Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Kuten sanottu, se on helvetin helppoa huudella netissä.

Et taida tietää mitään vastuullisista työtehtävistä, etkä siitä mitä on olla ns. keulakuva asioiden julkituonnissa.

Mutta pidä toi ylimielisyys ja tietämättömyys. Äläkä tosiaan neuvo muita. On helpompi elämä noin niinku yksilön kannalta.
Taidan sen verran ymmärtää että ei kannata olla keulakuva jossei pysty sitä tonttiaan kantamaan. Mä en edelleenkään ole ollut lapsuuden jälkeen kipeä. Eli taidan kuitenkin jotain terveydestä tietää. Jokainen kuitenkin saa itse päättää miten elää. Ja kenenkään ei pitäisi olla neuvomassa tai rajoittamassa toisten tekemistä.
Mut hei sä voit elää Salmisen oppien mukaan. Päästäänpä sit sustakin eroon

Höhöhö ymmärrät varmaan että terveydenalan ammattilaisella pitäisi olla kyky huolehtia itsestään tilanteessa kuin tilanteessa. Jos on opetellut terveydestä niin osaa tehdä kaupassa oikeat valinnat. Ja luulisi ruokailurytmin ja ruokailutottumusten olla hallussa. Mutta näkeehän se että Salmisella näin ei ole. Tuon näköisen kaverin ei pitäisi neuvoa ketään terveydessä.
Ihan mahdoton ajatus, että ihminen tietää jotain, mutta silti tekee erilaisen valinnan? Jos se toinen valinta vaikka tekee henkisesti hyvää sillä hetkellä? Aika hemmetin kapeakatseinen ajatusmaailma pitää olla jos kuvittelee, että ihmisen tietämys jostain asioista liittyy suoraan siihen mitä kyseinen ihminen päättää tehdä vaikka nyt ruokailun suhteen. Hänellä varmaan on tietämys ja kyky halutessaan tehdä eri tavalla, mutta on kato se VAPAUS VALITA! Ehkä tässä hässäkän jälkeen jossain kohtaa hänkin voi muutaman kilon tiputtaa, niin on sitten oikeutetumpi neuvomaan terveysasioissa. 🤦‍♂️

Stressi.
Se on kiva varmaan olla ollu mulkkujen nettihuutelijoiden sylkukuppina pari vuotta?

Siis, että ei käy kateeks näitä jotka joutuu esillä olemaan.

Some aikakausi on tehnyt sen, että nimittely ja henkilökohtaisuuksiin menemisestä on tullut sallittua internetissä. Harva sitä päin naamaa kehtaa alkaa haukkumaan toista, varsinkaan jos vieressä olisi ystävät katsomassa ja kuuntelemassa.

Jokainen joka ottaa tuollaisen viran vastaa tulee myös tiedostaa se, että nahan pitää olla paksua. Koronan kohdalla on tapahtunut ylilyöntejä, pohjattomia lupauksia niin paljon, että olisi jossakin välissä olisi ollut hyvä ihan rehellisesti sanoa, että ollaan tehty virheitä. Jos esim. maskisuositus jätettiin aluksi kertomatta sen takia, että ei olisi ollut maskeja kaikille. No olisiko voinut tehdä homman niin, että olisi suositeltu maskeja vain riskiryhmään kuuluville? Riittää, että 60% ottaa rokotteen jne.

Itse ainakin olen omassa työssä ja elämässä joutunut kohtaamaan tilanteissa joissa olen luullut väärin, muistanut väärin tai vain puhtaasti tehnyt itse virheen. Työ on sellainen, että virheet myös helposti maksaa. Silti olen nostanut käden pystyyn ja kertonut, että näin pääsi tapahtumaan.

Ihan mahdoton ajatus, että ihminen tietää jotain, mutta silti tekee erilaisen valinnan? Jos se toinen valinta vaikka tekee henkisesti hyvää sillä hetkellä? Aika hemmetin kapeakatseinen ajatusmaailma pitää olla jos kuvittelee, että ihmisen tietämys jostain asioista liittyy suoraan siihen mitä kyseinen ihminen päättää tehdä vaikka nyt ruokailun suhteen. Hänellä varmaan on tietämys ja kyky halutessaan tehdä eri tavalla, mutta on kato se VAPAUS VALITA! Ehkä tässä hässäkän jälkeen jossain kohtaa hänkin voi muutaman kilon tiputtaa, niin on sitten oikeutetumpi neuvomaan terveysasioissa. 🤦‍♂️
No siis ei hän tiedä terveydestä mitään juttujen perusteella sekä ei tiedä myöskään miten syödä jne.

Ei kovin vakuuttava CV

Niin olishan se vähän koomista jos ton näkönen kaveri ku Salminen esim olis personal trainer :D:D

Some aikakausi on tehnyt sen, että nimittely ja henkilökohtaisuuksiin menemisestä on tullut sallittua internetissä. Harva sitä päin naamaa kehtaa alkaa haukkumaan toista, varsinkaan jos vieressä olisi ystävät katsomassa ja kuuntelemassa.

Jokainen joka ottaa tuollaisen viran vastaa tulee myös tiedostaa se, että nahan pitää olla paksua. Koronan kohdalla on tapahtunut ylilyöntejä, pohjattomia lupauksia niin paljon, että olisi jossakin välissä olisi ollut hyvä ihan rehellisesti sanoa, että ollaan tehty virheitä. Jos esim. maskisuositus jätettiin aluksi kertomatta sen takia, että ei olisi ollut maskeja kaikille. No olisiko voinut tehdä homman niin, että olisi suositeltu maskeja vain riskiryhmään kuuluville? Riittää, että 60% ottaa rokotteen jne.

Itse ainakin olen omassa työssä ja elämässä joutunut kohtaamaan tilanteissa joissa olen luullut väärin, muistanut väärin tai vain puhtaasti tehnyt itse virheen. Työ on sellainen, että virheet myös helposti maksaa. Silti olen nostanut käden pystyyn ja kertonut, että näin pääsi tapahtumaan.
Nimenomaan. Miettinyt miten nuo eivät oikeissa töissä pärjäisi, koska tuollainen käärmemäinen tapa valehdella tuottavassa työssä ei johtaisi kuin potkuihin.
Noissa hommissa voi ilmeisesti puhua paskaa niin paljon kuin voi ja siirtää syytä aina muille (tämä on varmaan se tärkein ominaisuus, olla käärme). Ei onnistuisi oikeissa töissä.

Mä en edelleenkään ole ollut lapsuuden jälkeen kipeä. Eli taidan kuitenkin jotain terveydestä tietää.

Onneksi olkoon vain enkä epäile hyviä elämäntapojasi, mutta jos ajattelet noin puusilmäisesti että kaikki sairaudet tai edes ylipaino ovat kiinni vain elintavoista ja terveysongelmat vain ihmisten omaa laiskuutta ja tyhmyyttä, niin valitettavasti et kyllä tiedä terveydestä tai elämästä ylipäänsä yhtään mitään.

On muuten ihan järkyttävää paskaa. Perjantaina pikkujooulut. Pitää jotain valehdella sinne koronabottiin ni pääsee testeihin ja sitä myöten baariin.

Piti tääki päivä nähdä vielä oman elinhistorian aikana....

kaukasii muistoja on vaan ne päivät ku sai vielä vapaana liikkua ja nähdä kavereita pitää hausakaa yms... VITTTTTU !!!!!!!!!!!!

1637048063818.webp

Onneksi olkoon vain enkä epäile hyviä elämäntapojasi, mutta jos ajattelet noin puusilmäisesti että kaikki sairaudet tai edes ylipaino ovat kiinni vain elintavoista ja terveysongelmat vain ihmisten omaa laiskuutta ja tyhmyyttä, niin valitettavasti et kyllä tiedä terveydestä tai elämästä ylipäänsä yhtään mitään.
Samaa voi sanoa sinulle jos luulet covidin olevan joku ainoa tauti tällä hetkellä tai paha sairaus

Mt-ongelmat ja ylipaino ovat paljon paljon vakavemmat vitsaukset tälläkin hetkellä.

Niin olishan se vähän koomista jos ton näkönen kaveri ku Salminen esim olis personal trainer :D:D
No eipä tuo huippu-urheilunkaan maailmassa ihan ennennäkemätöntä ole, että valmentajat eivät täysin tikissä ole, vaikka varmasti treenistä ja ravinnosta tietävät ja ovat usein itse entisiä huippu-urheilijoita.

On muuten ihan järkyttävää paskaa. Perjantaina pikkujooulut. Pitää jotain valehdella sinne koronabottiin ni pääsee testeihin ja sitä myöten baariin.

Piti tääki päivä nähdä vielä oman elinhistorian aikana....

kaukasii muistoja on vaan ne päivät ku sai vielä vapaana liikkua ja nähdä kavereita pitää hausakaa yms... VITTTTTU !!!!!!!!!!!!
Jättäisin väliin. En ottaisi mitään tikkuja tai muutakaan tämän takia. Jää rahani pois tästä touhusta. Ikävä ravintolayrittäjille mutta ei voimitään. Syyttömiä tähän olemme.

Lyön vetoa, että stressi ei lihota vaan ruoka. Kokeile viikon vesipaastoa ni varmaan putoo paino vaikka kuinka stressais
Mulla on muuten niin, että jos esim töissä kiirettä ja stressiä, niin ruokahalu vähenee merkittävästi. En tiedä onko yleistä, mutta itellä ainakin näin päin.

Paljon nousee penkistä, paljon cooper?

Ja kun edellä puhuttiin rajotteista, ni ei mulla mitään rajotteita. Rokottamattomilla voi mun puolesta olla vaikka maailman tappiin. Ihan vaan vittumaisuudesta. Jos ei kiinnosta olla suojella heikompia, niin olkoot hylkiöitä. Miettikäät nyt, minä elän normaalisti, teillä ei ole vapautta omasta halustanne, ja minä elä tai muut rokotetut elää psykookissa ettekä te? Vittu LOL

Saako tähän vastata vaikka ei ollut mulle osoitettu kysymys? Lähinnä tuo paljon penkki ja cooper? =)

Mulla on muuten niin, että jos esim töissä kiirettä ja stressiä, niin ruokahalu vähenee merkittävästi. En tiedä onko yleistä, mutta itellä ainakin näin päin.
Sama homma jos stressiä ollut joskus liikunta ei kinnosta ja ruoka ei maistu. Paino tippuu ropisten....

Terveys on aina omista elämäntavoista kiinni. Jos luulet että joku tauti tulee vain suhun yhtäkkiä ilman mitään syytä niin olet hukassa. Maailma toimii aina niin että on syy ja seuraus. Toki jotkut asiat voi seurata geeneissä ja voi joutua maksamaan jonkun edeltäjänsä virheistä mutta noin yleisesti terveyttään ei voi ulkoistaa millään syyllä.

Terveys on aina omista elämäntavoista kiinni. Jos luulet että joku tauti tulee vain suhun yhtäkkiä ilman mitään syytä niin olet hukassa. Maailma toimii aina niin että on syy ja seuraus. Toki jotkut asiat voi seurata geeneissä ja voi joutua maksamaan jonkun edeltäjänsä virheistä mutta noin yleisesti terveyttään ei voi ulkoistaa millään syyllä.
Jep. Sitä juuri koitetaan tehdä yleisellä tasolla.
Aina voi käydä paska munkki, mutta se on elämää. Silti yksilö pystyy itse tekemään asioita mitkä VAIKUTTAVAT MERKITTÄVÄSTI TERVEYTEEN.
Jännästi ne itsensä kunnossapitävät eivät juuri koskaan ole kipeitä vaikka muuta koitetaan meille kertoa.

Back
Ylös Bottom