Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Jos maski ei ole iso asia miksi sitä pitäisi sitten käyttää? Miten sitä voi vaatia jos se ei ole edes iso asia mielestäsi?
Se on turha paska joka peittää naaman ja mussutat kostetaa turpaa siellä maskin sisällä ja se haittaa hengitystä.

Joten mitä vittua.

Jos työpaikka vaatii, niin sitä pitää silloin käyttää. Otin kyllä heti esille tuon maskin käytön suosituksen loppumisen jälkeen. En kyllä käytä maskia jos vaan ei ole pakko.

Jos työpaikka vaatii, niin sitä pitää silloin käyttää. Otin kyllä heti esille tuon maskin käytön suosituksen loppumisen jälkeen. En kyllä käytä maskia jos vaan ei ole pakko.
Miten se on pakko käyttää jos ei ole iso asia? Miten firmasi perustelee tämän mitättömän asian sitten ja silti vaatii tuollaista isoa tekoa mikä ei ole normaalia?

Ei ole pitkä aika kun puhuttiin, että kolmas piikki jää luultavasti viimeiseksi. Nyt krar pohtii ensi perjantaina pitäisikö neljättä rokotusta laajentaa nuoremmillekkin. Kuka yllättyi kun rokotteiden kestotilaus päällä ainakin syksyyn asti?

Viimeinen tarvitsemamme asia on Twitter, joka tietoisesti sulkee silmänsä väkivaltaiselta ja loukkaavalta puheelta käyttäjiä kohtaan. Erityisesti sellaisia käyttäjiä kohtaan, joihin vaikutus on suhteettoman suuri, mukaan lukien naiset, ei-binaariset henkilöt ja muut, Amnestyn ihmisoikeusjohtaja Michael Kleinmansanoo.
Mikä helvetti on ei-binaarinen ihminen?

Ei ole pitkä aika kun puhuttiin, että kolmas piikki jää luultavasti viimeiseksi. Nyt krar pohtii ensi perjantaina pitäisikö neljättä rokotusta laajentaa nuoremmillekkin. Kuka yllättyi kun rokotteiden kestotilaus päällä ainakin syksyyn asti?

Eiköhän tästä tule vuosittainen rokotusrumba influenssan tapaan.

Isompiin kauppoihin on tullut takaisin se lätkä joka pistetään hihnalla ostosten väliin. En kyllä tajua miksi se aluneperi oli vuoden poissa.
Prismoissa ja Lidleissä noi on ollut jo pitkään. K-kaupoissa en oo nähnyt. Kaipa siinä pelättiin viruksen hyppivän kapuloiden välityksellä. Varmaan yhtä tehokas keino kun ne pleksit kassalla.

Prismoissa ja Lidleissä noi on ollut jo pitkään. K-kaupoissa en oo nähnyt. Kaipa siinä pelättiin viruksen hyppivän kapuloiden välityksellä. Varmaan yhtä tehokas keino kun ne pleksit kassalla.
Jos mä yhtään ymmärrän sitä logiikkaa, niin luulen että siinä haettiin vaan turvavälejä, että niistä pidettäisiin paremmin kiinni. Eli kun et voi jakaa sitää hihnaa sillä merkillä niin "joudut" pitämään vähän etäisyyttä.

Mä kyllä itse tavallaan diggailin siitä kun porukkaa ohjattiin pitämään etäisyydet noissa jonotustilanteissa. Aina vituttanu ne tyypit jotka tulee ihan nilkoille ronkkimaan ostoskärryillä tai muuten vaan haisemaan. Mutta toki se ajatus että turvavälit etenkään omikronin aikana estäis tartuntoja tehokkaasti lienee aika scifiä.

Heh

Zerot syyttää järjenääntä rokotevastaiseksi. Hyvät on perustelut:

View: https://mobile.twitter.com/myllarni/status/1518799209486503936

Joo, pakkohan se on jollain lailla koittaa kampittaa vaikka tuolla on ihan asiantuntevaa porukkaa mukana.

Omat sympatiat on kyllä tuon yhdistyksen puolella ja toivon että saavat ääntään kuuluviin ja kenties lisää jäsenistöä. Saatan jopa itse liittyä jos kannatusjäsenyys on mahdollinen.

Syynä on se, että tässä koko hommassa on ollut monessa mielessä tosi koditon olo. Kun n. 80 % ihmisistä on joko välinpitämättämiä, zerottajia tai big pharma- uskovaisia ja itse kuulun siihen ehkä 10 - 20 % jotka (kuvittelee?) ajattelevansa tätä keissiä analyyttisesti ja varovaisesti, niin sitä onkin huomannut olevansa ikään kuin samassa viiteryhmässä esim. himouskovaisten tai niiden Kristallipuolueen tyyppien kanssa, jotka on mun mielestä vaan toisella tavalla ihan sairaan epäilyttävää jengiä. Kumpikin ääripää on ihan yhtä hurmoksessa ja väärässä omasta näkökulmasta.

Jos mä katson esimerkiksi Youtubesta sitä leiriä, joka haastaa esimerkiksi koronan vakavuutta epidemiana tai laajan mrna-rokottamisen järkevyyttä, niin siellä on tasan kaksi tahoa jotka tuntuu lainkaan täysipäisiltä ihmisiltä: Myytinkertojat (eikä sekään aina ja kaikilta osin) sekä Järjen Ääni Ry.

Melkeinpä kaikki muu koronaan liittyvä uutisointi / some / what have you tuntuu ihan sairaalta. Hyvesignalointia, taloudellisen edun tavoittelua, välinpitämättömyyttä, lahkoutumista..

Joo, pakkohan se on jollain lailla koittaa kampittaa vaikka tuolla on ihan asiantuntevaa porukkaa mukana.

Omat sympatiat on kyllä tuon yhdistyksen puolella ja toivon että saavat ääntään kuuluviin ja kenties lisää jäsenistöä. Saatan jopa itse liittyä jos kannatusjäsenyys on mahdollinen.

Syynä on se, että tässä koko hommassa on ollut monessa mielessä tosi koditon olo. Kun n. 80 % ihmisistä on joko välinpitämättämiä, zerottajia tai big pharma- uskovaisia ja itse kuulun siihen ehkä 10 - 20 % jotka (kuvittelee?) ajattelevansa tätä keissiä analyyttisesti ja varovaisesti, niin sitä onkin huomannut olevansa ikään kuin samassa viiteryhmässä esim. himouskovaisten tai niiden Kristallipuolueen tyyppien kanssa, jotka on mun mielestä vaan toisella tavalla ihan sairaan epäilyttävää jengiä. Kumpikin ääripää on ihan yhtä hurmoksessa ja väärässä omasta näkökulmasta.

Jos mä katson esimerkiksi Youtubesta sitä leiriä, joka haastaa esimerkiksi koronan vakavuutta epidemiana tai laajan mrna-rokottamisen järkevyyttä, niin siellä on tasan kaksi tahoa jotka tuntuu lainkaan täysipäisiltä ihmisiltä: Myytinkertojat (eikä sekään aina ja kaikilta osin) sekä Järjen Ääni Ry.

Melkeinpä kaikki muu koronaan liittyvä uutisointi / some / what have you tuntuu ihan sairaalta. Hyvesignalointia, taloudellisen edun tavoittelua, välinpitämättömyyttä, lahkoutumista..
Tarkennuksena: puhuin nyt kotimaisista kanavista. Ulkomailta kyllä sitten tuntuisi löytyvän enemmänkin järkeviä ääniä.

Mä kyllä itse tavallaan diggailin siitä kun porukkaa ohjattiin pitämään etäisyydet noissa jonotustilanteissa. Aina vituttanu ne tyypit jotka tulee ihan nilkoille ronkkimaan ostoskärryillä tai muuten vaan haisemaan. Mutta toki se ajatus että turvavälit etenkään omikronin aikana estäis tartuntoja tehokkaasti lienee aika scifiä.
Joo, ite kans diggailen jonottaessa et pidetään reilummin hajurakoa. Ärsyttää hitokseen jos joku tulee niskaan hönkimään.

Surkuhupaisinta oli muuten vielä passin ollessa voimassa, kun toimiston ikkunasta näkee kivasti Kampin torille, niihin testauspisteisiin jonotettiin ihan tappituntumalla.

Joo, ite kans diggailen jonottaessa et pidetään reilummin hajurakoa. Ärsyttää hitokseen jos joku tulee niskaan hönkimään.

Surkuhupaisinta oli muuten vielä passin ollessa voimassa, kun toimiston ikkunasta näkee kivasti Kampin torille, niihin testauspisteisiin jonotettiin ihan tappituntumalla.
No mut hei. Jos jää se väli siihen niin aika nopeesti on joku malmin kreikkalainen perheineen sun edessä etuilemassa. ;)

Mä kyllä itse tavallaan diggailin siitä kun porukkaa ohjattiin pitämään etäisyydet noissa jonotustilanteissa. Aina vituttanu ne tyypit jotka tulee ihan nilkoille ronkkimaan ostoskärryillä tai muuten vaan haisemaan
Samaan aikaan Ruoholahden ostarin vitunmoisissa pyöröovissa luki, että 2 ihmistä kerrallaan ja urpot sitten jonotti, mä menin sivuovesta hissiin, jossa oli kyltti max 18hlö.

Onnea vaan niille jotka hakee 4,5 shottia
20220426_105850.webp

Back
Ylös Bottom