Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Oon kyllä muuten samaa mieltä, mutta uskon rajoitusten purun olevan suurin syy tartuntojen kasvuun. Ja sitä mukaan vuotava rokote ja valheellinen turvallisuuden tunne.
Jep varmasti näin. Rokottamattomat eivät sen sijaan pidä rokotettuja panttivankeinaan. Suurin osa kansasta, poliitikoista ja media kuitenkin pitää.

Sitä itsekin ihmetellyt. Töissä rokotetut on jatkuvasti kipeänä ja itse vaan porskutan menemään ilman mitään ongelmia

3 päivää ollu 2 vuoden aikana pois lenssun takia ja tuo 3 päivääki oli, koska koronabuumi päällä ja nokka ei saa vuotaa yhtään töissä. Hyvällä omatunnolla sai siis olla pois. Ilman koronaa oisin tullu töihin

Mikä täs on ku ei riivaa mikään tauti?

Kyllä on sikkee flunssaa täällä. Molemmat skidit räkäsiä ollu pitkään ja yskii. Vaimo oli räkänen kurkku kipee. Itse olen säästynyt. Tankkaan kyl C-vitskua ja pukeudun lämpimästi.
Samaten tuttujen skidit kaikki flunssassa ja moni tuttu aikuinenkin.

Voi tuo olla koronaakin, ei olla käyty testissä. Eikä tuttujen skiditkään oo käyny.

Kyllä on sikkee flunssaa täällä. Molemmat skidit räkäsiä ollu pitkään ja yskii. Vaimo oli räkänen kurkku kipee. Itse olen säästynyt. Tankkaan kyl C-vitskua ja pukeudun lämpimästi.

Voi tuo olla koronaakin, ei olla käyty testissä. Eikä tuttujen skiditkään oo käyny.

Kaveri loronassa, kuulemma kurkku kipeä ja räkää riittää.. Täällä Oulun suunnilla oikeastaan eka kerta kun koronaa alkaa näkymään lähipiirissä. Nyt sitä tuntuu olevan joka koulussa.

Meitsi on kyllä ylikylän flunssamagneetti, kaikki räkätaudit kerään kuleksimasta mutta tää vuosi ollut kyllä ihan melkein kokonaan ilman, vajaa 2kk sitten olin pari päivää kipeä.
Viime vuonna alkuvuodesta taas olin kolme kertaa flunssassa joista yhden oli pakko olla hörönää.

Tpaita ja talvitakki. Kollarit eikä mitää erotiikan tappajia välissä ni hyvin pärjänny vuodesta toiseen. Kerrospukeutuminen ahistaa. Kannattasko käydä testis nyt kumminkin edes jonkun?

Ehkä 🤷‍♀️ Ehkä ei? Vaimo parantui jo. Mulla oireeton jos on. Vanhempi skidi ok myös, meni jo päiväkotiin. Juniori niistää vielä.

Mitenkä tuo testi muuttais mitään?

En tiedä sun rokote statusta mut sairastetulla koronalla se siirtyy 6kk eteepäin. Ihan turvallisuuden takiakin

Onko tuo nyt niin harvinainen? 1/5000?

1/5000, eli koko maassa 500-1000 sydänlihastulehdusta, jotka ilmenneet 2. piikin jälkeen. Ja nuo on painottuneet nuoriin miehiin, eli siinä ryhmässä paljon suurempi todennäköisyys kuin 1/5000.

Toivottavasti nuo paranee, mutta mitä oon aiemmin (ennen koronaa) lukenut, niin sydänlihastulehdus ei ollut mikään pikkujuttu ja varsinkin urheilijalle voi kai ura olla vaarassa, jos/kun suorituskyky ei palaa ennalleen?

Ja 1/5000 on siis jäävuoren huippu, eli eihän valtaosa lievemmistä tapauksista tule edes diagnosoitua tai kuitataan epämääräisinä oireina.

1/5000, eli koko maassa 500-1000 sydänlihastulehdusta, jotka ilmenneet 2. piikin jälkeen. Ja nuo on painottuneet nuoriin miehiin, eli siinä ryhmässä paljon suurempi todennäköisyys kuin 1/5000.

Toivottavasti nuo paranee, mutta mitä oon aiemmin (ennen koronaa) lukenut, niin sydänlihastulehdus ei ollut mikään pikkujuttu ja varsinkin urheilijalle voi kai ura olla vaarassa, jos/kun suorituskyky ei palaa ennalleen?

Ja 1/5000 on siis jäävuoren huippu, eli eihän valtaosa lievemmistä tapauksista tule edes diagnosoitua tai kuitataan epämääräisinä oireina.
Iltapaskaa... edit. maikkarihan se olikin. No paskaa silti 😁

Jaksetaan edes siihen alkuperäiseen uutiseen surffata:

"Uutista korjattu 7.12.2021 klo 11:00: Toisin kuin jutussa aiemmin kerrottiin, sydänlihastulehduksia on ilmennyt 4:100 000 rokotettua nuorta miestä kohden, ei 1:5 000 miestä kohden."

Nythän on kyllä kovasti toitotettu, että koronapiikityksestä aiheutuneista sydänlihastulehduksista suurin osa on hyvin lieviä ja menee päivän tai parin huililla pois :)

Iltapaskaa... edit. maikkarihan se olikin. No paskaa silti 😁

Jaksetaan edes siihen alkuperäiseen uutiseen surffata:

"Uutista korjattu 7.12.2021 klo 11:00: Toisin kuin jutussa aiemmin kerrottiin, sydänlihastulehduksia on ilmennyt 4:100 000 rokotettua nuorta miestä kohden, ei 1:5 000 miestä kohden."

Näköjään joo, ei voi luottaa edes maikkariin vaan pitää muistaa klikkailla virallisen totuuden lähteelle ja lukea sieltä detailit :giggle:

Oon edelleen sitä mieltä, että nuorelle urheilulliselle miehelle riski on kohtuuton varsinkin jos lieviä tapauksia on moninkertainen määrä. Tähän vaikuttaa varmasti näkemyserot - en vaan itse pysty pitämään minkäänasteista sydänlihastulehdusta lievänä tai hyväksyttävänä haittavaikutuksena.

Back
Ylös Bottom