Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tämä ei ole keskustelua alkaa heittelemään tota ihan vitun väsynyttä narratiivi läppää.
Sensuuria EI OLE POISTAA HALVENTAVIA KOMMENTTEJA jostain twitter tai facebook päivityksestä.
Sä tiedät että sieltä poistetaan legit pointteja asioihin ja mediassa ei näistä puhuta sanakaan. Päättäjät ja viranomaiset vain hokevat asioita eikä näitä haasteta mitenkään vaikka aukkoja on tässä kusetuksessa niin paljon, että niistä ajaa jo tankeilla läpi. Pro covid narratiivia ei haasteta mitenkään eikä se ole loogista, kun puhe vielä valtavan mittakaavan asiasta missä epäkohtia niin paljon sekä nyt suoraa ihmisoikeuksien polkemistakin tehty ja sekä vähintään uhattu.

Esim. rokotehaitat on todellinen asia mitä ei haluta käsitellä missään, koska vaarantaa nykyisen piikkejä vitusti kaikille ja koronapassit tiukasti kaikille käyttöön narratiivin.
Toinen asia ihmisoikeus rikkomukset sekä kiristäminen passilla. Ennenkuulumatonta mihin ei oteta mitään kantaa.
Kolmas ihmisten demonisointi sekä leimaaminen. Aletaan luomaan ihmisryhmästä "vihollista" mikä on myöskin ennenkuulumatonta. Tähän ei kukaan halua ottaa mitään kantaa.
Ihmisoikeusjärjestöt huutaneet vuosia ties mistä. Nyt kaikki vaikenee kuin käskystä.

Narratiivi ja agendat.

Ja todetaan nyt ne faktat että hyvin hyvin vähän on rokotteista tässä yhteydessä pysyviä haittoja kuitenkin tullut. (Verraten siihen määrään mitä niitä on ympäri maailmaa ja meillä suomessakin mätetty ihmisten nahkaan) Aina joku saa jotakin mutta toki tuskin ilman oireita olisi sitten selvinnyt kuitenkaan ks taudista jos jo pienestä osasta virusta/ rokotteestakin saa mittavat terveys haitat. Ei se täydellinen ole ja kaikki sen tiesi jo silloin kun ensimmäinen piikki todettiin että hei tämä toimii. Mutta pitkä aikais tutkimukset puuttuu ja se on selvä. Vielä pystyy odottamaan rokottamattomana sen 10 vuotta ilman sen suurempaa mielipahaa ja katsoa mitä niille rokotetuille kävi. Ei se väärin ole eikä siitä suuttua tarvitse. 😁

Sä tiedät että sieltä poistetaan legit pointteja asioihin ja mediassa ei näistä puhuta sanakaan. Päättäjät ja viranomaiset vain hokevat asioita eikä näitä haasteta mitenkään vaikka aukkoja on tässä kusetuksessa niin paljon, että niistä ajaa jo tankeilla läpi. Pro covid narratiivia ei haasteta mitenkään eikä se ole loogista, kun puhe vielä valtavan mittakaavan asiasta missä epäkohtia niin paljon sekä nyt suoraa ihmisoikeuksien polkemistakin tehty ja sekä vähintään uhattu.
On vain asioita mitä ei tarvitse haastaa.
Esim. se, että koronavirus on virus ja se käyttäytyy kuin virus, niin on asia mitä oon nähny "haastettavan" tässä 2 vuotta. Asia joka ei muutu vaikka miten haastais.
Tai no ok. Voisi muuttua, jos löytäisimme pii pohjaista elämää tän hiilipohjaisen rinnalle vaikka.

Niinku se on varmaan nykyaikana enemmistön mielestä ihan vitun naurettavaa, että joku on keksiny "haastaa" maan pyöreyden. Mutta silti niitä "haastajia" vaan löytyy aina uusia.

Kiristäminen sanana ei jätä yksilölle todellista valinnan vaihtoehtoa. Eli maksa tai käy huonosti. Liity tähän tai perhettäsi satutetaan. Selkeä henkeen tai esim omaisuuteen talouteen liittyvä uhkaus. Tilanne jota et pääse pakoon tai et voi kieltäytyä.

Vapaa ehtoinen rokote sillä ei kiristetä tai että seuraa sinulle henkeä uhkaavaa tai taloudellista vahinkoa. Kämpät rahat yms ovat edelleen sinun omassa käytettävissä ja turvassa. Ruokaa saat ja voit ottaa esim take away ravintola annoksia. Kauppa ja alko myy sinulle viinaa. Jne. Voit tavata ystäviäsi ihan niinkuin ennenkin paikka missä se tapahtuu on rajattu mutta ei koko valtakunnan tasolla. Eli mahdollista on lähteä porukalla baariin syömään yms vaatii vaan enemmän suunnittelua.
Eihän toi ole rokote vaan rokotesarja tms. Toistaiseksi jatkuva injektio lääkehoito terveelle ihmiselle ihan varmuuden vuoksi. Mulla ei ole mitään lääkityksiä tai sairauksia mutta niin vaan painostetaan 3-9kk välein piikille ettei flunssa iske

Esim. se, että koronavirus on virus ja se käyttäytyy kuin virus, niin on asia mitä oon nähny "haastettavan" tässä 2 vuotta. Asia joka ei muutu vaikka miten haastais.
Tai no ok. Voisi muuttua, jos löytäisimme pii pohjaista elämää tän hiilipohjaisen rinnalle vaikka.

Niinku se on varmaan nykyaikana enemmistön mielestä ihan vitun naurettavaa, että joku on keksiny "haastaa" maan pyöreyden. Mutta silti niitä "haastajia" vaan löytyy aina uusia.
"On vain asioita mitä ei tarvitse haastaa."

Eli samaa tasoa. "se rokote vaan otetaan, piste"

Sun argumentit on aivan saman toistoa mitä joku vitun Kiemunki selittää sairaalan somessa tai kokkari poliitikko tai joku twitterin varoitusvärinen hahmo.
Tämä asia varsinkin pitää ja kuuluu haastaa, koska siinä on niin paljon valheita ja epäkohtia sekä suoraa harhaanjohtamista.

Huomaatko miten sinun oma narratiivisi on aivan romuna muutaman sananvaihdon jälkeen?

Jos tämä covid-19 olisi niin legit ja tutkittu jne. Niin se kestäisi oikean keskustelun asiasta.
Mitä se ei kestä vaan ihmiset koitetaan kiristämällä, leimaamalla ja pelolla ajaa tekemään asioita ja hyväksymään asioita. Jos tästä puhutaan vähänkin itse asiaa tiedät, että porukka hylkää tämän kusetuksen noudattamisen heti.

Eihän toi ole rokote vaan rokotesarja tms. Toistaiseksi jatkuva injektio lääkehoito terveelle ihmiselle ihan varmuuden vuoksi. Mulla ei ole mitään lääkityksiä tai sairauksia mutta niin vaan painostetaan 3-9kk välein piikille ettei flunssa iske
Eikä pakoteta! Ihan itse saat käydä sen neulan ottamassa vielä ihon läpi jos niin haluat!!! 😊 ja yllättikö että yksi piikki EI riitä??? kun katsot mitenkä vauhdilla tämä on levinnyt! 😁 realiteetit peliin.

Joo se voi toisilla olla pikku nuha ja toisilta vie hengen sinä (aikuisena) sitten valitset kumpaako pidät todennäköisempänä. Hoidetaan/ hoitavat sitten sitä vaivaa minkä saat jos saat. 👍🏼

Kolmas ihmisten demonisointi sekä leimaaminen. Aletaan luomaan ihmisryhmästä "vihollista" mikä on myöskin ennenkuulumatonta.
Kuinka minusta vaikuttaa, että tässäkin ketjussa sinä ja muut koronakriitikot demonisoitte ja leimaatte aika surutta vihollisiksi, tyhmiksi lampaiksi ja ihmisoikeuksien vastustajiksi kaikki, jotka ovat huolissaan koronasta tai pitävät rokotuksia hyvänä juttuna?

"On vain asioita mitä ei tarvitse haastaa."

Eli samaa tasoa. "se rokote vaan otetaan, piste"

Sun argumentit on aivan saman toistoa mitä joku vitun Kiemunki selittää sairaalan somessa tai kokkari poliitikko tai joku twitterin varoitusvärinen hahmo.
Tämä asia varsinkin pitää ja kuuluu haastaa, koska siinä on niin paljon valheita ja epäkohtia sekä suoraa harhaanjohtamista.

Huomaatko miten sinun oma narratiivisi on aivan romuna muutaman sananvaihdon jälkeen?
Mun argumentteina EI ole ollut "se rokote vaan otetaan, piste"?
Mikäs se mun narratiivi olikaan? Voit ihan yhdellä lauseella sen tähän tiivistää.

Ja ihan vaikka ranskalaisilla viivoilla tähän listaas parit noita valheita, epäkohtia ja suoraa harhaanjohtamista? Kaikkiin kohtiin vaikka 3 asiaa.

Kuinka minusta vaikuttaa, että tässäkin ketjussa sinä ja muut koronakriitikot demonisoitte ja leimaatte aika surutta vihollisiksi, tyhmiksi lampaiksi ja ihmisoikeuksien vastustajiksi kaikki, jotka ovat huolissaan koronasta tai pitävät rokotuksia hyvänä juttuna?
Se on sun oma keksimä tunne.
Kuka meistä on kieltänyt teitä piikittämästä itseänne? hmm?

Turhaa paskaa niin moni asia tässä plandemiassa, mutta kukaan teitä ei ole kieltänyt tekemästä mitään niistä. Teillä on valinta.
Vietkö sinä minulta minun valinnan? hmm?

Mun argumentteina EI ole ollut "se rokote vaan otetaan, piste"?
Mikäs se mun narratiivi olikaan? Voit ihan yhdellä lauseella sen tähän tiivistää.

Ja ihan vaikka ranskalaisilla viivoilla tähän listaas parit noita valheita, epäkohtia ja suoraa harhaanjohtamista? Kaikkiin kohtiin vaikka 3 asiaa.
Sä olet täällä ollut joten tuo taktiikka ei toimi. Sinä tiedät mitä täällä käydään läpi ja tiedän että olet seurannut.

Kehävääntösi ei toimi. Tänne tulee päivittäin kohtia tästä harhaanjohdosta sekä epäkohdista.
Itseä huvittaa aika paljon Kiurun möläytykset passista näin tuoreista.

Voit esittää tyhmää jollekin muulle ja koittaa tuhlata sen aikaa siihen, että käy sinulle läpi samat asiat mitä lurkkaat siellä päivittäin jonka jälkeen kehäväännät lisää. Tuttu taktiikka.

Kyllä.
Tästä on puhuttu (ja suunniteltu) jo vuosikausia.

Ja varmasti mitä tiedemaailmaa seuraa tältäkin saralta, niin jossain vaiheessa on mahdollista pistää sirulla käteen autonavaimesta lähtien kaikki. Kotiavaimet, autonavaimet, pankkikortit, kännykät jne.

Henkilökohtaisesti en pidä tuota turvallisena vaihtoehtona yhdellekään noista esimerkeistä.

Liian riskialtis systeemi esim. Hakkeroinnille ja veitsinikkareille, jotka viiltävät käden auki ja lähtevät menemään siru, rahat, autonavaimet jne kirjaimellisesti taskussa karkuun.

Mut aikanaan kaikki lampaat luuli että maa ei ole pyöreä vaikka joku rohkea uskalsi näin väittää. Esitti todisteita asiansa tueksi ja päätyi vankilaan. Suurimmalle osalle on helppo ulkoistaa omat mielipiteet ja ajatukset. Ei tarvitse kantaa vastuuta omista teoistaan

Sä olet täällä ollut joten tuo taktiikka ei toimi. Sinä tiedät mitä täällä käydään läpi ja tiedän että olet seurannut.

Kehävääntösi ei toimi. Tänne tulee päivittäin kohtia tästä harhaanjohdosta sekä epäkohdista.
Itseä huvittaa aika paljon Kiurun möläytykset passista näin tuoreista.

Voit esittää tyhmää jollekin muulle.
Aaa, eli sä et osaa/halua keskustella siis.
Sanoisit suoraan vaan.

En mä esitä tyhmää vaan MÄ KESKUSTELEN kun yritän kysyä sulta MITKÄ NE ASIAT OVAT MITKÄ OVAT NYT HAASTETAVISSA JA VÄÄRIN SUN MIELESTÄ.
"vittu ku Kiuru on läski ämmä" - ei ole esim. asia josta keskustelua syntyy.

Kiristäminen sanana ei jätä yksilölle todellista valinnan vaihtoehtoa. Eli maksa tai käy huonosti. Liity tähän tai perhettäsi satutetaan. Selkeä henkeen tai esim omaisuuteen talouteen liittyvä uhkaus. Tilanne jota et pääse pakoon tai et voi kieltäytyä.

Vapaa ehtoinen rokote sillä ei kiristetä tai että seuraa sinulle henkeä uhkaavaa tai taloudellista vahinkoa. Kämpät rahat yms ovat edelleen sinun omassa käytettävissä ja turvassa. Ruokaa saat ja voit ottaa esim take away ravintola annoksia. Kauppa ja alko myy sinulle viinaa. Jne. Voit tavata ystäviäsi ihan niinkuin ennenkin paikka missä se tapahtuu on rajattu mutta ei koko valtakunnan tasolla. Eli mahdollista on lähteä porukalla baariin syömään yms vaatii vaan enemmän suunnittelua.
Vahingon määrittely on suhteellista. Jos sut suljetaan tietyistä paikoista, esim salilta, pois, se on joillekin yksilöille hyvinkin vakavaa vahinkoa. Se, että sulta evätään pääsy tiettyihin paikkoihin josset tee asiaa x, täyttää kiristyksen kriteerit mun silmissä ihan täysin.

Mites tällainen kärjistetty esimerkki että et saa tehdä töitä josset tee asiaa x? Tämähän on täysin totta esim Italiassa jossa et edes saa tehdä etätöitä josset ota rokotteita. How's that for blackmailing?

Henkilökohtaisesti en pidä tuota turvallisena vaihtoehtona yhdellekään noista esimerkeistä.
Liian riskialtis systeemi esim. Hakkeroinnille ja veitsinikkareille, jotka viiltävät käden auki ja lähtevät menemään siru, rahat, autonavaimet jne kirjaimellisesti taskussa karkuun.
Niin nythän ne samat asiat saa ihan taskusta ottamalla, joten miten se siru lisäis niiden vientiä tai turvattomuutta?
Mutta joo. Uutta tekniikkaa sinänsä ja sehän kehittyy kokoajan. :)

Aaa, eli sä et osaa/halua keskustella siis.
Sanoisit suoraan vaan.

En mä esitä tyhmää vaan MÄ KESKUSTELEN kun yritän kysyä sulta MITKÄ NE ASIAT OVAT MITKÄ OVAT NYT HAASTETAVISSA JA VÄÄRIN SUN MIELESTÄ.
"vittu ku Kiuru on läski ämmä" - ei ole esim. asia josta keskustelua syntyy.
Selitin juuri mitä teet. Ei ole ensimmäinen kerta.
Mäkin voisin vääntää tästä asiasta mitä nyt kirjoitat loputtomiin, jos haluaisin derailata aihetta tai tuhlata aikaasi.

Kumpikaan ei kiinnosta minua vaan aihe ja sen kehittyminen. Seuraa tarkemmin jos "olet niin pihalla aiheesta".

Back
Ylös Bottom