Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
No aika monella sunkin "järjen äänistä" nähtävästi. Tälläkö nyt kuittasit tonkin?
Joo kuittasin. Idioottimaista mitata jotain asiaa jollain omilla somepisteillä.

Juuri noin median aivopesukin toimii. Eli se mitä raportoidaan kovaa = on muka totuus

Nyt kyllä pisti silmään tämä uutisointi kun numerot ei täsmää.

IL 4.11

Suomessa 1.4miljoonaa täysin rokottamatonta

IS 8.11

Suomessa 700 000 täysin rokottamatonta?

Kova on vauhti tai joku matikka peli menossa 🤔
Suomessa n.700 000 alle 12v, joilla ei rokotusta ja n.700 000 12v tai yli, joilla ei rokotusta. Siis 1,4 milj. yhteensä. Olisi voinut kyllä uutisissa mainita, mihin noilla luvulla viitattiin.

Joo kuittasin. Idioottimaista mitata jotain asiaa jollain omilla somepisteillä.

Juuri noin median aivopesukin toimii. Eli se mitä raportoidaan kovaa = on muka totuus
Heh, selvä. Kuvittelin, että nämä ulkomailla mieltään osoittavat ja twitteriin ym aiheesta kirjoittavat oli sun mielestä järjissään, mutta yllätys, että sekin on nyt sitten idioottien hommaa tässä yhteydessä. Ei varmaan ole kyse mistään somepisteistä. Jos asia on niin tärkeä, että oikein kaduilla marssitaan, niin eikö siitä nyt hyvänen aika kannattaisi nettiinkin juttua laittaa ja levittää sanomaa? Mutta voidaan me sopia, että ne twitter jutut ei ole totuus. Sopii mulle, ulkomailla ei ole mielenosoituksia. Eikö pointti nimenomaan ollut, että twitterissä ihmiset kertovat mielenosoituksista ym, mitä ei mediassa kerrota? Ihme että sun pitää tästäkin nyt vängätä jotain ihan hölmöä.

Heh, selvä. Kuvittelin, että nämä ulkomailla mieltään osoittavat ja twitteriin ym aiheesta kirjoittavast oli sun mielestä järjissään, mutta yllätys, että sekin on nyt sitten idioottien hommaa tässä yhteydessä. Ei varmaan ole kyse mistään somepisteistä. Jos asia on niin tärkeä, että oikein kaduilla marssitaan, niin eikö siitä nyt hyvänen aika kannattaisi nettiinkin juttua laittaa ja levittää sanomaa? Mutta voidaan me sopia, että ne twitter jutut ei ole totuus. Sopii mulle, ulkomailla ei ole mielenosoituksia. Eikö pointti nimenomaan ollut, että twitterissä ihmiset kertovat mielenosoituksista ym, mitä ei mediassa kerrota? Ihme että sun pitää tästäkin nyt vängätä jotain ihan hölmöä.
Puhun somesta yleisesti. On noista videoita jne vaikka missä muualla. Ei toki valtamediassa
Väännä sä poika mitä väännät. Some on syöpää silti.

Puhun somesta yleisesti. On noista videoita jne vaikka missä muualla. Ei toki valtamediassa
Väännä sä poika mitä väännät. Some on syöpää silti.
Niin, on ulkomailta videoita. Sanoin vain, että suomenkin mielenosoituksista kannattaisi varmaan laittaa nettiin jotain. En mä tässä mitään väännä, enkä oo sulle mikään poika.

Niin, on ulkomailta videoita. Sanoin vain, että suomenkin mielenosoituksista kannattaisi varmaan laittaa nettiin jotain. En mä tässä mitään väännä, enkä oo sulle mikään poika.
Jaa. Youbesta kattonut monesti livenä noita. En tiedä mikä sul on

Muuten hyvä mutta väkiluku ilmoitettu reilusti alakanttiin ja eipä saa mitään etusivun huomiota. Olen aina katsonut mielenosoituksen jälkeen että mitenhän media raportoi niin saa kaivamalla kaivaa että löytää näitä uutisia

Jaa. Youbesta kattonut monesti livenä noita. En tiedä mikä sul on
Mikä mul on? Mitä tarkoitat? Keskustelen, mutta ehkä tää riittää taas tältä erää kun ei ole keskustelukaverina kuin tuollainen kiukkuava vänkääjä. Varmaan sunkin mielestä ois hyvä juttu jos suomalaisista mielenosoituksista sana leviäis twitterissä, kuten ulkomailta. Oot ollut hyvin tyytyväinen nähdessäs noita ulkomaiden pätkiä. Mutta nyt sitten syystä x pitää vängätä ja vääntää. Oliko asian esittäjä väärä, vai harmittaako, kun suomessa ei taida sittenkään kauheasti olla mitään mitä videoida ja jakaa? Enkä mä nyt yritä vittuilla, että suomessa ei mitään järjestetä, mielelläni näkisin videoita jos järjestetään, ihmettelen vaan tota asennettas taas tähänkin.

Mikä mul on? Mitä tarkoitat? Keskustelen, mutta ehkä tää riittää taas tältä erää kun ei ole keskustelukaverina kuin tuollainen kiukkuava vänkääjä. Varmaan sunkin mielestä ois hyvä juttu jos suomalaisista mielenosoituksista sana leviäis twitterissä, kuten ulkomailta. Oot ollut hyvin tyytyväinen nähdessäs noita ulkomaiden pätkiä. Mutta nyt sitten syystä x pitää vängätä ja vääntää. Oliko asian esittäjä väärä, vai harmittaako, kun suomessa ei taida sittenkään kauheasti olla mitään mitä videoida ja jakaa? Enkä mä nyt yritä vittuilla, että suomessa ei mitään järjestetä, mielelläni näkisin videoita jos järjestetään, ihmettelen vaan tota asennettas taas tähänkin.
Sähän se kiukuttelet ja itse vastasin, että näkeehän noita videoita vaikka mistä kuten itsekin kattonut youtubesta ihan livenä.

Se että olet kykenemätön niitä katsomaan on oma ongelmasi.

tässä taas verrataan koko väestö vs joilla on mahdollisuus ottaa rokote..
Joo, usein vähän ristiin näistä puhutaan, mutta jos puhutaan laumaimmuniteetin saavuttamisesta, niin pitää puhua koko väestöstä.
Tuhkarokolla tuo luku muuten 95%, nykyisellä deltavariantilla n.85%.

edit. yo. luvut edellyttävät siis 100% suojaavuutta rokotteelta eli ko. laumasuojan pitää olla noita lukuja korkeampi.

https://sic.fimea.fi/verkkolehdet/2...otteet-ja-laumasuoja-pakolla-vai-porkkanalla-

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom