Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uutiset alkaa olla jo niin naurettavia, että kohta porukan on pakko herätä.
![]()
Pfizer: Kolme rokoteannosta antaa suojan omikronia vastaan
Lääkeyhtiö on aloittanut myös erityisesti omikronmuunnosta vastaan tarkoitetun rokotteen kehittämisen.www.is.fi
Kyselyyn osallistuneita oli vajaa 1300 henkeä,nää on näitä..Voi olla vähän tasoittunut mutta onhan tuo aivan järkyttävä luku. Kuvastaa suoraan sitä osuuttaa ihmisistä, joiden oma ajattelu on täysin degeneroitunut eli käytännössä he ovat täyttä ymmärrystä vailla, kansankielellä hulluja. Jos 64% kansasta on hulluja niin pahalta näyttää.
Meillä sama. Monet suorastaan innoissaan asiasta.Täällä töissä jo puhuttiin et millon sen kolmannen rokotuksen saa hakea. En osallistunut keskusteluun ettei kenellekkään tuu paha mieli
Meillä sama. Monet suorastaan innoissaan asiasta.
Nuorten hyvässä kondiksessa olevien hyöty/riski-suhde voi olla vähän niin ja näin. Vaikka taisipa tänne joku laittaa dataa siitä jo aikaa sitten, että itse virus aiheuttaa moninkertaisen riskin tuohon sydänlihastulehdukseen rokotuksiin verrattuna. Olisko ollut @mikasa90 ? Jos näin, niin sitten se rokote voi olla perusteltu sille 20v pumpatulle alfaleijonallekin joka juoksee 3000m+ coopperissa huononakin päivänä.Näköjään joo, ei voi luottaa edes maikkariin vaan pitää muistaa klikkailla virallisen totuuden lähteelle ja lukea sieltä detailit
Oon edelleen sitä mieltä, että nuorelle urheilulliselle miehelle riski on kohtuuton varsinkin jos lieviä tapauksia on moninkertainen määrä. Tähän vaikuttaa varmasti näkemyserot - en vaan itse pysty pitämään minkäänasteista sydänlihastulehdusta lievänä tai hyväksyttävänä haittavaikutuksena.
Nuorten hyvässä kondiksessa olevien hyöty/riski-suhde voi olla vähän niin ja näin. Vaikka taisipa tänne joku laittaa dataa siitä jo aikaa sitten, että itse virus aiheuttaa moninkertaisen riskin tuohon sydänlihastulehdukseen rokotuksiin verrattuna. Olisko ollut @mikasa90 ? Jos näin, niin sitten se rokote voi olla perusteltu sille 20v pumpatulle alfaleijonallekin joka juoksee 3000m+ coopperissa huononakin päivänä.
Näin se on. Tuskin kukaan järjissään oleva enää uskoo, että jos piikityskattavuus nousee 82% => 90%, tilanne jotenkin maagisesti paranee nykyisellä mittapuulla, jossa kukaan ei saa joutua sairaalaan koronan takia. Ja sinnehän joutuu vain vanhukset ja riskiryhmäläiset, joten terveiden 5-35v massapiikitykset eivät muutenkaan vaikuta mitenkään sairaalakuormaanKyllä se vaan on niin, että en tiedä tuleeko tälle ollenkaan, ikinä loppua.
Nuorten hyvässä kondiksessa olevien hyöty/riski-suhde voi olla vähän niin ja näin. Vaikka taisipa tänne joku laittaa dataa siitä jo aikaa sitten, että itse virus aiheuttaa moninkertaisen riskin tuohon sydänlihastulehdukseen rokotuksiin verrattuna. Olisko ollut @mikasa90 ? Jos näin, niin sitten se rokote voi olla perusteltu sille 20v pumpatulle alfaleijonallekin joka juoksee 3000m+ coopperissa huononakin päivänä.
Nuorten hyvässä kondiksessa olevien hyöty/riski-suhde voi olla vähän niin ja näin. Vaikka taisipa tänne joku laittaa dataa siitä jo aikaa sitten, että itse virus aiheuttaa moninkertaisen riskin tuohon sydänlihastulehdukseen rokotuksiin verrattuna. Olisko ollut @mikasa90 ?
Onks sul jotain näyttöö ton väitteen tueks? Tuossa oli sairastuneiden kohdalla.Juu, olen katsonut noita tilastoja. Mun mielestä niissä pitäis katsoa viruksen aiheuttamia oireita erikseen nuorissa ikäluokissa ja verrata sitten niitä tuohon rokotteeseen. Nythän tehdään koko ajan niin, että otetaan taudin oireet koko väestössä ja sitten verrataan rokotteeseen.
Edit: ja tuossa yllä malliesimerkki postattuna mikasa90:n toimesta - eli otetaan taudin oireet koko väestöllä, vaikka hyvin tiedetään, että ne painottuu sinne vanhempiin ikäluokkiin. Eikö tämä teidän mielestä ole ongelmallista?
Onks sul jotain näyttöö ton väitteen tueks? Tuossa oli sairastuneiden kohdalla.
Eniten nuorempia on sairastunut. Tällä hetkellä eniten lapsia sairastuu.
Mutta eikös yleisesti virusten aiheuttamat sydänlihastulehdukset ole yleisimpiä juuri nuorilla miehillä? Jos tarkasteltaisiin vain nuoria ikäluokkia niin minun järjen mukaan tuo ero ei välttämättä ainakaan pienenisi.Juu, olen katsonut noita tilastoja. Mun mielestä niissä pitäis katsoa viruksen aiheuttamia oireita erikseen nuorissa ikäluokissa ja verrata sitten niitä tuohon rokotteeseen. Nythän tehdään koko ajan niin, että otetaan taudin oireet koko väestössä ja sitten verrataan rokotteeseen.
Varmaan vähän siellä täällä. En minä ainakaan koskaan ole lukenut liiemmin sydänlihastulehduksista uutisissa yms ennen koronaakaan. Pari kertaa vuodessa joku uutinen jostain urheilijasta jolle osunut kohdalle. Nyt on tuntosarvet vähän herkistyneet rokotusten suhteen niiden havaitsemiseksi, mikä on siis ihan hyvä asia, mutta ei ehkä sitä johtopäätöstä kannata tehdä että niitä rokotteiden aiheuttamia tapauksia olisi paljon vs aika ennen koronarokotuksia.Okei. Missä kaikki koronan aiheuttamat sydänlihastulehdukset on jos riski kerran moninkertanen?
Tuon graaffin oireiden erot nuoret vs vanhemmat. Pistetään rajaks vaikka +45 ja -45v.Siis senkö väitteen tueksi, että taudin oireet pahempia vanhemmilla ikäluokilla? Selvennätkö?
Tuon graaffin oireiden erot nuoret vs vanhemmat. Pistetään rajaks vaikka +45 ja -45v.
Ihan siis sillä vaan, kun mä en ole nähny tai varmaks tiedä, että eroaako graaffin oireet nuoret vs vanhemmissa. Ja miltä osin.