Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324

"Toistaiseksi on epäselvää, miten koronan uusi muunnos väistää rokotuksista saatua immuniteettia."

Ai nytkö delta varianttia vastaan rokotteilla sai immuniteetin...?!?

Kyllä tää on ihan Kummeli hommaa...
Perusjargoni on että mikään rokote ei anna 100% suojaa.
Kaikilla mittareilla mitattuna varmaan historian surkein "rokote" tää koronarokote, mun mielestä oikeasti pitäisi puhua ennakkoon otetusta lääkkeestä joka ei kyllä anna sitten niin minkäänlaista immuniteettia.

Eikös tota immuniteetista puhuta vaikka suoje ei ois 100%? Kun eihän sairastettukaan korona anna täyttä suojaa kaikille?
Niin toi on taas kirjoitettu niin, että se voidaan tulkita väärin.
Voi olla, että itse käsitän väärin.

Alussa puhuttiin, että rokote antaa immuniteetin. Immuniteetiksi olen käsittänyt tilanteen jossa rokote estää tartunnan saamisen. Uutisoitiin, että 100 rokotetusta, viisi saa tartunnan, loput 95 ei saa tartuntaa ollenkaan. Sitä koronarokote ei nykytiedon valossa tee, vaan se lieventää taudin oireita. Tämä on nyt vain minun mielipide, että jos puhutaan oireiden lieventämisestä, niin silloin ei voi puhua immuniteetistä.

Alussa puhuttiin, että rokote antaa immuniteetin. Immuniteetiksi olen käsittänyt tilanteen jossa rokote estää tartunnan saamisen. Uutisoitiin, että 100 rokotetusta, viisi saa tartunnan, loput 95 ei saa tartuntaa ollenkaan. Sitä koronarokote ei nykytiedon valossa tee, vaan se lieventää taudin oireita. Tämä on nyt vain minun mielipide, että jos puhutaan oireiden lieventämisestä, niin silloin ei voi puhua immuniteetistä.
Minä olen käsittänyt rokote termin just samalla tavalla.

Meillä tytön kaveripiirissä tartuntarypäs menossa ja kaikki kenellä rokote eivät saaneet tartuntaa, että kyllä se nyt jonkinnäköisen suojan näyttäisi antavan ja ennen kuin joku alkaa vänkää vastaan niin en olisi itsekään moiseen uskonut jos en aivan vierestä tätä olisi pystynyt toteamaan.

Siitä voi yrittää tulkita mitä immuniteetti tarkoittaa. Ihmisen elimistö on sen verran monimutkainen viritelmä, että täysin mustavalkoisia joko-tai-päätelmiä on melkoisen hankala tehdä. Oli kyseessä sitten immuniteetti, virus tai rokote.

En mä sanois, että väärin tota kukaan käsittää.
Mutta sen voi käsittää monella eri tapaa.

Siitä voi yrittää tulkita mitä immuniteetti tarkoittaa. Ihmisen elimistö on sen verran monimutkainen viritelmä, että täysin mustavalkoisia joko-tai-päätelmiä on melkoisen hankala tehdä. Oli kyseessä sitten immuniteetti, virus tai rokote.
Tän takia pitäs olla jotku "asennoidun kaikkeen lukemaani neutraalisti"- lasit päässä kun iltapuluja selaa.

Meillä tytön kaveripiirissä tartuntarypäs menossa ja kaikki kenellä rokote eivät saaneet tartuntaa, että kyllä se nyt jonkinnäköisen suojan näyttäisi antavan ja ennen kuin joku alkaa vänkää vastaan niin en olisi itsekään moiseen uskonut jos en aivan vierestä tätä olisi pystynyt toteamaan.
Sehän olisikin aivan loistavaa jos tosiaan toimisi kaikille näin, olisi aikaa sitten loppunut tää koko shitti.

Mutta jos tämä olisi ihan universaalia niin kyllä 2-4 kertaa tökityn piikin pitäisi alkaa toimimaan maailmanlaajuisesti, kun vedetään ajattelussa mutkat suoriksi.
Onhan niitä muitakin rokotteita kuten hepatiitti johon otetaan kaksi piikkiä mutta itse ainakin ollut siinä käsityksessä että nämä on oikeasti rokotteita jotka toimii kauan ja todella kattavasti.

En mä sanois, että väärin tota kukaan käsittää.
Mutta sen voi käsittää monella eri tapaa.

Tän takia pitäs olla jotku "asennoidun kaikkeen lukemaani neutraalisti"- lasit päässä kun iltapuluja selaa.

Tarkennetaan vielä, että tämän koronarokotteen kohdalla on puhuttu tuolla tapaa. Mutta jossakin vaiheessa immuniteetti sanaa ei enää käytetty niin paljoa, eikä puhuttu estää tartunnan saamista, vaan alettiin puhumaan suojaa vakavaa tautia vastaan. Niin tai näin, itse olen kokenut, että rokotetta markkinointiin huomattavasti paljon tehokkaampana. Jos lukee vanhoja uutisia, siellä puhutaan, että rokotteen saanut voi tavata turvallisesti lapsenlapsia, rokotteen saaneen ei tarvitse käydä testissä, rokotteen saanut ei levitä virusta, jne...

Sehän olisikin aivan loistavaa jos tosiaan toimisi kaikille näin, olisi aikaa sitten loppunut tää koko shitti.

Mutta jos tämä olisi ihan universaalia niin kyllä 2-4 kertaa tökityn piikin pitäisi alkaa toimimaan maailmanlaajuisesti, kun vedetään ajattelussa mutkat suoriksi.
Onhan niitä muitakin rokotteita kuten hepatiitti johon otetaan kaksi piikkiä mutta itse ainakin ollut siinä käsityksessä että nämä on oikeasti rokotteita jotka toimii kauan ja todella kattavasti.
Kyllähän rokotteella on ensimmäisten kuukausien kohdalla jonkinlaista steriiliäkin immuniteettia. Ainakin tähän saakka. Se vain hiipuu niinkuin kuuluukin tällaisten hengitystievirusten kanssa.

Tarkennetaan vielä, että tämän koronarokotteen kohdalla on puhuttu tuolla tapaa. Mutta jossakin vaiheessa immuniteetti sanaa ei enää käytetty niin paljoa, eikä puhuttu estää tartunnan saamista, vaan alettiin puhumaan suojaa vakavaa tautia vastaan. Niin tai näin, itse olen kokenut, että rokotetta markkinointiin huomattavasti paljon tehokkaampana. Jos lukee vanhoja uutisia, siellä puhutaan, että rokotteen saanut voi tavata turvallisesti lapsenlapsia, rokotteen saaneen ei tarvitse käydä testissä, rokotteen saanut ei levitä virusta, jne...
Totta.
Itse alusta asti selaillu noita tiedelehtiä, niin varmaan niiden "aivopestynä" luen suoraan il:n ja is:n uutiset aina vähän en niin absoluuttisena totuutena vaan enneminkin vain aiheen uutisointina.
Mulla ei (varmaan ollu ne lasit päässä) tuu mieleen semmosta, ettäkö ois missään vaiheessa luvattu täysin 100% suojaa tai immunitettia tuohon - vaikka onkin saatu "lupa tavata isovanhempia" median toimesta. Mutta kuten sanottu moneen kertaan niin media olisi (tai voisi) hoitaa tuota "uutisointiaan" vähän paremmin.

Mites siellä muuten menee noiden testien kanssa jos joka paikkaan myös niitä vaaditaan, joutuuko ne itse maksamaan?
Nyt kun niitä vaaditaan joka paikkaan ne ovat ilmaisia jälleen. Välissä ne olivat aiemmin maksullisia, kun niitä ei oltu pakotettu ottamaan (piikin lisäksi, "2G+"). Tätä aiemmin eli noin 04/2020-08/2021 ne olivat ilmaisia myös vaikka ei ollut juurikaan pakkoa ottaa testiä missään (ei passivaatimusta) eikä ollut yhtä suurta piikkipakotusta kuin nyt.

Eilen lueskelin vähän ja onhan tilanne selkeä. Tulevaisuudessa rokotetaan kolmen kuukauden välein ja otetaan passit käyttöön. Ketkä hyötyvät? Lääketehtaat eli juutalaiset. Et pääse mihinkään ilman koronapassia eli valtio tietää missä olet käynyt sen jälkeen kun tarkastaja/järjestelmä on lukenut qr-koodin.

Vassareilla ym. Aina tuntuu menevän tähän omat koirat puree menoon kun joku ei enää olekkaan tarpeeksi sekopää heidän mielestään
Aina ja heillä suunta on vain syvenevä hulluus mihin muidenkin pitäisi tulla mukaan. Nuohan ovat olemassa destabiloimaan valtioita.
Se on se niiden tehtävä.

Lasten piikittämistä siis ajetaan tutulla hivutustaktiikalla. Paljon on kodeissa itkua luvassa, kun nämä kasvaessaan ymmärtävät kupletin juonen. Hell to pay.
Päättäjät toki siirtyvät takavasemmalle vedoten asiantuntija-arvioihin ja asiantuntijat ulkopuolisiin auktoriteetteihin, tai mihin tahansa maan ja taivaan välillä.
Se on kyl jännä miten 10v takainen sikaflunssa farssi unohdettu täysin tai siltä tuntuu

Back
Ylös Bottom