MÖYKKYNEN
VIP
Asuntolainan maksu ei ole vapaaehtoinen. Jos jättäisit velkasi maksamatta niin se olisi rikos. Totta kai voisit itkeä siitä, mutta se olisi silti rikos.Koronaketjussa en jaksa huolehtia ylipainoisista, narkkareista, roinareista, tupakoitsijoista yms. Tuo vie vain itse asiaa sivuraiteille.
Ihmettelen vain yhtälöä kun halutaan tehdä kuten itse halutaan, mutta silti oletetaan että jos ongelmia seuraa, niin yhteiskunta hoitaa. Ei voi olla niin, että yksilön vastuu katkeaa siihen kun ongelmia tulee.
Hyppään nyt itsekin sivuraiteille, että saadaan ratakiskoesimerkki lisää. Minä päätän, ettei huvitakaan maksaa enää asuntolainaa, koska kyseessä on pelkkä yhteiskunnan salajuoni pitää minut kiinni oravanpyörässä. Eikö olisi hullua, jos seuraavaksi itkisin sitä että minulta lähtee talo myyntiin, enkä saakaan asua siinä enää?
Koronarokote on vapaaehtoinen. Jos jättäisit koronarokoteen ottamatta, se ei olisi rikos.
e. Vielä tähän "Ei voi olla niin, että yksilön vastuu katkeaa siihen kun ongelmia tulee.", niin kyllä voi olla ja on. Niin kauan kuin vastuu ei ole lakisääteinen, niin se katkeaa.
Viimeksi muokattu: