Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ei kai tässä ketjussa kukaan ole ehdottanut mitään pakkokeinoja rokottamattomille? Löytyykö edes montaa, jos ollenkaan, passin kannattajia? Eli sikäli menee se lisäjaottelu väärään osoitteeseen täällä, kun ollaan varmasti kaikki näistä passi- yms. asioista melko samaa mieltä. Viime aikoina on tuon läskikeskustelun lisäksi nähdäkseni keskitytty aika paljon rokotteen hyödyn/hyödyttömyyden ihmettelyyn.
Useatkin ehdottaneet ja suorastaan nauttineet tästä ajatuksesta. Tais jack saada bannit ja en tiedä mikä se toinen jack2? oli. Ei oo kait hetkeen kirjoittanut. mappa fantasioi natseista
Paljon myös sellaisia mitkä eivät muka kannata, mutta kaikki jutut taas tänne kertoo toista. Helppoa kieltää kuten poliitikot tekevät vastaavassa tilanteessa. Teot taas puhuu toista.

Tämänhän pitäisi koskea sitten kaikkia ylipainosia, oli se ylipaino sitten läskistä tai lihaksista johtuvaa. Ylipaino ei ole missään muodossa hyvää esim. nivelien kannalta. Eli jos painoindeksi on yli 25, niin ei asiaa salille.

Tämä tahallaan asioiden väärin ymmärtäminen on kyllä nykyään mahtavaa. Lihakset edesauttavat nivelten toimintaa ja suojelevat niitä tilanteissa joissa esim. horjahtaa tai kaatu. Varmasti ymmärrät tämän?

Mies
40v
190cm
83kg

Rasvaprosenttisi 20,59% (17,09kg rasvaa) Perustuu tilastoihin.

Itse käynyt kerran tarkemmassa kehonkoostumusmittauksessa ja rasvaprosentti oli 8,5% (7,06kg rasvaa).

BMI:n mukaan ollaan "identtisiä". Ymmärrät varmaan, että paino ja pituus ei kerro kaikkea ihmisestä?

Työkaverin kanssa viime vikolla kävin kaksi keskustelua koronasta. Ensimmäisessä keskustelussa sanoin hänelle että ei se korona sun yli pomppaa, kaikki sen saa, jopa rokotetut. Kysymys on vain siitä koska sä sen saat, voi olla huomenna, voi olla vuoden päästä. Toisessa keskustelussa sanoin että en mä pelkää sitä että sä kuolet, ongelma on siinä että koska sä et oo rokotettu tulet saamaan sen hyvin mahdollisesti viikkojen sairautena, ja tää pieni työyhteisö ei oikein kestä yhden ihmisen yllättävää takavasemmalle poistumista.

Nimimerkillä nyt maanantaista lähtien yksin töissä.

Onhan se teoriassa mahdollista että hän toipuu nopeamminkin, mutta riskitekijöitä on, ja näen tämän vaihtoehdon aika epätodennäköisenä. Meillä ei ole ketään joka voisi paikata, mä joudun nyt olemaan melko varmasti todella pitkään aivan yksin. On paljon toimintoja joihin todella tarvitsisin häntä.

On täysin totta että valtaosa erityisesti nuorista ihmisistä sairastaa koronan suht lievänä, mutta toivoisin teidän rokottamattomien ainakin miettivän sitä että JOS te saisitte ärtsyn koronan, mitä vaikutuksia sillä olisi työyhteisöönne ja lähipiiriinne, jos olisitte viikkoja saikulla. Pitkälle saikulle joutuminen on kuitenkin jo huomattavasti todennäköisempää kuin se, että sattuis olemaan just se yks ihminen tuhansista, joka joutuu teholle.

Minusta on ikävää kuinka suhtautuminen rokotuksiin ruokkii vastakkainasettelua. Ikäänkuin rokotetut olisivat joku suuri samanlainen massa, ja vastaavasti rokottamattomat joku samanlainen joukko. Yksilöitä me ollaan kaikki, ja maailmassa on aika paljon pahempiakin syntejä kuin onko ottanut piikin vai ei. Esimerkiksi suihkuveden lorottaminen, lamppujen unohtaminen päälle ja ulkokenkien jättäminen liian lähelle väliovea ovat selkeästi asioita joista joutaisin vaimon mielestä vankilaan.
Mitä mieltä olet esim. minusta? Sairastin koronan todella lievänä ja nyt 6kk "suoja" mennyt, niin pitäisikö sinun mielestäni minun ottaa ne rokotteet? Itse katson sen olevan täysin turhaa jos vastaisuudessakin ja erittäin todennäköisesti sairastan sen jälleen lievänä. Lisäksi kukaan muu perheestä ei sitä saanut, eikä silloinkaan kun vanhempi lapseni sen sairasti.
Jos nyt mennään taas kiroilun puolelle, miksi vitussa pakotetaan rokote kaikille, kun meillä ei ole tappavaa tautia täällä ja jos olisi, niin kyllä se nyt perkele olisi meidän perheestä vähintään yhden poistanut verolistoilta.
Jotkut tykkäsi verrata tätä isorokkoon. jos meidän perheestä yksi olisi saanut isorokon, niin olisi vähintään toinenkin sen saanut ja 30% todennäköisyydellä kuollut siihen.

Kuka vetää? Sano nimi.
Jos haluat esimerkin niin tämä nuori jenkki joka oli aktiivinen parisen vuotta sitten. Sori nyt en muista nimeä. Me ollaan ehkä eri mieltä asiasta sitten. Sä oot selvinnyt ilman ongelmia. Itse käytin 7 vuotta, pieniä määriä , ja sydän kärsi. Onko 40v 30kg ylipainoinen mies paremassa kunnossa sisäpuolelta kuin 40v bodari(roinaaja) en osaa sanoa koska siihen vaikuttaa moni asia mutta ei se terveellistä ole

Ei kai tässä ketjussa kukaan ole ehdottanut mitään pakkokeinoja rokottamattomille? Löytyykö edes montaa, jos ollenkaan, passin kannattajia? Eli sikäli menee se lisäjaottelu väärään osoitteeseen täällä, kun ollaan varmasti kaikki näistä passi- yms. asioista melko samaa mieltä. Viime aikoina on tuon läskikeskustelun lisäksi nähdäkseni keskitytty aika paljon rokotteen hyödyn/hyödyttömyyden ihmettelyyn.

Ei muuta kun nimeä alle. Muuten on vaan hiljainen hyväksyjä

Me saatais valtava hyöty sillä kansanterveydelle, jos roskaruokavero nostettais 500% jos olet x rajan yli lihava. En näkisi mitään epäeettistä siinä jos kerran koronapassikin meni läpi. Samaa noudatetaan baareissa, olet liian humalassa, niin et pääse sisään. Oot liian lihava, niin et pääse mäkkäriin eikä kaupassa myydä mitään einesruokaa. Mutta koska läskit vetäis siitä herneet, niin sitä ei tehdä.
Kauppaan ja pikaruokaravintoloihin läskipassi :ROFLMAO:

Onko kukaan kerennyt oikeasti vielä perehtyyn tuohon nyt julkaistuun salattavaksi haluttuun aineistoon? Juttelin nopsaan kaverin kanssa ja sanoi, että siellä olisi pfizerillä dataa että rokotteesta aiheutunut keskenmenoja ja imeväiskuolleita myös. Eli rokotetut äidit imettäneet lapsia, jotka sitten kuolleet ja nämä on tiedossa. Ei ihme että on haluttu salata.

Itse nopeasti silmäilin tuon läpi. Tässä pari lainausta tuosta dokkarista näihin liittyen:

"Pregnancy cases: 274 cases including: • 270 mother cases and 4 foetus/baby cases representing 270 unique pregnancies (the 4 foetus/baby cases were linked to 3 mother cases; 1 mother case involved twins). • Pregnancy outcomes for the 270 pregnancies were reported as spontaneous abortion (23), outcome pending (5), premature birth with neonatal death, spontaneous abortion with intrauterine death (2 each), spontaneous abortion with neonatal death, and normal outcome (1 each). No outcome was provided for 238 pregnancies (note that 2 different outcomes were reported for each twin, and both were counted)."

"Breast feeding baby cases: 133, of which: • 116 cases reported exposure to vaccine during breastfeeding (PT Exposure via breast milk) without the occurrence of any clinical adverse events; • 17 cases, 3 serious and 14 non-serious, reported the following clinical events that occurred in the infant/child exposed to vaccine via breastfeeding: Pyrexia (5), Rash (4), Infant irritability (3), Infantile vomiting, Diarrhoea, Insomnia, and Illness (2 each), Poor feeding infant, Lethargy, Abdominal discomfort, Vomiting, Allergy to vaccine, Increased appetite, Anxiety, Crying, Poor quality sleep, Eructation, Agitation, Pain and Urticaria (1 each)."

Eli tuon perusteella mm. keskenmenoja, ennenaikasia synnytyksiä ja niihin liittyviä kuolemia. Ilmeisesti imetettyjä lapsia ei sentään ole kuollut, mutta ihottumaa, oksentelua, ripulia, unettomuutta ym. kyllä seurannut..

Laitettu jo aikaisemmin.

Kun täällä kovin herkästi leimataan jokainen, joka ei niele kaikenmaailman twitter"tiedettä" yms. humpuukia nielemättä, koronafaniksi ja passinatsiksi, niin avataan nyt oma mielipide parista asiasta. Jos ei sitten aina tarttisi tehdä jokaisesta postauksestani pieleen menevää meta-analyysia:

- Koronapassi: paskaa, ihan turhaa näpertelyä, jolla ei oikeasti ole käytännön merkitystä.
- Koronarokote: toivottavasti toimii jatkossakin jotenkuten. Itse olen omista syistäni ottanut, jokainen päättäköön omalla kohdallaan miten toimii.
- Muut rajoitteet ja pakotteet rokottamattomille: täyttä hulluutta. Jos tämä olisi joku rutto tai hyppysankkeri niin mielellään en sairastuneita kaupoissa näkisi, mutta kun ei ole.
- Tämä aiheesta käytävät keskustelu: tavallaan todella hieno juttu, mutta ärsyttää todella paljon jatkuva haukkuminen (ihan sama kuka haukkuu ketä), sekä älyllinen epärehellisyys. Kaiken maailman twiitit niellään vailla hetkenkään epäilystä vaikka nykyään faktoja voi tutkia niin helposti itsekin. Eli jos julkaisee muuta kuin omia mielipiteitään niin mielestäni olisi mukavaa toisia kohtaan, että edes pintapuolisesti yrittäisi googlata löytyykö jutulle todellisuuspohjaa vai ei.

Kiitos ja anteeksi.

Viimeksi muokattu:

Hienoa. Toihan tulee täl viikolla vielä täyteen. Mitähän media sanoo..

Tämä tahallaan asioiden väärin ymmärtäminen on kyllä nykyään mahtavaa. Lihakset edesauttavat nivelten toimintaa ja suojelevat niitä tilanteissa joissa esim. horjahtaa tai kaatu. Varmasti ymmärrät tämän?

Mies
40v
190cm
83kg

Rasvaprosenttisi 20,59% (17,09kg rasvaa) Perustuu tilastoihin.

Itse käynyt kerran tarkemmassa kehonkoostumusmittauksessa ja rasvaprosentti oli 8,5% (7,06kg rasvaa).

BMI:n mukaan ollaan "identtisiä". Ymmärrät varmaan, että paino ja pituus ei kerro kaikkea ihmisestä?
Sä nyt tulit vähän kesken tähän läskeilyyn mukaan.
Eiköhän toi ollu vähän sarkastista naljailua tuo lainauksesi...

No niin, kerrankin täysin järkevä kommentti ilman toisen kirjoittajan haukkumista ja/tai sanojen suuhun laittamista. Tämähän muistuttaa jo keskustelua. Ja tämä ei ole vittuilua, ehkä kevyttä naljailua, mutta oikeasti olisi hienoa jos linjasi olisi useimmin tämän tapaista.
Jos sä olet täällä seurannut yhtään niin asiaa sanon paljonkin. Jos taas olet ottanut nokkiin niin voi voi.
Tunteesi ei minua kiinnosta pätkääkään jos olet jotain tyhmää aiheeseen tarjonnut. En muista nimimerkkiäsi.

Jos haluat esimerkin niin tämä nuori jenkki joka oli aktiivinen parisen vuotta sitten. Sori nyt en muista nimeä. Me ollaan ehkä eri mieltä asiasta sitten. Sä oot selvinnyt ilman ongelmia. Itse käytin 7 vuotta, pieniä määriä , ja sydän kärsi. Onko 40v 30kg ylipainoinen mies paremassa kunnossa sisäpuolelta kuin 40v bodari(roinaaja) en osaa sanoa koska siihen vaikuttaa moni asia mutta ei se terveellistä ole
No miksi sitten mä en voi kritisoida lihavuutta joka on oikeasti ongelma? Kerro mulle miksei mulla ole oikeutta puuttua oikeasti isoon ongelmaan sun mielestä? Enkö mä kannusta ihmisiä salille, auta monia Pakkotoiston kautta, en koskaan promoa lääkkeitä kellekään. Miten sä voit sanoa, että mun tapauksessa ei saisi kritisoida jotain 150kg lihavaa joka sairastaa kokoajan? Just autoin ilmaiseksi lihavaa laiduttamaan vuodessa 60kg. Mullako ei ole varaa siis osallistua keskusteluun?

Mitä sieniä tää mussukka on vetänyt?

Koronadenialismissa ja rokotekritiikissä natsi kohtaa joogin; äärioikeistolainen salaliittoteoreetikko ja Maria Nordinia fanittava hippityttö löytävät toisensa. Osa näistä ihmisistä on ajautunut yhteiskunnan ulkopuolelle, he ovat jo valmiiksi marginaalissa, kiistävät lääketieteen, eivät luota viranomaisiin. Joillain on vahva salaliittoteoreettinen tausta, he uskovat, että meitä hallitsevat hullut ja pahat – tai kenties liskoihmiset.

Onks koronafanit jotenkin normaalia enemmän paniikissa vai mikäs homma tääl on nykyään :D
Paljon tuttua aivopesumantraa tullut viimeaikoina.
Vaikuttaisi siltä, että nyt joka puolella öyhötetään: ”kukaan ei ole turvassa ennenkuin joka iikka on rokotettu..”

Kai tämä juontaa jostain pettymyksestä ja kiukusta, kun rokote ei hävittänyt tätä k-flunssaa. Selkeästi aistittavissa tämä muutos.

Jos rokote olisi ollut pelastus, niin tottakai se näkyisi ympäri maailman. Rokote olisi voinut olla ”pelastus” jos se olisi tarjottu vain riskiryhmille ja tämän jälkeen olisi onnistuttu vielä testauksen tukahdutuksessa.

Mitä sieniä tää mussukka on vetänyt?
Tämä on kyllä hyvin kuvaavaa, kun monessa muussa asiassa teräviä juttuja kirjoitteleva Ukkola on tässä asiassa täysin sekaisin ja tunteiden vallassa. Ehkä se on sitä pettymyksen purkautumista. Kuin lapselta olisi peruttu huvipuistoretki tms..

Heh, hold the line, rokottamattomia sorretaan jne. Samaan aikaan tässä ketjussa on menossa melkoinen jaottelu läskeihin (ei hoitoa, hoito omalla rahalla, pakkokeinoja laihtumiseen), bodaajiin (natu ok, roinattu niin ja näin, mutta kuitenkin ihmiskunnan ainoa kerma), röökaajiin, ryypääjiin, jne jne jne. Kaikkia muita saa aina "sortaa" paitsi sitä omaa viiteryhmää.

Ja kukaan ei pidä tätä hieman hassuna toimintana? Sen sijaan, että etsittäisiin eri laitoja lähentäviä seikkoja keksitään vaan jatkuvasti lisää eri ryhmittelyjä. Aika moni minua viisaampi ihminen maailmassa onkin todennut, että esim. somessa luodaan nykyään ihan tarkoituksellisesti vastakkainasettelua ja halutaan ihmisten suuttuvan jotta liikenne kasvaa ja rahaa tulee lisää.
Sinä ja kaltaisesi tässä vaaditte ihmisten perusoikeuksien rajoittamista ja kastijakoa. Minä vastustan tätä, mutta jos siihen mennään niin tehdään se edes jollain faktapohjaisilla perusteilla.

Vaikuttaisi siltä, että nyt joka puolella öyhötetään: ”kukaan ei ole turvassa ennenkuin joka iikka on rokotettu..”

Kai tämä juontaa jostain pettymyksestä ja kiukusta, kun rokote ei hävittänyt tätä k-flunssaa. Selkeästi aistittavissa tämä muutos.

Jos rokote olisi ollut pelastus, niin tottakai se näkyisi ympäri maailman. Rokote olisi voinut olla ”pelastus” jos se olisi tarjottu vain riskiryhmille ja tämän jälkeen olisi onnistuttu vielä testauksen tukahdutuksessa.
Rokote ei pelastakkaan taudilta. Siksi täytyy löytää joku jota syyttää ettei tarvitse peiliin katsoa

Se on ikävä taas kun se ohjataan syyttömien (meidän) niskaan tuo turhautuminen ja pelko.
Mutta sehän on tarkoituskin. Päättäjät tekevät aina saman kaikissa vastaavissa.

Back
Ylös Bottom