Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
@mikasa90 onko mikasalla mitään tietoa tästä?

Onko kukaan kerennyt oikeasti vielä perehtyyn tuohon nyt julkaistuun salattavaksi haluttuun aineistoon? Juttelin nopsaan kaverin kanssa ja sanoi, että siellä olisi pfizerillä dataa että rokotteesta aiheutunut keskenmenoja ja imeväiskuolleita myös. Eli rokotetut äidit imettäneet lapsia, jotka sitten kuolleet ja nämä on tiedossa. Ei ihme että on haluttu salata.
Ekaa kertaa kuulen nyt. Mikä tällänen on? Pystyskö joku linkkaa tänne?

Edit. pitäis saaha se ivermektiinijuttukin aikaseks tsekata.

Heh, hold the line, rokottamattomia sorretaan jne. Samaan aikaan tässä ketjussa on menossa melkoinen jaottelu läskeihin (ei hoitoa, hoito omalla rahalla, pakkokeinoja laihtumiseen), bodaajiin (natu ok, roinattu niin ja näin, mutta kuitenkin ihmiskunnan ainoa kerma), röökaajiin, ryypääjiin, jne jne jne. Kaikkia muita saa aina "sortaa" paitsi sitä omaa viiteryhmää.

Ja kukaan ei pidä tätä hieman hassuna toimintana? Sen sijaan, että etsittäisiin eri laitoja lähentäviä seikkoja keksitään vaan jatkuvasti lisää eri ryhmittelyjä. Aika moni minua viisaampi ihminen maailmassa onkin todennut, että esim. somessa luodaan nykyään ihan tarkoituksellisesti vastakkainasettelua ja halutaan ihmisten suuttuvan jotta liikenne kasvaa ja rahaa tulee lisää.

Heh, hold the line, rokottamattomia sorretaan jne. Samaan aikaan tässä ketjussa on menossa melkoinen jaottelu läskeihin (ei hoitoa, hoito omalla rahalla, pakkokeinoja laihtumiseen), bodaajiin (natu ok, roinattu niin ja näin, mutta kuitenkin ihmiskunnan ainoa kerma), röökaajiin, ryypääjiin, jne jne jne. Kaikkia muita saa aina "sortaa" paitsi sitä omaa viiteryhmää.

Ja kukaan ei pidä tätä hieman hassuna toimintana? Sen sijaan, että etsittäisiin eri laitoja lähentäviä seikkoja keksitään vaan jatkuvasti lisää eri ryhmittelyjä. Aika moni minua viisaampi ihminen maailmassa onkin todennut, että esim. somessa luodaan nykyään ihan tarkoituksellisesti vastakkainasettelua ja halutaan ihmisten suuttuvan jotta liikenne kasvaa ja rahaa tulee lisää.
Taas syyllistämistä niitä kohtaan jotka haluavat vapauden valita itse.
Taktiikat vaan pysyy samoina eikä mikään muutu teillä.

Jos sä et näe sortoa siinä, kun ihmisiltä uhataan viedä työpaikat sekä normaali elämä tällä niin olet se hyödyllinen idootti taas joka syyttää nyt meitä tästä.
Ehei. Sinä luot sitä eripuraa. Minä ja varmasti valtaosa täällä haluaa vain elää järkevässä maailmassa missä ihmisellä on arvoa sekä oikeudet kuten meidät kasvatettu.

Asia selvä. 47v ja edelleen terveenä hengissä ja hyvässä kunnossa. Mutta ehkä ei sitten parane ottaa kantaa kun sä tiedät paremmin. Täällä kyllä hiljennetään kaikki kriittiset aggressiivisella painostuksella.
Ei tämä ole mikään kilpailu kumpi kuolee ekana läski vai bodari. Läski voi elää kauan ilman ongelmia ja niin voi bodarikin. Väitätkö oikeasti , jos mennään ääripäihin, että hc bodaus on terveellistä? Luuletko että se on mustavalkoista? Taas mennään sä tiedät paremmin linjalle. Mun pointti oli että.mua vituttaa se että joku random youtubebodari puhuu paskaa läskeistä mutta itse vetää 3 grammaa anabolisia. Puhun yleisesti.

Onko kukaan kerennyt oikeasti vielä perehtyyn tuohon nyt julkaistuun salattavaksi haluttuun aineistoon? Juttelin nopsaan kaverin kanssa ja sanoi, että siellä olisi pfizerillä dataa että rokotteesta aiheutunut keskenmenoja ja imeväiskuolleita myös. Eli rokotetut äidit imettäneet lapsia, jotka sitten kuolleet ja nämä on tiedossa. Ei ihme että on haluttu salata.
Jos tarkoitat salauksella sitä, että FDA haluaisi 55 vuotta aikaa käydä läpi luovutettavaksi haluttu aineisto, niin ei siinä kyse aineiston salauksesta ole (paitsi tarkoittaa toki käytännössä samaa).

Täällä ihan hyvä selostus tilanteesta: https://www.reuters.com/legal/gover...ss-foia-request-over-vaccine-data-2021-11-18/

Ja mistä toi 55 vuotta tulee:

Justice Department lawyers representing the FDA note in court papers that the plaintiffs are seeking a huge amount of vaccine-related material – about 329,000 pages.
But the FDA can’t simply turn the documents over wholesale. The records must be reviewed to redact “confidential business and trade secret information of Pfizer or BioNTech and personal privacy information of patients who participated in clinical trials,” wrote DOJ lawyers in a joint status report filed Monday.

The FDA proposes releasing 500 pages per month on a rolling basis, noting that the branch that would handle the review has only 10 employees and is currently processing about 400 other FOIA requests.
To meet the plaintiffs’ proposed FOIA deadline, the FDA would have to process a daunting 80,000 pages a month.

Jos et tätä tarkoittanut niin tuhlasin aikaa :giggle:

Tää on niin pää perseessä ettei tajua olevansa kohta rokottamaton taas
ja taas
ja taas

ja taas

sitten mietitään miks näin... ainii tää on influenssa lol

View: https://streamable.com/2phzdd

Kerro nyt ihmeessä, millä tavalla olen pää perseessä? Mistä sinä edes tiedät, aionko ottaa rokotteita jatkossa tai olenko ottanut ensimmäistäkään?

Lopeta jo noiden typerien oletusten tekeminen ja pysy asiassa. Jos kommentistani löydät jotain virheitä tai sinulla on jokin eriävä mielipide, niin kerro se, äläkä turhaan lähde tuohon "joo olet aivopesty, sulla on pää perseessä" huuteluun. Yksi syy asettaa pelkästään rokottamattomia koskevia rajoituksia on se, että yhä useampi ottaisi rokotteen. Ymmärrätkö, että tuo ei ole minun mielipide, vaan ihan tosiasia? Tuohon pyritään, se on sitten toinen asia, onko tuo keino oikea.

Kerro nyt ihmeessä, millä tavalla olen pää perseessä? Mistä sinä edes tiedät, aionko ottaa rokotteita jatkossa tai olenko ottanut ensimmäistäkään?

Lopeta jo noiden typerien oletusten tekeminen ja pysy asiassa. Jos kommentistani löydät jotain virheitä tai sinulla on jokin eriävä mielipide, niin kerro se, äläkä turhaan lähde tuohon "joo olet aivopesty, sulla on pää perseessä" huuteluun. Yksi syy asettaa pelkästään rokottamattomia koskevia rajoituksia on se, että yhä useampi ottaisi rokotteen. Ymmärrätkö, että tuo ei ole minun mielipide, vaan ihan tosiasia? Tuohon pyritään, se on sitten toinen asia, onko tuo keino oikea.
hahahaa "mistä tiedät olenko ottanut tai otanko jne jne."

Taas tätä vääntöä. Toimiiko tuo oikeasti? No sä olet aika sekaisin sitten jos et ole ottanut, mutta muille lobbaat silti.
Suoraansanoen aika npc setit

Meni ohi?
Siis rokote nostaa riskiä (vaikkakin häviävän vähän) ja dropittaminen nostaa riskiä (vähän). Niin eikös se ole siis noussut riski.
Miten lie Pekalla nyt menee? En seuraa. Toivottavasti hyvin ja paremmin.
Tämä kiinnostaisi itselläkin, onko kellään tietoa joko reenit jatkuu normaalisti?

Ei se lopeta. Aika ahdistuneelta vaikuttaa. Ihan sama mitä sanoo, niin hän hyökkää, tekee oletuksia ja haukkuu milloin miksikin. Munkin asioista ja mielipiteistä se tietää enemmän kuin mä itse. Aivan turhaa tuhlata aikaa.

Taas syyllistämistä niitä kohtaan jotka haluavat vapauden valita itse.
Taktiikat vaan pysyy samoina eikä mikään muutu teillä.

Jos sä et näe sortoa siinä, kun ihmisiltä uhataan viedä työpaikat sekä normaali elämä tällä niin olet se hyödyllinen idootti taas joka syyttää nyt meitä tästä.
Ehei. Sinä luot sitä eripuraa. Minä ja varmasti valtaosa täällä haluaa vain elää järkevässä maailmassa missä ihmisellä on arvoa sekä oikeudet kuten meidät kasvatettu.
Ihan oikeasti Roopeli, joko sulla menee niin lujaa, että et ehdi lukea toisten kirjoituksia ajatuksella tai sitten ymmärrät asiat tahalleen väärin.

Totta helvetissä se on "sortoa" (mielestäni hitusen liian jyrkkä ilmaisu) jos ruvetaan rokotuksen perusteella esim. estämään työskentely, mutta kun näköjään sinä et sitten tajua, että ihan ihan väärin on vaatia jonkin toisen ryhmän vastaavaa "sortoa". Eli vaikka täällä ehdotettuja eri ruokailukieltoja läskeille, läskien itse aiheutettujan tautien hoitamisen 100% omavastuuta jne.

Mutta toki taas tulkitse viestini ihan oman agendasi mukaisesti, mikä ei toki ole mitään uutta. Tekee vaan tänne kirjoittelun aivan helvetin raskaaksi kun saa jokaisen asian vääntää aina uudelleen rautalangasta. Paitsi jos heittää agendaan sopivan random twiitin.

Ei se lopeta. Aika ahdistuneelta vaikuttaa. Ihan sama mitä sanoo, niin hän hyökkää, tekee oletuksia ja haukkuu milloin miksikin. Munkin asioista ja mielipiteistä se tietää enemmän kuin mä itse. Aivan turhaa tuhlata aikaa.
Se on aika helppoa. Riittää kun kommentoi siihen mitä kirjoitatte.

Ihan oikeasti Roopeli, joko sulla menee niin lujaa, että et ehdi lukea toisten kirjoituksia ajatuksella tai sitten ymmärrät asiat tahalleen väärin.

Totta helvetissä se on "sortoa" (mielestäni hitusen liian jyrkkä ilmaisu) jos ruvetaan rokotuksen perusteella esim. estämään työskentely, mutta kun näköjään sinä et sitten tajua, että ihan ihan väärin on vaatia jonkin toisen ryhmän vastaavaa "sortoa". Eli vaikka täällä ehdotettuja eri ruokailukieltoja läskeille, läskien itse aiheutettujan tautien hoitamisen 100% omavastuuta jne.

Mutta toki taas tulkitse viestini ihan oman agendasi mukaisesti, mikä ei toki ole mitään uutta. Tekee vaan tänne kirjoittelun aivan helvetin raskaaksi kun saa jokaisen asian vääntää aina uudelleen rautalangasta. Paitsi jos heittää agendaan sopivan random twiitin.
On eri kun muutama jossain foorumilla vaatii jotain "sortoa" kuin valtiotasolla tehdään oikeaa sortoa konkreettisesti. Kannattaa taas pitää ne mittasuhteet kunnossa ja realiteetit missä kuljemme.

Mun pointti oli että.mua vituttaa se että joku random youtubebodari puhuu paskaa läskeistä mutta itse vetää 3 grammaa anabolisia.
Kuka vetää? Sano nimi. Ootko koskaan lukenut iltalehden ja sanomien kommenttikenttä kun on bodarista uutinen? Et varmaan, no meeppä lukemaan ja kato miten lihavat ja normaalit vetää niin vitun törkeesti bodareita.

Ja edelleen, lihavia niin helvetisti enemmän mitä bodareita, ne kuormittaa infernaalisesti enemmän terveydenhuoltoa.

Mutta sinä olet hypännyt kaapin päälle, tiedät kaikkien kuurit ja kuten normaali sohvaperuna, oletat että kaikki vetää grammatolkulla, susta paistaa läpi se viha mitä treenaajat saa vastaansa. Kauheeta tilitystä aina muiden lääkkeistä, nimenomaan lääkkeistä. Se on kumma kun ne on aina naturaalin kielenpäällä ja ollaan sitten niin olevinaan parempia ihmisiä.

Sano se nimi kuka vetää 3g anabolisia ja haukkuu lihavia, mä etin sulle yhden uutisen missä on 40 tyyppiä haukkumassa bodaria. Sano nimi kiitos.

Mee lukemaan ja osallistu keskusteluun siellä, sehän on ihan sallittua bodareita piestä verbaalisesti, mutta ootas jos et ole natu, niin et saa sanoa lihavuuden ongelmista mitään. On sulla saatana periaatteet. Saako bodari haukkua bodaria voi sinä arvon ylikeisari? Saako?

Viimeksi muokattu:

Tässä vain käytetän muita esimerkkejä että porukka tajuaa mistä tossa passissa on kyse. Mä olen sitä mieltä että kaikkien pitää saada elää näkemällään tavalla. Läski saa syödä pullaa niin paljon kuin haluaa. Mutta läskin pitää ymmärtää että sen teoilla on sen elämään seurauksia. Turha tulla itkemään koronan vaarallisuudesta jos on vetänyt itsensä riskiryhmään. Sama homma roinaajilla, alkoholisteilla ja röökaajilla. Jos nämä ihmisryhmät saavat elämäntavan seurauksena jonkun taudin niin se pitää hyväksyä. Itse olen ihan täysin valmis hyväksymään koronan seuraukset rokottamattomana jos sellainen tulee. Luotan omiin opintoihini ja elämäntapaani täydellisesti ja olen varma että en tule saamaan koronaa.

Onks koronafanit jotenkin normaalia enemmän paniikissa vai mikäs homma tääl on nykyään :D
Paljon tuttua aivopesumantraa tullut viimeaikoina.

Tässä vain käytetän muita esimerkkejä että porukka tajuaa mistä tossa passissa on kyse. Mä olen sitä mieltä että kaikkien pitää saada elää näkemällään tavalla. Läski saa syödä pullaa niin paljon kuin haluaa. Mutta läskin pitää ymmärtää että sen teoilla on sen elämään seurauksia. Turha tulla itkemään koronan vaarallisuudesta jos on vetänyt itsensä riskiryhmään. Sama homma roinaajilla, alkoholisteilla ja röökaajilla. Jos nämä ihmisryhmät saavat elämäntavan seurauksena jonkun taudin niin se pitää hyväksyä. Itse olen ihan täysin valmis hyväksymään koronan seuraukset rokottamattomana jos sellainen tulee. Luotan omiin opintoihini ja elämäntapaani täydellisesti ja olen varma että en tule saamaan koronaa.
Ei kai tässä ketjussa kukaan ole ehdottanut mitään pakkokeinoja rokottamattomille? Löytyykö edes montaa, jos ollenkaan, passin kannattajia? Eli sikäli menee se lisäjaottelu väärään osoitteeseen täällä, kun ollaan varmasti kaikki näistä passi- yms. asioista melko samaa mieltä. Viime aikoina on tuon läskikeskustelun lisäksi nähdäkseni keskitytty aika paljon rokotteen hyödyn/hyödyttömyyden ihmettelyyn.

On eri kun muutama jossain foorumilla vaatii jotain "sortoa" kuin valtiotasolla tehdään oikeaa sortoa konkreettisesti.
No niin, kerrankin täysin järkevä kommentti ilman toisen kirjoittajan haukkumista ja/tai sanojen suuhun laittamista. Tämähän muistuttaa jo keskustelua. Ja tämä ei ole vittuilua, ehkä kevyttä naljailua, mutta oikeasti olisi hienoa jos linjasi olisi useimmin tämän tapaista.

Back
Ylös Bottom