Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Vakuutusyhtiössä on varmaankin laskettu hyvin tarkkaan että vakuutukset ei kannata ottajalle, vaan heille. Tietty auton täyshajottaminen ja tyhjän päälle jääminen olisi hieman ikävää joten jonkinlainen vakuutus kannattaa olla, jopa kasko. Mutta mallia perus mielestäni.

Itellä oli jotain ihme hötöä kaskossa ja säästän nyt yli 500 eurua vuodessa eli useamman tuhannen jo. Pääasiassa tuulilasikorvaus nostaa sitä. Yleensähän kait ihmiset rikkoo tuulilasin, ottaa tuulilasivakuutuksen tämän jälkeen ja sitte puolen vuoden päästä ennen katsastusta hakee korvauksen. Rehellisen ihmisen ei kannata maksaa näiden ihmisten tuulilaseja.

Mutta miten ihmeessä Herr Doktor palstamme rattimies on ajanut auton lunastukseen?

Vakuutusyhtiössä on varmaankin laskettu hyvin tarkkaan että vakuutukset ei kannata ottajalle, vaan heille. Tietty auton täyshajottaminen ja tyhjän päälle jääminen olisi hieman ikävää joten jonkinlainen vakuutus kannattaa olla, jopa kasko. Mutta mallia perus mielestäni.

Itellä oli jotain ihme hötöä kaskossa ja säästän nyt yli 500 eurua vuodessa eli useamman tuhannen jo. Pääasiassa tuulilasikorvaus nostaa sitä. Yleensähän kait ihmiset rikkoo tuulilasin, ottaa tuulilasivakuutuksen tämän jälkeen ja sitte puolen vuoden päästä ennen katsastusta hakee korvauksen. Rehellisen ihmisen ei kannata maksaa näiden ihmisten tuulilaseja.

Mutta miten ihmeessä Herr Doktor palstamme rattimies on ajanut auton lunastukseen?
Taisi olla niin että onnistui selittämään tilanteen; "Nose Fård tuli kylykeen"

Vakuutusyhtiössä on varmaankin laskettu hyvin tarkkaan että vakuutukset ei kannata ottajalle, vaan heille.

Tuskin yksilötasolla. Kyllä kannattaa vakuutuksen ottaminen per perse, mutta kaikille yhteensä ei.
Voittaahan lähes joka viikko joku lotossakin monta miljoonaa, mutta silti veikkaus käärii fyffet.

Itse olen saanut reilusti vakuutuksesta :D ei lähdetä tätä puimaan, mutta kaikki mitä rikki menny tai lapsi vahingossa pissannut sohvalle. Sohva muuten korvattiin täysmääräisesti ilman omavastuuta.
Mutta varmasti on tuhansia ja kymmeniätuhansia perheitä, joille ei oo korvattu mittään. Ja varmasti suurin syy siihen, etteivät ole edes hakeneet korvauksia.

Kliinistä tutkimusta tässä. -11 asteessa tuo halpis-perse-ilp jaksaa lämmittää ison autotallin +22 asteiseks. Nyt kun on -15 niin ei jaksa. Lämpöä on tallissa +18+19.
Ja +18 sormet on sen verran kohmeessa ettei tuu raportin näpyttämisestä mittä. +22 pitää sormet vetreinä.

Lisälämppäri puhaltamaan siis.

^te olette vakuutusasiain erityistapaus!

Olen muuten yhden pienen kuprun ajanut ja sattui olemaan oma vika (joo en ole rattimies). Vahingot omaan autoon oli jotain pari tonnia kasko makso kiva, mutta sitten omavastuu ja bonusrosentin menetys niin laskeskelin taisin saada vakuutuksesta jotain 500 nettona. Kunnolla pitää mällätä että on hyötyä!
Mutta joskus aikoinaan hajosi 500L akvaario himassa ja meni parketit uusiksi, niin tämän tähden olen varmaan jotenkuten +-0 kokonaistilanteessa edelleen. +Sammon (am ounli hjuuman) osingot niin ehkä jopa hieman voitolla.

Minä ainakin olen, onely, menettäny varallisuuttani vakuutuksia pitämällä

joka vuosi maksan niitä yli 500€
saadut edut:

-särkyneestä pyykinpesukoneesta parisataa
-mopedin kyyti hinausauton lavalla, kun puhkesi kumi

ja vakuutuksia on jossainmäärin tullut makseltua 25vuotta!

Kontsallahan meni se katkennut suksikin vakuutuksen piikkiin.

Ei ny minulla vaan kaikilla. Mutta kukaan muu ei pistä vakuutuksiin.

Tästä suoraan ilman kukkaruukkua ja sammakoita Opi mestariajattelijaksi kirjaan. (vai olikohan Ajattele toisin). Kirja huusi että ei ole olemassa onnekkuutta ja epäonnekkuutta, on vaan positiivinen ajattelu ja negatiivinen ajattelu. Esimerkkinä:
Aku Ankka kulkee pankin ohi, pankkia ryöstetään ja luodit viuhuu. Luoti osuu Akua jalkaan. Aku voivottelee loppuvuoden että helvetillinen epäonni. Aina paskaa tuuria.
Hannu Hanhi kulkee pankin ohi, pankkia ryöstetään ja luodit viuhuu. Luoti osuu Hannua jalkaan. Hannu sanoo että olipa onni, että osui jalkaan eikä päähän. Aina hyvä tuuri.

Sama työnhaussa. Negatiivinen ei viitsi hakea työpaikkaa kun ei kummiskaan saa. = epäonninen töiden suhteen. Positiivinen hakee työpaikkaa kun voi se sieltä tulla. Ja saakin paikan = onnekas töiden suhteen.

Toisin sanoen positiivinen ajattelu vie usein tilanteisiin jotka voi eskaloitua paremmin päin. Siitä tulee onni. Kun taas negatiivinen ei ajaudu tilanteisiin, eikä täten hyviä (onnekkaita) asioita tapahdu. Sama vakuutuskeissien kanssa. Negatiivinen ei viitsi edes hakea korvausta.

Eritoten tämä ajattelumalli sopii pillunsaantiin @vokot . Jos ajattelee että pillua ei kuitenkaan tule, ei viitsi edes kysyä. Mutta jos kysyis kaikilta vastaantulijoilta pillua, kyllä joku antaa.

Negatiivinen ei viitsi edes hakea korvausta.

tai sitten olen niin onnekas, ettei ole sattunut mitään muita vakuutuksesta haettavia vahinkoja

noiden tapahtumien lisäksi muistan nopeasti polkupyörän rengasrikot, niitä tuskin mistään vakuutuksesta olisi voinut anoa?

Jos ajattelee että pillua ei kuitenkaan tule, ei uskalla edes kysyä. Mutta jos uskaltaisi kysyis kaikilta vastaantulijoilta pillua, kyllä joku antaa.

täydennin tilanteeni

ja, kun kukaan NAISiminen ei halua Minun peenistäni -> ei tule kysymään, saisi kyllä

#tilanneonpaha

Kävin hakemassa Stadiumista 39€ verkkokauppaostoksen, muihin ostoksiin meni 25 minuutissa 300 euroa.
Tosin tuohon sisältyy eräs Dio merkkinen tuote jonka ostin lahjaksi ite itelle.

No siis ei se kasku "ronkelit runkkaa ja pillu se on porsaallakin" ole tuulesta temmattu, vaan totuuden siemen se on siihenkin laskettu.
Minä kun sanon aina tuota että ronkelit runkkaa niin kiuru on kyllä aika pitkälti sen riman toisella puolella jonka toiselle puolelle jään lapasta heiluttelee yksinään.

entä vuoden -14 habituksella?

515fc77a55394d269204939240c428a7.jpg.webp

Back
Ylös Bottom