Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
🥳🥳🥳
20211114_212112.webp

Onkos Itävallan sairaalat romahtaneet? Siellä on 400+ teholla. 9 miljoonan kansa. Pakko olla systeemit nurin, jos meillä ollaan 30 potilaan kans terällä.

Samoin keissit all time high. Rokotteet lähellä suomen tasoa. Nyt pistetty vielä antivaxerit kotiarestiin. Jospa se siitä nyt helpottaa.

Onkos Itävallan sairaalat romahtaneet? Siellä on 400+ teholla. 9 miljoonan kansa. Pakko olla systeemit nurin, jos meillä ollaan 30 potilaan kans terällä.

Samoin keissit all time high. Rokotteet lähellä suomen tasoa. Nyt pistetty vielä antivaxerit kotiarestiin. Jospa se siitä nyt helpottaa.
Ymmärsin, että Itävallassa tilanne on se, että jos tehohoidossa olevien määrä ylittää 600 potilasta, niin rokottamattomat suljetaan koteihinsa. Dystopista paskaa kerrassaan.

” ööö.. Itse just sairaalassa makaan. Syynä tänne joutumiseen todennäköisesti rokotteesta seurannut sydänlihastulehdus ihan puskista. Mitään muuta laukaisevaa tekijää ei ole löytynyt. Perusterve hyväkuntoinen polttamaton ja alkoholia käyttämätön kohtuullista liikuntaa harrastava 30- vuotias nainen. Flunssia ei ole syksyllä ollut. Kaksi yötä olen kuunnellut naapurihuoneessa köhivää potilasta ja kuulin eilen seinän läpi että lääkäri määräsi hänelle koronatestin. Ilmeisesti siis rokotettu kun ei aikaisemmin testattu ja hengitystieoireissa pyörinyt täällä pitkin osastoa. Tänään sitten jouduin karanteeniin altistuneena koska olen käyttänyt samaa vessaa hänen kanssaan ja osottautui korona positiiviseksi. Samassa huoneessa kanssani oli iäkäs rouvashenkilö joka myös altistui samalla. Eli tässä kohtaa mun tilanne on se että olen hoidossa tod. Näk. Rokotteen aiheuttaman sydänlihastulehduksen vuoksi ja altistunut SAIRAALASSA rokotetulle korona positiiviselle potilaalle joka hengitystieoireissaan on altistanut myös hoitajia. Toivon vaan etten saa koronaa tähän päälle. Ennen piikkiä en ollut kuormittanut koko tän vuoden aikana julkista terveydenhuoltoa kun muutaman koronatestin verran. Missä on logiikka? Mielummin jään yhteiskunnan puolelle kun otan riskin toisesta koronarokotteesta kun yksikin sai aikaan sydänlihastulehduksesta. Tosin en usko että kardiologi mulle sitä edes enää suosittelisi tämän jälkeen.

Missä logiikka että rokotetut pyörii oireisinakin ympäri ämpäri ja sairastuttaa ympärillä olevat?”

” ööö.. Itse just sairaalassa makaan. Syynä tänne joutumiseen todennäköisesti rokotteesta seurannut sydänlihastulehdus ihan puskista. Mitään muuta laukaisevaa tekijää ei ole löytynyt. Perusterve hyväkuntoinen polttamaton ja alkoholia käyttämätön kohtuullista liikuntaa harrastava 30- vuotias nainen. Flunssia ei ole syksyllä ollut. Kaksi yötä olen kuunnellut naapurihuoneessa köhivää potilasta ja kuulin eilen seinän läpi että lääkäri määräsi hänelle koronatestin. Ilmeisesti siis rokotettu kun ei aikaisemmin testattu ja hengitystieoireissa pyörinyt täällä pitkin osastoa. Tänään sitten jouduin karanteeniin altistuneena koska olen käyttänyt samaa vessaa hänen kanssaan ja osottautui korona positiiviseksi. Samassa huoneessa kanssani oli iäkäs rouvashenkilö joka myös altistui samalla. Eli tässä kohtaa mun tilanne on se että olen hoidossa tod. Näk. Rokotteen aiheuttaman sydänlihastulehduksen vuoksi ja altistunut SAIRAALASSA rokotetulle korona positiiviselle potilaalle joka hengitystieoireissaan on altistanut myös hoitajia. Toivon vaan etten saa koronaa tähän päälle. Ennen piikkiä en ollut kuormittanut koko tän vuoden aikana julkista terveydenhuoltoa kun muutaman koronatestin verran. Missä on logiikka? Mielummin jään yhteiskunnan puolelle kun otan riskin toisesta koronarokotteesta kun yksikin sai aikaan sydänlihastulehduksesta. Tosin en usko että kardiologi mulle sitä edes enää suosittelisi tämän jälkeen.

Missä logiikka että rokotetut pyörii oireisinakin ympäri ämpäri ja sairastuttaa ympärillä olevat?”
Toivotaan että menee kuitenkin mahdollisimman vähällä ohi eikä tule pitempää toipumista. Saako kysyä kauanko oli aikaa ekasta piikistä ja minkä firman tuote oli kyseessä? Mahtaisiko lääkäri kertoa onko kuinka ollut kohtalotovereita siellä?

Toivotaan että menee kuitenkin mahdollisimman vähällä ohi eikä tule pitempää toipumista. Saako kysyä kauanko oli aikaa ekasta piikistä ja minkä firman tuote oli kyseessä? Mahtaisiko lääkäri kertoa onko kuinka ollut kohtalotovereita siellä?

Tuo on kopioitu teksti. Ei oo sen enempää avattu tuossa eli mulla ei sen enempää tietoa. Lähinnä vaan tuostakin näkee, että miten asioita hoidetaan ja leviää sairaalassa terveisiin ja valmiiksi sairaisiin niin tilastot hyvät. Ei ole näillä lääkityksillä mitä on saatavilla ole tulossa minkäänlaista laumasuojaa vaan vasta ku se korona on käyny suurimman osan läpi

Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:

jeps, pitäiskö nyt uskoa sitten tätä husin keuhkolääkäriä vai nohynekkiä? vaiko ei kumpaakaan :unsure:

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008392040.html

Koronavirus aiheuttaa sekä vakavaa koronatautia että lievempää, nuhakuumeen kaltaista limakalvoinfektiolta. Ne menevät Nohynekin mukaan keskustelussa ”iloisesti sekaisin”

Itse ihmettelen sitä että nyt on yhteiskunnalla ollut yli 20kk aikaa lisätä hoitokapasiteettia. Ilmeisesti mitään sen suuntaista ei ole tehty? Vai onko?
Päinvastoin. Vielä vuosi sitten oltiin veitsenterällä vasta kun teholla oli >80 kornapotilasta. Nyt ollaan samassa tilanteessa 30 koronapotilaan kanssa. Ainakin tehohoitokapasiteettia on siis skaalattu reilusti alaspäin.

Virokin pystyy tehohoitamaan selvästi enemmän koronapotilaita, vaikka asukasluku on neljännes Suomesta.

Voinee siis sanoa, että Suomen tehohoitokapasiteetti on Euroopan heikompia tai heikoin. Ehkä oikea vertailukohta olisi esim. Afrikan maat?

Back
Ylös Bottom