Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pakkismiitit Resurrected!
Tässä leffan juoni spoilattuna:
images

[/QUOTE]

Kattelen tässä Barnwood builders juttua ja siinä on kreosiitilla ulkoa kyllästetty rakennus, niin vain se uusiokäytetään, suomessa tuo pitäisi viedä ongelmajätteisiin.
Lyijymaalit ja kreosiitti takaisin!

Mutsi soitti erikseen asialla: älkää ostako mitään joululahjoja, ei tartteta mitään, kaikkea on liikaa, ei mitään samppanjaa tai suklaata myöskään, ei haluta turhia herkkuja tms. Villasukat, merinokalsarit, sormikkaat sun muut pipot kaikkia pienet käyttöjutut käyty läpi. Kirjoja yritin kattella eilen vaikka niitäkin ostanu usein. Jotenkin poikkeuksellisen huono tarjonta siinä suunnassa mitä faija vois lukea. Enkä oikein tunne kun ite tulee niin vähän luettua. Faijan pääasiallinen harrastus on säästäminen säästämisen vuoksi. Ihme turhia hömpötyksiä joulua myöden kaikki. Lähtökohdat ei ole helpot lahjojen hankintaan.

Minä olen ostanut kaksi lahjaa.
1. hajusteen itselle
2. tabletin junnulle
-200l kompura
-20t rässi
-pulttipyssy
-paineilmaräikkä
-mittakello magneettijalalla
-laakerien/akselitiivisteiden asennustyökalusarja

Hankintalistalla vielä
-3t hallitunkki
-laakerien ulosvedinsarja
-alustan nivelien irrotustyökalusarja
-muuta pientä

-200l kompura
-20t rässi
-pulttipyssy
-paineilmaräikkä

Hankintalistalla vielä
-3t hallitunkki
-muuta pientä
Sulla on kohta täytellinen harrasteautopajottamon työkalutus.
Mulla ei ollut noista puoliakaan vaikka remppasin rekkoja, naapurista kävin lainaamassa joskus jotain ja sitten tein heille vastapalveluksena vaikka trukilla jotain.

"Lähtiköhän mulla vähän lapasesta tämän lahjamäärän kanssa?"
"Nooh, sää paketoit niitä jo toista päivää eikä kuusesta näy enää kuin latva kasan takaa, eli ei nyt pahasti"

Edit. Jaaaa työhuoneessa on vielä sohvallinen paketoimattomia..
Joululahjavinkki.

Hankit vintiöille tämän.

Sitten kun kelit taas lämpiää, voitte ulkotiloissa ammuskella ja samalla käydä läpi tuulikorjauksen perusteita.

-200l kompura
-20t rässi
-pulttipyssy
-paineilmaräikkä

Hankintalistalla vielä
-3t hallitunkki
-muuta pientä
Minä tässä innostuin katselemaan videoita pakistanilaisten rekkamekaanikkojen hommista ja totesin, että työkalut ovat yliarvostettuja kun näköjään aivan kaiken voi purkaa ja koota lekalla ja kokoelmalla asennusrautoja. Ilman tunkkeja ja prässejä nekään eivät sentään pärjää eli ne ovat ilmeisesti aidosti tarpeellisia välineitä.

Sulla on kohta täytellinen harrasteautopajottamon työkalutus.
Mulla ei ollut noista puoliakaan vaikka remppasin rekkoja, naapurista kävin lainaamassa joskus jotain ja sitten tein heille vastapalveluksena vaikka trukilla jotain.
Osa vehkeistä olisi pitänyt ymmärtää hankkia jo silloin kun kuormuri oli työn alla.

Helpommalla päässyt monessa paikassa. Oli kyllä mullakin välillä lainassa vaikka ja mitä.

Minä tässä innostuin katselemaan videoita pakistanilaisten rekkamekaanikkojen hommista ja totesin, että työkalut ovat yliarvostettuja kun näköjään aivan kaiken voi purkaa ja koota lekalla ja kokoelmalla asennusrautoja. Ilman tunkkeja ja prässejä nekään eivät sentään pärjää eli ne ovat ilmeisesti aidosti tarpeellisia välineitä.
Nojuu, kuntit vetää kyllä aika vähillä kaluilla.

Jos ois ollut silloin intoa kuvailla kun omia rekkoja pajotti niin meno oli ihan samanlaista.
Just tunkit ja sitten rälläkkä, pillit ja hitsauskone olivat ne pääasialliset työkalut ja toki leka myös. Tosin mitään koneremppoja ei tullut tehtyä mutta esim. perävaunuissa käytännössä kaikki korjaus ja muutostyöt itse, joskus tuli jopa tehtyö puoliperävaunusta täysperävaunuja yms.

En muista vuotta milloin tuli korkeusmuutos 4.0-4.2m niin innostuin sitten yhtä kärryä korottamaan, siinä sitten ulosviedessä huomattiin ettei se saatana mahdu korkeudesta oviaukosta ulos. Tulipa sittten oviaukkoonkin korotus.

Joskus vuosituhannen alkupuoliskolla istuskeltiin kaverin kanssa iltaa satunnaisessa pikkukuppilassa Kalliossa, siis aikana ennen kuin Kalliosta tuli muotihippipaikka eikä tämäkään ollut hipsteribaari vaan ennemmin Kaurismäki-henkinen juottola.Katseltiin syrjäsilmällä, että viereisessä seurueessa joku oli ottanut vähän enemmän ja torkahti lopulta suoraan pää pöydälle. Kaverit alkoivat töniä sitä hereille ja tässä vaiheessa baarimikkokin huomasi tilanteen ja saapui ripeästi tiskin takaa pöydän ääreen. Oletettiin, että väsyneelle herrasmiehelle tulisi herätys ja ajolähtö, mutta nootti tulikin tämän kavereille: "Hei, Arska nukkuu nyt, antakaapa Arskan levätä rauhassa".

En nyt ole enää ihan varma, oliko nimi Arska vai Reiska vai jotain muuta sinne päin, mutta taisi olla kanta-asiakas.
Juuh, Kalliossa on kuulemma ollut ylipäätään vähän eri meininki muuhun Suomeen nähden :D Tyyliin jos pääset suunnilleen ryömimällä tiskille, niin juomaa tulee, kun taas täällä meillä päin mentaliteetti on enemmän sitä, ettei pöydissä nukkuva jengi oo mikään varsinainen mainos ja tarkastajatkin paljon aktiivisempia. Hienoahan tuo itsessään, että kantiksista pidetään huolta.

Eikä sillä, kyllä se meno aika härkäistä on ollu täälläkin joskus tuolla ekan vuosikymmenen molemmin puolin. Kun vedeltiin jotain parin kolmen vuorokauden settejä nukkumatta juuri välissä, niin kummasti saatto yhtä sun toista ruveta jossain kohtaa väsyttään. Yhden pubin alakerran saunatilat oli hyvä mesta käydä ottaan pieni välikuolema ja taas jaksoi.

Back
Ylös Bottom