Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
No kuten sanottu kehuja satelee ja työt kulkee tavoitteiden kanssa hyvin.
Se on katsos tällä vähän erilaista oma työni kuin vaikka tehdasmiehentyö missä teet sen 8h tiettyyn aikaan taukoineen. En odota sinun ymmärtävän, koska olet kirjaimellisesti aika tyhmän oloinen ihminen, mutta voit miettiä mitä käsitteet liukuva työ vaikka tarkoittaa tai se teetkö työtä 8h putkeen? Olen muuten tällä hetkellä töissä edelleen. Oletko sinä?

Viesti sinne tänne kun katsoo toiselle näytölle ei vie aikaa mitään. (Minulla on muuten kolme näyttöä tässä) Se on samanverran kuin sinä katsot iltalehdestä tissejä tai uudet covid käsikirjoitukset. Ollaanpa sitä holier than thou kaveri, kun joku miellytä ja aletaa satuilemaan taas omasta päästä ettei töitä tehdä jne.
Nämä oli niitä lillukanvarsia taas ja on syynsä Joxuz miksi esim. sinä et tee tällaista työtä mitä itse teen. Se vaatisi jo jotain logiikkaa ja käsityskykyä asioista luovaa älyä.... Tai miten työt ja projektit hoidetaan maaliin. En minä edelleenkään olisi töissä jos en tekisi työtäni.
Ei jumalauta, nyt tää lesoilee jo näyttöjen määrällä täällä. Ja taas tiedetään kaikkien muiden työt samalla sitten. Mullapa onkin ropsu konttorilla 5 näyttöä käytössä, nih, revi siitä!

Pojat ei käsitä miten projektiluontoiset hommat menee. Välillä on vitun kiire ja monesti kun hoitaa hommat fiksusti saa hommat järjestettyä hyvin eikä kovaa kiirettä ole. Palavereja niitä vitun palavereja monesti pitkin päivää. Paras katsoo sivusilmällä mitä pakkotoistossa tapahtuu jne :D

Huvittaa kun moni miettii jotain minuutteja ja sitten istuisi itse vaikka noissa palavereissa ja kuinka monta sataa tuntia parhaimmillaan vuodessa menee niihin! Ja oman asian olisi voinut laittaa parissa mailissa... mutta ei kun pitää olla läsnä niissä. Tai sitten HR-kanojen kotkotustuokiot missä keksivät itselleen funktiota olla kuppaamassa firmaa ja aiheuttamassa mt-ongelmia työväelle.
Juuri näin. Omissa töissäni sama juttu. Ei ole väliä milloin ja kauanko töitä tekee. Vain tuloksilla on väliä.

Haiskahtaa siltä, että nämä minuuttien laskijat ovat töissä esim. jossain pakkotahtisessa kokoonpanolinjatyössä, jossa vessatauotkin kellotetaan. Eikä siinä, en missään nimessä väheksy näitä hommia mutta pitäisi kuitenkin ymmärtää, että koulutuksen ja vastuullisemman aseman myötä työminuuttien laskeminen klo 8-16 välillä ei ole enää relevanttia, esim. ylemmät toimihenkilöt tai johtavassa asemassa olevat. Mutta kuten sanottu, kaikki työ on arvokasta, myös näiden minuutinlaskijoiden kokoonpanotyö tms.

Tämä, mutta kun ei. Paska on housussa rokotetuilla.
Sitä en ole vieläkään tajunnut miten covid rokotetuilla edes voi olla paskat housussa. Heidänhän pitäisi juurikin vetää mojitoja ja todeta olevansa turvassa vihdoin... mutta ei päinvastoin. Covid rokottamattomat taas tuntuvat entistä vahvemmilta.

Ensinnäkin ei tuskin ole. Toisekseen en vittu tajua, mikä ihmeen tarkoitus on juhlia rokotteen tehoa. Siis jos nyt vaikka ajatellaan, että sen on ennakoitu olevan vaikka 90% ja osoittautuukin että se on 80%, niin täällä tulee mekkala ja juhlitaan, että paska piikki.

Eikö tämä nyt vain todista, että teitä pikkupoloiset pelottaa piikki, ja takerrettu mihin vain, jotta sitä ei tarvitsisi ottaa. Ei kyse ole mistään piikin fanittamista, vaan siinä, että kumpi on tilastojen valossa järkevämpää yksilön ja yhteiskunnan näkökulmasta: sen ottaminen vai ottamatta jättäminen. Suurimmalle osalle ensimmäinen on täysin selvä valinta, mutta täällä te pelokkaat mussukat pelkäätte maailmaa, ettekä voi mennä rokotettavaksi.
Ei. Vaan sä pelkäät koronaa koska sun elämäntavat ei ole kunnossa. Me pidetään itsestämme huolta niin ei tarvitse käyttää mitään ylimääräistä.

Varmaan pointti se, että olet kirjottanut tänne noin 4000 viestiä, joista vaikka karkeesti puolet työajalla. Siihen mukaan laskettuna se, että luet jokaisen viestin mitä muut kirjoittaa. Niin vaikka jokainen viestisi olisi vienyt aikaa vain 1 min lukemisineen ja kirjoittamiseen, niin 2000 viestiä x 1 min = 2000 min, eli reilut 33 h puoleen vuoteen. Tuo vastaa jo melkein viikon saikkua, jos kyse 7,5 h päivistä. Eli 2 viikkoa vuoteen.

Turha varmaan alkaa miettiin jotakin työnsankari-mitalia? Sen verran aktiivista tuo toimintasi kuitenkin on, että aina kun pakkikselle eksyy ja tämän ketjun avaa, niin sinun viestejä esillä.

Samaan tyyliinhän tupakkamiehen työaikaa lyhentää jo merkittävästi ne 5 min tupakkatauot.
Työnantajan velvollisuuteen kuuluu tarjota koko päiväksi hommia. Ei ole työntekijän vika jos jää luppoaikaa

Juuri näin. Omissa töissäni sama juttu. Ei ole väliä milloin ja kauanko töitä tekee. Vain tuloksilla on väliä.

Haiskahtaa siltä, että nämä minuuttien laskijat ovat töissä esim. jossain pakkotahtisessa kokoonpanolinjatyössä, jossa vessatauotkin kellotetaan. Eikä siinä, en missään nimessä väheksy näitä hommia mutta pitäisi kuitenkin ymmärtää, että koulutuksen ja vastuullisemman aseman myötä työminuuttien laskeminen klo 8-16 välillä ei ole enää relevanttia, esim. ylemmät toimihenkilöt tai johtavassa asemassa olevat. Mutta kuten sanottu, kaikki työ on arvokasta, myös minuutinlaskijoiden kokoonpanotyö tms.
Joo samaa mietin ja itsekään en halua arvostella kenenkään työtä ja kaikki siivojista lähtien ovat arvokkaita ja omaavat tärkeän roolin... silti juuri tuo haiskahti mistä puhuit. Itse olen ylempi-toim. ja täytyy sanoa kyllä, että hyviäkin etuja on tässä hommassa kuten työajat ja en kyllä ihan heti 8-16 hommaa tekisi. Toisaalta joskus päivät voi olla 8-20 tässä hommassa, mutta ei ketään kiinnosta tosiaan näpittääkö jennalle vaikka puolet työajasta jos hommat hoituu. Olen myös huomannut että se millainen tyyppi olet vaikuttaa kanssa paljon ja kuinka sopii tiimihommiin.

Noh se siitä. Mutta oli pakko vähän oikaista taas covid fanbasea työelämän erinäisistä tasanteista.

Työnantajan velvollisuuteen kuuluu tarjota koko päiväksi hommia. Ei ole työntekijän vika jos jää luppoaikaa
Ei tässä työssä oleteta edes että teet 8h tuijottaen näyttöä. Siihen ei kannusteta mitenkään. Päinvastoin. Ajattelutyö vaatii katsomista muualle vähän väliä vaikka lähtee kävelemään ulos jne.

Tää show alko kohta 2 v sitten. Koko ajan täällä höpötelty näitä narratiivi sitä ja tätä dystopioita. Nykyisin käydään töissä työpaikalla ja salilla painimassa. Ja syömässä ja baarissa. AINOA ero on, että osa suomalaisista ei saa raflasta viinaa klo 24 jälkeen. Ai sori, unohdin, että jengiä on kuollut kuin kärpäsiä tohon "kokeelliseen geenimanipuloituun myrkkypiikkiin".

Ei. Vaan sä pelkäät koronaa koska sun elämäntavat ei ole kunnossa. Me pidetään itsestämme huolta niin ei tarvitse käyttää mitään ylimääräistä.
Paljon nousee penkistä, paljon cooper?

Ja kun edellä puhuttiin rajotteista, ni ei mulla mitään rajotteita. Rokottamattomilla voi mun puolesta olla vaikka maailman tappiin. Ihan vaan vittumaisuudesta. Jos ei kiinnosta olla suojella heikompia, niin olkoot hylkiöitä. Miettikäät nyt, minä elän normaalisti, teillä ei ole vapautta omasta halustanne, ja minä elä tai muut rokotetut elää psykookissa ettekä te? Vittu LOL

Itävallassa asuva suomalainen kertoo, että rajoitukset tuskin jäävät tähän.
Itävalta aloittaa tänään ensimmäisenä EU:ssa maanlaajuisen koronasulun, joka koskee vain rokottamattomia. Itävallan tartuntatilanne on pahentunut viime aikoina. Lauantaina uusia tartuntoja ilmoitettiin ennätyksellisesti yli 13 000.
Tirolin osavaltiossa asuva suomalinen Heidi Sturm-Noren on kahdesti rokotettu, ja häntä uudet rajoitukset eivät suoraan koske.
Rokotetuilla tilanne on sen sijaan aivan toisenlainen.

Mainos (artikkeli jatkuu alla)​

– Niille joilla rokotusta ei ole, tilanne on tällä hetkellä todella vaikea. Tarkoittaa sitä, että he eivät saa lähteä kotoaan juurikaan ulos, ellei ole pakollisia asioita hoidettavana, kuten työasiat, lääkärille meno tai apteekkireissut.
– Saavat käydä vain ruokakaupassa. He eivät voi tehdä jouluostoksiakaan normaalisti, niin kuin monet olisivat tähän aikaa vuodesta tekemässä, Sturm-Noren kertoo.

"Osa uskoo, että hyttysiin on laitettu mikrosiruja"​

Sturm-Noren kertoo, että rokottamattomien viesti hallitukselle on selkeä: He pitävät tilannetta epäreiluna.
– He sanovat, että he ovat terveempiä kuin rokotetut ihmiset. Kun rokotetut ovat saaneet kulkea ulkona normaalisti. Vetoavat siihen, että heitä on muutenkin testattu koko ajan.
Noin 65 prosenttia Itävallan liki yhdeksästä miljoonasta asukkaasta on rokotettuja. Tämä tarkoittaa, että noin parilta miljoonalta uupuu kaksi rokoteannosta.
Sturm-Noren kertoo kuulleensa monenlaisia syitä sille, miksi osa kieltäytyy jyrkästi rokotteesta Itävallassa.
– Monella syy on se, että he eivät uskalla ottaa sitä, koska rokotetta ei ole tarpeeksi kauan aikaa tutkittu. Pelätään jälkioireita. Sitten uskotaan, että korona on keksitty ja poliitikkojen kontrollointiyritys. Osa uskoo jopa, että hyttysiin on laitettu mikrosiruja, Sturm-Noren luettelee.

Sakot ovat tuntuvia​

Oli rokotteesta mitä mieltä tahansa, on maa joka tapauksessa asettanut kovat sakot niille, jotka koronasulun aikana eivät noudata rajoituksia.
Esimerkiksi kahviloissa ja ravintoloissa käyminen voi poikia 500 euron sakon. Työnantajalle puolestaan voi napsahtaa 3600 euron sakko, jos rajoituksia rikkova työntekijä on paikalla.
– Jos nyt järjestää tapaamisia isommalle joukolle, voi saada jopa 30 000 euron sakot.
Vaikka sakot ovat kovat, uskoo Sturm-Noren, että rajoitusten toteutumista on vaikea valvoa.
– Jokaisessa piirikunnassa on kaksi poliisiryhmää, jotka valvovat näitä rajoituksia. Uskon, että on hirveän vaikea valvoa ja tuskin kaikki ihmiset niitä noudattaa, Sturm-Noren uskoo.

Tehohoitopaikat tiukilla​

Sturm-Noren kertoo, että tunnelma Itävallassa on tällä hetkellä odottava. Maassa uskotaan, että rokottamattomien 10 päivän sulku poikii kaikkia koskevan koronasulun.
Yleinen mielipide on myös se, että uudet rajoitustoimet laitettiin täytäntöön aivan liian myöhään.

Mainos (artikkeli jatkuu alla)​

– Asiantuntijat sanovat, ettei tämä riitä millään tavalla ja, että ei pystytä rokottamaan niin nopeasti, että tilanne ehtisi parantua. Voi tulla ongelmia teho-osastolla hoitopaikoista.

"Se olisi ihan katastrofi"​

Vilkkaana matkailumaana tunnetussa Itävallassa myös pelätään talvisesongin puolesta. Jääkö se pliisuksi tänäkin vuonna?
– Saksa laittoi Itävallan viikonloppuna punaiselle listalle. Tarkoittaa sitä, että rokottamattomat saksalaiset, jotka tulevat Itävallasta takaisin kotiin, joutuvat suoraan 10 päivän karanteeniin.
– Mukaan lasketaan myös lapset. Täällä pelätään, että saksalaisturistit eivät ole tulossa ollenkaan Itävaltaan. Se olisi ihan katastrofi koko maalle ja varsinkin tälle Länsi-Itävallalle.

MTV

Joo samaa mietin ja itsekään en halua arvostella kenenkään työtä ja kaikki siivojista lähtien ovat arvokkaita ja omaavat tärkeän roolin... silti juuri tuo haiskahti mistä puhuit. Itse olen ylempi-toim. ja täytyy sanoa kyllä, että hyviäkin etuja on tässä hommassa kuten työajat ja en kyllä ihan heti 8-16 hommaa tekisi. Toisaalta joskus päivät voi olla 8-20 tässä hommassa, mutta ei ketään kiinnosta tosiaan näpittääkö jennalle vaikka puolet työajasta jos hommat hoituu. Olen myös huomannut että se millainen tyyppi olet vaikuttaa kanssa paljon ja kuinka sopii tiimihommiin.

Noh se siitä. Mutta oli pakko vähän oikaista taas covid fanbasea työelämän erinäisistä tasanteista.
Voisitko millään lopettaa tota fanbase paskaa? Ihan kuin kaikki jotka on sun kanssa jostain eri mieltä olis joku yhtenäinen ryhmä joita sinä suuressa viisaudessas opastat. Täytyy myös sanoa, että aika erilainen tyyppi saat olla oikeassa elämässä kuin netissä, jotta sut voisin kuvitella hyväksi tyypiksi tiimihommiin.

Voisitko millään lopettaa tota fanbase paskaa? Ihan kuin kaikki jotka on sun kanssa jostain eri mieltä olis joku yhtenäinen ryhmä joita sinä suuressa viisaudessas opastat. Täytyy myös sanoa, että aika erilainen tyyppi saat olla oikeassa elämässä kuin netissä, jotta sut voisin kuvitella hyväksi tyypiksi tiimihommiin.
Covid fanbase on osuva. Lopetin juuri työpuhelun muuten kollegan kanssa.
Nyt riittää ryöt tältä päivää!

Covid fanbase on osuva. Lopetin juuri työpuhelun muuten kollegan kanssa.
Nyt riittää ryöt tältä päivää!
No ei se ole osuva. Miksi yrität niputtaa kaikki muut joksikin ryhmäksi jotka on samanlaisia ja ajattelee kaikesta samalla tavalla? Tässä työjutussakin sulla on pointtia, mutta toi vitun fanbase paska on niin väsynyttä että.. Ai lopettelet jo tältä päivää? Jaa, ite aattelin tossa vielä hetken päästä jatkaa. Ainiin, mutku oon vissiin fanbasessa ni pitää ajaa johki tehtaalle liukuhihnahommiin kun en voi tehdä yhtä vaativaa työtä kuin suuri ropsu. Sääliks käy, grow up. Lopetin työpuhelun... kaikkee sitä.. toivottavasti oot nyt hirveen ylpee itestäs kun teit töitä välillä..

Paljon nousee penkistä, paljon cooper?

Ja kun edellä puhuttiin rajotteista, ni ei mulla mitään rajotteita. Rokottamattomilla voi mun puolesta olla vaikka maailman tappiin. Ihan vaan vittumaisuudesta. Jos ei kiinnosta olla suojella heikompia, niin olkoot hylkiöitä. Miettikäät nyt, minä elän normaalisti, teillä ei ole vapautta omasta halustanne, ja minä elä tai muut rokotetut elää psykookissa ettekä te? Vittu LOL
"teillä ei ole vapautta omasta halustanne"

Tää oikeasti kannattaa ihmisten järjetöntä kiristämistä agendojen sekä narrativiien takia.

Back
Ylös Bottom