Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
No eipä tuo huippu-urheilunkaan maailmassa ihan ennennäkemätöntä ole, että valmentajat eivät täysin tikissä ole, vaikka varmasti treenistä ja ravinnosta tietävät ja ovat usein itse entisiä huippu-urheilijoita.
Mitä hyötyä on tiedosta jos sitä ei osaa soveltaa käytännössä. Pelkkä tieto ei riitä pitää olla myös kyky pitää mieli kurissa. Jos on koko ajan oman mielen vietävänä ilman mitään itsehillintää tai jos joku impulssi saa sut toimimaan sun tiedon vastaisesti niin aika heikkoa.

Salmisesta vielä että se on varmasti lihonnut sitä mukaa kun phizerin lahjusrahat tippuu tilille

Taidan sen verran ymmärtää että ei kannata olla keulakuva jossei pysty sitä tonttiaan kantamaan. Mä en edelleenkään ole ollut lapsuuden jälkeen kipeä. Eli taidan kuitenkin jotain terveydestä tietää. Jokainen kuitenkin saa itse päättää miten elää. Ja kenenkään ei pitäisi olla neuvomassa tai rajoittamassa toisten tekemistä.
Mut hei sä voit elää Salmisen oppien mukaan. Päästäänpä sit sustakin eroon

Ok. Lupaan kuolla heti kun saan kuolettavan syövän.
Ei vaan Salmisella ole mitään "oppeja joiden mukaan elää". Joten sit siitä mun kuolemasta ei kyllä päästä Salmista syyttämään.

Terveys on aina omista elämäntavoista kiinni. Jos luulet että joku tauti tulee vain suhun yhtäkkiä ilman mitään syytä niin olet hukassa. Maailma toimii aina niin että on syy ja seuraus. Toki jotkut asiat voi seurata geeneissä ja voi joutua maksamaan jonkun edeltäjänsä virheistä mutta noin yleisesti terveyttään ei voi ulkoistaa millään syyllä.

Ööö.
Kyllä sä oot niin ulapalla, että ei näy mastokaan enää rannalle.

Pfizer’s new COVID-19 protease inhibitor drug is not just “repackaged ivermectin”​

Pfizer recently announced that its new protease inhibitor-based drug was 89% effective in preventing hospitalization due to COVID-19 and it is seeking an emergency use authorization for it from the FDA. Antivaxxers claim that ivermectin targets the same protease and is being “suppressed” to protect Pfizer’s profits from the new drug. What’s the real story? Hint: Antivaxxers took a grain of truth and—shall we say?—exaggerated. A lot.

Pfizer’s new COVID-19 protease inhibitor drug is not just “repackaged ivermectin”​

Pfizer recently announced that its new protease inhibitor-based drug was 89% effective in preventing hospitalization due to COVID-19 and it is seeking an emergency use authorization for it from the FDA. Antivaxxers claim that ivermectin targets the same protease and is being “suppressed” to protect Pfizer’s profits from the new drug. What’s the real story? Hint: Antivaxxers took a grain of truth and—shall we say?—exaggerated. A lot.
Se on juurikin sitä. Miksi mikasa valehtelet?

Ivermektiini oli matolääke kun joku muu sitä tarjoaa.

Eikös tässäkin ketjussa ollut jo melkeen vuossitten tota pähkäilyä, että tulee tulevaisuudessa olemaan osana jotain lääkettä tuo ivermectin.
Se vaan se hevosloislääkkeen omakäyttö oli se mikä oli hullua.
Mutta itse lääkeaine oikein rakennettuna lienee toimivaa sorttia.

Aina voi käydä paska munkki, mutta se on elämää. Silti yksilö pystyy itse tekemään asioita mitkä VAIKUTTAVAT MERKITTÄVÄSTI TERVEYTEEN.
Tästä voin olla pääosin samaa mieltä. Sen verran monta kertaa olen elämän varrella kuitenkin nähnyt paskan osuvan tuulettimeen hyvistä elintavoista huolimatta, nähnyt kuinka esim. krooniset taustasairaudet ja lääkitykset niihin tekevät painonhallinnan mahdottomaksi ja kokenut itse, kuinka stressi vetää kropan niin sekaisin että suorituskyky romahtaa ja paino hiipii ylös kohtuullisesta tiedon määrästä ja oikeisiin valintoihin pyrkimisestä huolimatta, että ei minusta ole miksikään ylijeesukseksi syyttämään ketään omista terveysongelmistaan, tai edes liikakiloista, ilman että oikeasti tuntisi sen ihmisen taustan, elintavat ja elämäntilanteen. Edes Salmista.

Itse olen, ikää jo yli 40, ollut tällä vuosituhannella saikulla kaksi kertaa, viimeksi vuonna 2012. En siitä huolimatta kuvittele olevani mikään kuolematon teräsmies vaan ennemmin kiitän tuuria ja koputan puuta, vaikka jatkuvasti yritänkin tehdä oman osani sen eteen, että tuuri jatkuisi.

Ihan mahdoton ajatus, että ihminen tietää jotain, mutta silti tekee erilaisen valinnan? Jos se toinen valinta vaikka tekee henkisesti hyvää sillä hetkellä? Aika hemmetin kapeakatseinen ajatusmaailma pitää olla jos kuvittelee, että ihmisen tietämys jostain asioista liittyy suoraan siihen mitä kyseinen ihminen päättää tehdä vaikka nyt ruokailun suhteen. Hänellä varmaan on tietämys ja kyky halutessaan tehdä eri tavalla, mutta on kato se VAPAUS VALITA! Ehkä tässä hässäkän jälkeen jossain kohtaa hänkin voi muutaman kilon tiputtaa, niin on sitten oikeutetumpi neuvomaan terveysasioissa. 🤦‍♂️

Huvittaa tuo, "vapaus valita" kun vertaa tähän piikki pakotukseen.

Tästä voin olla pääosin samaa mieltä. Sen verran monta kertaa olen elämän varrella kuitenkin nähnyt paskan osuvan tuulettimeen hyvistä elintavoista huolimatta, nähnyt kuinka esim. krooniset taustasairaudet ja lääkitykset niihin tekevät painonhallinnan mahdottomaksi ja kokenut itse, kuinka stressi vetää kropan niin sekaisin että suorituskyky romahtaa ja paino hiipii ylös kohtuullisesta tiedon määrästä ja oikeisiin valintoihin pyrkimisestä huolimatta, että ei minusta ole miksikään ylijeesukseksi syyttämään ketään omista terveysongelmistaan, tai edes liikakiloista, ilman että oikeasti tuntisi sen ihmisen taustan, elintavat ja elämäntilanteen. Edes Salmista.

Itse olen, ikää jo yli 40, ollut tällä vuosituhannella saikulla kaksi kertaa, viimeksi vuonna 2012. En siitä huolimatta kuvittele olevani mikään kuolematon teräsmies vaan ennemmin kiitän tuuria ja koputan puuta, vaikka jatkuvasti yritänkin tehdä oman osani sen eteen, että tuuri jatkuisi.
Minä ainakin arvostelen Salmista koska on terveyden irvikuva samalla vittuillen minulle ja vieden oikeuksiani. Korostuu vain se käärmeen rooli tuollakin, kun itse on huonokuntoinen läski ja koittaa minulle pakottaa asioita missä ei ole mitään järkeä.

Minä ainakin arvostelen Salmista koska on terveyden irvikuva samalla vittuillen minulle ja vieden oikeuksiani. Korostuu vain se käärmeen rooli tuollakin, kun itse on huonokuntoinen läski ja koittaa minulle pakottaa asioita missä ei ole mitään järkeä.
Sama homma. Mulle on ihan sama mitä valintoja ihmiset tekevät. Mutta jos heidän valintojen takia mulle aletaan pakottamaan jotain niin silloin on pakko huomauttaa

Huvittaa tuo, "vapaus valita" kun vertaa tähän piikki pakotukseen.
No siihen vähän niin kuin viittasin. :giggle: Eli varmaan pitäisi olla vapaus valita mitä syö, samalla tavalla kuin pitäisi olla vapaus valita ottaako piikkiä vai ei. Sitä valinnanvapautta täällä on toitotettu, niin sopinee tuohonkin asiaan.

Vaikka joku/jotkut julkisuuden henkilöt vituttaisikin, henkilöön menevät arvostelut tai arvailut elintavoistaan ovat kaikkein ala-arvoisinta kommentointia. Ja varsinkin "puskista huutelu" nimimerkin takaa.

Back
Ylös Bottom