykätä pohjaan.

Mikä on teiän mielipide lantionnostosta liikkeenä? Joidenki hölmöläisten mielestä, kokeilematta tyttöjen liike(giggles in Zydrunas Savickas). Valtaosalle ehkä parhaimmillaan kuriositeetti. Mun mielestä parhaimpia liikkeitä mitä salilla voi alakropalleen tehdä, ja täysin uniikki liikemalli. Tossa ei oo oikeestaan mitään huonoja puolia. Jos en pystyis vetään & kyykkään jostain syystä, ni veikkaan että toi liike vois kyllä paikata sitä tyhjiötä jopa ihan hyvin. Pääasiallinen syy miks tuota teen ite on se, että imo vahva perse=vahvempi, kestävämpi selkä. Koen noiden kahen menevän aika käsi kädessä. Toinen mitä mietin, on ton liikkeen voimapotentiaali. Jos vahvimmat nostajat alkais rynkyttään oikeen huolella, ni nähtäiskö me vaikka 550-600kg lantion nosto?

Mikä on teiän mielipide lantionnostosta liikkeenä? Joidenki hölmöläisten mielestä, kokeilematta tyttöjen liike(giggles in Zydrunas Savickas). Valtaosalle ehkä parhaimmillaan kuriositeetti. Mun mielestä parhaimpia liikkeitä mitä salilla voi alakropalleen tehdä, ja täysin uniikki liikemalli. Tossa ei oo oikeestaan mitään huonoja puolia. Jos en pystyis vetään & kyykkään jostain syystä, ni veikkaan että toi liike vois kyllä paikata sitä tyhjiötä jopa ihan hyvin. Pääasiallinen syy miks tuota teen ite on se, että imo vahva perse=vahvempi, kestävämpi selkä. Koen noiden kahen menevän aika käsi kädessä. Toinen mitä mietin, on ton liikkeen voimapotentiaali. Jos vahvimmat nostajat alkais rynkyttään oikeen huolella, ni nähtäiskö me vaikka 550-600kg lantion nosto?
Pidin ennen tyttöjen liikkeenä. Pari kertaa kokeilin ja totesin erehtyneen pahasti. Aivan saakelin raskas ja kiduttavat liike. Ottaa mahtavasti perseeseen ja koko keskikroppaan. Teen usein myös jalat pilatespallon päällä tai yhdellä jalalla. Salilta löytyy myös kone joka sekin huippu. Versioita on mahdottomasti. Yksi suosikki liikkeistäni. Kilojen vertailu vähän haastavaa. Vaikuttaa niin paljon kuinka pitkää liikettä tekee. Mitä enemmän lastaa rautaa sitä enemmän liike lyhenee. Vähän kuten olankohautuksessa. Omien kokemusten mukaan kilot saa jopa tuplattua jos rynkyttää lyhyttä vajaata liikettä. Itse teen pitkää liikettä niin että ylhäällä parin sekunnin pito. Käy paljon tehokkaammin kohdelihaksiin eikä tartte yber kiloja.

Pidin ennen tyttöjen liikkeenä. Pari kertaa kokeilin ja totesin erehtyneen pahasti. Aivan saakelin raskas ja kiduttavat liike. Ottaa mahtavasti perseeseen ja koko keskikroppaan. Teen usein myös jalat pilatespallon päällä tai yhdellä jalalla. Salilta löytyy myös kone joka sekin huippu. Versioita on mahdottomasti. Yksi suosikki liikkeistäni. Kilojen vertailu vähän haastavaa. Vaikuttaa niin paljon kuinka pitkää liikettä tekee. Mitä enemmän lastaa rautaa sitä enemmän liike lyhenee. Vähän kuten olankohautuksessa. Omien kokemusten mukaan kilot saa jopa tuplattua jos rynkyttää lyhyttä vajaata liikettä. Itse teen pitkää liikettä niin että ylhäällä parin sekunnin pito. Käy paljon tehokkaammin kohdelihaksiin eikä tartte yber kiloja.
Yhen jalan variaatio on yllättävän hankala tehä täydellisesti, ihan ilman mitään painooki. Ainaki jos on vähänkään aktivaatio hakusessa, ja toispuoleisuutta, ni kunnon ojennus on varmaan takkusta. Oon ehkä nähny jonkun tekevän tota tyyliin 140kg:lla, mikä on jo todella äkänen suoritus.

View: https://www.youtube.com/watch?v=6BjKXOwyUD8&ab_channel=LiftingVault
Kovat painot, mut ei kyllä jatkoon tällanen liikerata.

Yhen jalan variaatio on yllättävän hankala tehä täydellisesti, ihan ilman mitään painooki. Ainaki jos on vähänkään aktivaatio hakusessa, ja toispuoleisuutta, ni kunnon ojennus on varmaan takkusta. Oon ehkä nähny jonkun tekevän tota tyyliin 140kg:lla, mikä on jo todella äkänen suoritus.

View: https://www.youtube.com/watch?v=6BjKXOwyUD8&ab_channel=LiftingVault
Kovat painot, mut ei kyllä jatkoon tällanen liikerata.

Yhden jalan versioilla on hyvä korjata puolieroja. Tuo videon liike on just sellainen puolikas liike. Yläosa on raskain kohta ja se jää tuossa kokonaan pois. Voi toimia voimamiehelle eipä siinä. Mutta kilot ei oikein ole vertailukelpoisia normi tekniikkaan.

Se lakkaa olemasta tyttöjen liike siinä vaiheessa, kun siihen lastataan romua sen verran, että siitä tulee raskas. Ja aika hiton raskas se onkin siinä vaiheessa ja ottaa hyvin pakaroihin ja takareisiin. Mä tein sitä joskus muutaman kuukauden ja se auttoi maveen tasan nolla kiloa. Totesin siinä vaiheessa, että vaikka liike on ihan mukava, niin voin käyttää aikani salilla ehkä hyödyllisemminkin.

Se lakkaa olemasta tyttöjen liike siinä vaiheessa, kun siihen lastataan romua sen verran, että siitä tulee raskas. Ja aika hiton raskas se onkin siinä vaiheessa ja ottaa hyvin pakaroihin ja takareisiin. Mä tein sitä joskus muutaman kuukauden ja se auttoi maveen tasan nolla kiloa. Totesin siinä vaiheessa, että vaikka liike on ihan mukava, niin voin käyttää aikani salilla ehkä hyödyllisemminkin.
Kuules nyt voimapöksy! Vaikka ei ookkaan syytä olla elossa jossei tee maastanostoa, ni me voidaan rynkytellä meneen ihan hyvin mielin 😌. Mutjoo. Ite vedän täl hetkellä kevyehkö kyykky--> mediumihko-->koroke mave-->lantion rynkytys. Ei vedä lähellekkää yhtä paljo tukkoon ku mave, ni voi tehä 3. liikkeenäki ihan huoletta mihin tehot vielä riittää.

Mä tein sitä joskus muutaman kuukauden ja se auttoi maveen tasan nolla kiloa
Ei liikkeen pointti taida ollakaan maven parannus. Mave nousee mavella. Lantion nosto on hyvä yleisliike pakaroiden ja koko keskivartalon vahvistamiseen. Hyöty mitataan muussa kuin mave painoissa.

Auttaa maveen, jos loppuojennus heikoin kohta, mutta aika harvalla se loppuojennuksesta kiinni jää.
Joo itellä poikkeuksellisen hyvä ojennus, eli ei sillä. En kyl tiiä onko loppuojennus niin harvinainen heikkous kyllä. Mielestäni esiintyy ihan semisti. Mut aika monella on tosiaan just tolleen monessa, et no ei paranna vitusti tätä -->aseta jokin hyvin yleinen pääliike tähän<--, joten turhaa. Ite on vaikee ajatella tolleen, ja helpompi pyrkiä oleen hyvä monenlaisessa liikkumisessa. Mutta... fetissinsä kullakin, ja mistä ikinä tulee hyvä mieli 😇.

Ei liikkeen pointti taida ollakaan maven parannus. Mave nousee mavella. Lantion nosto on hyvä yleisliike pakaroiden ja koko keskivartalon vahvistamiseen. Hyöty mitataan muussa kuin mave painoissa.
Eiks me olla kyykky- ja maveketjussa? Ja mä kerroin vain oman tarinani. Ei mua kiinnosta mihin tarkoitukseen kukakin sitä käyttää, mutta mä yritin käyttää sitä maven parantamiseen mihin se ei kohdallani toiminut, joten hylkäsin sen. Musta tuntuu, että tämä on nyt menossa siihen, että kohta mua syytetään siitä, että tuomitsen liikkeen paskaksi, koska se ei auta maveen. Mutta en tuomitse. Kunhan vain sanoin, että mulla se ei auttanut maveen enkä siksi sitä enää tee. Jos joku käyttää sitä yleishyödylliseen tarkoitukseen, niin siitä vain. Mä en vain aio niin tehdä.

Eiks me olla kyykky- ja maveketjussa? Ja mä kerroin vain oman tarinani. Ei mua kiinnosta mihin tarkoitukseen kukakin sitä käyttää, mutta mä yritin käyttää sitä maven parantamiseen mihin se ei kohdallani toiminut, joten hylkäsin sen. Musta tuntuu, että tämä on nyt menossa siihen, että kohta mua syytetään siitä, että tuomitsen liikkeen paskaksi, koska se ei auta maveen. Mutta en tuomitse. Kunhan vain sanoin, että mulla se ei auttanut maveen enkä siksi sitä enää tee. Jos joku käyttää sitä yleishyödylliseen tarkoitukseen, niin siitä vain. Mä en vain aio niin tehdä.
Samanlailla minäkin sanoin oman mielipiteeni ja mihin tarkoitukseen liikettä käytän. Ei muakaan kiinnosta miten sinä treenaat. Hyvin harvoin lantionnostoa tehdään maven takia. Turha siitä on pelihousuja repiä.

Jos tuota tekee suoraan maven loppuosan avuksi, kannattaa pitää jalkoja aika suorana jopa, että saa sinne takareisi-pakara-osastolle siirtovaikutteista osumaa. Muutenkin on aika tärkeetä tuon tekotavan osalta se suoritustapa sen suhteen, minne osuu ja miksi.

Ihan normaalia se on pohdiskella, mikä se hyöty on esimerkiksi voimanostoliikkeen (tässä tapauksessa maastaveto) apuliikkeenä. Molemmissa ojennetaan lonkkaa. "Mave nousee mavettamalla, kyykky kyykkäämällä, penkki penkkaamalla" on hemmetin paljon suoraksi vedetty päätelmä, joka osoittaa tietämättömyyttä asiaan. Tottakai nousee, mutta nouseeko optimaalisesti? Ei läheskään kaikissa tapauksissa. Jos siinä lajinostossa tai fysiikassa on selkeä lihaskohtainen heikkous, niin niitä puutteita nimenomaan korjataan lajivariaatioilla+eristävillä liikkeillä vaikkei siirtovaikutus olekaan välttämättä vahva. Jos on vahvat ja massiiviset pakarat ja takareidet, niin tottakai se maastavedon yläosakin tuppaa paremmin kehittymään voimantuotollisesti kuin huonosti aktivoituvilla ja ohuilla lihaksilla, myös sitten sitä maastavetoa tehtäessä. Hip thrustissa voi käyttää isoa kuormaa ja se on apuliikkeenä takaketjulle aika kokonaisvaltainen. Sen takia lienee aika suosittu myös voimailijoiden apuliikkeenä ja varsinkin, jos on selkäongelmia, niin se on armollisempi kuin vaikka suorin jaloin vedot. Ja sitä se on myös hermostolle = helpompi ripotella ohjelmointiin.

Onks teil kuinka suuri ero erilaisten tankojen välillä vetäessä? Vedän ite sellasella superjäykällä tangolla, ja eron kyllä huomaa. Löysät helppo ottaa löysemmästä, kun taas tuo on ruuvattu maahan :d.

Back
Ylös Bottom