Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Hello. Olen seurannut tätä ketjua melko tiiviisti. Hyvä ketju. Itselläni pamahti korona päälle pari päivää sitten. Olen rokottamaton. Tartunnan sain töistä rokotetulta työkaverilta. Hänellä melko vahvat oireet päällä. Itsellä oireina lämpö/kuume n. 38 astetta. Päänsärky. Limainen ja karhea kurkku. Nyt täytyy toivoa, että oireet pysyvät tässä, eivätkä tästä pahene. Joulu menee nyt valitettavasti eristyksessä.😬
Täytyy vähän täydentää uusista käänteistä. Tänään tartuntatauti lääkäri soitti. Kertoi, että koska ikää on yli 40v ja painoa reippaasti niin täytyy aloittaa klexane napapiikit verisuonitukosten takia. Kotihoito toimittaa klexanet mulle kotiovelle plus kipulääkkeet ja d-vitamiinit. Lääkäri soittelee jatkossa säännöllisesti kysellen vointia. Melkosta paapomista😆

Ihan perseestä.

Mitä ne keksi siellä. Lapsenvahtina niin meni ohi?
Krista Kiuru kertoo, että sote-ministeriryhmä on käsitellyt ehdotusta, jonka mukaan koronapassia voitaisiin käytää myös silloin, kun rajoituksia ei ole voimassa.

Krista Kiuru sanoi, että koronapassia on valmisteltu jo pitkään. Koronapassin laajentaminen ei liity vain omikroniin.

Täytyy vähän täydentää uusista käänteistä. Tänään tartuntatauti lääkäri soitti. Kertoi, että koska ikää on yli 40v ja painoa reippaasti niin täytyy aloittaa klexane napapiikit verisuonitukosten takia. Kotihoito toimittaa klexanet mulle kotiovelle plus kipulääkkeet ja d-vitamiinit. Lääkäri soittelee jatkossa säännöllisesti kysellen vointia. Melkosta paapomista😆
Millaista d-vitamiini annosta suosittelee?

Sen verran todettava, että täällä (ei pk seutu) kyllä testataan ihan aktiivisesti tuplarokotettujakin. Tiedän aika monta jotka käynyt jo useammassa testissä vaikka jopa triplat yhdellä. Toisille tämä tuntuu olevan kuin k-kenkäpassin leimoja keräilisi. Juostaan kuormittamassa testausta joka hiton aivastuksesta. Ansioituneimmat perheet mitä itse tiedän juossut testeissä toistakymmentä kertaa. Repikää siitä huumoria.

Olisko ollut noin viikko sitten, kun laitoin tännekin lehtiuutisen jostain keskisuomalaisesta (en enää muista mistä) keskussairaalasta, missä uutisen mukaan kaikki koronapotilaat olivat tuplarokotettuja. Sattumasta varmaan vain kyse, mutta hauska sellainen.

En tosin ole varma onko myös täällä pääkaupunkiseudulla nyt muutettu testauskäytäntöä, kun tämä hulluus on taas ottanut lisää kierroksia, ja mennyt taas ihan uusiin ulottuvuuksiin, omalla sairaalla tavalla "hauska" seurata, kuinka mielettömän pitkälle tämä täydellinen hulluus voidaankaan venyttää.

ite oon sen toistakymmentä kertaa käyny tikkua ottamassa nenään matkustelun takia ja nyt että on päässyt ravintolaan ja tapahtumiin..
Tikun otto on jo melkoinen tapahtuma sinulle sitten.
Silti tikunotto loppuisi jos porukka ei menisi ottamaan niitäkään. Olisi kivempaa mennä ilman niitä... kuten hetki sitten ihan normisti.

Tartuntatauti lääkäri kirjoitti 2 viikon eristystodistuksen töihin. Tältä ajalta Kela maksaa täysimääräisen palkan. Kalliiksi tulee valtiolle tämä touhu.

DEFCON 1. Nyt ollaan veitsenterällä, tosi kyseessä, hätäjarru kädessä. Kattookohan noi vähän liikaa elokuvia?
Tää on sitä ultimate pakotusta nyt hengenvedon jälkeen. Kaikki joulunpyhät ja muut otetaan nyt käyttöön kun halutaan luoda sitä final push kohti 3. piikkiä sekä pakottaa poliittiset uhat ottamaan ne ensimmäiset.

Kuten biden sanoi juuri että "kuoleman talvi rokottamattomille tulossa"

Muistakaa, rokotetut kantaa suurimman osan tartunnoista vaikka heitä ei testata.
Myöskään koronapassista ei ole mitään hyötyä, vaikka rokottamattomissa suurin osa tartunnoista.
Rokotteet ei auta, koska suurin osa sairaalassa olevista on rokottamattomia.

I got it!

Aina sitä oppii uutta.
--------
Aika vauhilla tulee infotilaisuus koronapassin laajenemisesta.

Suora lähetys kello 17: STM tiedottaa aikeista laajentaa koronapassin käyttöä – IS seuraa​

Hallituksen esityksen luonnoksessa ehdotetaan, että koronapassia voisi käyttää myös silloin, kun koronarajoituksia ei olisi voimassa.

Mulla ois niin hyvä kuitti etten viitti edes heittää..
Mitähän vittua nyt taas. Passi käytössä vaikka rajoituksia ei voimassa, miksi? Tämähän on VIELÄ kuitenkin pelkkä esitys mutta mitä helvettiä oikeasti.

Muutama havainto viime päiviltä: eilen about 16.30 kun duunista tullessani päätin käydä hakemassa paikallisesta ählypaikasta kebun, eiku siis salaatin, ihmettelin että mitä jeesuksen helvettiä tapahtuu paikallisessa räkälässä, paikka lähes täysi, musiikki raikaa, ja porukkaa ulkonakin useita kymmeniä, ajattelin että onkohan siellä jotkut yksityisbileet. Ählypaikan ovessa iso lappu: "Alkoholin tarjoilu loppuu klo: 17.00" Jaahas....
En siis edes tiennyt, että taas tätä paskaa taas...olen pitänyt vähän uutistaukoa, niin on verenpaineet pysyneet alempana, joten en edes tiennyt näistä uusista aivottomuuksista.

Jokainen voi ihan oikeasti itse miettiä, kuinka merkittäviä tartunnanlähteitä ravintolat ovat, kun niihin on tosiaan jäljitetty alle 2% tartunnan lähteistä, sen jälkeen voi ruveta miettimään onko ravintoloiden hengiltä kuristamisen syy terveydellinen, vai voisiko siihen olla joku muu syy.

Tänään ajaessani erään koulun ohi, ihmettelin että mikä ihmeen jono siellä on, joka vain jatkuu ja jatkuu, useita satoja metrejä, noh minua myöhemmin valistettiin, että siellä nykyään annetaan (kolmos?)rokotuksia. Never stop the madness ja taas mennään!

Back
Ylös Bottom